News:

.

Main Menu

Discuții ca-n gară

Started by Ionut, June 08, 2016, 06:02:32 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Sorinus

Ce inseamna partea asta '' "Circula incarcat" si lista de defecte''?

dan tm

Vagonul are un inventar si ce lipseste este trecut pe o lista. Asta inseamna ca lipsurile sint a la long.

DAr circula incarcat nu am mai vazut.

AndreiB

Trebuie urgent sa cumparam vagoane noi. Nu modernizari, nu revizii, nu alte artificii. Vagoane noi, apte de 160km/h, cu serii standardizate. Se gasesc la Astra cu ~1m de euro bucata.

Incepem cu 500 de vagoane, si re-analizam situatia dupa.

vancouver

@frunzaverde ai uitat sa precizezi cateva amanunte, incerc sa completez:
IR1635 = Bucuresti 16:37 - Brasov 19:07, CFR Calatori (nu toata lumea stie ca privatii au 5 cifre si ca automat 4 cifre = CFR) - e cel de care ai scris ca era plin ochi la cl. II si s-a umplut mai rau la Predeal cu oameni din ITC.
IR1624 = Sibiu - Brasov 19:48 - Bucuresti 22:22 CFR - cel de 9 vagoane pline 80-90% cu care te-ai intors la Bucuresti

Da, pacat, mare pacat de ceea ce ne-ai povestit. Cred ca cel mai potrivit cuvant este degringolada.


Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#3559
@AndreiB, problema descrisa de frunzaverde nu se rezolva cu 500 de vagoane noi. E boala cronica ce e descris acolo. Cangrena. Si vagoane vechi daca le intretii bine si le pui sa circule cu cap poti avea calatorii decente.

Si la linii aceeasi poveste: s-au facut aceste mega-reabilitari = coridoreli. Si gata, crezi ca 1000 de ani de acum incolo nu mai trebuie facut nimic! Alooo.

In lumea cailor ferate se considera groso modo ca orice cale ferata (sina+traverse) rezista 30 de ani. Ceva mai mult daca e pe o ruta slab circulata. Si ceva mai putin daca circula trenuri cu roti patrate si prost intretinute. Deci Bucuresti - Ploiesti, gata prin 2002-2004, suntem in 2022, are deja 20 ani. In curand necesita o RK. Asta inseamna inlocuit partial traverse si inlocuit complet sina! Burat, recalibrat catenara sau inlocuit fir catenara unde e cazul, schimbat stalpii deteriorati, refacut podet, poate chiar si poduri. Schimbat TOATE macazele pe directe.

Dar propbabil la noi nimeni nu se gandeste la asa ceva. Doar a fost reabilitat!

Si in general totul necesita intretinere. Si vagoanele.

Si daca astepti intai sa vezi ca a picat un macaz si APOI abia faci licitatia... esti mancat. La fel si piesele de schimb de la vagoane. Nu le cauti abia cand ai 5 vagoane cazute, ci trebuie sa le ai pe stoc.

Ceea ce e nevoie neaparat pentru toate magistralele sunt CONTRACTE DE MENTENANTA si CONTRACTE CADRU pentru reparatii in caz de accident / defecte / degradari.

E de neimaginat pe Bucuresti - Constanta sa faci licitatie dupa deraierea de la Dorobantu, unde s-a bulit linia pe 4 km. O tampenie incredibila. Daca ai un contract cadru ai preturi prestabilite cu o anumite firma si o chemi pur si simplu. Si nu stai 1 an cu linia cazuta si mai ai si tupeul sa acuzi firma de pe locul 2 ca a indraznit sa faca contestatie si ca de aia ai stat. Cand asta e un drep sacru in orice democratie si econimie libera. Vinovati pentru ca a stat linia cazuta sunt doar 2: CFR SA ca nu a avut un contract cadru si privatul care a produs efectiv paguba, si care trebuie sa plateasca.

Iar la CFR Calatori e nevoie de STOCURI. Si un management real si serios al acestora.

Numai asa eventuale 500 de vagoane noi pot functiona normal si pot oferi comfort.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

AndreiB

#3560
@vancouver

De acord ca mentenanta e cheia. Dar nu s-au cumparat vagoane noi din 2007. Asta e si cauza aglomeratiei din vagoane. Modernizarile au generat vagoane relativ slabe si nefiabile. Sigur, intretinerea a fost deficitara, dar multe vagoane modernizate sunt sub-standard sau foarte vechi. In plus, sunt mult prea multe serii de vagoane, ceea ce face scumpa mentenanta. Imho, nu au ce cauta trenuri sub 10 vagoane pe Valea Prahovei, sau M800 in sezon.

Cea mai simpla solutie este cresterea sumelor alocate de la buget pentru mentenanta la tot - de la sine la material rulant, si in paralel achizitia de material rulant nou. Imho, cel mai simplu vagoane. Atasezi 6 vagoane la Brasov, le scoti cand trenul se intoarce de la Bucuresti.

