News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cosmin M

Care este distanta maxima pentru a provoca un arc electric? Daca treci sinele de cale ferata poti sa fii electrocutat desi firele sunt undeva la 5 metri deasupra ta? Intreb asta pentru ca sunt mai noob  :p

Cristi N

Nu pot sa intru in detalii prea mult, nu am terminat Inginerie electrica, eu sunt cu electronica.  :D

Ce pot sa spun e ca distanta depinde foarte mult de umezeala din aer. Probabil in conditii de laborator cu aer curat si uscat ai obtine arcul electric la maxim cativa centimetri. In aer liber eu nu m-as apropia de linia de contact la mai putin de 1.5-2m.

Atata timp cat doar traversezi sinele per-pedes esti in siguranta din punct de vedere al electrocutarii, asta cu conditia sa nu fie vreun fir cazut.

Earthchild

Nu m-am putut abtine.   :zen:


TVlad

A fost un caz in gara Buzau cu un mecanic ce a fost electrocutat incercind sa curete farul central la o locomotiva electrica (EA), agatat fiind de barele din partea frontala a locomotivei si cu mina ridicata catre far. Vremea era umeda. Nu gasesc acum vreun link dar poate unii dintre voi isi mai amintesc.
Eu am tinut minte evenimentul pentru ca mi s-a parut cam dubios, distanta fiind mare.

tom_sawyer

Directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, vrea să crească viteza medie a trenurilor la 80 km/oră.

El a declarat marți că acest lucru este fezabil într-un interval nu prea mare de timp, chiar până la finele anului în curs, chiar dacă acum viteza medie de deplasare pe calea ferată a trenurilor de călători este de aproximativ 46 kilometri pe oră.

"Sigur, ne ajută și Coridorul (Coridorul european Constanța – București – Brașov – Curtici – n.red.), unde vom avea alte porțiuni pe care se va circula cu 160 km/oră. 160 aici, 80 dincolo, 100 în altă parte, 40 în altă parte, facem o medie ponderată și va rezulta 80 km/oră". Constantin Axinia a precizat că majorarea vitezei medii a trenurilor se va face prin ridicarea de restricții de circulație, cele mai multe fiind pe raza regionalelor Craiova și Timișoara.

https://clubferoviar.ro/viteza-medie-a-trenurilor/

Ionut

GALERIE FOTO Opt voluntari au curățat și revopsit o locomotivă de la Depoul Ploiești





Opt voluntari veniți din București, Craiova și Brașov au curățat și revopsit o locomotivă de la Depoul Ploiești, după o muncă titanică ce a durat 12 ore. "Imposibilul a devenit posibil, ieri 13/05/2019. Vorbim despre proiectul 823, proiect care îl aveam conturat de mai bine de 2 ani dar care abia ieri au reușit băieții să-l pună în aplicare. Pe băieți îi vedeți în imgini, ei sunt eroii zilei de 13/05, veniți din Craiova, Brașov și București, au dat o fugă până la Ploiești unde EA1 823 îi aștepta în depou lângă placă turnantă, asta și datorită personalului depoului care a făcut posibilă această operațiune", se arată pe contul de Facebook România Feroviară.

ClubFeroviar.ro

Phenol

^Tovarasul de la infrastructura habar nu are despre ce vorbeste.

Ionut

^ Reactia API la ineptia debitata de noul "director" CFR. Dati un share!

API pe Facebook

Noul Director General al CFR SA (Infrastructură), Constantin Axinia, a declarat ieri în presă că vrea să crească imediat viteza medie comercială pe rețea de la 45 km/h, cât este astăzi, la 80 km/h, poate chiar până la sfârșitul anului curent.

Este uimitor cum are tupeul să ne ia de proști, mai ales că dl. Axinia este ceferist cu experiență, știind foarte bine că a spus o minciună gogonată.

Rețeaua feroviară este la un pas de COLAPS, existând MII de restricții care abia încap într-o carte groasă de 173 de pagini, fiecare pagină având câte 10 restricții! Pe magistrale sunt restricții de zeci de kilometri, nici nu mai vorbim de liniile secundare!

De exemplu, pe București-Craiova se circulă cu 60 km/h (în loc de 140) pe o distanță de 25 de km pentru că linia și terasamentul sunt degradate profund, în mai multe puncte viteza scăzând până la 20 km/h.

