News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: etravel on January 16, 2019, 08:58:42 PM
Nu contest, numai ca treaba e total netransparenta pentru cineva care nu cunoaste conventiile astea de numerotare.

Sunt unele cutume la calea ferata care se schimba al naibii de greu. De la numaratoarea locurilor (care a avut sens ultima oara in anii '80) la numaratoarea vagoanelor in foarte multe trenuri (ce sens sa aiba pentru un client sistemul 1-2-2bis-3-20-21-430-431-438 (perfect posibil la calea ferata), la numaratoarea liniilor. Dar schimbarea lor cere ori schimbari foarte complexe, care ar costa foarte mult (si in unele cazuri ar avea implicatii de securitate), ori cere conventii internationale (si aici nu se baga nici dracu)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Dar care e problema? despre ce tranparenta e vorba? iti iei bilet in vagonul indicat, care e treaba calatorului cu numerotarea vagoanelor?

frunzaverde

Quote from: dan tm on January 17, 2019, 11:04:14 AM
Dar care e problema? despre ce tranparenta e vorba? iti iei bilet in vagonul indicat, care e treaba calatorului cu numerotarea vagoanelor?

Una din probleme este gasitul vagonului tau. Daca trenul are 10-12 vagoane, numerotate complet aiurea, cu schema de numaratoare curenta nu stii in care sa te sui si nici cum sa-l gasesti (am vazut inclusiv numerotari gen LOC-350-351-352-3-2-1). Daca ajungi si tarziu la tren (sa zicem cu 5 minute inainte de plecare), si mai ai si WL-uri intercalate prin tren (deci incuiata corespondenta) alergi de colo...

Iar la locuri - peste tot in Europa am vazut variante (in diverse limbi) ale lui "asta e 74, ala e 75... De ce e 78 acolo? Dar unde e 81? Acolo? Ma scuzati...Ma scuzati...Ma scuzati"
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

gruiarew

Eu am altă problemă. De ce dracu nu se poate face și la noi ceva de genul? Nu dau exemple de țări mega dezvoltate, ci de Cehia. Am mers cu trenul acolo în doi ani cât n-am mers în România într-o viață. N-a fost nevoie niciodată să întreb pe nimeni nimic. Că dacă ar fi trebuit era problema cu "Ne rozumim!". Putea sa fie scris și în chineza pe el, știam că-i al treilea sau al patrulea de la locomotivă. Așa-i de greu de implementat pe o prostie de site compunerea trenului?

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

etravel

Quote from: gruiarew on January 17, 2019, 12:21:37 PMAșa-i de greu de implementat pe o prostie de site compunerea trenului?
Si o harta a locurilor (seatmap), la fel ca la avion. Am inteles ca la agentie vede dispunerea locurilor, imi povestea un cunoscut ca a cerut un anume loc la geam si exact pe acela i l-a vandut. Online de ce nu se poate? Probabil ca nu se vrea, mai curand.

Phenol

Probabil ca de asta s-au folosit la agentie:

https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Trains

Introduci numarul trenului si iti arata compunerea impreuna cu seatmap pentru ziua respectiva.

Insa, compunerile se schimba destul de des.

etravel

#1221
@Phenol, multumesc de info. Interesant. Pacat ca totusi compunerea nu se respecta si ca, de fapt, nu stiu ce cumpar pana la urma. Ramane si problema cu online-ul, unde ar trebui sa se vada seatmap-ul in mod obligatoriu, ca tot platesti tariful de rezervare a locului.

Phenol

#1222
Acuma imi dau seama ca prin agentie faceai referire la Agentia de Voiaj a CFR Calatori. Eu din prima ma gandeam la o agentie de calatorie.

La Cluj nici la agentie, nici la gara nu au diagrama cu locurile din vagoane/trenuri. Insa, daca te duci ori la casa in gara sau la agentie si cumperi cu cel putin 24h mai devreme poti cere vagonul si locul. Presonalul de obicei stie care loc pe unde este.

Regula e urmatoare X5 sau X6 sunt langa geam; X3, X4 (si daca exista X7 si X8) sunt pe mijloc iar X1 si X2 sunt langa coridor. Asta e standardul. (unde X este numarul compartimentului).
Un exemplu este vagonul 20-49 (de care am discutat la topicul vagoane). Diagrama ei apare la IR 1838, vagonul 23.

Cum au aparut vagoanele cu coridor in mijloc, si locurile X1 X2 au ajuns langa geam (vezi Desiro, digrama la IR 1818), iar locurile din mijloc au ajuns langa coridor.

Mai sunt si alte variatii, daca te intereseaza uitate la vagonul 1 la IR 1838; vag 3 IR 1766 sau vag 2 IR 1832.

Parca @frunzaverde avea o descriere destul de detaliata pe aceasta tema.

etravel

#1223
@Phenol, multumesc din nou pentru explicatiile detaliate. in special faza cu X5 si X6 este de tinut minte. Si cu X1-2. Din pacate, vad ca la CFR la trenurile la care vreau sa cumpar bilete, nu exista online optiunea de specificare a locului, cu toata interfata 1994-like. Pacat. Nu ma obosesc sa le scriu la adresa aia de suport, sunt sigur ca e timp pierdut, care ar putea fi folosit mai bine in orice alt mod.
Si da, prin agentie ma refeream la Agentia CFR. Mi se pare insa ca si la gara., in momentul platii, se poate specifica un loc anume - am mai scris aci ca m-am uitat la GdN in ecranul unei tanti care butona intr-o aplicatie cu uzabilitate si ergonomie total indoielnice, de unde totusi putea sa selecteze locuri. 

gruiarew

Aici îs de părere că te înşeli. Când aveau site-ul vechi, le-am scris. Arătau ca dracu pe mobil în special linkul spre info tren în circulaţie. Le-am zis cum aş vedea eu să fie poziţionată căsuţa respectivă (era un dreptunghi). După o săptămână mi-au răspuns, mi-au mulţumit şi era dreptunghiul ăla mutat cu un link mai jos, dar tot pe rândul unde am zis eu. Am scăpat telefonul din mână, nu mi-a venit să cred.

