News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dagda

^din considerente de trafic
si pe CIV se putea fara prea mai probleme tinde catre 200 km/h pe vreo 300 km cel putin

Parca era o postare a lui frunzaverde pe undeva cu diferentele intre caile ferate pt 160 km/h si cele pt 200 km/h, adica pe langa geometria liniei trebuie si alt tip de sina 54-60 kg/m in loc de 49 kg/m, catenara din alt material, eliminarea trecerilor la nivel cu calea ferata, etc....

Alutus

#1711
Da, macar 160km/h sa zicem. Intre Bucuresti - Balota si Timisoara - Caransebes tot ar fi fost mult mai lejer traseul. Ar fi interesanta o statistica cu fluxul de marfa, daca era/este mai mare pe CIV (inainte de inceperea lucrarilor)


Alea iacta est

pasadia

Eu știam că altele ar fost motivele:

1. Așa era desenat traseul coridorului (lucru motivat de faptul că era singurul traseu de la București spre vest care dispunea de linie dubla electrificata - prin sud linia e simpla pe o porțiune destul de lunga).

2. Romania oricum și-a dorit să tragă coridoarele spre nord (vezi spargerea coridorului rutier în doua și inventarea traseului nordic pe ruta prin Sibiu și valea Oltului).

Ar fi fost culmea că pe deoparte să tragem pentru a avea pe rutier traseul Lugoj - Sibiu - Pitesti, iar pe partea cealaltă să fi mutat feroviarul dinspre nord spre sud.

Dagda

Oricum dupa parerea mea era mai bine sa fi ales Oradea - Cluj - Tg Mures - Brasov - Bucuresti - Constanta... dar acum e muult prea tarziu.
Dar asta nu ar fi insemnat ca nu trebuie un RK si o crestere a vitezei pt Buc-Craiova & Buc - Galati

Cetatean

Unul din motive ar putea fi faptul ca desparte tara in doua si practic deserveste mult mai multi oameni, cu posibilitatea de a racorda la coridor si alte orase (Timisoara, Oradea, Cluj,Sibiu,Ploiesti etc.)
lucru care ar trebui facut IERI.
De multe ori m-am gandit ca putea functiona ca "shinkansenul" (stiu ca e o comparatie foarte proasta) dar coridoru face un fel o diagonala prin tara si atunci era usor sa tragi ulterior fire la el.

Pentru CFR:

- desi avem lucrari incheiate de la Simeria la Sighisoara(ok,fara parte din semnalizare), cel mai rapid tren face 2h 37 min pe 169 km?!?!?!?!
- in ce stadiu sunt cu achizitia de rame electrice si vagoane capabile de viteze mai mari?
- la alegerea variantelor de traseu, se tine cont intr-un fel de topografia zonei? Avem zone cu 3 poduri mari pe 4.5 km
- cum se justifica constructia unui pasaj gen MINTIA, la niste costuri mari pentru a deservi o zona relativ inchisa situata intre CF si Mures fara posibilitate de extindere in viitor.
- care este motivul pentru care avem peroane asa mari (4oo m lungime) in gari din comune cu 2000 loc?
- de ce pe peroane avem asfalt, desi dedesubt avem o groaza de cabluri si tubulatura
- s-au bagat milioane in peroane, dar le acoperim cu policarbonat?
- de ce se accepta (ca si in cazul CNAIR) folosirea de materiale slab calitativ pentru elemente usor de vandalizat (toalete,robinete,cosuri,mobilier)
- ce planuri au cu Oradea-Arad, Simeria-Petrosani, Coslariu - Cluj, Sibiu - Micasasa, Brasov-Sibiu-Vintu, Ciuc-Brasov




gruiarew

Aveți careva idee când se revine la normal? Mă uitam cum pot ajunge de la Margina la Sibiu... Șoc și groază cel mai rapid e 9h...  c plecare la 4 dimineața...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

9 (nouă) ore ?!?!?!...
Chiar că este "Șoc și groază"...

Poate ca trenul ala circula prin Sighetu Marmatiei?!?!? :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AlexxC

Pe langa faptul ca timpul de parcurs este de cele mai multe ori mai mare decat cu auto, preturile la IR pe distante scurte sunt obscen de mari ,duble fata de Regio. De orar nu mai vorbesc...pe anumite rute oricat ai vrea sa folosesti trenul este cu imposibil: vezi cazul Margina-Sibiu

gruiarew

Era 1811 / 1812. Ăla de umblai ca strigoii la 03:35. Acum nu mai e. Mno, s-a rezolvat și asta  ???
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Phenol

Pe perioada starii de urgenta foarte multe trenuri au fost anulate.
Dupa 15 Mai, treptat vor fi repuse din nou in circulatie, insa nu ma astept ca perechea 1811/12 sa fie prima.

gruiarew

Eu am căutat pe cfrcalatori.ro cât m-a lăsat în iunie și tot nu mai apare. Probabil trebuie să încarce altă baze de date, habar n-am.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Phenol

Anularile au fost facute de pe o zi pe alta. Probabil ca ca o sa procedeze la fel si de data asta.
Incearca cu o zi inainte de calatorie (ma gandesc ca vrei sa calatoresti dupa data de 15 Mai).

gruiarew

Bineînteles că după 15, că doar nu-s nebun. Dar în momentul de față nu prea am variante.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Harry

Cu ceva pagini in urma vorbeam de calea ferata disparuta: Constanta - Gara Belona. Am reusit sa gasesc o imagine foarte interesanta.


alinuttt

Quote from: Alutus on May 05, 2020, 08:11:55 PM
Ma apasa un gand azi noapte, poate reusiti sa ma lamuriti...de ce nu am ales sa modernizam magistrala 900, B-Tm, care are un traseu mult mai usor decat traversarea intregului podis al Transilvaniei (+pasul Predeal) ca pe CIV? Inteleg discutia coridoare, axe, dar cred ca aveam sanse mult mai mari sa avem o linie de 200km/h cu vestul gata, fata de CIV (care dureza si va dura o vesnicie).  :-[

În anii 2000, când s-a început reabilitarea București-Câmpina(parte a CIV), M900 București-Craiova era cea mai modernă, ultima linie reabilitată înainte de revoluție. Se circula foarte bine, trenurile rapide scoteau și două ore pe București-Craiova. Nu aveau de ce să reconstruiască linia, ar di fost ca și cum ne-am apuca acum să reconstruim București-Constanța. E drept, și linia București-Ploiești Vest era bine pusă la punct și înainte de reabilitare, dar pe Ploiești-câmpina situația nu era aceeași. În teste se circula și cu 200 la oră înainte de reabilitare, când au venit vagoanele 21-90(cele mai noi din parc la acea vreme).
Apoi e vorba și de orașele tranzitate pe traseul ales, de exemplu Brașov, cel mai important nod feroviar din țară după GDN, asigură multe conexiuni pentru Transilvania; Sighișoara, oraș cu un uriaș potențial turistic, preia trafic din întreg județul Mureș; Coșlariu/Teiuș; printre cele mai importante noduri feroviare din Transilvania; Vințu de Jos, alt nod extrem de important; Simeria, la fel...