News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

etravel

Quote from: frunzaverde on May 26, 2018, 10:15:02 PM
Frana defecta e un pic inspaimantator dat fiind locatia trenului...
Asta e cea mai buna dovada ca stramosescul "Lasa ba, ca merge si asa" vine exact din timpuri imemoriale. Nici nu vreau sa ma gandesc cum coborau pantele dintre Sinaia si Posada sau pe partea cealalta, de la Predeal la Darste cu dricul ala fara frane.

GrmmrNzi

De acord cu frunzăverde, călătorii se vor întoarce pe CF când vor fi disponibile servicii decente de scurtă durată cu frecvențe dese. Combinat cu transport local sincronizat. Și cu bilet unic.

Ca să visez treaz un pic, aleg un exemplu din zona unde am copilărit. Două rute Găești - Curtea de Argeș și Câmpulung - Costești, la 30 min, cu încrucișare la Pitești (sau la Golești, dacă pentru S2 două rebrușări sunt un capăt de țară). Cu automotoare curate (Mireo/Desiro - pe distanțe scurte "confortul de tramvai" este ok). Eventual, na, cu un segment cu mai puține scaune, gen zona pentru biciclete din S-Bahn, pentru cei care au chestii mai voluminoase, mai un sac, mai un televizor etc. La fiecare gară de pe traseu, servicii locale de autobuz care să ajungă la gară 5 min înainte de venirea trenului și să plece 5 min după aceea. De exemplu, pentru gara Călinești două rute colectoare (una pentru v. Râncăciovului, una pentru v. Cârcinovului), pentru Gara Leordeni o linie pe v. Glâmbocului etc. La Pitești transportul local sincronizat de asemenea. Cu posibilitatea să cumperi un singur bilet, valid de exemplu de la Suseni până în Trivale. Sunt foarte mulți oameni din zonă care lucrează în Pitești și se înghesuie în microbuze infecte (<3,5 t, 8+1) din o mie nouă sute toamna, conduse de dracu știe cine, desigur tot pe DN7 (deși există autostradă; ca să mai ia pasageri, normal) - cu depășiri de căruțe și tot tacâmul.

Dar fără linii decente, care să asigure viteze comerciale competitive, și fără gări curate, cu peroane înălțate pentru acces facil, nu o să iasă nimic.

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

andrey_tm

Trenuri in Suceava



Trenuri in Bicaz (Judetul Neamt)


nirolf

Să înțeleg că CFR încă se mai ceartă cu Romsilva și acum. Până nu mor oameni nu o să scăpăm de copacii ăia.

Quote
Trenurile au avut și întârzieri de peste trei ore din cauza copacilor care au căzut peste calea ferată între Brașov și Predeal, dar și în zona Simeria


Trenurile au avut întârzieri de până la trei ore din cauza copacilor care au căzut de pe versanți direct pe calea ferată între Timişu de Sus şi Predeal, a anunțat CFR Infrastructură. De exemplu, trenul IR 1641 a staționat trei ore în zonă miercuri seară, iar echipele de intervenție au lucrat și circulația s-a reluat la ora 7.12 în condiții normale pe firul II. Furtunile au dus la apariția de probleme grave și în zona Simeria, trenurile având și acolo întârzieri de până la 200 de minute.

Circulația feroviară între Timişu de Sus şi Predeal a fost închisă miercuri noapte pe ambele fire, în intervalul orar 20.51-22.15, după ce 7 arbori care s-au prăbuşit de pe versanţi direct pe calea ferată au rupt firul de contact şi au întrerupt alimentarea cu energie electrică, ceea ce a făcut imposibilă continuarea circulaţiei trenurilor, cu locomotive electrice, pe ambele sensuri. Echipele feroviare au intervenit operativ cu utilaje pentru tăiere şi îndepărtarea arborilor, astfel încât trenurile staţionate să poată tranzita zona, pe firul I, tractate de o a doua locomotivă (Diesel), iar personalul feroviar să poată acţiona în continuare pe firul II, pentru reparaţiile necesare la linia de contact şi repunerea ei sub tensiune.

Astfel, începând cu ora 07.12 circulaţia trenurilor s-a reluat în condiţii normale pe firul II (cu locomotive electrice), iar echipe de intervenţie acţionează acum şi pentru remedierea în totalitate a deranjamentelor la linia de contact de pe firul I.