La lucru scriu documentaţie. Hărţi desene, etc. M-am învăţat o chestie: Când zic eu că e gata, după ce o bibilesc şi o întorc pe toate părţile, fac o şedinţă de 15 minute cu colegii şi le cer părerea. Nu există să nu fie modificată. Pentru că în momentul în care faci ceva pleci pe o idee. Le dai o formă şi le aranjezi cum crezi că-i bine. Dar să fiu al naibii, după ce notez toate părerile oamenilor îmi vine să-mi trag palme... cu naiba de n-am văzut. Am un coleg care pur şi simplu prin 2-3 modificări îmi face aranjarea în pagină de 10 ori mai lizibilă şi mai uşor de înţeles.

Acum nu zic că o să se întâmple de fiecare dată, dar dacă ai o idee, o părere de cum se poate rezolva o problemă, spune-o. Depinde şi cum o formulezi. Le-am scris deja cu compunerea trenului, să vedem ce iese.

Dacă nu zice nimeni nimic, înseamnă ca e ok. Dacă doar ne plângem că e de căcat, că nu merge, că e aiurea, dar atât, nu facem decât să-i enervăm pe cei din partea ailaltă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TVlad

#1225
Quote from: Harry on January 15, 2019, 05:53:38 PM
1935, Valea Larga, podul se prabuseste imediat dupa trecerea trenului

Interesant e ca unele din aceste tabliere metalice se mai afla si astazi in folosinta. Cele pe care le stiu eu sint poduri rutiere in Poiana Tapului (pe str. Splaiul Zamorei):




si in Azuga pe un drum forestie de linga gara (45°26'50.17"N/25°33'14.88"E).






Harry

In 1934 jurnalistul Traian Coltescu ne prezenta stadiul lucrarilor la ceea ce el numea cea mai frumoasa cale ferata din Romania. In lungime de 30 de kilometri , linia de tren strabatea superbele peisaje ale Vaii Jiului, fiind un impresionant proiect de infrastructura: 25 de tuneluri, 6 poduri peste Jiu, 20 de viaducte de coasta si numeroase alte lucrari de arta.

In data de 7 februarie 1934, situatia se prezenta astfel: s-au finalizat doua tuneluri, 3 viaducte si 18 podete, totul sub supravegherea inginerului CFR Mihai Tudoran.




iesirea din tunelul Plesa


intrarea pe viaductul Lenzovia

dan tm


Harry


Ionut

Ceferiştii ameninţă cu proteste dacă nu li se cresc salariile cu 50%. Ce alte revendicări au angajaţii de la căi ferate

,,Comitetul Director al Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR) s-a reunit în data de 17 ianuarie 2019, la sediul Confederaţiei Sindicale Naţionale MERIDIAN (CSN MERIDIAN) pentru a stabili direcţiile de acţiune în primul semestru al anului". În urma dezbaterilor, membrii Comitetului Director au hotărât ca în data de 14 februarie 2019, să se organizeze întâlnirea Consiliului Naţional de Conducere al FSTFR care va fi prezidată de domnul Ion Popescu, preşedintele CSN MERIDIAN, iar în data de 4 aprilie 2019, în contextul programului de activităţi pentru marcarea Zilei Feroviarului, se va organiza un miting de protest", au informat sindicaliştii.

Potrivit comunicatului, aceştia cer:

1. Adoptarea de urgenţă a Statutului Personalului Feroviar;

2. Ţara noastră este locomotiva Europei pe perioada Preşedinţiei României a Consiliului UE şi drept urmare, această oportunitate trebuie să fie folosită pentru obţinerea unor rezultate concrete privind alocarea fondurilor europene pentru modernizarea parcului de material rulant S.N.T.F.C. "CFR Călători" S.A., dar şi pentru a aduce infrastructura feroviară din România la standardele UE;

3. Guvernul României are obligaţia de a capitaliza S.N.T.F.C. "CFR Călători" S.A. în 2019 pentru modernizarea a cel puţin 600 de vagoane şi a circa 200 de locomotive;

4. Acordarea compensaţiilor reale (necesare) operatorilor de transport feroviar de călători (OTF-urilor) astfel încât S.N.T.F.C. "CFR Călători" S.A. să nu mai înregistreze în mod artificial pierderi, respectiv să se aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli (BVC-ul) CFR Călători pe 2019 pe profit 3%, aşa cum ar rezulta dacă compania ar fi corect compensată pentru serviciile publice de interes general realizate;

5. Numirea unui ministru al transporturilor competent. În ultimii doi ani, am avut 4 miniştri ai transporturilor iar în prezent există doar un ministru interimar;

6. Creşterea salariilor ceferiştilor cu 50%;

7. Anularea Ordinului Ministrului Transporturilor (OMT) nr. 1853 din 2018 şi a OMT nr. 1856 din 2018 ce pun în pericol siguranţa circulaţiei feroviare;

8. Accelerarea investiţiilor guvernamentale în infrastructura feroviară pentru eliminarea restricţiilor de viteză care gâtuiesc traficul feroviar din România şi care ne fac de râsul lumii în Uniunea Europeană.

Adevarul