News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TVlad

Au omis, ca de obicei, sa spuna ce era cel mai important: ca nu e nevoie sa atingi firul ca sa te trasneasca. E suficient sa fii prea aproape. Probabil au interesul sa moara si altii ca sa isi mentina mizerabila lor audienta, ticalosi insetati de singe.

tom_sawyer

In materialul video e o animație care arată formarea arcului electric.

dan tm

#2777
Pe vremea celor cu cheia la git de ce nu se intimplau?
Noi navetam din clasa a IX-a impreuna cu muncitorii, la ore mici incepind cu 04.30 unii. Cu trenurile. Dar nimeni nu se urca pe vagoane.

Acuma 12 ani sau 24 de ani se urca pe vagoane pentru selfi.

Oare nu stiu ca nu trebuie sa atingi firele ? scrie pe toti stilpii de curent, de cind inveti sa citesti asta vezi.


Aici un film in care vedem efectul confetiilor metalizate asupra Traxului. (off topic)




cristi5

Ba se intampla si in comunism dar nu se spunea. Sora-mea a plecat cu clasa de liceu la munci agricole langa o gara (Glogovat poate, locuiam la Arad). Un coleg a chiulit de la munci si s-a urcat pe un vagon din ala pe care scria "Cereale". Stiu ca li se vedea scara... A coborit scrum...

TibiV

Prostia este eterna, si nu tine seama de oranduirea sociala - capitalism, socialism, comunism.

Vezi semnatura mea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Adevărul e că nu aveam atâtea protecții ca acum, gen prize cu clapetă să nu poti băga cuie sau mai știu ce. Dar probabil faptul că nu aveam telefoane ne-a scutit de unele probleme.

Proști au fost și pe vremea aia, ne dădeam cu bicicletele vara și iarna cu săniile de unii (printre care și eu) și-au rupt mâini, picioare și dinții. Totuși ce nu pot pricepe, azi e informația mai ușor de găsit. Mă gândesc că dacă pui selfie-uri de pe tren, sigur ai văzut undeva un selfie de pe tren. Și cu selfie-ul ăla "reușit", sigur ai mai văzut și alte articole cu oameni ce pentru un selfie s-au prăjit. Sau se merge pe ideea "mie n-are cum să mi se întâmple"?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

frunzaverde

@dan tm - pe vremea celor cu cheia la gat se intampla, si inca de zeci, sute de ori mai des a acum. Doar ca nu ti se spunea. Pentru ca exista cenzura care nu permitea nimic.

- Pe 10 septembrie 1989 s-a scufundat o nava de pasageri cu 210 morti - o catastrofa imensa, care de obicei face inconjurul lumii, practic cea mai rea din istoria Dunarii. In Romania nu s-a scris nimic in presa centrala.
- Pe 7 decembrie 1970 s-a prabusit YR-BCA, un avion de pasageri de 80 pasageri cu 19 morti. Maximum de deschidere a Romaniei comuniste la vest. In Scanteia s-a scris o coloana de 50 cuvinte pe pagina 3, cand, peste tot in lume, s-ar fi vorbit zile peste zile.
- Pe 7 octombrie 1968 la Bucerdea s-au ciocnit doua trenuri cu 22 morti. Initial nu s-a scris nimic, apoi partidul a decis sa propagandizeze cu accidentul, si s-a scris, dar exclusiv din perspectiva propagandistica...

In Romania comunista, se circula, zilnic, agatati ciorchine de vagoanele de pasageri, mai ales la trenuri cursa sau personale. In Romania comunista s-a circulat, pana in anii '70, pe vagoane, ca in India. Exista si poze, desi putine, pentru ca a poza asa ceva era ilegal. In Romania anilor '60-'90 se urca si cobora din trenuri in mers, pentru ca usile clasice nu se inchideau decat la 5-10 km/h, si foarte adesea se suntau comenzile de incuiere, astfel incat mergeau cu usile deschise si la 120 km/h. Se circula si pe tampoane (mai ales de copii)... Nu mai zic de conditiile de munca, care erau si ele primitive. Erau sute de oameni taiati de tren sau curentati anual, dar nimeni, niciodata, nu scria nimic in presa. Diferenta e ca azi stim ce se intampla, atunci nu stiam nici la catastrofe...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

DarkFranck

#2782
Confirm, am asistat personal de mai multe ori la astfel de scene, cu oameni ciorchine pe trenuri. Prin anii '80, tatăl meu a fost câțiva ani șef de gară la Vicovu de Sus și pe 15 august, de Sf. Maria, e hramul mănăstirii Putna și erau efectiv trenurile pline pe acoperiș (linie neelectrificată) și pe scări. Stătea trenul câte 30 de min în gară că îi era frică lui taică-miu să lase trenul să plece, se tot plimba cu impiegatul pe peron să aranjeze lumea să reducă riscul ca cineva să cadă. Deși se știa că de Sf. Maria merge enorm de multă lume la Putna, ștabii de partid nu suplimentau trenurile (cum se face acum). Până ajungea trenul la Putna era tata cu sudori reci pe el, când îl suna șeful de gară din Putna să îi spună că a ajuns trenul și că nu a căzut nimeni. Nu am poze, nici nu am văzut ca cineva să fi făcut poze, vă relatez din memorie. Mi-a zis tata după Revoluție că a fost cea mai stresantă perioadă din viața lui cât a fost la gara din Vicov, că dacă cădea cineva din tren el răspundea (penal).
Fluctuat Nec Mergitur

fulger nc

Accidentul cu Mogosoaia de la cotul pisicii , Galati , s-ar fi musamalizat rapid , daca nu era sa fie ca erau o multime de oameni in oras cu rude care au murit pe vaporul acela.
Media de inecati pe vara in zona Galati nu cobora de 20.
In Sidex cand ne faceau instructajul ptr protectia muncii ..diapozitivele erau filme horror.
A fost o conditie ca in Sidex sa se scada accidentele de munca ..cred la prima privatizare.
Pe feroviar ..cred ca erau la accidente de nu se cuantificau.
Numai eu stiu de la tata ..cu oameni stalciti la manevra, el a fost coborat de pe locomotiva si lasat in depou ptr clarificare , ptr o neglijenta tocmai legat de linia de contact.
Eu am avut un accident legat de saritul din tren.
Parerea mea e aceeasi ..erau mai dese accidentele inainte , numai ca nu se stia.

Harry

Plus un accident cu un autobuz ITC la Constanta. Au murit parca toti calatorii

dr4qul4

Bunicul si mai multi unchi au lucrat la CFR. De la lacatusi mecanici la mecanici de locomotiva si impiegati de miscare in GdN.
In remiza de reparat vagoane si pe langa ea erau mereu accidente. Inclusiv curentati. Desi cele mai multe accidente erau cu sinucigasi in fata locomotivelor.
Mai era si traversarea liniilor CF. In Gara Titu nu trecea nimeni pe pasarela (iti era efectiv frica sa urci pe ea), asa ca se traversa pachetul de linii printr-un loc unde erau doar 2 macaze. Multi si-au pierdut piciorul acolo. Pe maps se vede si acum poteca...
Personal, fiind copil, am trecut de sute de ori pachetul de linii (erau vreo 6 plus alte 6-8 pt Depou, dar pe acelea le-am prins functionale doar cativa ani si doar partial). Pe trenuri nu ma urcam. Dar am auzit multe povesti cu unii care se urcau din mers pe trenurile cu cereale ca sa umple sacii.
Greu de adus dovezi. Putini aveau aparate de fotografiat si doar cativa isi permiteau sa arunce banii pe poze. Hartia costa scump si de obicei ti le devoalai singur. Plus ca puteai fi anchetat de militie pentru orice poza facuta cu "infrastructura strategica". Pentru cei sub 25 de ani este greu de crezut ca intr-o vacanta faceai 20 de poze. Sau ca la o nunta rar sareai de 100 :)) Acum faci 100 in 30 de minute. Le urci in cloud si gata. Filme? Videourile erau marfa de contrabanda. Costau cat o dacie :))
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#2786
Uitati-va pe grupul Fb CFR Old Times si vedeti acolo oameni pe vagoane cat incape

O poza din 1988 din sursa "Azopan". La Negreni in extemitatea vestica a jud Cluj pe DN1 si CF 300 are loc toamna un targ celebru in zona. Trenul stationa langa targ desi nu era nici statie nici peron. Mii de oameni voiau sa urce in tren sa mearga acasa. Mi-au confirmat azi consatenii mei ca solutia naturala era sa urce pe geam.



https://www.facebook.com/groups/392942298087827/permalink/750492152332838/


Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Ca vorbim de accidente, daca va uitati pe wikipedia la Tarom "incidents and accidents" sunt N prabusiri cu Iliusin la Sibiu in comunism

A fost o prabusire Tarom in muntii Vladeasa cu un singur supravietuitor prin anii 70.

dr4qul4

cand eram mic si pe mine ma urcau in tren pe geam. Era practica uzuala (se urca cineva din mers si ocupa compartimentul) si ma tragea repede pe geam ca sa nu vina altii.
Cand m-am facut mare eram expert in a urca din mers, imediat ce trenul ajungea la capatul peronului din GdN (cand inca avea viteza).  :lol:
La Titu nu aveam curaj...era peronul prea jos si prea plin de gropi ca sa ma risc.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Earthchild

La sfarsitul anilor 80, in vacantele de iarna trenurile mergeau pline ochi la munte. Urcarea se facea de multe ori pe geam. Si cu schiurile.