News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Neufunk

#210
Eu incep sa ma gandesc serios la o canibalizare a retelei.

Dorei avem, care coordonati de niste ingineri buni pot da rezultate decente, si utilaje avem si d-alea, ramase de pe vremea lui nea Nicu. Avem materiale scoase de pe CIV si avem multe linii prin tara care nu prea au rost. Daca din astea multe linii am face cateva cu viteza decenta, care ar fi treaba?

Cu un buget decent pentru ce trebuie inlocuit neaparat (de exemplu macaze) si eventual pentru utilaje moderne, cred ca se pot obtine rezultate foarte bune utilizand materiale din alte parti.

Ford are doua variante pentru a ajunge in occident, pe la Deva sau Timisoara. La Dacia e mai complicat. Daca ar face linia Valcele - RM. Valcea macar pentru marfa, cu v. max la 50 tot ar fi un mare lucru.

TibiV

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 07:13:21 PM
Cu siguranță vor exista probleme cu traficul, dar la fel de sigur se vor găsi și soluții.

Pe ce te bazezi ?....
Ultima data, acu' fo' 2 ani, am facut 11 ore de la Cluj la Bucuresti pe M300... (a doua oara nu m-au mai prins...)
Cu siguranta nu au gasit solutii.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

^ pai uite ca tu ai gasit o solutie ... presupunand ca ai mai mers la Cluj de atunci.
Am zis ca 'se vor gasi solutii', nu neaparat ca le gaseste CFR-ul.
Daca exista o necesitate de mobilitate a persoanelor sau a marfurilor se vor gasi solutii, atat pe calea ferata cat si pe 'alte cai'. Nevoile sunt nevoi si trebuie satisfacute. Dar dupa tot deranjul asta o sa ai o cale ferata competitiva pe care o sa faci pana la Cluj mai putin de 6 ore.

TibiV

Quote from: Dan027 on May 26, 2017, 12:07:11 AM
Am zis ca 'se vor gasi solutii', nu neaparat ca le gaseste CFR-ul.
Daca exista o necesitate de mobilitate a persoanelor sau a marfurilor se vor gasi solutii, atat pe calea ferata cat si pe 'alte cai'. Nevoile sunt nevoi si trebuie satisfacute.

Imi place de mor "impersonalul" asta "se vor gasi solutii"...
Unde "se vor gasi" ?... In sapaturile pentru podul/podetul de la km X ? Le vor gasi arheologii acolo, adanc ingropate ?!?!....

Cat s-a lucrat pe Sighisoara-Coslariu (ani de zile) NU "s-a gasit" ca"nici o solutie....

Iar daca noi, "pe persoana fizica" ne adaptam mai usor (ca avem doar un geamantan sau doua...) nu la fel se pune problema in cazul companiilor.

Daca alea gasesc "alta solutie", probabil nu vor mai reveni la "solutia initiala".
Au spus "pa" la CFR, "pa" va ramane... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Continuam discutia, desi nu cred ca locul ei este aici.
QuoteCat s-a lucrat pe Sighisoara-Coslariu (ani de zile) NU "s-a gasit" ca"nici o solutie....
Inseamna ca 'nu era o nevoie de satisfacut', sau ma rog nu una urgenta.

Ideea e, dupa cum zice si Hagi: mai bine deschidem santiere, decat sa nu deschidem santiere. Iar acum cand chiar suntem pe excedent bugetar, si avem si fonduri UE la dispozitie, nu vad de ce am freca menta degeaba. De aici a plecat toata discutia, eu personal sper sa avem cat mai multe contracte de reabilitare a caii ferate semnate in acest an (chiar sunt curios ce se mai intampla cu Apata-Cata si Predeal-Brasov).
http://www.economica.net/excedent-bugetar-de-0-17prc-din-pib-in-primele-4-luni-din-2017-veniturile-au-crescut-cu-8-4prc-iar-cheltuielile-cu-6-8prc_138396.html

frunzaverde

#215
Quote from: Dan027 on May 26, 2017, 12:07:11 AM
^ pai uite ca tu ai gasit o solutie ... presupunand ca ai mai mers la Cluj de atunci.

Cand bagi 2.5 miliarde de euro in calea ferata si solutia e ca nimeni nu o foloseste pentru ca orice altceva (inclusiv mersul cu masina pe DN-uri 1+1 de sorginte medievala cu serpentine masive) e mai bine, atunci se cheama rahat pe bat, nu "solutie"...

In conditiile in care in 1995 CF-ul era competitiv...

Quote from: Dan027 on May 26, 2017, 12:07:11 AM
Dar dupa tot deranjul asta o sa ai o cale ferata competitiva pe care o sa faci pana la Cluj mai putin de 6 ore.