În gările principale se intră la PAS DE MELC (15 km/h în Brașov și 10-15 la București) din cauza macazurilor putrede care stau să se RUPĂ sub locomotive! Lucrările minore abia dacă avansează din lipsă de finanțare și grijă, cum este cazul podului de la intrarea în Ploiești Sud unde TOATE trenurile de Moldova se târăsc cu 5 km/h prin triaj.

Mai grav, situația se înrăutățește pe zi ce trece! CFR nici măcar nu are bugetul aprobat, iar banii alocați abia dacă acoperă cârpeli minimale pe ici pe colo. În niciun caz nu vor fi de ajuns pentru mii de kilometri de refacții (reparații capitale) necesare atingerii vitezei comerciale de 80 km/h!

Le cerem "directorului" CFR și "ministrului" Transporturilor să studieze puțin Buletinul de Avizare a Restricțiilor (BAR), să se plimbe un pic cu trenul prin țară (avem noi un circuit pregătit - facem și cinste cu biletele) și să vină cu un plan realist de reparații, nu cu minciuni politicianiste imposibil de realizat, numai bune de campanie electorală!

SALVAȚI CALEA FERATĂ!

Ionut

^ Pozitia a fost preluata de Hotnews si in dimineata asta am dat un sincron telefonic la Digi FM tot pe tema asta.

Ionut

^ Si Adevarul a preluat ieri pozitia API cu viteza. Am inteles ca a iesit si pe Biziday. Probabil ca si prin alte locuri a intrat. Si pe Facebook merge bine, are reach aproape 26.000 in acest moment.

frunzaverde

#1450
Intre timp, CFR Calatori a lansat noul sistem de cautat rute si noul motor de rezervari care era in "beta" pe infofer.

Sistemul arata normal la cap, designul e de secolul curent, e responsiv pe mobil, si iti arata inclusiv compunerea trenului daca te uiti (nu-ti spune seria de vagon, dar iti arata o diagrama care iti spune daca e compartimentat sau nu, si cum arata interiorul, deci poti deduce usor). Au disparut mizeriile de captcha si a disparut incercarea (enervanta) de a te trimite cu conexiuni cand exista trenuri direct, fara ca macar sa-ti afiseze trenurile directe primele.

Lipsesc cateva chestii importante :
1. nu poti sa-ti alegi locul, nici macar ceva simplu, gen "fereastra/culoar". Poti sa-ti alegi vagonul, dar procedura e relativ greoaie.
2. nu au in diagrama informatii importante, de exemplu "trenul are aer conditionat".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Mă ajuți puțin?  Eu nu mă prind de compunerea trenului niciunde.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Andi

^Cand cauti o ruta iti afiseaza trenurile disponibile, dai click pe numarul trenului si derulezi in jos pana la compunerea trenului unde poti vedea ce tip de vagon exista la fiecare clasa. Din pacate nu toate trenurile au afisate compuneri.

frunzaverde

Quote from: gruiarew on May 17, 2019, 01:06:17 PM
Mă ajuți puțin?  Eu nu mă prind de compunerea trenului niciunde.

Daca pornesti de la o cautare normala de ruta, o sa ti se afiseze toate optiunile.

Sa zicem ca mergem Sibiu - Lugoj si alegem infamul IR1811. Dai click pe IR1811 si iti apare pagina trenului. Te duci in josul paginii si iti apare "Compunerea Trenului". Iti scrie "Vagon #1, clasa 1, clasa a 2-a", dai click pe "Harta Vagonului" si iti apare plansa cu dispunerea locurilor si mentiunea "vagon de clasa Desiro".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

#1454
Au schimbat și pe bilte.cfrcălători unde apare direct butonul de cumărare (în rest e identică interfața). Însă ceva îmi dă cu virgulă:

Am simulat un bilet București - Cluj Napoca peste o lună la vagon de dormit. Îmi recomandă să iau dus-întors pentru a avea 10% reducere. Îmi place că foarte rapid pot alege data, trenul de întors și clasa (fără a părăsi pagina), însă două pagini mai târziu îmi recomandă să cumpăr biletele separat pentru că ies mai ieftin (de acolo îmi generează două tranzactii independente, una pentru bilet dus, alta pentru bilet de întors). Îmi scapă mie ceva sau e o eroare?

LE: după o zi de dileme, am avut și revelatia fix după ce am postat. Oferta de 10% reducere dus întors nu se cumulează cu anticipația. De fapt chiar scria pe prima pagină, unde apar ofertele. Cele cu fundal galben fie nu se aplică, fie sunt mai puțin avantajoase decât oferta standard/alta. Pare că cea mai bună ofertă este colorată în albastru (dar nu arată încă prețul)