News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

rio tinto

#3855
Cu mandria si fala nu ajungi departe  :lol: E nevoie de humbleness.

Am colegi sarbi in Belgrad si Nis si cum am inceput sa castigam mai bine, toti, dar toti si-au cumparat BMW-uri. Eu locuiesc in Bucuresti si stii cat de greu mi-a fost sa nu-mi cumpar o masina de lux dupa ce am trait in anii 90 cu dacia 1100?, dar masina altogether? Tata e inca uimit si uneori suparat pe mine ca de ce nu-mi iau si eu o masina god dammit. Stie ca am banii. Lucrand remote, cred ca nimeni nu are nevoie de masina in Bucuresti, cred ca e o fudulie inutila. Ei bine, in Serbia fudulia e si mai si, Clujul e mic copil  :p
Nimeni din cunoscutii mei din Serbia nu circula cu trenul si, (desi, ciudat, mergand cu trenul poti si lucra, citi, relaxa) prefera sa iroseasca timpul conducand, ca vezi doamne "ajungi mai repede"  :|

La fel cum opinia publica din Romania denigreaza CFR zilnic, in Serbia e de 10 ori mai rau. Ca e vina statului, ca e vina Srbija Voz (aka CFR), numai nu vina poporului, care de 20 de ani incoace importa toate vechiturile din Germania si vede circulatia cu trenul ceva inapoiat, pentru saraci etc. Din cauza asta observ cum multa lume nu isi pune intrebarea daca are indeed nevoie de masina, ci o cumpara direct.

Am auzit si noi de expresia aia de la bogati "time is money" dar am inteles-o gresit din secunda in care am castigat cu 2 dolari in plus  :lol: Imi aduce aminte de Dinesh din 'Silicon Valley' care cum o dat de bani, si-o luat Tesla. In timp ce oamenii "bogati" cu adevarat aveau o vizune, nu alergau dupa nimic din placerile lumesti

frunzaverde

@rio tinto - Chestia e ca la sarbi calea ferata a ajuns atat de delapidata ca chiar nu mai are cum sa fie o alternativa. Belgrad - Nis sunt 3 trenuri pe zi, faci 6h-6h30 + intarzieri pe cei 230 km, cine naibii sa mearga in conditiile astea?...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Am remarcat o chestie tipic CFR, opriri ampulea ale trenurilor deviate temporar.
Probabil nu-si bat capul sa calculeze o trasa ci calchiază una deja existenta.

trenul 346/347 zic, Dacia este deviat prin Oradea.
Cicula fara oprire Teiuș-Cluj Napoca apoi opreste in Aghires, Huedin, Ciucea, Piatra Craiului, Bratca, Suncuius, Tileagd.
La intors la fel.
parca nu ar fi un tren de foarte lung parcurs.

In conditiile in care la Tileagd nu opreste niciodata nici un accelerat.
vai si-amar. Nu-mi dau seama daca circula in trasa altui tren.

motorzbh

Întotdeauna se da o trasa din cele existente.

frunzaverde

In plus, pentru 12346/7 trebuie sa se incadreze pe trasa MAV, care e foarte lenta - ori il opresti in Romania, ori il tii la granita, ori sta in Püspökladány mai mult, tot aia e. Si opriri in Romania nu face prea multe, in HU are opriri in orase ca Berettyóújfalu si Törökszentmiklós.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

CsabyRR

Eu sincer tin cu dan tm. Adica in ultima vreme vad tot mai multe accelerate (indiferent ca tren international cu rang de ir) care se opresc la niste localitati care nici o legatura nu aveau cu opririle.

De exemplu, pe vremuri foamea intre Cluj si Oradea oprea la Aghires, Huedin, Ciucea, Alesd si atat. Dupa aia a inceput sa se opreasca la Suncuius si Bratca... De ce? Nu puteau sa puna un regio express sa rezolve treaba asta? Si mai nou vad ca si Harghita face la fel... Acuma serios, care e logica? Pentru ca sunt la personale + sunt si privatii de au oamenii din ce alege. Asa a decazut si vechiul IC Timisoara Nord - Cluj Napoca. Intre Oradea si Cluj nu avea nici o oprire. Dupa aia a inceput cu Huedin, dupa aia Ciucea, dupa aia Alesd. Si tot la pret de IC... Au cei de la calatori o gandire uneori de stau si ma uit ca vaca la poarta noua...

motorzbh

Mai sunt și opriri de nevoie ca nu ai cale libera, dar în general sunt de acord ca gândirea de la Călători este greu de urmărit.

Xenos

Unele opresc la Suncuius si altele nu opresc in Sinaia, Predeal, Sighisoara, Medias...noaptea mintii.

CsabyRR

Quote from: motorzbh on April 21, 2023, 12:20:16 PMMai sunt și opriri de nevoie ca nu ai cale libera, dar în general sunt de acord ca gândirea de la Călători este greu de urmărit.

Stiu de opririle de nevoie, si le cam stiam la toate (pana nu mi-am luat masina si pana nu am renuntat lat tren intre Cluj-Salonta  :D  ), astea le inteleg. Dar sa ai oprire itinerarica si sa si vinzi bilete... Apai fa-l regio express in loc de inter regio macar, nu-mi prelungi aiurea timpii de mers in timp ce ma jecmanesti de bai, "bai, cfr calatori"! Si asa face aproape 4 ore pana la Salonta din Cluj cu opririle de-am pixu si linia proasta intre Oradea Vest si Salonta  :rant:  :rant:  :rant:  :rant:

frunzaverde

Opririle asta s-au adaugat, in mare parte, din cauza starii foarte proaste a macazurilor in gari. Foarte des starea liniei e atat de proasta incat ai restrictii sau chiar limitari permanente peste macazuri (inclusiv pe magistrale) la 30 sau 50 km/h chiar si pe directa, ori in cap X sau cap Y. Caz in care, sa opresti trenul sa ia 1-2 calatori nu adauga cine-stie-ce timp.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


frunzaverde

Conspiratologie tembela de doi bani, in stilul anilor '90.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rota

o analiza interesanta:

,,Faptul că nu s-a investit duce la o viteză a trenurilor în România care e, poate, una din cele mai scăzute din Europa în acest moment. (...) de vreo 30 de ani pe zona de CFR putem să spunem că nu s-a investit aproape deloc".

CE VERIFICĂM?
Cât s-a investit în CFR Călători în ultimii ani și care este viteza de circulație a trenurilor în România, față de Europa.

Factual

frunzaverde

Extraordinar de prost articolul -- iar pentru o sursa care se da "verificator de factualitate / fake news" impardonabila, pentru ca inlocuieste preconceptii cu preconceptii. Pe scurt.

1. Viteza trenurilor in Romania (si Balcani) nu depinde de starea vagoanelor si locomotivelor ci de starea infrastructurii. Undeva la 90% din materialul rulant din Romania este capabil tehnologic sa atinga 120 km/h in mers comercial constant (toate vagoanele CFR Calatori cu exceptia a 3 bucati, toate locomotivele electrice din tara, toate locomotivele diesel GM si o parte din Sulzere, toate vehiculele Regiotrans si Interregional, toate Talenturile si VT-urile Transferoviar), si undeva din 30% capabil de 160 km/h. Doar ca vitezele astea sunt raritati pe retea din cauza retelei.

2. CFR Calatori nu are treaba cu starea infrastructurii. CFR Calatori nu are cum sa acceseze fonduri POIM, pentru ca nu asa a fost negoicat mecanismul. Au existat incercari de renegociere (si adaugare a OTF) ca beneficiari, dar au esuat. ARF este cel responsabil pe POIM, esecul ARF fiind bine-cunoscut.

3. Sumele atrase pe POIM pentru domeniul feroviar sunt nici vorba de mici, sunt absolut uriase. Au fost insa malinvestite in proiecte foarte scumpe ("coridoreli") care aduc foarte putina valoare adaugata pentru retea, la costuri foarte mari.

Daca astia sunt verificatorii de fake news, care nici macar nu inteleg distinctia intre CFR-uri, atunci vai de mama noastra...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

reed

QuoteDe asemenea vă informăm că începând data de 31.03.2023 societatea Wiebe Romania SRL a devenit "𝗕𝗮𝘄𝗶 𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗼𝗻".
postarea originala