Termenii tehnici din construcții pe înțelesul tuturor

Started by Ionut, May 05, 2016, 10:11:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vice33

Care este limita inferioara pentru lucrari de betonare, asfaltare? 10-5 grade...?

MAP

@Vice33
Normativul de betoane spune ca se poate betona la temperaturi de minim +5 grade, iar din cate stiu si la asfalt este la fel

cezar-mario2012

  ,, ...In cele ce urmeaza va fi vorba despre un compus lichid antiinghet denumit HIDROZIM T care asigura o turnare performanta a betoanelor la temperaturi exterioare de pana la -20 0C..."

http://www.revistaconstructiilor.eu/index.php/2008/10/30/ading-turnarea-betoanelor-pe-timp-de-iarna/#.WElkjfmLSUk

Vice33

DA, am citit si este interesant acest produs, se poate prepara betonul in statiile de betoane. Oare UMB stie de aceste tehnologii...? De ce nimeni nu profita de ele pe timp de iarna? Daca s-ar mai lucra cu tehnologii moderne pe timp rece cu siguranta s-ar mai castiga macar un 15-20%...

alin_simeriaveche

Eu cred ca nici nu trebuie sa ne punem aceasta problema. Sunt sigur ca se folosesc acesti aditivi si se vor folosi daca este cazul. Depinde de constructor daca e motivat sa munceasca in perioada rece. Asta am vazut, cel putin, pe santierele Deva Orastie in perioada 2011-2013

abru

Beton se poate turna iarna, sunt solutii.
Terasamente nu prea. Daca ingheata apa in umplutura(pamant balast sau ce o fi) nu ai cum sa lucrezi.


kumar

Marea majoritate a statiilor de betoane folosesc aditivi, mai ales iarna. Nu exista aditivi antiinghet doar acceleratori de priza.

alecu26

Regulile sunt cam asa: pana la -3 grade betonul trebuie sa aibă peste 10 grade. (Mai jos e mai complicat...dar se poate). Nu e foarte simplu și ieftin sa ai beton așa de cald când iarna sunt -10 și -20 de grade afară noaptea. Plus ca iarna ziua e scurta. Și intervalele de timp în care poți lucra cât de cât sunt micuțe.
În plus.....și de fapt mai important. ..e protecția betonului după turnare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Granata06

Degeaba folosesti aditivi  acceleratori de priza care contin si proprietati antiinghet daca temperatura exterioara este negativa si tu nu protejezi betonul. In lipsa unei incalziri artificiale sau a unei protectii corespunzatoare, procesul de hidratare a cimentului nu apuca sa se dezvolte suficient, astfel nu vei avea rezistenta la decofrare.
In functie de statiile de betoane, chiar si cand sunt temperaturi foarte mici (negative), se pot produce betoane cu temperatura de 15-18 grade C in momentul livrarii. Insa cel mai important este cum il protejezi dupa turnare.

Europiu

Din ce spuneti voi cu protectia dupa turnare inteleg ca, in principiu, orice componente subterane ar fi safe, corect?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

IlisescuV

E mai complicat si mai scump sa torni betoane iarna. Aditivii sunt destui de scumpi si trebuie sa incalzesti si betonul cumva.
Teoretic, in normative, adancimea de inghet este de 70 cm. Ce e sub asta teoretic nu ingheata asa ca ar putea turna pilotii.
Totusi iarna nu e ca vara si costurile si timpii de constructie cresc iarna. Avand in vedere de UMB a sublicitat masiv pe acest lot nu cred ca are mare marja de costuri.
Mai bine pentru ei, avand in vedere numarul de angajati si utilaje, ar fi sa se mobilizeze masiv in primavara si sa lucreze in 2-3 schimburi decat sa lucreze incet si incetisor iarna.

abru

Pe santiere(nu autostrazi) se lucreaza la fundatii indiferent de sezon. In pamant nu sunt probleme, chiar daca nu ai 70 de cm peste beton, el oricum emana ceva caldura si daca e putin protejat e suficient la temperaturile astea de pana la -10.
70 de cm e adancimea maxima la care, teoretic, ingheata pamantul.
Costul sa incalzesti apa si agregatele nu e asa mare, vreo 15 lei/mc.

La autostrazi e mult terasament care nu se poate face iarna. Poate nu e rentabil sa tii birourile si statia de betoane deschisa doar pentru cateva lucrari, care nu ajuta la termen. Asta doar cine e implicat poate sa zica.
Mai apar si alte probleme din cauza iernii, de exemplu drumul de acces poate nu e utilizabil.

GDPR

Lucratul asta pe frig e dulce-amar: pe de-o parte ne bucuram ca se lucreaza, mai ales la proiectele aflate aproape de final, dar pe de alta parte trebuie sa ne punem intrebarea daca calitatea, respectiv durabilitatea lucrarilor este afectata. Daca la betoane exista proceduri clare de lucru pe timp friguros, care in general vad ca se respecta pe santierele patriei, la mixturi asfaltice si umpluturi ma tem ca nu prea se respecta prevederile normativelor. De exemplu, AND 605 spune ca "asternerea mixturilor asfaltice se face la temperaturi ale stratului suport de minimum 10 grade C, pe o suprafată uscată".

alecu26

Si aceste proceduri (de la asfalt) se pot respecta. Mai ales daca ai sculele care trebuie. Cel mai spectaculos e un fel de tren de lucru, care merge in fata, cu o gramada de arzatoare, si care incalzesc si usca in acelasi timp stratul suport. Acel tren, are niste senzori care nu lasa sa se miste inainte sandramaua, daca nu sunt indeplinite conditiile impuse.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

ciprebbe

Ce intentioneaza CNAIR'u cu ICM'u pe A3 de le solicita(in faza de declaratie de proiectare??!!) rosturi cu o durata de viata de 50 ??!!! de ani,da' nu-s in stare sa faca intretinerea lor deloc.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe