News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Da, ai dreptate, rostul platformei de la Corbu pare sa fie descarcarea/incarcarea tehnicii militare pentru poligonul Midia.
Dar asta este valabil pentru tehnica militara care vine tot din Romania - dar din alte zone ale tarii.

Eu nu inteleg alt lucru: ce cauta blindatele americane la Corbu?!...
Am "scotocit" toate hartile disponibile... Din ceea ce am gasit, navele cargo (alea mari, care pot transporta tancuri si alte blindate) nu au cum sa ajunga acolo.

Mi se pare "scarpinat cu mana stanga la urechea dreapta".

Singura explicatie plauzibila mi se pare ca nu ar fi vorba despre "debarcarea" blindatelor de pe navele care le aduc din SUA "peste" Marea Neagra, ci despre mutarea blindatelor deja existente in baza MK catre alte poligoane, gen Cincu - dar asta dupa ce vin de la baza MK "pe propriile roti", pe cale rutiera...

Adica ceea ce face Armata Romana de zeci de ani la poligonul Cap Midia...

ANYWAY
Ultimele discutii (aproape 2 pagini) cred ca sunt mult mai potrivite la "Infrastrucura militara".
Nu cred ca vom vedea prea curand un tren "civil" catre aeroportul Mihail Kogalniceanu - Constanta....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Horatiu Ionescu

Din cate stiu, este in apropiere un poligon de tragere pentru tancuri. Este posibil sa nu fie vizibil pe Google Map.

dan tm

 poligonul se vede pe google.

Ma gindesc ca daca tancurile debarca in portul Midia, nu e mare lucru sa mearga  singure pina la statia  feroviara Corbu.
De acolo banuiesc ca se duc cu trenul pina la Baza Kogalniceanu, fiind mult mai practic decît sa traverseze orasul Navodari si comunele urmatoare. Partea mai dezavantajoasa ar fi ocolul feroviar. De notat insa ca daca ar fi o racordare directa la podul peste canalul Dunare -Marea Neagra, convoiul nici nu ar intra pe M 800.

Din Dorobantu pentru urcarea pe pod este un fir, iar din Medgidia alt fir cu legatura directa la grupa B de marfa. daca ar fi unite intre ele un tren ar intra din Dorobantu direct in grupa B si de acolo ar iesi spre Tulcea.

____________

Insa daca  linia Sitorman ar mai fi fost pe teren, probabil era o chestie sa o duca la aeroport. Dar depinde de relief si daca s-ar justifica cheltuielile cu constructia raportat la transportul feroviar pe traseul existent

in poza am pus

rosu, podul postat de un coleg peste rîu
albastru, viaductul pus de mine peste DN 22
negru, locul unde banuiesc eu ca afost statia Piatra pentru incarcare
verde linia aeroportului





Powered by API/PUM imgur uploader

Serpe

Tot timpul blindatele aduse la Midia au plecat pe 806, apoi de la Medgidia plecau spre MK. Acum 3 ani la Culmea era un convoi de blindate cu 4 DA-uri care mergeau spre Kogalniceanu, nu este nici o linie noua poate doar in interiorul bazei

Pare linie nou construita

cristi5

#2359
Deci nu s-au facut zeci de km de traseu nou ci s-a reabilitat cam 1 km de traseu existent.

Ii ca in bancu cu intrebarea la Radio Erevan cu Ivan Ivanovici Ivanov caruia i s-a dat o masina Pobeda.

Da, este adevarat, dar nu era Ivan Ivanovici Ivanov ci Ghiorghi Ghiorghievici Ghiorghiev.
Si nu era o masina Pobeda ci un ceas Pobeda.

Si nu i s-a dat, ci i s-a furat :lol:

Harry


andrey_tm

Trenuri prin ninsoare in Mestecanis


vladioan_bv

Buna ziua,

Care ar fi imbunatatirea duratei de calatorie pe coridorul feroviar dupa finalizarea tuturor lucrarilor pe sectorul Curtici Brasov?

Multumesc!

