News:

Dronă 06.09 DEx12 Balș-Craiova.
04.09 A0 DN3-DN2 și Bâcu-Bragadiru.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Pai daca le cer doar ungurilor sa le faca o linie directa ma gandesc ca trebuie tunel direct de la granita pana in Covasna sau Harghita O:-)

Altfel ce treaba au Orban sau MAV? Sa ceara CFR-ului! :lol:

cristi5

#826
Cum am zis, e prost titlul articolului.

Trenul Corona din cate stiu are vagoane MAV, de multa vreme. De-aia cer la MAV. Si din motive politice probabil.

CFR e in criza de vagoane. AFER ai vazut de cine era condusa...

Nu stiu cum sta MAV cu parcul de vagoane.

Phenol

Corona, care e tren de noapte are 3 vagoane: 2 vagoane de clasa a 2-a si cuseta. Pe timp de vara va avea si vagon de dormit. Harghita este tren de zi care are la fel 3 vagoane, 2 vagoane pe clasa a 2-a si unul clasa 1. Pe trafic international astea sunt suficiente. Punct.

Majoritatea locurilor din aceste trenuri sunt rezervate pentru calatorii pe international si raman doar vreo 35 care se pot folosi pe trafic intern (ceea ce e firesc, daca vorbim de un tren international). Astea se vand si cu 2 saptamani inainte (ex: Harghita la plecare din Cluj spre Secuime). Teoretic fiecare tren international ar trebuii sa fie ca trenul Dacia. Asta are 5 vagoane care circula de la Bucuresti la Viena, 2 sau 3 vagoane care circula doar intre Bucuresti si Arad si daca nu ma insel 2 vagoane care circula din partea lui MAV intre Budapesta si Viena. Adica fiecare isi asigura vagoane pentru calatorii lui pe langa vagoanele de baza. Problema este ca CFR-ul nu suplimenteaza deloc trenurile care intra la Episcopia Bihor la fel cum face la Dacia. Dupa ce am vazut in teren, intre Oradea si Cluj nici nu este nevoie de vagoane in plus. Problema este cu fluxul mare de calatori intre Cluj si Secuime. Asta insa este problema CFR-lui, MAV nu o sa trimita vagoane sa aibe CFR locuri pentru calatorii lui intre Cluj si Tirgu Mures.

Nici MAV nu prea are vagoane, am inteles ca de aia au nevoie cat mai repede de noile vagoane IC, care vor fi de produtie autohtona. Ca sa va dau o idee, la MAV unele trenuri internationale (cu vagoane CD de exemplu) dupa ce sosesc la Budapesta se duc mai departe pe anumite rute interne.

Cat despre articol, eu sunt de parere ca nici autorul dar nici presedintii de consiliu habar nu au despre ce vorbesc.

cristi5

#828
Quote from: District EA on May 02, 2018, 09:20:22 PM


Quote from: Vice33 on May 04, 2018, 07:41:09 AM
Cetatea Șoimoș e lângă Radna/Lipova, nu are legătură cu localitatea Șoimuș de lângă Deva.

Exact asta am vrut sa spun cand am scris "pana la Deva mai e drum :)"

Soimos langa Radna si Soimus langa Deva.

Originea numelui cred ca e maghiara, Solymos (s se citeste ș in maghiara, in ly nu se aude l-ul). Inca nu am priceput ce inseamna si de unde vine, dar de obicei daca mai multe localitati au nume similare, inseamna ceva (de exemplu csárda=han, sunt localitati, cartiere, catune, locuri in Romania numite cearda, ciarda, din Maramures pana in Timis, eu stiu unul in Cluj si un loc in Arad)

Cetatea Soimos a fost oricum un centru regional, cum era normal in evul mediu: satele din jur, si chiar din departare, erau supuse cetatii.

Ca sa fie si mai mare confuzia, dealul cu lilieci de langa Deva se numeste geografic Pleș-Păuliș, a nu se confunda cu Păulișul de langa... Radna.

rizzuh

Am inteles tot. Este la fel de limpede ca noroiul. :lol:

andrey_tm

#830
Trenuri în Băile Herculane + o scurtă prezentare a gării (interior și exterior)




Trenuri în Defileul Crișului Repede (Vadu Crișului - Șuncuiuș)


Dan027

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/1983884664979725

Quote
București, 5 mai 2018
Împreună menţinem calea ferată curată!

