News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

mugman

@vancouver
Cred ca CFR nu va pune niciodata la dispozitie autocare pentru transportul din Targu Mures inspre gara Sighisoara, din moment ce exista un tren direct Targu Mures - Bucuresti. Pe ei nu ii intereseaza ca faci 9 ore.

@dragos76
Problema pentru Targu Mures e ca, pe calea ferata, e foarte prost conectat la orice alt oras mare din imprejurimi. Sau chiar din tara. Spre Brasov trebuie un ocol pe ruta Reghin - Deda - Gheorgheni - Miercurea Ciuc. Spre Cluj sau spre Sibiu trebuie mers pana la Razboieni pe o linie vai de mama ei, acolo schimbat, asteptat cateva zeci de minute sau cateva ore, nu e prea imbietor. Nici spre Alba Iulia nu sunt foarte multe trenuri. Tin minte ca acum doi ani am mers cu trenul la evenimentele ocazionate de Marea Unire si am observat ca circulau doar 2 trenuri, daca bine tin minte, catre Alba Iulia. Unul noaptea la 04 si unul dupa-masa. Nu mai zic de cursele spre Timisoara sau Iasi, cred ca faci o zi intreaga.
Iar faptul ca se va finaliza A3 nu ajuta foarte mult daca nu ai masina personala, fiindca autocarele nu vor circula pe autostrada, ci tot pe DN.
Spre Bucuresti, nici ruta aeriana nu am avut, iar cea care a fost introdusa in toamna lui 2018, avea un orar dificil, in sensul ca pleca din Targu Mures la 05:40. Nu era prea confortabil sa te trezesti la 03 noaptea ca sa ai timp sa te pregatesti si sa ajungi in timp util la aeroport. Cred ca a si fost anulata, din lipsa de calatori.

Acum cativa ani faceam naveta Targu Mures - Bucuresti si obisnuiam sa circul cu autocarele unei societati comerciale, care aveau un orar destul de bun, curse din 2 in 2 ore. Era insa un chin, deoarece vinerea/duminica dura enorm iesirea/intrarea din Bucuresti + traficul de pe Valea Prahovei, asa ca m-am gandit: hai sa iau vineri trenul din Bucuresti pana la Brasov, fiindca ajunge foarte repede, iar de la Brasov iau autocarul spre Mures. Ei, am ajuns foarte bine la Brasov, dar am asteptat acolo 2-3 ore, in autogara, pana cand a sosit autocarul intarziat pe Valea Prahovei, pentru a afla ca nu mai sunt bilete si ca trebuie sa astept urmatorul autocar. Infiorator. Plecam din Bucuresti la 13-14 si ajungeam la Mures noaptea la 23, indiferent ca veneam cu autocarul sau cu trenul.

E drept, altele sunt prioritatile pentru Romania, nu ciotul acela de cale ferata, dar pentru noi ar fi placut sa stii ca te urci la Targu Mures in tren si peste 4-5 ore cobori la Bucuresti. Aici, in Targu Mures, mai face haz de necaz lumea, zicand ca suntem un oras asa de intins si de dezvoltat, incat avem aeroportul la Cluj si gara la Sighisoara.

Knattspyrnufelag

Eu sunt sceptic referitor la construcția A3 între Făgăraș și Ogra. În schimb sunt complet de acord că ar trebui dublată și electrificată calea ferată între Târgu Mureș și Războieni, dar nu cred că asta ar exclude o legătură mai scurtă între Târgu Mureș și Sighișoara. Oricum, vorbim de planuri pe termen lung și foarte lung.

vancouver

Quote from: mugman on April 25, 2020, 12:16:04 PM
@vancouver
Cred ca CFR nu va pune niciodata la dispozitie autocare pentru transportul din Targu Mures inspre gara Sighisoara, din moment ce exista un tren direct Targu Mures - Bucuresti. Pe ei nu ii intereseaza ca faci 9 ore.

Tu nu cred ca ai inteles ce am scris eu. Nu e vorba ca CFR sa faca ceva din proprie initiativa. Am scris de o abordare multimodala, care evident nu poate fi facuta de cineva din CFR si nici de cineva din CNAIR, ca fiecare vede numai partea lui. E ceva ce trebuie IMPUS de la nivel de minister. De aia avem minister, ca sa coordonam mai multe domenii intre ele.

Am dat exemplu din alta tara, DECI SE POATE.

