News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Ziceam doar ca ptr o tara cu GDP per capita o treime din Ro, isi mentin macar liniile principale bine. Am fost uimit, ma gandeam ca poate e articolul scris in asa fel incat sa parem naspa si fata de ucrainieni. Din pacate nu.


AlexxC

Linia Liov-Kiev-Harkov daca nu ma insel a fost modernizata cu ocazia unui campionat european de fotbal inainte de razboiul din 2014 si are in circulatie 10 trenuri Hyundai noi electrice .Sunt trenurile lor fanion fara opriri...vreo 2 sau 3 pe zi...cauta pe youtube sa vezi despre ce e vorba.

GrmmrNzi

Din programul de guvernare, pag. 85:
Quote
II.2. Finalizarea studiilor de fezabilitate aflate în derulare, identificarea şi asigurarea surselor de finanţarea pentru demararea de noi lucrări pe reţeaua TEN-T Centrală şi Globală pe secţiunile:
- Timişoara-Arad-Caransebeş. Valoare - 7,3 miliarde de lei;
- Cluj-Episcopia Bihor. Valoare - 7,1 miliarde de lei;
- Craiova-Calafat. Valoare - 2,5 miliarde de lei;
- Craiova-Caransebeş. Valoare - 11,2 miliarde de lei;
- Bucureşti Nord-Giurgiu Nord-Frontieră. Valoare - 1,7 miliarde de lei;
- Ploieşti Vest-Focşani-Roman-Iaşi-Frontieră. Valoare - 9,5 miliarde de lei;
- Paşcani-Dărmăneşti-Vicşani-Frontieră. Valoare - 1,9 miliarde de lei;
- Predeal-Braşov. Valoare - 4,5 miliarde de lei;
- Portul Constanţa. Valoare - 4 miliarde de lei;
- staţiile Feteşti şi Ciulniţa. Valoare - 0,3 miliarde de lei;
- modernizarea a 47 staţii de cale ferată din România. Valoare - 0,4 miliarde de lei;
- modernizare 150 treceri la nivel cu cale ferată, poduri, podeţe şi tuneluri – etapa II. Valoarea - 0,2 miliarde de lei.
II.3. Lansarea de noi proiecte de modernizare pe secţiuni aflate pe reţeaua TEN-T Centrală şi Globală:
- Coşlariu-Cluj Napoca. Valoare - 3,8 miliarde de lei;
- Bucureşti-Craiova. Valoare - 7,6 miliarde de lei;
- Apahida-Suceava. Valoare - 11,7 miliarde de lei;
- Răduleşti-Giurgiu. Valoare - 0,2 miliarde de lei;
- Constanţa Mangalia. Valoare - 0,6 miliarde de lei

Compar cu o propunere de încredere :)
Quote from: frunzaverde on August 23, 2020, 05:35:26 PM
Exista si alte proiecte importante pentru Romania, unele incepute si unele care ar trebui demarate cat de rapid:
- reparatie si electrificare Bucuresti - Giurgiu - Ruse (licitatie + proiect).
- aducerea la un standard normal Bucuresti - Craiova - Timisoara + solutie pentru Balota (SF); eu as incerca Bucuresti - Craiova - Strehaia ca solutie HSR-230.
- electrificare Chitila - Pitesti (discutii)
- RK pe Ploiesti - Suceava, RK pe Buzau - Galati...

Si sunt proiecte mult mai importante decat Valcele - Valcea (pentru care nu exista finantare si nici proiecte):
- electrificare Pitesti - Slatina - Craiova (industrie auto + aluminiu + trafic local Craiova - Bals -Slatina)
- electrificare + dublare Videle - Giurgiu, ca coridor primar de marfa;
- electrificare + dublare Baia Mare - Satu Mare - Oradea - Arad, ca cordior de conexiune nord-sud in zona de vest a tarii, mizerabil servita feroviar;
- electrificare Bucuresti - Mogosoaia - Faurei - Tecuci - Iasi ca solutie de viteza pentru Bucuresti - Iasi si degrevator de 500
- electrificare Dej - Baia Mare
- electrificare Brasov - Sibiu/Sibiu - Copsa Mica pentru traficul regional

Mult success deci cu programul, nu este chiar aiurea. Personal, sunt un pic dezamăgit de absența totală din program a electrificării pe 901, 700 și 600. Dar poate lista nu e comprehensivă, nu scrie nimic nici de SF-ul pentru Complexul Feroviar București (https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=136.msg313354#msg313354), care sper să propună soluții decente de conectare a 700-lui (de ex. diagonala celebră).

oc7avian

Pare menționat separat, mai generic, în I.2

QuoteI.2. Dezvoltarea infrastructurii feroviare aferente zonei metropolitane a Municipiului Bucureşti,
prin modernizarea Inelului Feroviar Bucureşti, a Complexului Feroviar București (Gara de Nord
şi a staţiei de cale ferată Bucureşti Nord), conexiunea cu modurile de transport urban şi periurban,
realizând astfel integrarea nodurilor urbane rețeaua feroviară;