Peste 500.000 kg de deşeuri menajere au fost colectate de angajaţii CFR SA în cadrul campaniei O CALE FERATĂ CURATĂ, campanie desfășurată anual pe întreaga rețea feroviară.

Angajaţii Sucursalelor CF București, Craiova, Timișoara, Cluj, Iași, Brașov, Galați și Constanța au participat în perioada aprilie - mai la acțiunea de curăţenie pentru strângerea gunoaielor din gări, halte, spaţii publice, zonele de protecţie şi de siguranţă a căii ferate, de pe linii sau terenurile din vecinătatea căii ferate.

Facem din nou apel la simţul civic al cetăţenilor să nu mai depoziteze deşeuri şi gunoaie în zona feroviară, deoarece această poluare necontrolată afectează nu doar viaţa lor, ci şi a semenilor din comunitatea în care trăiesc.

Anual, în paralel cu programul de reparaţii şi întreţinere a căii ferate care concură la siguranţa traficului pe calea ferată, mii de feroviari se implică activ şi în campania de curăţenie pe calea ferată, campanie în care se colectează sute de tone de deşeuri, de fiecare dată cu speranţa că ACEST EXEMPLU VA FI URMAT ȘI DE LOCALNICI!

Foto: CFR Infrastructura


cristi5

#832
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22433045-harta-interactiva-putinele-zone-unde-trenurile-romnesti-ating-peste-100-cteva-momente-exceptionale-cnd-depasit-200.htm

Quote
Locul unde s-a depășit mai des pragul de 200 km/h este unul cu circuit închis: Centrul de Testări Feroviare Făurei unde există posibilitatea de a efectua încercări dinamice ale vehiculelor feroviare cu viteza maximă de 200 km/h pe un inel mare de teste cu lungimea de 13,7 km cu șase podețe și patru treceri la nivel.

gosh...

LE: intre timp am aflat ca trecerile la nivel sunt blocate cu gard

gruiarew

Am mers si eu cu IR1812 undeva după Pricaz (între Simeria și Vințu de Jos) cu 95km/h. O senzație cu totul deosebită. Așa frumos se aude doar șuieratul, fără taca-taca, taca-taca și motorul ... magnific.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dan tm

#834
^^

trecerile de pe inelul Faurei sint blocate cu gard?

de fapt cind se fac teste au un agent la treceri






iar aici un test facut pe M 300, pe vremuri...200km/h(desi acul vitezometrului a trecut de 200 km/h)



poate nu sint eu destul de subtil dar parca atunci oamenii erau mai dedicati meseriei?


in prezent unii se intreaba pentru citi pasageri este statia Sofronea iar altii sint surprinsi de ce stie sistemul.

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/video-functioneaza-noul-sistem-cfr-dirijare-traficului-feroviar-1_5abb7a5fdf52022f751e2d8b/index.html


Ionut

A fost modificat Ghidul de finantare pentru programul RO-LA

Ministerul Mediului a anuntat modificarea Ghidului de finantare pentru programul RO-LA, astfel incat mai multe categorii de transportatori sa poata beneficia de fondurile puse la dispozitie. Pana de curand, doar companiile de transport feroviar puteau solicita finantare, insa singura cerere a venit din partea CFR Marfa, compania fiind totusi considerata neeligibila din cauza datoriilor acesteia la stat. Astfel, cea mai importanta modificare se refera la introducerea unei noi categorii de beneficiari, cea a organizatorilor de transport.

In Ghidul de finantare modificat, Ministerul Mediului definteste ca organizator de transport ,,orice operator economic care desfasoara activitati conexe ale  transportului  feroviar,  incadrate  la  codul  CAEN  5229 si isi  asuma  plata  tarifelor  pentru transportul feroviar de tip RO-LA, in numele unuia sau mai multor operatori de transport rutier de marfuri (clienti directi), pe baza unui contract incheiat cu beneficiarul programului.