Daca credeam ca CFR o sa faca de la sine putere, NU MAI SCRIAM AICI PE FORUM, CA NU ERA NEVOIE. DE AIA AM SCRIS, pentru ca nu s-a gandit nimeni si nu o sa faca asa pur si simplu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Cred că a pus Harry niște poze din interbelic cu "autobuzul de gară". Cum naiba atunci puteau? :)  Eu mă tot gândesc cum ar fi dacă ar face un centru de închiriat mașini al CFR călători la Sinaia sau Predeal... :)

Xenos

Este simplu, în interbelic eram mult mai conectați la tot ce se petrecea în vest, vezi micile tramvaie suburbane de la Rășinari și Ghioroc, de exemplu; dacă nu venea comunismul probabil se făcea și o rețea suburbană de tip S-Bahn, în locul megalomaniei de metrou integral subteran din București, deci un fel de S-Bahn/RER.

carutasul

Cred că de fapt nu "conectarea cu vestul " lipsește, ci motivația de a face CFR-ul să meargă. Că dacă vrei să îl faci să meargă găsești soluții, dacă vrei să îl "privatizezi" leu cu leu... te plângi. Ok, nu vrei să te încurci cu autobuzele tale, faci un contract cu altcineva.

Xenos

Cine vrea să-l privatizeze? acum 10 ani m-aș fi bătut cu cărămida naționalistă în piept pe teme de Tarom și CFR, între timp cred că l-aș face cadou austriecilor sau nemților, cu condiția desigur de a face o companie după chipul și asemănarea ÖBB sau DB...
Sa zicem ca din considerente pur subiective nu mentionez MAV-ul, desi mi se pare o companie foarte bine administrata, mult mai avansata decat CFR Calatori...

TibiV

+1

Mi-a plăcut mult "cărămida naționalistă" din piept...

Pe de alta parte, "nationalismul" de astazi se reduce la ceea ce spuneau stramosii nostri, romanii: "Ubi bene, ibi patria."

Românii sunt urmașii romanilor, nu-i așa?!...

Deci (foștii) români aplică "ad literram" vechea regula inițială....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

mă refeream la privatizarea prin trecerea leu cu leu a banilor din patrimoniul CFR în buzunarul propriu, de obicei al directorilor (dar nu numai) , de asta am pus în ghilimele. Scuze că nu m-am făcut corect înțeles. Managementul companiilor de stat nu e în folosul companiilor de stat ci al managerilor lor.  Cărămizile naționaliste nu sunt pasiunea mea, deși să zicem că sunt oarecum din zona celor care se băteau cu ele în piept :)

Harry

are cineva idee ce s-a intamplat pe 8 decembrie 1943? Am gasit un set de poze facute de Prager (am sa le urc si aici putin mai pe seara) cu trenul Buc-Ct plin de VIP de la politicieni la compozitorul George Sbarcea + sotia.

alinuttt

#1705
Ionuț, spuneai că vrei să mergi cu niste intrebari la CFR. Pe lângă strategia pentru Cata-Apata îți mai las aici o intrebare chiar dacă nu ține doar de CIV, probabil o vezi mai repede:
Când au de gând să lanseze licitațiile pentru Proiectare-excuție in proiectul modernizării celor 44 de stații CF importante?

Xenos

Și încă câteva întrebări în aceeași ordine de idei, @Ionut:
Când au de gând să liciteze RK / reconstrucția parțială pentru Oradea - Cluj, unde înțeleg că s-a recepționat SF?
Ce au de gând să facă CONCRET cu Predeal - Brașov?! Logic ar fi să se apuce de acest tronson relativ scurt concomitent cu Sighișoara - Brașov, ca să nu se creeze la final o gâtuire majoră pe linia cea mai aglomerată (București - Brașov)....Un RK ar fi mai mult decât suficient, dar și necesar...
Existau anul trecut niște discuții despre introducerea de programe de RK extinse pe fonduri europene...spre pildă, București - Craiova....se mai concretizează ceva în această direcție?
Și apropo de Apața - Cața, au vreun plan B dacă nu iese planul A (Casa Poporului în feroviar, cum îl numea frunzaverde)?

alexmocian

Si inca o intrebare:
Cand au de gand sa inceapa proiectul la linia de Mare Viteza Cluj - Budapesta, sau Bucuresti - Chisinau? Am inteles ca CRRC deja face lobby puternic pentru a incepe lucrarile.

Dagda

^^ pt Predeal Brasov vom vedea ce ne zice studiul de fezabilitate... dar parca e suspendata licitatia pt SF.

Alutus

Ma apasa un gand azi noapte, poate reusiti sa ma lamuriti...de ce nu am ales sa modernizam magistrala 900, B-Tm, care are un traseu mult mai usor decat traversarea intregului podis al Transilvaniei (+pasul Predeal) ca pe CIV? Inteleg discutia coridoare, axe, dar cred ca aveam sanse mult mai mari sa avem o linie de 200km/h cu vestul gata, fata de CIV (care dureza si va dura o vesnicie).  :-[
Alea iacta est