GrmmrNzi

Mda, ai dreptate... iar mai jos:
QuoteI.5. Creşterea gradului de disponibilitate a infrastructurii, a vitezelor tehnice şi a veniturilor companiei simultan cu reducerea costurilor de exploatare şi susținerea investițiilor orientate spre:
[...]
- creșterea vitezelor tehnice şi comerciale prin implementarea programelor QuickWins pe 1001 km din reţeaua feroviară - (București-Brașov, Timișoara-Arad, București-Buzău, București-Craiova, Pașcani-Iași, București-Pitești). Valoare estimată a investițiilor se ridică la 1,7 miliarde de Lei;
- creşterea gradului de electrificare a reţelei feroviare; (n.m. hopefully 700 și 600?)
[...]

Explicația confuziei mele este aici:
QuoteDirecţiile de dezvoltare ale sectorului feroviar, pe termen scurt şi mediu, sunt axate pe următoarele
obiective strategice generale:
I. Creşterea competitivităţii transportului feroviar pe piaţa internă
II. Integrarea în spaţiul feroviar unic european
Ce am citat inițial se referă exclusiv la "coridoare" (subcap. "II").

stangabriel

Am cautat ceva, dar nu am gasit un raspuns clar. Ce se intampla cu traversele de cale ferata din beton dupa inlocuire, in Romania?
  Se pastreaza pentru alte proiecte, de importanta mai mica, pentru inlocuirea celor de lemn ? Cele de lemn am inteles ca merg la ars, in fabricile de ciment.

Multumesc.

ioandorin

^^^^
Se "macină "! Partea metalică (sârmele) merge la fier vechi , iar restul la umpluturi cum ar fi drumurile de acces si terasament. O mică parte se mai recuperează la cât sunt de uzate (fisuri,defecte la găurile de prindere a plăcilor metalice),dar se mai și cârpesc pe ici-colo cu ele.


andrey_tm

Trenuri prin zapada in Mestecanis


dan tm

https://www.uct-media.com/2020/12/stadiul-lucrarilor-la-termlinalele-cargo.html?m=1

Adica s- a facut linie noua de la Capul Midia la aeroport, si nimeni nu a stiut?
Sau ce nu înteleg eu în text?

cris_ct

^ Page not found, 404.
@Harry ?

TibiV

Linkul corect este: https://www.uct-media.com/2020/12/stadiul-lucrarilor-la-terminalele-cargo.html

As pune eu articolul, ca Harry este prea modest, dar pe site-ul lui nu merge "copy-paste"...

Dar da, uct-media sustine ca "Putini oameni cunosc faptul ca in Dobrogea s-au construit zeci de kilometri de cale ferata noua pe traseul Port Midia-Camp Mihail Kogalniceanu-Conexiune CF Medgidia-Tulcea"...

Nu comentez calitatea si credibilitatea informatiei...

Link si la un articol din august 2020: https://www.uct-media.com/2020/08/la-anul-vor-fi-gata-doua-terminale.html
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Ce-i aia??? Nu exista nimic de genul - Google are imagini de la Baza MK din octombrie 2020, si nu apare nimic, nimic, nimic de genul.

Baza Kogalniceanu (si aeroportul Constanta, prin urmare) sunt legate la reteaua romaneasca de cale ferata printr-un racord industrial numit ceferistic Ram. M.K. P.Aj.M. (se rostogoleste pe limba numele, nu-i asa?). E o linie industriala, simpla, diesel, vai-mama-ei, care se rupe din linia Medgidia - Tulcea, care si ea e tot o linie simpla, diesel, vai-mama-ei. Racordul exista de zeci si zeci de ani.

Pare ca in interiorul bazei au facut ceva lucrari de reconstructie si extindere, cu ceva terminale noi de incarcare-descarcare inca in constructie - dar va las pe voi sa faceti mai departe munca de OSINT si sa deduceti ce-i acolo in baza, daca va intereseaza (n-am interesul necesar), dar dincolo de perimetrul bazei, in afara carpelii minimale pentru a tine racordul functional, nu au facut nimic, nimic, nimic.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#2338
Haha. tocmai cautam pe Sentinel. N-am gasit nici eu nimic.

Linia ramificata e trecuta ca "disused" pe OSM, probabil e corect pt ca se foloseste numai ocazional, si nu in scopuri civile...

frunzaverde

La cata constructie e in jurul ei, intentia este clara : linia sa nu mai fie "disused". De altfel, planul MApN + DOD e sa faca din MK un nod logistic inter-modal. Cum o sa functioneze cu DA-uri diesel, aia e o alta intrebare, dar poate s-o gasi si cineva sa electrifice bucata dintre Medgidia si MK.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!