A fost introdusa si o ierarhizare a acestora in functie de ,,coeficientul de program", care este ,,raportul dintre suma solicitata si suma produselor dintre distanta in kilometri a rutelor propuse si numarul de vehicule rutiere transportate pe rutele propuse", potrivit proiectului de act normativ. Vor avea prioritate solicitantii cu coeficientul de program cel mai mic. Subventia de 60% din costurile de transport pe calea ferata, fara TVA, ramane nemodificata.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#836
Laudabil, Rasinariul tine in viata tramvaiul spre Sibiu duminica si vrea sa creasca frecventa si sa dubleze capacitatea (adica sa mai aduca un tramvai din Elvetia)



http://m.adevarul.ro/locale/sibiu/cum-ajuns-comuna-romania-tramvai-duminica-primarul-vrea-extinda-programul-circulatiei-mai-aduca-garnitura-1_5afabb48df52022f75007bd2/index.html

dan tm

Quote from: dumbravaandrei on May 03, 2018, 09:02:33 AM
In zona Hudesti-Miorcani nu ai ce nisip sa scoti cu trenul. Nu e chiar asa de mare "zacamantul". Nici vorba sa iesi cu trenul de la Darabani la Mamaliga. Pe la Teioasa nu facea nimeni tunel, pe la padurea chiril nici vorba sa sapi ceva, dealul ala inca se aseaza. Poate pe la Lipcani sa fi scos ceva cale ferata din tara, altfel nu cred ca se baga nimeni la traversat prutul prin zona. Cunosc foarte bine zona aia, nu vad pe unde poti plasa CF. si asta din cauza "geologiei".

Cand eram mic, un unchi de al meu a lucrat la calea asta ferata, tin minte ceva povesti de santier (de aici a si iesit la pensie prin '93). Defapt se dorea realizarea unui romb feroviar Darabani-Dorohoi-Botosani-Saveni ca "impuscatu" a pregatit niste silozuri de cereale mari prin zona (niste "Baze de receptie", unele imense cum ar fi cea de la Dragalina, cu 3 nivele subterane. Havarna mai avea ditai baza...). Dar bineinteles ca dupa revolutie, au venit diversi rechini de pe la Constanta (se banuia ca erau "sagetile" lui bombonel), au cumparat toate SMA-urile si bazele de receptie din zona si apoi le-au distrus. Incepand cu 2003-2008 a inceput reconstructia industriei agricole in zona. Si zic bine cand zic industrie. In interiorul acestui romb stiu cel putin 30 de asociatii agricole cu peste 1500 ha fiecare.
Acum... ar fi o investitie total inutila. Si pentru urmatorul secol tot inutila va fi. Zona este intr-un proces intensiv de depopulare.

Totusi in cartea ,, Mica monografie a cailor ferate din Romania" volumul VI, autor Radu Bellu aparuta in 2001 la pagina 478

lista obiectivelor de investitii prevazute sa inceapa in anul 1988 in judetul Botosani (adresa CSP Bucuresti 327/1987) la punctul 7 si 12 apare ,, Dezvoltarea capacitatilor de productie a Intreprinderii de Sticla siPortelanuri Dorohoi" si in consecinta pentru asigurarea materiei prime, nisipuri cuartoase, de la cariera Miorcani constructia caii ferate noi Dingeni -Saveni-Darabani.

am facut o sinteza, dar lucrarea are poze din notele de fundamentare si diverse studii.

la pagina 481 este data valoarea 1.135.000.000 lei stabilita prin decretul 319/13 X 1988 in prima etapa Dingeni-Saveni-Darabani 53.4 km si intr-o viitoare etapa  a caii ferate Darabani-Radauti prut-Miorcani.


studiul si nota de comanda 87-93-1988 IPCF Bucuresti.

Lipsa caii ferate impiedica exploatarea nisipurilor cuartoase de la Miorcani , materia prima pentru industria sticlei din Romania.


andrey_tm

Trenuri la răsărit prin dealurile dintre Aghireșu și Huedin (lângă Cluj Napoca):



Trenuri prin stația Piatra Craiului (Munții Apuseni)



Trenuri prin dealurile de la Stana (lângă Huedin)


cristi5

#839
Deva-Brad, construita 50 de ani si folosita 10 ani... Am fost acolo chiar la revelionul 96-97, se tarau niste dimitroave. In 97 a avut loc alunecarea care n-a mai fost reparata.

http://m.adevarul.ro/locale/hunedoara/video-calea-ferata-realizata-50-ani-distrusa-deceniu-esuat-mega-proiectul-epocii-ceausescu-inceput-prizonierii-sovietici-1_5aff6bb7df52022f7524ea58/index.html