Cred ca esti SINGURUL (impreuna cu sectantii din CFR) care inca mai crede balivernele... Bag piciorul, au trecut 17 ani de cand a inceput rahatul de program de reabilitare... Chiar, din observatiile tale de pana acum, n-ai realizat nimic? N-ai invatat nimic? Mai ales ca teoretic ar fi trebuit sa "beneficiezi din plin", locuind in Brasov, unul din putinele orase care scriptic are legatura 100% reabilitata cu capitala...

Si acum, sub 6 ore pana la Cluj? Ai auzit vreodata de aritmetica elementara?

1. Bucuresti - Brasov e definitiva. Trenul cel mai rapid, cu trasa chinuit trasata sa arate la popor ca CFR mai rasufla, scoate 2h20.
2. Teius - Cluj se face, cu cel mai rapid tren, in 1h50. Pentru segmentul asta exista niste planuri distante de reabilitare, care vor incepe dupa ce CIV e complet atat via Craiova cat si via Brasov, adica, la ritmul curent de 150 km pe ciclul de 8 ani, prin 2060, adica cand oi fi eu la pensie (si cand sper ca vom avea curse directe spre Luna), nu un rahat de linie conventionala modesta spre Cluj.

Din 1+2 rezulta ca pe bucatile pe care nu se mai intervine ai un parcurs fix de 4h10. Ca sa se faca sub 6h, inseamna ca parcursul Brasov - Sighisoara - Teius va trebui sa se faca in maximum 1h49. Corect? Asta inseamna 126 km/h viteza comerciala.

Cu viteza maxima de 160 km/h dar plin de segmente sub 100-120 km/h post-reabilitare (intrarea in Sighisoara, de exemplu, va fi cu 50 dupa reabilitare), viteza aia comerciala (126 km/h pe toata distanta, cu o oprire de 1 minut in Sighisoara) nu e posibila decat in mintea unor ceferisti (nu e FIZIC posibil decat daca te joci cu frana de urgenta si ignori niste limitari de viteza).

Apropo, daca s-ar putea 160 curat pe toata distanta Brasov - Teius, cu 1' oprire in Sighisoara, calculand acceleratiile standard pentru un EA cu 4 vagoane, viteza maxima comerciala teoretic posibila e 142 km/h cu 160 km/h maxima...

Dar vrei sa-ti spun ce-ti trebe pentru o cale ferata competitiva? O masina a timpului! In 1995 puteai merge in 6h57 intre Bucuresti si Cluj. Plecai la 16 si 10, ajungeai la 23 si 7 minute. IC931. Asta pentru ca se facea 1h19 intre Teius si Cluj ca nu era devastata linia, ca toate liniile din Romania care nu sunt fostul CIV.

Marele castig al reconstructiei care se va intinde pe 12-13 ani cand va fi gata (deja au trecut 6 ani de cand a inceput Sighisoara - Simeria, si tunelul de 8 km are un timp tehnologic doar el de 4 ani) va fi mai mic decat timpul pierdut din ignorarea unei magistrale...

Quote from: Dan027 on May 26, 2017, 12:52:12 AM
Ideea e, dupa cum zice si Hagi: mai bine deschidem santiere, decat sa nu deschidem santiere. Iar acum cand chiar suntem pe excedent bugetar, si avem si fonduri UE la dispozitie, nu vad de ce am freca menta degeaba.

Vezi tu, carmaciul sef a avut aceleasi idei. A deschis atatea santiere tembele (Casa Poporului, Canalul, Termocentrala pe Sisturi) pana cand a dus tara la faliment complet.

Intelege ca reconstructiile de cale ferata au adus pana acum ZERO valoare. Doar decaderea retelei si competitivitatii caii ferate. Fiecare santier a dus la intarzieri, fuga pasagerilor de pe calea ferata si intarzieri cu orele. Iar la finalul unui santier, dupa 5-10 ani, castiguri de 2-3 minute fata de cum era inainte de santier, castiguri care nu atrag pe nimeni inapoi la tren.

Mi-e RUSINE ca trenurile la ora de varf pe Brasov - Bucuresti dimineata au 3 vagoane si seara au 4 sau 5; acum 15 ani aveau 10-15 vagoane PLINE.. 7 ani de chin si deranj au alungat toti calatorii, si castigul de 1 minut fata de 1990 nu i-a adus inapoi. De ce sa vina?


Pentru toti, special - uitati-va aici cum arata CFR in 1997. Varful saraciei in Romania post-1989. Cand totul era gri si cenusiu in Romania, cu imagini cu caini alergand un taxi singuratic in piata Garii de Nord (sunt si ele).

Si contrastati cu CFR-ul care arata onorabil cu cai ferate ingrijite, cu RK pe scara larga, cu terasamente curate, cu masini curate si ingrijite. Si da, poate locomotivele si vagoanele au fost spalate special pentru cameramanii straini care faceau RailAway. Dar faptul ca statia Brasov arata IMPECABIL, cu rondouri de flori, cu fatada curata, intacta si cu copertinele intregi si vopsite nu e aranjat pentru cameramani. Azi acolo sunt balarii, si totul arata deprimant, desi Brasovul arata impecabil in rest... Cum a crescut Romania si s-a prabusit CFR-ul:



La dracu, du-te pana la Ploiesti Vest, gara reconstruita si reabilitata in marele CIV, si compar-o cu imaginile din filmuletul de mai sus. Azi e efectiv O RUINA, cade tencuiala de pe ea si sunt antene de Digi agatate de fatada, si a primit amenzi dupa amenzi de la OPC ca e focar de hepatita. Asta dupa ce a fost "reabilitata".

Cat de calatori... Azi nu umpli trenul ala cu bietajate din Sinaia cu toti calatorii pe toate directiile din Gara de Nord.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#216
Quote from: frunzaverde on May 26, 2017, 01:04:08 AM
Quote from: Dan027 on May 26, 2017, 12:52:12 AM
Ideea e, dupa cum zice si Hagi: mai bine deschidem santiere, decat sa nu deschidem santiere. Iar acum cand chiar suntem pe excedent bugetar, si avem si fonduri UE la dispozitie, nu vad de ce am freca menta degeaba.

Vezi tu, carmaciul sef a avut aceleasi idei. A deschis atatea santiere tembele (Casa Poporului, Canalul, Termocentrala pe Sisturi) pana cand a dus tara la faliment complet.

Intelege ca reconstructiile de cale ferata au adus pana acum ZERO valoare. Doar decaderea retelei si competitivitatii caii ferate. Fiecare santier a dus la intarzieri, fuga pasagerilor de pe calea ferata si intarzieri cu orele. Iar la finalul unui santier, dupa 5-10 ani, castiguri de 2-3 minute fata de cum era inainte de santier, castiguri care nu atrag pe nimeni inapoi la tren.

Mi-e RUSINE ca trenurile la ora de varf pe Brasov - Bucuresti dimineata au 3 vagoane si seara au 4 sau 5; acum 15 ani aveau 10-15 vagoane PLINE.. 7 ani de chin si deranj au alungat toti calatorii, si castigul de 1 minut fata de 1990 nu i-a adus inapoi. De ce sa vina?


Ar fi de ras...
Daca de fapt nu ar fi de plans...
De plans in hohote... >:(

@Dan027....
Excentul bugetar se poate "controla" usor...
Uitat-te in lista de "Plati"...

Nu "vrea muschii tai (de stat suveran)" sa plateasca facturi emise de peste 30 de zile,
Ce ne doare pe noi in kur ca firmele alea au facut datorii la banci ca sa lucreze  ?...

Nu este excedent in buget. Excedentul ala este un mare "FAKE"...
Este doar o spaima imensa (justificata) ca nu vor putea plati salariile si pensiile luna viitoare....

Excedentul exista doar pentru ca statul nu isi onoreaza platile contractuale.. (Nu catre UE sau FMI, caci ar iesi "deranj" mare...) Ci doar catre cine "isi permit", adica "pampalii" astia de antreprenori...

Asta este fix din categoria "plec in vacanta in Spania, ce daca nu mi-am platit "intretinerea" la bloc de 6 luni..."

Nu mai ganditi "limitat"...
Ganditi-va la "the big picture:.... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#217
Quote from: Phenol on May 25, 2017, 10:03:38 PM
In legatura cu trafic, desi ocolul prin Suceava ni se pare mare, ca si timp asta se poate realiza in 36 de ore

Cand vrei sa faci un lant logistic complet cu elemente JIT, cum vrea Dacia sau Ford, cu exporturi de CKD-uri 36 ore ca sa acoperi 325 km ortodromici nu sunt acceptabili sub nici o forma. In conditiile in care in Europa (inclusiv Rusia sau Belarus) 36 ore inseamna in general 1200-1500 km acoperiti. Si mai grav e ca nu stii daca sunt 12h, 20h sau 30, ceea ce iti distruge eficienta total, fortand stocuri uriase.

E de plans ca dupa miliarde bagate in reconstructii feroviare Pitesti - Suceava - Ep. Bihor e necesara ca alternativa; si imi aduce aminte de ce se intampla in Africa Subsahariana sau Cambodia sau Pakistan sau Bangladesh, nu de Europa.

US Army e obisnuita cu asa ceva, ca ei se duc prin Iraq si Afghanistan la lupta, si sunt obisnuiti cu infrastructura praf. Un investitor care are de-ales intre o tara cu 19 km/h viteza la tren si una cu 60 ce va alege?

Quote from: Phenol on May 25, 2017, 10:03:38 PM
Dacia si Ford au M900 care,  desi e linie simpla, ar terbuii sa fie de ajuns, ca trenuri de calatori nu prea sunt.

