News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: cristi5 on January 11, 2019, 10:49:27 PM
Ascultam azi-dimineata un tren gol care trecea spre nord si facea un zgomot (scartait) infernal, aici

Frana la trenurile astea (X10p) este foarte primitiva (ecartament ingust, v.max=80), care din aproape toate punctele de vedere se aseamana mai degraba cu sistemul de la tramvaie. Nu e o frana cu disc, ca la vehiculele moderne, ci o frana simpla cu sabot pe roata, care, daca e aplicata brusc, scartaie rau de tot si poate scoate si scantei. Mecanicul probabil a pus frana brusc (trenul mergand fara calatori, mecanicii isi permit sa mearga mai putin "elegant").
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#1201
Hai ca a venit <artileria grea>, ca mie imi era cam tarseala sa ma bag in treburi de MRisti!
Nu ca nu as avea habar ce e ala un sabot de frana...si cum lucreaza, dar e mai bine ca fiecare sa <cante> la instrumentul lui...
;)

salman rushdie

Acordarea pianului presupune aducerea sunetului la frecventa stabilita de intonatia temperata. Da, e adevarat ca unii acordori se joaca la grupurile de doua sau trei corzi specifice unui sunet, initial a fost folosita de John Cage, acesta folosind si alte tehnici in modificarea sunetului emis de pian. Dar, vorbim de acordaj? Acele corzi sunt mai multe doar pentru a emite o intensitate mai puternica, in registrul grav la pian avem cate o coarda groasa formata din sarma de otel pe care este implitata o alta sarma din alt metal(cel mai des din alama), avand forta de a emite o intensitate suficient de puternica singura. In registrul grav spre mediu, avem doua corzi iar in mediu spre acut avem trei. Altceva, cu cat corzile emit sunete mai inalte, sunt mai scurte, ma refer la corzile de pian sau clavecin, asemanator fiind si la tambal. De aceea, nu este recomandat pentru acuratetea sunetului sa fie lasate la frecvente diferite grupurile de doua sau trei corzi care formeaza un sunet. Aceasta a fost lectia primita la acordaj de la maestrul Breahna,in jur de 30 de ani acordorul Universitatii Nationale de Muzica Bucuresti.

Neufunk

Am si eu o intrebare, ca-n gara. Se gaseste pe undeva o harta cu vitezele de pe caile ferate rusesti (sau post-sovietice)?

Caut de ceva vreme si nu reusesc sa gasesc mai nimic. Daca nu o harta, macar un loc de unde sa pot descarca livrete...

dragos76

Quote from: Io on January 11, 2019, 11:35:16 PM
Cristi, lucrurile prezentate simplu pot fi intelese cam de oricine. Altfel oricine poate produce un discurs plin de termeni pe care sa-i inteleaga prea putini. De multe ori sub un astfel de discurs se ascunde lipsa de stapinire a subiectului chiar de catre vorbitor dar asta e o cu totul alta tema...

Că tot suntem "în gară", o completare aici: cred că "maeștri" la a folosi un vocabular fals elevat, care pe un profan nu îl va lămuri veci despre ce anume vrea să comunice oratorul, dar care îl va păcăli (eventual) să concludă "bă ce deștept e omul ăsta" e Cornel Dinu, și era CV Tudor.


nirolf

Tren blocat de călători în Gara Baia Mare

QuoteScandal mare, la finalul săptămânii trecute, în Gara Baia Mare. Un tren a fost blocat de călători, care s-au așezat pe șine și nu i-au permis plecarea.

Trenul care avea doar un vagon cu o capacitate de 80 de călători ar fi trebuit să preia 130 de pasageri, câte bilete fuseseră vândute.

Oamenii s-au așezat în fața trenului și nu au plecat până când responsabilii CFR au adus încă un vagon. Abia după circa 35 de minute trenul a putut pleca din stație fiind nevoie și de intervenția oamenilor legii. De remarcat totuși că, în loc să rezolve problema pe care singur a creat-o, CFR a chemat jandarmeria si politia.


ghrt

De la început au construit taluzul CFului la ieftineală, aproape la nivel cu restul terenului, ceea ce a făcut să fie traversat la picior. Dacă denivelau, era altceva, dar ... civilizaţia costă. Nici în oraş nu le-au înălţat, ceea ce a fragmentat artificial ţesutul urban.
Cont (aproape) inactiv.

Harry

1935, Valea Larga, podul se prabuseste imediat dupa trecerea trenului




frunzaverde

#1210
Quote from: ghrt on January 15, 2019, 01:53:47 PM
De la început au construit taluzul CFului la ieftineală, aproape la nivel cu restul terenului,

Terasamentul este pe rambleu, undeva in mijlocul campului. Este absolut corect construit.

Quote from: ghrt on January 15, 2019, 01:53:47 PM
ceea ce a făcut să fie traversat la picior. Dacă denivelau, era altceva, dar ... civilizaţia cosă.

Sa deniveleze ce? O cale ferata in camp? Vrei sa faca viaduct in mijlocul campului? Nu se face asa ceva nicaieri in lume!

P.S. Ba da, se face - in Japonia, pentru anumite linii de Shinkansen, dar motivele sunt altele - exproprierile sunt aproape imposibile, si au nevoie de raze de curba si de declivitate foarte clare. Dar acolo vorbim de trenuri care merg cu 300+ km/h si au frecvente (in unele cazuri) de tip metrou (la ora de varf, Kyoto - Tokyo are frecvente de un tren la 7 minute).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

#1211
Poate ar trebui sa facem un topic cu istoria cailor ferate din Ro?  :dunno: :hm:

Bicaz 1934

etravel

CFR vrea sa imi vanda bilet tocmai la vagonul 431. Sa iau? Sa nu iau?


frunzaverde

E tren International numerotat conform prevederilor CIV. E absolut ok - toate vagoanele in trafic International au numere de astea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Nu contest, numai ca treaba e total netransparenta pentru cineva care nu cunoaste conventiile astea de numerotare.