Avariile produse la componentele infrastructurii feroviare de arbori prăbuşi de pe versanţi pe calea ferată între Timişu de Sus şi Predeal au avut impact direct asupra circulaţiei trenurilor, fiind afectate 8 trenuri de călători care au înregistrat o întârziere totală la destinaţie de 1.252 de minute.


http://m.hotnews.ro/stire/22508869



Ionut

Percheziții la CFR Călători

Cinci percheziţii au loc joi dimineață în Bucureşti, printre care una la sediul CFR Călători şi alta la Ateliere CFR Grivița SA. Anchetatorii vorbesc despre abuz în serviciu, delapidare şi fals intelectual. Este verificată achiziția unui sistem de supraveghere și de informare a călătorilor în vagoane. Prejudiciul estimat de anchetatori este de 156.000 de lei. Ei suspiciuni că a fost montat un sistem de slabă calitate, față de carcateristicile necesare și care au fost publicate în caietul de sarcini. În plus, ar fi fost cumpărate mai puține echipamente audio-video. Diferența de bani ar fi fost însușită de cei care au montat sistemul de supraveghere și informare. Perchezițiile au loc și la Ateliere CFR Grivița SA pentru că este locul în care a fost instalat acest sistem. Din primele informații, vor fi ridicate documente, nu și persoane pentru a fi duse la audieri.

Digi24

TibiV

Sunt nevoit sa mut subiectul aici...

Quote from: ghrt on June 15, 2018, 10:50:07 PM
TAROM aveau ore tare aiurea.
Acum câţiva ani aveam curent treabă la Suceava, mi se deconta avionul dar am preferat după 2 zboruri să merg cu trenul la cuşetă. Mă culcam în GdN la 11 noaptea şi mă trezeam la Suceava la 6-6:30. Apoi la hotel pt duş, că la CFR e imposibil.
La întoarcere la fel preferam trenul, altfel m-aş fi trezit la 2 noaptea, să decolez la 5-6 ca să aterizez la 7 pe OTP.

Poate asta este una dintre sansele CFR Calatori pe rutele lungi (lungi feroviar, nu aviatic).

Trenuri de noapte care sa ajunga la destinatie dimineata undeva intre 6 si 9 AM.
Avantaje:
1. Pasagerul este odihnit (dupa un somn la cuseta/vagon de dormit - este un fel cazare pe o noapte la hotel inclusa in pretul biletului de transport)
2. Orasul de destinatie "s-a trezit", nu mai trebuie sa te bazezi taximetristii cu tarife VIP care "jecmanesc" clientii nocturni la gari/aerogari.
(Evident, posibilitatea unui dus de dimineata ar creste exponential atractivitatea servicului feroviar....)

Este adevarat, asta presupune sa nu faci  peste 10 ore pe Bucuresti-Cluj, ci doar 8 ore sau mai putin... (Dar nici HSR, ca abia ai atipit si trebuie sa te trezesti.  :D)
Evident, si pretul este un element important. Daca pretul la tren se apropie de "bilet avion+taxi+cazare hotel", atunci varianta feroviara nu mai are nici un "chichirez"...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

^
Tibi, serviciile astea exista si sunt populare la CFR. Trenurile de noapte sunt surprinzator de lungi si de pline. Si preturile sunt modeste:

La vagon cuseta cu 6 paturi (cea mai ieftina oferta cu dormit civilizat) pretul este mai mic ca la clasa 1 scaun si doar cu 30 lei mai scump decat clasa a 2-a scaun. De exemplu, Bucuresti - Timisoara cuseta e 130 lei (cu pat si tot ce-i trebuie) fata de 100 lei la cl. II si 151 lei la cl. I scaun. E unul din cele mai ieftine paturi din Romania! Si se aplica si toate reducerile (inclusiv cea de cumparat on-line).

Bineinteles, exista servicii mult mai luxoase. Si preturile nu sunt rele - cea mai scumpa oferta e compartimentul "single" de dormit, in care rezervi ambele paturi, si te costa 304 lei pana la Timisoara (317 pana la Baia Mare). Mult mai ieftin ca avion + hotel.

Culmea, chestia e ca trenul sa faca mai mult de 8 ore. O noapte buna de somn inseamna 8 ore, la care se adauga macar 1h aranjatul, trezitul, spalatul etc. Ideal este sa faca vreo 9-10 ore un astfel de tren intre perechile principale. De altfel, daca am avea o retea buna, trenurile de noapte nu ar avea cautare spre Timisoara sau Cluj sau Iasi, ci doar spre destinatii mai indepartate gen Vatra Dornei, Sighetul Marmatiei, Baia Mare, Oradea, Satu Mare sau pe perechi originand din Constanta sau Galati... Dar asta e...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on June 16, 2018, 12:07:03 AM
...chestia e ca trenul sa faca mai mult de 8 ore. O noapte buna de somn inseamna 8 ore, la care se adauga macar 1h aranjatul, trezitul, spalatul etc. Ideal este sa faca vreo 9-10 ore un astfel de tren intre perechile principale. De altfel, daca am avea o retea buna, trenurile de noapte nu ar avea cautare spre Timisoara sau Cluj sau Iasi, ci doar spre destinatii mai indepartate gen Vatra Dornei, Sighetul Marmatiei, Baia Mare, Oradea, Satu Mare

Eu ma gandeam la Bucuresti-Cluj-Oradea/Baia Mare.
8 ore pana in Cluj, 10 pana la Oradea, 11 Baia Mare, 12 Satu Mare.
La Cluj poate nu esti insa complet refacut. Dar la Dej iti poti face gimnastica de dimineata - alergi in jurul trenului cat se schimba locomotiva. Pana la Baia Mare savurezi cafeaua..... Dar dupa aia te enervezi ca merge asa incet "pe ultima suta"...

Nu stiu ce scrie in "docomentele CFR", dar ultimele "Sighetu Marmatiei" au depasit 13 ore, si la dus si la intors... :(

Avantajul suplimentar al CF este "sensibilitatea" mai redusa la conditiile meteo. (Desi, cand o linie CF este ingropata sub zapada, va dura mult mai mult sa o dezgropi decat dureaza sa bagi plugurile de zapada pei max.3 km de pista.)

Anyway, eu intotdeauna am preferat trenurile de noapte (ala de Sighet a fost mereu favoritul meu...).

LE
Disputa "feroviar vs. aerian" este veche de vreo 60 de ani...

Un exemplu superb este spre finalul filmului (cam de la 1h02min)  https://archive.org/details/DontGiveUpTheShip#
O comedie absolut superba, marca "Jerry Lewis" (nu sunt mare fan, dar asta este bestial... "Search me!" :lol:)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Afisajul din GdN.
"Dincolo" se fac multe speculatii...
Unde naiba este "Vâlcani" asta ?.... Pe ruta unui tren (1003) de Ruse ?!?!...



"CFR... Romania mereu surprinzatoare!"...
O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

^

A selectat cineva din lista gresit Valcani in loc de Vicsani Fr., care e originea trenului. De ce nu scrie originea reala a trenului (Minsk Pass.), asta nu stiu. Destinatia e Varna (nu Ruse).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

La CFR Fr. e abreviere pentru cuvantul "frontiera"? Nu pentru Franta?

frunzaverde

Quote from: etravel on June 17, 2018, 06:49:39 PM
La CFR Fr. e abreviere pentru cuvantul "frontiera"? Nu pentru Franta?

Fr. e frontiera. Pentru Franta se foloseste ori F (codul alfabetic UIC/RIC), ori 87 (codul numeric UIC din 920-14), ori SNCF (numele operatorului national e folosit in continuare in multe documente).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rizzuh

Quote from: frunzaverde on June 17, 2018, 01:08:44 AM
A selectat cineva din lista gresit Valcani in loc de Vicsani Fr., care e originea trenului. De ce nu scrie originea reala a trenului (Minsk Pass.), asta nu stiu. Destinatia e Varna (nu Ruse).

Se poate si mai rau, trenurile de la/spre Budapesta se anunta cu Lokoshaza. Cine dracu' de prin Severin sau Rosiori (pe unde trece trenul si deci se anunta) o fi auzit de Lokoshaza nu stiu...

Phenol

^depinde de regionala, la Cluj la internationale se specifica clar Budapesta, dupa care se repeta textul si in engleza (doar la internationale)