Cat pentru trenurile de calatori, astea se pot muta: 212-900 pentru M200, iar de pe M300 pe M200 si M400.

In momentul asta e problematic de asigurat trasele necesare pe 202+900; cum naiba sa ajunga 900-le? E otel din Slovacia de adus, sunt masini de exportat, CKD-uri de trimis, plus trenuri cu petrol, plus trenuri cu cereale, plus containere...

Mai ales ca 900 e pulbere... Uita-te aici:


Iti vine sa plangi cand vezi la 3:38:50 infrastructura ultra-moderna (ramificatie pe doua niveluri de viteza), construita pentru 140-160 km/h si mare capacitate pe toate directiile (si mult mai moderna decat orice s-a proiectat in reconstructiile curenta) prin care se circula cu 30 km/h...

E ca si cum ai vedea o autostrada in care se disting podurile nodurilor, dar calea de rulata e atat de praf incat arata a drum de tara arat... Peisaj post-apocaliptic, ce mai. Apoi da la 4:36:20 unde se vede pe singura linie in circulatie a unei magistrale principale a tarii semnul "restrictie - 20".

Apoi continuam aici:
.
La 0h:11:21 alunecare de teren plus lucrari abandonate. Trenul (expresul Bucuresti - Budapesta!) se taraste cu 10 km/h...

Cine are rabdare sa se uite la toata linia sa numere alunecarile de teren cu carpeli rapide, restrictiile, alunecarile in formare, macazurile praf, cladirile devastate...

Ce sa mai zic, sa mai zic de Lugoj - Timisoara unde la -6 C au pus restrictie de 5 km/h ca e sina asa exfoliata ca le e frica ca crapa?

Africa baby!

Quote from: Neufunk on May 25, 2017, 11:04:56 PM
Dorei avem, care coordonati de niste ingineri buni pot da rezultate decente, si utilaje avem si d-alea, ramase de pe vremea lui nea Nicu. Avem materiale scoase de pe CIV si avem multe linii prin tara care nu prea au rost. Daca din astea multe linii am face cateva cu viteza decenta, care ar fi treaba?

Si asa reteaua romaneasca e un schelet subtire fata de ce au ucrainienii, cehii, ungurii sau polonezii (de exemplu). Nu ai ce canibaliza fara sa lasi orase mari fara serviciu minimal (si mai toate au macar o industrie care cere CF).

Pe urma problema e ca in afara magistralelor situatia e foarte, foarte proasta. "CIV" e cam jumate din ce s-a reconstruit in anii '70 la standard UIC (cu dublare si electrificare) - restul e 900 si 500. Adica fix linia cea mai moderna din tara (Constanta - Curtici) am demolat-o si reconstruit-o.

Restul magistralelor si submagistralelor sunt la standarde foarte proaste, unele de secol 19 (Satu Mare - Baia Mare, magistrala, e la standardul lasat de austroungari aproape, cu semafoare cu palete si acari in fiecare statie, fara blocuri de linie si dispecerat centralizat). Ce sa scoti de pe liniile alea? Pentru ca bineinteles, noi nu reparam ce arde, ci fix ce-am reparat data trecuta.

Si cand s-a inceput programul de reconstructii la 9 milioane pe kilometru s-au lasat de izbeliste toate celelalte linii; asa ca alea sunt super-uzate. Buzau - Faurei e pulbere. Cluj - Dej e pulbere. Totul e pulbere.

Iar ce se scoate din CIV e si el pulbere. Cand au luat deciziile de reconstructie au decis ca din momentul in care se face SF sa nu se bage nici un leu in mentenanta curenta pe ele. Odata pentru ca au mintit ca starea liniilor e mai proasta decat este ca sa obtina fonduri UE, si a doua oara din cauza unei frici idioate de curtea de conturi (condusa de ani de zile de ineptul de vodcaroiu). Asa ca defecte remediabile cu 500.000 lei in 2010 pe Simeria - Arad gen revizie de catenara sau inlocuit cupoane uzate au dus la defecte de zeci de milioane azi...

Quote from: Neufunk on May 25, 2017, 11:04:56 PM
Ford are doua variante pentru a ajunge in occident, pe la Deva sau Timisoara. La Dacia e mai complicat. Daca ar face linia Valcele - RM. Valcea macar pentru marfa, cu v. max la 50 tot ar fi un mare lucru.

Cand intra in reconstructie linia, ramane doar prin Timisoara si pentru Dacia si pentru Ford.

Valcele - Rm. Valcea la ce ar servi? Ocolul prin Piatra Olt nu e mare lucru pana la urma; problema nu e acolo, ci ca Sibiu - Vintu e imposibila pentru marfa si inutila pentru altceva decat trafic local (grea si lenta). Sibiu - Copsa Mica e si ea cu bube, cu poduri limitate de tonaj.