Sunt de acord ca avem nevoie de mai multa intretinere preventiva, dar cred ca mai degraba ar trebui facuta in house. Achizitionate trenuri de lucru, contracte cadru de sina si alte materiale si intervenit punctual de CFR Infra.

etravel

Quote from: Sorinus on June 08, 2022, 03:11:14 PMCe inseamna partea asta '' "Circula incarcat" ?
Chiar, ce inseamna "Circula incarcat"?

vancouver

#3562
Quote from: AndreiB on June 08, 2022, 08:56:13 PM@vancouver
Cea mai simpla solutie este cresterea sumelor alocate de la buget pentru mentenanta la tot - de la sine la material rulant (...)

Da si nu. Solutia nu e simpla aia e nenorocirea. Trebuie schimbat cu totul, din temelii, sistemul. Managementul. Tot. Ce se intampla acum e cancer, este o boala. Degeaba bagi medicamente in pacientul bolnav, daca el produce in continuare metastaze si celule stricate.

De la femeia de serviciu si pana la director, toti fac parte dintr-un sistem in care nimeni nu a gandit niciodata o strategie, nimic. Toti se uita doar la felia lor si au mii si mii de explicatii de ce altii sunt de vina. Adica o atitudine pur defensiva de "nu din cauza mea" (pe care o vedem si la cei din sistem care sunt pe forum, desi teoretic ei sunt cei mai "progresisti"). Nimic pro-activ.

Toti asteapta doar liniile directoare de la partid si stat si de la conducatorul iubit. Asta e stadiul in care se afla CFR, asa a fost facut sistemul, sa raspunda neabatut de la cerintele marelui conducator.

Faptul ca nimeni pe nici un nivel nu ia nici o initiativa sa ceara pe verticala in sus sa se schimbe ceva este putregaiul in care se scalda tot statul roman. Si daca pe la primarii, prin concurenta cu primaria din alte orase, prin schimbari de primar, prin angajari de oameni tineri fie si cu pile - dar asa a mai venit cate un suflu nou. Ei bine la CFR de unde sa vina suflul nou. De la racilele si vestigiile din el. Neschimbate de 30+ ani. Nici macar rotatia cadrelor nu s-a mai facut, care pe vremea impuscatului mai dadea cate un suflu proaspat, cate un sut in cur ici colo.

Daca la fisc a mai existat presiunea colectarii mai bune din partea orcarui prim ministru, la DNA au fost angajati initial numai oameni de 30-40 de ani si atunci aici a mai functionat ceva, la CNAIR a existat cat de cat interes politic si presine si forumuri si asociatii pe Moldova si oameni care s-au implicat pro-activ cu idei noi, cu legi modificate, cu multe multe si iata ca cu greu s-a urnit treaba, daca in energie cam totul e privatizat si functioneaza altfel, daca in telefonie 100% e privatizata si e cu totul alt tablou si nu ne mai chinuim ca la Romtelecom in anii 80-90, ei bine la CFR nu s-a facut nimic, nada, zero. Toti directorii au fost tot din sistem din interior si in afara de directori cam nimeni si nimic nu a mai fost schimbat.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

 :lolz:
Trenurile de călători au întârziat însumat șase ani și șapte luni în 2021. Cele de marfă, 77 de ani

Viteza trenurilor de călători a crescut cu sub 1 km/oră la 44,68 km/oră. Sistemul feroviar din România a reușit în 2021 să depășească pragul psihologic al vitezei comerciale de 44 de kilometri la oră, în creștere cu 0,79 kilometri la oră față de anul precedent.

Sistemul feroviar din România a înregistrat anul trecut minime progrese la anumite capitole și regrese la altele în mare măsură – paradoxal – din cauza lucrărilor de reparații ce se efectuează, potrivit Raportului Administratorului CFR SA pe 2021.

Parametrul care s-a îmbunătățit în 2021 față de 2020 a fost viteza comercială a trenurilor de călători. Aceasta a crescut de la 43,9 kilometri la oră la 44,68 kilometri la oră anul trecut, deci o creștere sub un kilometru la oră. Oricum, viteza de circulație rămâne mult în urma celei din majoritatea țărilor europene.

Spre deosebire de viteza trenurilor în ușoară creștere, regularitatea acestora a scăzut de la 81,2% la 77,06%. Dacă în 2020 au existat 1100 de trenuri care au circulat regulat, în 2021 au fost 1139, dar și numărul trenurilor circulate a fost mai mare (1478 în 2021 față de 1355 în 2020).

Întârzierile la călători, cu 36% mai mari:
Întârzierile trenurilor de călători au înregistrat o creștere de la 2.560.489 minute în 2020 la 3.487.509 minute în 2021 (șase ani și șapte luni). Întarzierile cauzate de CFR SA au înregistrat o creștere de la 908.186 minute în 2020 la 1.233.478 minute în 2021 (2 ani și patru luni), pondere mare având restricțiile de viteză de 634.291 minute și lucrări planificate 374.752 minute. Întârzierile cauzate de OTF de călători au scăzut de la 852.189 în 2020 la 685.105 minute în 2021.

Fiecare tren care a parcurs 100 de kilometri a avut o întârziere de 3,48 minute din care -spune CFR – 1,22 minute îi pot fi imputate. Date comparabile pentru 2020 nu au fost publicate în anul respectiv.

Care e situația în transportul de marfă:
În acest sector, numărul trenurilor circulate a crescut de la 327 trenuri pe zi în 2020 la 351 trenuri anul trecut. Corespunzător, a crescut și numărul trenurilor ce au circulat regulat de la 204 trenuri la 221 de trenuri. Regularitatea a crescut ușor de la 62,4% la 62,96%. Mărimea întârzierilor este însă importantă. Practic, la fiecare 100 de kilometri un tren de marfă a întârziat 178,56 minute, deci aproape trei ore. CFR SA spune că sub 1% din întârziere, adică 1,10 minute îi pot fi imputabile. Viteza comercială a fost de 15,49 kilometri la oră.

Întârzierile trenurilor de marfă au înregistrat o creștere de la 27.458.171 minute în 2020 la 40.768.712 minute în 2021 (77 ani și șase luni). Întârzierile cauzate de CFR SA au crescut de la 202.315 minute în 2020 la 295.994 minute în 2021, ponderea cea mai mare având întârzierile datorate restricțiilor de viteză. Întârzierile cauzate de OTF Marfă au crescut de la 17.564.709 minute în 2020 la 24.617.009 minute în 2021.

Care sunt cauzele invocate de CFR SA:
În cursul anului 2021, CFR SA a asigurat coordonarea circulației pentru un număr mediu zilnic de 1687 trenuri de călători (IR, R, garnituri goale, locomotive izolate) – CFR Călători și patru operatori de transport feroviar (OTF) cu capital privat care desfășoară trafic de călători. Au mai fost coordonate 657 de trenuri de marfă (directe, convoaie, locomotive izolate) – CFR Marfă și 30 OTF cu capital privat care desfășoară trafic de marfă (din care patru OTF au și trafic de călători).

În perioada ianuarie 2021 – decembrie 2021, circulația feroviară a fost influențată de cazurile de forță majoră de lucrările de reparații ale infrastructurii feroviare, inclusiv la poduri și podețe, de societățile prestatoare de servicii către CFR SA, de lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză executate de personal CFR SA și de lucrările pe Coridorul IV pe tronsoanele Ghioroc – Simeria, Simeria – Coșlariu, Coșlariu – Sighișoara, Sighișoara – Brașov.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

vancouver

Dupa modelul hartii cu calitatea drumurilor din Romania, ce-ar fi sa facem si harta calitatii cailor ferate din Romania?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dan tm

Ce s-ar putea aduce nou ca informatie in afara de BAR?

BAR-urile se publica oricum.

Ionut

Ideea e bună. Cine dracu știe să citească BAR-ul? Ce să citească... cine știe ce e ăla BAR?

O transpunere vizuală a BAR poate fi foarte utila pentru publicul larg. Dar nu știu cum se poate face, tehnic.

frunzaverde

#3567
@vancouver - deja exista partial in forma : https://www.openrailwaymap.org/ cu datele din livretul curent. Eu si cu @cristi5 am bagat datele, le tin curente pe cat posibil.

BAR-ul e foarte greu de pus in formula cartografica, pentru ca sunt foarte multe restrictii mici, de 50-100 metri, ceea ce pe o harta nationala ar aglomera masiv traficul. @vancouver, ai vreo idee?

Cat despre date, am facut eu un extractor de BAR care salveaza word-urile alea in CSV-uri pentru firele principale : https://github.com/mihaicroicu/cfr_bar_parser

Cat de circula incarcat : e foaia de defecte care se gaseste (de obicei in sticla de la panoul de comanda de la capatul vagonului, in vestibulul 1) pusa pe vagon. Are trei campuri, "Circula incarcat", care e autorizatia ca vagonul sa circule cu calatori inclusiv in cazul defectului, responabil, si lista efectiva de defecte (n-are prize, nu merg 5 neoane, etc. etc.). Foaia se puna numai cand vagonul este expediat cu defecte din depou / statia de formare. In ultimii ani am vazut vagonul si foaia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos

Azi am mers cu un Softrans la Ploiesti - extrem de incomode scaunele, spatiu modest, te simti ca o sardeluta presata. Exclusiv pentru trafic local, maxim 100 km...plus meltenismul nostru de a vorbi tare, de a da muzica pe telefon etc, aici nu ajuta nicio rama ultramoderna, doar civilizatia.

gruiarew

Pe lângă calitatea liniei ar fi interesant de pus și trenurile care merg pe acolo. Eu cam în orice direcție am mers am dat doar de Desiro. Care nu-i prea plăcut după 2-3 ore de stat în el...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis