News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dan tm

Nici nu a trebuit sa astept mult si iata, azi a fost publicat un raport AGIFER.
O persoana a murit ca nu a putut deschide usile astea faimoase. Desigur raportul gaseste si cauza, nu a vazut sa citeasca instructiunile din cauza fumului.

https://agifer.ro/images/rap-finale-ro/D%20359%20RI%20Augustin%2005.04.2020.pdf

nenea_hartia

În absolut toate localitățile, urbane sau rurale, trebuie separare fizică. Pe unde am umblat eu gardurile sunt din plasă, mai ieftine, ușor de montat și îi împiedică pe grafitiști să le mâzgălească. Acolo unde e loc, sunt dublate cu gard viu din arbuști sau plante agățătoare atât de dese încât uneori nici nu reușești să distingi gardul. În multe zone dintre localități nu există decât gard viu extrem de dens. Evident, dacă cineva ține cu tot dinadinsul să ajungă pe șine va ajunge, orice obstacole îi pui. Gardul are doar scopul de a-i împiedica pe neatenți, pe cei cu ochii în telefon sau pe cei care încearcă o scurtătură. Însă ca gardurile să funcționeze cum trebuie e nevoie de încă două lucruri: întreținere continuă (un termen care există în DEX, dar al cărui înțeles e absolut necunoscut în limba română) și traversări sub și supraterane cât mai dese. Faptul că la noi calea ferată care trece prin localități e la nivel și nu pe viaduct, rambleu sau debleu e un dezavantaj, pentru că nu prea poți construi pasaje auto cu rampe lungi, iar pe pietoni ești nevoit să-i urci pe cine știe ce pasarele.

Neufunk

Quote from: dan tm on April 02, 2021, 11:30:08 PM
Desigur raportul gaseste si cauza, nu a vazut sa citeasca instructiunile din cauza fumului.
O adaptare a clasicului "mortul e de vina".

subway

https://clubferoviar.ro/revolta-in-gara-de-nord/
Ce nu inteleg eu nu e de ce banzinariile raman deschise nonstop ci de ce li-se permite sa vanda bauturi spirtoase.
O fi oare permis consumul de alcool la volan???

MarianD

Pentru ca benzinariile sunt puncte de distributie carburanti, si de aia scapa.

Pentru ca, daca in gara de nord, buticurile alea ar fi vandut si bilete (ca activitate principala insa) si 3 tzuici pe langa, nu ar fi fost inchise.  Smecherie sa ai acum PECO!

Neufunk

Se poate interzice temporar vanzarea anumitor categorii de produse in benzinarii. Am vazut masura aceasta in Belgia de exemplu.


fulger nc

Cum ne joaca matematica.
Daca viteza medie creste de la 6 km la 9 km ..in procentaj pare wooow.
Daca urca la 18 ..nu mai spun.
Acum ...daca urci de la 90 la 100 ..sau de la 140 la 160.

razvan96

Cresterea pare foarte mare si brusca, de la 17 la 25 de km/h. Dar nu inteleg cum au facut calculele, ca rezultatul nu prea are motive sa fie asta. In Raportul de activitate pe 2020 al CFR SA, viteza medie la marfa este de 16,87 km/h. Adica nicio modificare semnificativa, ceea ce e firesc, nu poti creste mult intr-un singur an. Intrebarea e ce naiba a calculat INS? :)

subway


frunzaverde

Probabil sunt vitezele comerciale end-to-end, neponderate cu tonajul. Vezi in metodologie in Tempo. Cum au fost mult mai putine trenuri in 2020, si mai putine trenuri de pasageri, si tonaje mai mici pe trenurile existente, si navete mai multe vs. marfa locala, s-a asteptat mai putin prin gari. Are sens.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Xenos

Gara de Nord arată jalnic, la ora 4 jumate nu e nimeni, magazinele închise, câțiva oameni scurși după o noapte de nesomn prin sălile de așteptare și o liniște apăsătoare. Mi-am luat bilet la clasa întâi sperând să călătoresc mai confortabil. Din București în vagonul meu eram șase persoane. Curând mi-am dat seama că ceilalți cinci erau ceferiști care se cunoșteau și călătoreau gratuit spre casă. Pentru că erau în gașcă și-au dat măștile jos și au început discuții de serviciu. Apoi s-au culcat ca la un semn până unul dintre ei mi-a spus că ascult muzica prea tare, la căști. M-am conformat și am închis sursa neplăcerilor domnilor ceferiști. Au coborât toți la Roșiori de unde s-au urcat alți ceferiști care mergeau la Craiova. La Craiova s-a urcat o doamna doctor, mergea să țină curs de radiologie la Timișoara. Noi doi am fost singurii care am plătit bilet în vagonul ăla, în rest părea un tren făcut de CFR pentru ceferiști. Bomboana de pe colivă a venit la Filiași unde conductorii, niște tipi simpatici de altfel, ne-au anunțat că s-a defectat locomotiva. Gara din Filiași e o clădire aflată în paragină de unde poți să-ți cumperi o cafea la aparat și să te gândești cum arată lumea după un atac nuclear.

upă o oră a apărut și locomotiva de schimb, ne-am mai târât până la Slatina de Timiș unde ne-au mutat în autocare și ne-au dus în Caransebeș preț de 20 de kilometri, un fapt pe care îl știam de când am luat biletul, însă pe care doamna doctor l-a aflat doar în tren, nu-i spusese nimeni la casa de bilete. La Caransebeș am mai stat un timp să vină mecanicul, parcă venea din concediu, nu știu de ce nu era deja acolo. Probe de frână, discuții, la un moment dat am văzut pe peron mai mulți ceferiști decât călători, conductorii și șeful de tren, revizorii de vagoane, mecanicii, impiegații, plus vreo doi tipi cu supracontrol. Absurditatea situația a fost și mai mare în momentul în care controlorii și cei doi de la supracontrol s-au așezat în vagonul nostru, ei erau cinci, noi eram doi.

Limitări de viteză, un alt incident cu un tren de marfă defect în fața noastră, am pierdut noțiunea timpul, parcă mă aflăm de o viață în vagonul ăla. Un conductor ne-a adus câte un croissant și un pahar de plastic în care ne-ar fi turnat la cerere apă dintr-o sticlă de 2 litri. Acesta era un gest din partea companiei menit să reprezinte scuzele pentru întârziere. În felul ăsta ar fi bine să-și cumpere compania o fabrică de croissante.

https://republica.ro/bucurestean-mi-am-permis-extravaganta-sa-iau-trenul-spre-arad-dupa-15-ore-am-ajuns-mai-aproape-de-dumnezei

Bucuresti - Craiova - Timisoara - Arad 15 ore. Desigur, prost inspirat, a luat-o pe M 900.
Totusi, remarc si eu ca vagoanele de cls. 1 sunt tratate ca vagoane private ale personalului CFR, care mai face si galagie si e total neprietenos cu pasagerii care au bilet, am trait astfel de experiente.
Din pacate, nu facem nimic pentru calatori, totul e....ca sa mearga leafa. Oricum ar fi. Cu aceste lucruri care nici nu presupun prea multi bani ar trebui inceput.


Harry

O fotografie exceptionala a celor de la CFR Oldtimes. 1939 Inaugurarea Muzeului CFR, fotografia este facuta din stadionul Giulesti



sursa imagine: https://www.facebook.com/RomaniaOldTimes/

nirolf

#2759
E o problemă de atitudine pe care am remarcat-o și la STB și în general la stat: o bună parte din oamenii care lucrează acolo își disprețuiesc clienții, în interacțiunea cu ei ai tot timpul senzația că existența ta îi încurcă iar pretențiile tale sunt absurde. O atitudine de pe vremea când nu exista alternativă, doar că acum există, inclusiv pentru statul român în ansamblu.

Coroborat cu investițiile insuficiente în infrastructură și vehicule ("s-a stricat locomotiva" ar putea fi sloganul CFR) rezultatul este invariabil:

Quote

Doamna doctor a spus că nu mai circulă cu trenul în viața ei.


Văzând activitatea pe feroviar a noului ministru (multă gargară și bani la fel de puțini, deci practic zero) și accentul pus pe autostrăzi mă tem că se apropriere momentul de cotitură, în care cineva va decide că nu mai merită aruncați bani în această gaură neagră. Probabil vom ajunge cam ca în Statele Unite, marfă și ceva călători pe câteva linii pentru care ne-a dat UE bani și trebuie să circule trenuri de călători.