Quote from: gruiarew on May 25, 2017, 10:05:22 PM
Frunzăverde toate răspunsurile tale sunt suficient de bine argumentate. Nu văd nevoia de caracterizarea celorlalţi participanţi la discuţie. Chiar dacă unii mai şi aberează (inclusiv eu) datul cu şut nu ştiu dacă rezolvă ceva.

Multumesc de apreciere; nu e vorba de a abera, ci de a fi ignorant intentionat si a persista in ignoranta cu aere de auto-suficienta, care cere "cordon sanitar". Pe forumul asta (singurul pe care particip) am doi clienti (din fericire). Unul e banat definitiv, dar din pacate e directoras in CFR, unde poate face dezastre pe bune.

A spune ocazional tampenii e natural. Si eu fac asta. La fel a incepe neinformat si a vrea sa fi informat. Si eu am baut odata demult koolaid-ul cu reconstructia. Mi-a trecut rapid dupa ce am inceput sa ma informez si sa vorbesc cu profesionisti adevarati (care sunt super-putini in RO).

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Mda, se pare ca ai dobandit o "simpatie" personala pentru mine... infine, asta este mai putin relevant.

Simpatia pentru tine este pentru ca te consider periculos, d-aia. Debitezi tampenii pe banda rulanta dar ai un talent exceptional sa le impachetezi incat suna documentate. Si te contrazici fara sa stii nimic, dar cu o siguranta incredibila!

Si mi-e frica ca chiar te crede lumea ca se poate circula cu 120 km/h intre Campina si Predeal, ca e o idee buna sa construim o cale ferata pe la Aciliu, unde s-a surpat autostrada, si alte idiotenii similare.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Asta este un forum, in care se discuta, se iau in considerare diverse ipoteze, se fac supozitii, se combat supozitii, etc. Deci nu vad unde este problema? ... diversitatea de opinii contribuie la temeinicia analizei.

Daca esti ignorant nu ai dreptul la opinie. Sau ma rog, ai, dar valoreaza zero opinia aia. Ma asigur ca toata lumea stie ca opinia ta e o prostie si valoreaza zero. Ma port ca "cordonul sanitar".

Si singurul motiv pentru care sunt agresiv si fac curat este pentru ca perseverezi in prostie chiar si cand ti se aduc dovezi continue ca nu stii nimic. Cu zeci de chestii una dupa alta. Si mi-e frica ca persoanele cu putine cunostinte feroviare te vor crede - pentru ca forumul asta (si in general in Romania) cunostiintele feroviare sunt reduse.

Nu am probleme cu lipsa de cunostiinte, ci cu perseverenta in ignoranta si atotsuficienta care polueaza discutiile. De asta te corectez constant. Pune mana si invata, si imi poti castiga respectul.

Restul utilizatorilor, de la cel mai neofit pana la cel mai avansat, au respectul meu implicit, si-l vor avea cat timp nu persevereaza in ignoranta. Cat timp vrem sa crestem cu totii din discutii, si nu sa ne intarim preconceptiile bazate pe mizerie, aveti respectul meu.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Atitudinea ta mi se pare un pic exagerata, mai ales pentru ca situatia este la modul urmator: daca nu se face nimic e rau, iar daca se face ceva e tot rau, dar vor fi perspective mai bune in viitor.

Care-s perspectivele? In 1995 aveam 3 magistrale competitive la nivel international. Azi avem o cale ferata la nivelul Tanzaniei sau Bangladeshului.

Bagam miliardul de euro ca sa facem o linie identica cu aia pe care o scoatem din temelii. La pret de HSR de campie in Franta. Facem tunele de 8 km prin dealuri instabile dar circulam cu 50 km/h in campie ca e exfoliata sina sovietica care trebuia inlocuita in 2003 si nu se gasesc 50.000 euro pentru un nenorocit de kilometru de sina noua... Singura perspectiva a strategiei curente e colapsul total - ca in Argentina, Mexic sau Columbia, unde reteaua feroviara nationala practic nu mai exista.

Prefer sa fiu ala care arata hainele lipsa ale imparatului decat sa aplaud caderea in prapastie pe bani multi si degeaba. Atata merita CFR-ul. Atata merita amintirea bunicului meu care a trait o viata cu CFR-ul in inima.

Si m-am saturat de cacaturi gen "potential" si "perspective". Perspective au fost si pe Bucuresti - Constanta, care dupa 700 milioane euro s-au transformat in dezamagire crunta. La fel si pe Bucuresti - Brasov, care dupa 500 milioane de euro s-au transformat in dezamagire crunta... Stii care e perspectiva? Duba de marfa cu 15 locuri convertita in duba de pasageri, fara orar, fara statie, circuland pe un drum medieval asfaltat. Ca aia a ajuns transportul terestru de pasageri in Romania. Ca in Africa baieti, ca in Africa.

As aplauda daca s-ar face astea la CFR:

1. Cumpararea a doua linii automate de montat sina si traverse pentru RK (masini liniare).
2. Cumpararea a inca 10 DESEC-uri.
3. Cumpararea a 10000 km de sina 60 + traverse si stalpi pentru inlocuire.
4. Reintegrarea intretinerii (SIMC-uri si Electrificare) si reprofesionalizarea (salarii bune + prestigiu). E ok si reprofesionalizarea pe structura "militareasca" pre 1997 - nu e neaparat cea mai eficienta, dar e mult mai eficienta decat

OPRIREA IMEDIATA a nebuniei cu reabilitarea prin reconstructie. Acolo unde lucrarile au inceput, finalizarea lor, dar in alta parte inchiderea imediata a procedurilor.

RK la toate magistralele. Facut cu resurse interne, asa cum s-a facut din 1880 pana in 2000. Un miliard de euro costa, e evaluat de CFR, aducerea tuturor liniilor la viteza constructiva. Si inseamna 2.5 ani de munca.

Si apoi o strategie de etapizare a upgrade-urilor, in mod punctual, cu variante de viteza de 2-3-15 km unde e nevoie, cu separari de flux unde e nevoie, dar IN NICI UN CAZ cu reconstructie totala.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Adica ca sa fiu ceva mai explicit: daca nu facem nimic ramanem cu infrastructura pe care o avem care stim cu totii ca nu se afla in cea mai fercita situatie (si care va continua sa se degradeze), iar daca facem ceva vom avea probleme cu traficul feroviar pe perioada santierelor.

Singurul motiv pentru care nu se afla intr-o stare fericita este pentru ca a fost abandonata.

M300, M500 si M900 sunt la nivel conventional linii la un standard absolut decent la nivel european. Sunt echivalentul drumurilor exprese/autostrazilor. La Simeria avem overpass feroviar, la fel si la Filiasi, ca si la tot complexul Ploiesti. Echivalentul nodurilor denivelate de autostrazi, dar la un nivel de complexitate mult mai mare, ca sa separe fluxurile.

Iti vine insa sa plangi cand vezi nodul unde 900 se sparge de 202 (prin pod suprateran) si pe unde se mergea cu 140 acum 30 de ani azi se merge cu 30 la ora...

Dar sunt doar degradate. Atat. O renovare a lor, care se poate face USOR, la 10-20% din costurile unei reconstructii, e suficient. Dar reconstructiile sug toti banii. Si toate resursele. Si totul.


Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
- va creste economia a tarii (mai multe fonduri europene atrase, mai multi bani intrati in economie)

Pe dracu.

1. Capacitatea de marfa scade profund si vitezele de circulatie fac ca costurile tuturor lanturilor logistice sa salte prin tavan, facand economia Romaniei inca si mai necompetitiva.

2. La sfarsitul reabilitarii nu rezulta nimic mai mult decat situatia din 1995 plus 5%...

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
- vom avea o legatura feroviara decenta cu europa intr-un orizont mai apropiat de timp

Ce bine... Aveam 3 acum 30 de ani (Bucuresti - Timisoara - Curtici; Bucuresti - Brasov - Curtici; Bucuresti - Cluj - Ep. Bihor). Ce ma bucur ca o sa avem UNA peste cincizeci.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
- va creste expertiza in materie de constructii de infrastructura in tara (o sa fie nevoie de mai multi oameni competenti in acelasi timp, iar optiunea principala va fi formarea lor)

Cu proiecte din anii '70, in care construim ce tocmai am daramat si facem solutii interzise in majoritatea Europei de zeci de ani (treceri la nivel) nu cream nici o competenta.

Si daca chiar vrem sa cream ceva, de ce dracu nu putem sa dublam si electrificam Tecuci - Iasi? Sau Cluj - Oradea?

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Reparatii punctuale, sub trafic, pe rutele alternative.

Cum faci tu ma reparatii punctuale sub trafic ultra-intens? Unde ai loc sa intervii cand deja deranjul e mare? Ce faci, gatui inca si mai mult traficul?

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Se va creea o nevoie urgenta pentru anumite reparatii in alte zone si cu ocazia asta se vor si face.

Pe dracu. Nu s-au facut la reconstructia M800 sau M1000. Ram. Buciumeni si CB, ruta alternativa pentru Bucuresti - Constanta a fost exploatata pana a cedat complet - azi nu se mai poate face miscare deloc pe-acolo.

Buzau - Faurei, alternativa pentru Brasov - Constanta a fost exploatata atat de dur (era deja cazuta) incat s-a ajuns la viteza maxima 30 km/h pe 50 km si restrictii de 15 km/h pe vreo 5 km continui incat ajunsese IR-ul sa faca 2h pe 50 km. Au mai carpit-o acum, un fir la 80 (dar cu balans de zici ca esti pe vapor), celalat e inca la 30.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Nici Dacia, nici Ford nu folosesc partea CIV care ar intra in reabilitare, deci nu ar fi afectate mai mult de cat sunt deja datorita starii infrastructurii.

Fals, domnu' Dan. Dar de ce sa te informezi cand poti debita tampenii.

Ia zi mataluta unde e trenul asta?



Iti zic eu, la Targu Jiu. Pe 202. Craiova - Simeria are restrictii mai mici de tonaj decat Balota. D-aia e preferata la marfa, inclusiv de Dacia si Ford. Doar ca... nu mai e circulabila in curand, pentru ca, pe de-o parte, e praf, si pe de alta parte se (aproape) inchide Simeria - Arad.

Balota se foloseste doar cand nu se gasesc trase pe Simeria, pentru ca, pe de-o parte 900-le e mai praf ca 202 (si riscul de deraiere pe Balota e real, unde e restrictie in BAR de 15 la orice tren), pe de alta, restrictiile de tonaj sunt mai mari pe Balota decat pe Petrosani.

Chestia e ca daca 202 nu mai e practicabil, unde inghesui si trasele curente si alea de pe 202 pe Balota? Iti spun eu, nicaieri.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Nici in prezent nu folosim capacitatea maxima a portului sau a cailor ferate pe care le avem.

Dar in viitor va fi si mai putin daca tot ce faci e sa gatui transportul in hinterland cu deceniile fara vreun orizont cand vei avea o situatie mai civilizata decat inainte de gatuiala. Eu stiam ca bagi bani in investitii ca sa faci bani si sa castigi trafic. Nu sa pierzi trafic si bunastare.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Exista si nevertebrate pe planeta asta...

Da, taratoare. Viermi.

Quote from: Dan027 on May 25, 2017, 09:26:03 PM
Tinand cont de situatia actuala si de faptul ca deja am scos toate lucrarile alea la licitatie, ce propui sa facem? Sa le anulam?! ... ar fi o ineptie.

DA. Anulate. . Am vazut dezastrul de pe Bucuresti - Constanta, de pe Bucuresti - Predeal, de pe Simeria - Sighisoara.

Daca de trei ori ti s-a spus ca esti beat, du-te si te culca, eu ma duc sa ma culc. Nu continui ca boul comunal cu aceiasi strategie tampita.

Sa aruncam bani la nivel de HSR pentru a construi o linie cu treceri la nivel si curbe cu raza de 500m (ceea ce facem acum pe Simeria - Arad), cu un proiect demn de anii '70  e o ineptie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Neufunk

Dar sunt si linii de la care am putea lua materiale, pentru carpeli prin tara, cum este Bucuresti - Timisoara.

De exemplu, Barlad - Galati, nu cred ca ceva care circula pe acolo face profit pentru CFR Calatori. Poate trenurile regionale, dar ma indoiesc.

Sau cu electrificare, Calarasi - Drajna Noua. Linia a fost dublata si electrificata pentru Siderca, dar acum nu prea mai circula mare lucru pe acolo. Electrificarea poate fi folosita cu succes in alte parti.

dr4qul4

de ce sa carpim cu piese second hand, cand putem cumpara piese noi cu 10-20% dintr-o reconstructie?

Nu sunt impotriva reconstructiilor complete, dar nici pentru. Daca o linie e apta de 140, chiar nu cred ca trebuie sa o ducem in 160. Daca putem reconfigura traseul, atunci ok. Cum ar fi de ex un tunel la Balota.
Un RK nu cere nici macar AC sau AM. cere doar ceva bani si putin interes. Si dureaza si mai putin. Poate nu ar fi o idee rea, ca inainte sa faca un RK pe 900. Sau macar pe 202.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Neufunk

Well, ca solutie temporara, pana in vremuri mai bune? Buget de investitii nu este, dar macar sa carpim prioritatile.

dr4qul4

adica avem bani sa incepem aceste reconstructii complete dar nu avem bani sa facem un RK?  Poate ar trebui sa ne gandim sa amanam reconstructiile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Neufunk

Problema este ca reconstructiile sunt cu bani europeni, dar nu sunt atat de multe. Alea trebuie sa fie prioritatea 0, dar facute cu cap. Nu neaparat reconstructie, ci macar readucerea la viteza constructiva.

Insa, noi avem foarte mult de reparat, ceea ce este imposibil de facut simultan avand in vedere fondurile, care si alea sunt inghitite de proiectele UE. D-asta zic ca pentru restul zonelor care nu sunt acoperite de UE dar unde nu ne permitem sa facem treaba adevarata (cu piese noi, tunele, semnalizare noua, indreptarea liniilor, etc..) sa utilizam piese din alte parti pentru a le aduce la un nivel decent, pana ce le vin si lor randul la o modernizare adevarata.

dr4qul4

Bani europeni, dar cofinantarea? Pana si asta e mai scumpa ca RK-ul....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dan027

#224
Si pentru ca tot a fost prea multa liniste pe aici ... sa continuam discutia.  O:-)
Nu ma apuc sa combat ce zice @frunzaverde pentru ca ar fi pierdere de timp, unele din argumentele aduse de el find exagerate in mod voit pentru a valida ceea ce zice, dar sunt totusi sunt valide si trebuie tinut cont si de ele.
Ideea e ca reconstructia totala a caii ferate nu se justifica in conditile pastrarii cam aceluiasi standard. Dar in prezent situatia e mai complicata de atat, iar analiza ce ar trebui sa stea la baza deciziei de a anula sau nu licitatia pentru CF Brasov-Sighisoara este urmatoarea:
- avem niste bani europeni pusi la dispozitie pentru caile ferate de pe reteaua centrala, in care prioritar pentru reabilitare este CIV. Exercitiul bugetar european se desfasoara pe perioada 2014-2020, dupa banii se "pierd".
- nu avem SF&PT de reabilitare pentru alte proiecte si va trebui sa le refacem daca vrem sa schimbam standardul (ca sa nu mai reconstruim total), iar daca ne apucam acum sa le facem va dura ceva pana vor ajunge efectiv sa "atraga bani europeni" respectivele proiecte. (1 an licitare SF&PT, 1 an realizare SF&PT, 1 an licitare lucrarilor; deci abia in 2020 am avea contractul de constructie semnat ceea ce ar insemna 0 bani atrasi din exercitiul financiar 2014-2020 al UE.
- economia creste fie daca invarti banii mai repede (asta poate fi asimilata cu politica consumerista, care se cam vrea implementata la noi), fie daca vi cu bani din exterior (investitii straine, fonduri UE, etc) si cresti volumul de bani din economie (e exact ca o roata, daca o faci mai mare, mergi mai repede, cat timp pastrezi aceasi viteza de rotatie).

QuoteBani europeni, dar cofinantarea? Pana si asta e mai scumpa ca RK-ul....
Revenind la roata de mai sus, costurile cu cofinantarea reprezinta niste bani care se plimba de la stat la niste companii private de constructii, e un flux monetar intern ca sa zic asa, statul e liber sa isi recupereze banii din economie daca vrea, are parghile legale pentru a face asta, taxele (oricat de sadic ar suna asta e adevarul). Banii astia nu influenteaza economia in mod negativ ci doar indisponibilizeaza niste bani din partea statului, roata ramane la fel de mare si merge la fel de repede ca sa zic asa. Daca vrem o economie prospera avem nevoie de o infuzie de "bani" si o limitare a importurilor.

Quote
QuoteTinand cont de situatia actuala si de faptul ca deja am scos toate lucrarile alea la licitatie, ce propui sa facem? Sa le anulam?! ... ar fi o ineptie.
DA. Anulate. . Am vazut dezastrul de pe Bucuresti - Constanta, de pe Bucuresti - Predeal, de pe Simeria - Sighisoara.

Hai sa analiza problema:

Avem aproape 4 miliarde de euro pentru proiectele de pe reteaua centrala (Axa 1), dar nu mie clar cum sunt alocati intre obiective (t. rutier, t.feroviar, etc) si daca poti sa ai 0 pentru un obiectiv si 4 mlrd pentru altul. Inca ceva de mentionat, pentru a atrage 4 miliarde trebuie sa avem proiecte care sa emita facturi de 6, tinand cont si de cofinantarea noastra.

-Putem sa jonglam cum vrem cu banii in cadrul obiectivelor?
      Daca raspunsul este "Da":
      -Avem destule proiecte cat sa atragem toti banii europeni alocati pt axa 1?
            Daca raspunsul este "Da":
            -Din punct de vedere al unei analize care sa tina cont de necesitate, raportul cost-beneficiu si importurile generate, proiectul este mai avantajos?
                  Daca raspunsul este "Da": "continuam cu licitatia"
                  Daca raspunsul este "Nu": "anulam licitatia"
            Daca raspunsul este "Nu":"continuam cu licitatia"
      Daca raspunsul este "Nu":
      -Avem alte proiecte pe reteaua feroviara centrala ce pot atrage toti banii alocati?
            Daca raspunsul este "Da":
            -Din punct de vedere al unei analize care sa tina cont de necesitate, raportul cost-beneficiu si importurile generate, proiectul este mai avantajos?
                  Daca raspunsul este "Da": "continuam cu licitatia"
                  Daca raspunsul este "Nu": "anulam licitatia"
            Daca raspunsul este "Nu": "continuam cu licitatia"