Harry


Harry

#2364
In ONT din ianuarie 1938 scrie ca pe Valea Riului si Valea Ruscoavei, Asociatia Casa Padurarilor ar fi construit linii ferate inguste. Dar nu se precizeaza mai multe detalii. Cunoaste cineva traseele sau daca mai exista?

==========================
Ianuarie 1938, pe Valea Prahovei


vancouver

#2365
Quote from: AndreiB on January 11, 2021, 04:51:54 PM
De ce sa cumperi rame speciale pentru Bucuresti-Predeal, care necesita trase separate, in loc sa cumperi un parc de vagoane noi pentru a lungi toate trenurile la capacitatea maxima a sectiei (ca primul pas pentru a creste capacitatea). Vagoanele noi le poti detasa/atasa in Brasov, iar in timpul saptamanii le poti folosi pe trenurile aglomerate de naveta (e.g. Craiova), iar vara pentru a lungi toate trenurile sezoniere la 15 vagoane.

Nu stiu cate vagoane pot urca Predeal-ul fara dubla tractiune sau clasa 40 (care nu e buna ca nu poate sa atinga 140 km/h pe Bucuresti-Floresti), dar majoritatea trenurilor au c4 vagone de clasa in compunerea de baza. Pana nu avem toate trenurile la 10/15 vagoane (cat o fi) nu cred ca merita sa introducem trase noi. Dupa putem discuta de optiuni aditionale.

Mi se pare o modalitate mult mai flexibila de a adauga rapid capacitate la CFR, iar un vagon nou e relativ ieftin la c600k.

@AndreiB:

De la bun inceput trebuie sa spun ca eu traiesc in alta lume decat cea din Romania, si ca atare parerile mele uneori sunt ca de pe alta planeta. Deci nu te mira, asa gandesc eu, altfel decat voi.

Deci parerea mea e asta:

1. Nu poti sa faci un mers de tren normal la cap cu trenuri cu locomotivele actuale din Ro. Pentru ca trebuie sa rebrusezi. Odata la Gara de Nord si odata la Predeal. Cu o rama rebrusezi in 5 minute (ca la Dristor 2). Sigur, poti sa faci garnituri ce rebruseaza in 5 minte si cu locomotive. Iti trebui un vagon de capat cu pupitru de comanda si sa ai voie sa circuli cu locomotiva in spate. Companii private din Romania fac asta deja, nu stiu CFR Calatori cum vede asa o "anomalie", care in vestul Europei e ceva uzual. Dar asta nu o sa o poti face cu locomotivele vechi, decat cu modificari, care costa si ele si nu stiu daca merita. Aia cu schimbat locomotiva la celalalt capat al trenului e de evul mediu (repet, e parerea mea de om traind in alta tara, poate voua vi se pare firesc, pentru mine e de neconceput).

Cu rame noi sau SH capabile 140, parcursul Buc-Pred. dureaza 1:51, + 5 min rebrusare, +4 min rezerva = 2 ore. + inca 2 ore rama e inapoi pentru start la GDN. Atunci ai nevoie de fix 3*4=12 rame ca sa mergi de 3 ori pe ora (cum am propus eu mai sus) + o data pe ora tren clasic care merge pana la Brasov.

Cu tren clasic: 1:55 + 0:30 = 2,25, rotund 2:30 x 2 = 5 ore x 3 = 15 trenuri (sau se poate si cu 2 locomotive in plus la capete, se scurteata timpul de manevra, atunci 14 trenuri si 16 locomotive).

Eu zic ca 15 > 12. Mai mult personal, mai multa uzura, mai multa intretinere, costuri de achizitie mai mari. Plus blocat linii si macaze la manevre atat in GdN cat si la Predeal. Asa nu mai poti folosi gara Predeal in continuare pentru asamblat marfare de la Brasov, chiar si in orele de mers cadentat.

La cum vad eu lucrurile (altfel decat multi aici pe forum) este ineficient cu loc+vagoane.


2. Numarul de trenuri este o chestiune distincta de numarul de vagoane sau de rame ce compun un tren.

Nu este nevoie de trenuri cu multe vagoane, dar rare. Este nevoie de trenuri dese. Inca o data - asa vad eu din lumea mea. Adica pentru mine este inacceptabil sa vina trenurile rar. Cand merg in acest concediu de tip week-end-trip nu pot sa programez sigur ora la care ajung la gara. Plus ca nu vei convinge niciodata asa oamenii care merg cu masina sa o lase.

Iti poti imagina sa mai iei metroul in Bucuresti, daca vine ba la 25 de minute, ba la 45, ba iar la 10 minute, dupa aceea o ora nici un metrou, etc..? Media ar fi buna, cam un tren la 30 de minute, dar cu ce te ajuta media, daca uneori o sa stai o ora sa astepti.

Si trenul de aeroport, cu 40 de minute cadenta e un fiasco. Daca vrei clienti, care sa renunta la masina, atunci trebuie RITM, FRECVENTA. La maxim maximorum 20 de minute. Sau, in cel mai rau caz, ok un singur tren pe ora, dar atunci sa fie fix la aceeasi ora, sa stii o treaba.

De asemenea eu o gandesc asa: o parcare de 5000 de locuri facuta fie pe un camp (daca e loc) fie supraetajat pe structura metalica, la Campina. Cand apare ambuteiaj, panouri pe DN1 indica acest lucru si indruma spre P+R. Lasi masina acolo si mergi cu trenul, apoi vine soferul seara sau a doua zi si ia masina, sau ramane acolo pana la final de concediu. Dar ca sa convingi trebuie macar de la Campina la Predeal sa ai cadenta la 15 minute. (multi inchiriaza schiuri, deci hai sa nu ne legam de acest amanunt, ca-i greu cu schiurile in tren).

Deci, in modul cum gandesc eu, NU trebuie suplimentate trenurile existente. Sau in fine, se poate face, dar nu va ajuta prea mult.

Sau altfel spus: numarul de vagoane este ALTA PROBLEMA, distincta de numarul de trenuri. Numarul de vagoane ORICUM trebuie reglat functie de incarcare. ORI avem oameni complet incapabili acum, care nu sunt in stare sa regleze numarul de vagoane, si atunci da, e o propunere buna, ORI o sa le punem de pomana. Iar reglajul compunerii trebuie facut si cu rame. Ca trebuie sa decizi cate rame grupezi: 2 sau 3 sau 4 (presupunand ca unitatea de baza e ceva gen ramele Softronic).


In final inca o data, ceea ce pentru mine este inacceptabil, poate pentru voi e ok. Pentru mine haosul de ore la care pleaca trenuri este inacceptabil, stiu ca in toata Europa se merge cadentat, stiu ca se poate, restul sunt povesti. Eu nu o sa renunt la masina, ca sa stau in gara la loteria orarelor. E inacceptabil ca trenurile nu sunt reversibile. In Germania nu exista trenuri care nu sunt reversibile, sau or fi, dar asa de putine, ca eu nu am vazut. Ori sunt rame (ICE, S, Regio) ori au vagon de comanda la celalalt capat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Harry

Aia cu 40 de minute e aiurea rau. In mod normal nu ar fi trebuit sa fie sincronizat cu orarul zborurilor?

-----------------------------
In alta ordine de idei - 1938

GrmmrNzi

Quote from: vancouver on January 11, 2021, 05:45:29 PME inacceptabil ca trenurile nu sunt reversibile.
Perfect de acord. Și acum înțeleg mai bine de ce insiști cu ramele.

Dar de ce soluția la problema asta trebuie să fie "rame" și nu "câteva locomotive noi + câteva vagoane cu pupitru de comandă noi (exact atâtea câte trenuri suplimentare se pot băga pe rețeaua existentă)", iar de restul banilorvagoane "normale" și ieftine care pot fi adăugate la trenurile existente? Cum a propus AndreiB: "Vagoanele noi le poti detasa/atasa in Brasov, iar in timpul saptamanii le poti folosi pe trenurile aglomerate de naveta (e.g. Craiova), iar vara pentru a lungi toate trenurile sezoniere la 15 vagoane."

Ramele sunt inflexibile în compunere, dacă se uzează fizic sau moral partea de "vagon" rămâne partea de tracțiune, de regulă mai fiabilă, nefolosită. Chiar și acuma mi se parea aiurea că se plătesc subvenții pentru trase "suboptimale" (o trasă e ocupată aproape identic ori că ai un vagon, ori o ramă, ori 20 de vagoane). Chiar mi-aș dori niște reguli mai dure - penalitătți la subvenție pentru trasele sub o anumită limită de scaune, penalități pentru diesel sub catenară (da, la tine mă uit, IC2!!).

Cât despre "Este nevoie de trenuri dese", ca locuitor în Germania care se duce cu trenul la munte în Austria (cu schiuri, geamantane și copii) declar solemn că nu mă deranjează faptul că există fix un tren pe zi pe care-l pot lua. Atâta vreme cât orele de plecare, respectiv sosire, sunt acceptabile (și sunt). Iar pentru naveta zilnică: nu plec așa de capul meu și ajung la gară și mă enervez dacă nu vine nimic în următoarele 10 minute. Ci mă uit pe DB Navigator, știu că vine un S3 la "și 21", un S4 la "și 49", știu cât imi ia să merg până pe peron și plec de acasă când trebuie.

TibiV

#2368
@vancouver

Stiu ce esti suparat pe mine, dar nu am ce face...

Uneori ne faci prosti pe toti, la gramada, doar pentru suntem fraieri si nu traim ca tine, in Germania. (Sieg Heil!)

"De la bun inceput trebuie sa spun ca eu traiesc in alta lume decat cea din Romania, si ca atare parerile mele uneori sunt ca de pe alta planeta. Deci nu te mira, asa gandesc eu, altfel decat voi."

In general incerci sa ne impui "modelul german", desi nici germanii nu au "un model". Totul se face in functie de specificul locului....

Ma bucur ca ai decis sa aduci topicul nebun M7/S7 acolo unde merita, adica "ca-n gara".

Si cateva chestii punctuale:
- Daca trenurile spre Valea Prahovei ar avea din start cel putin 10-12 vagoane, cadentarea ta (initial de 15 minute) ar putea fi redusa la 1 ora. Ce problema ar fi daca stii sigur ca la 7.15, 8.15 - iar de aici este pentru somnorosi-  9.15 si 10.15 ai tren luuuung, in care intra toata lumea?....
- Cand eram in scoala "dirigul" ne scotea in excursie pe VP cel putin o data pe luna. Trenurile pline ochi, se canta in vagoane, era veselie... Dar este vorba de grupuri mari (de la 20 de persoane in sus) si cu tot felul de reduceri de pret acordate pe vremea aia de CFR (care nu era inca "spart").
Astazi, un grup de 10 persoane va prefera sa urce in 2-3 autoturisme decat sa ocupe o treime dintr-un tren.
Daca sunt doar 4 persoane (o "familie tipica", sa zicem) va constata ca iese mult mai ieftin cu masina. (Nu imi place ideea, dar asta este realitatea...) In afara unor trasee extrem de lungi si obositoare, feroviarul iese mai scump. La tren numarul de persoane multiplica costul. La masina, numarul de persoane divide costul...

In alta ordine de idei ("Siguranta traficului"): sari pe o idee si o exacerbezi. Presupui ca sararita era in stationare. Si ca oricum nu s-ar fi intamplat nimic daca sararita ar fi fost exclusiv pe banda de urgenta... Pai, nu te supara, sararita trebuie sa "sarareze" benzile de circulatie, nu banda de urgenta...

Si nu am nimic cu tine "personal".
De exemplu chiar ti-am dat like la A2, cand ai prezentat "riscurile/restrictiile" autostrazilor din beton.
Aia chiar a fost o "postare beton"....  ;)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Să mă bag şi eu în discuţie... Eu-i dau dreptate lui Harry. Trenurile alea trebuie să lege ceva de altceva, dacă vrei să fie eficiente. Totuşi nu suntem "dincolo" unde lumea chiar circulă sau undeva unde chiar e transit. Cât stăteam în Brno dacă aveam chef de plimbare mă duceam în gară şi ori aveam tren spre Praga, ori spre Viena la maxim 30 minute. Ori aşa ceva la noi nu cred că este posibil.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis