[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Nu. Metroul va merge pana la GdN2.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Telvanni

Asa da, este foarte important ca cele doua, Gara de Nord si Aeroportul sa fie legate.
Sa nu uitam ca noi mai avem de legat aeroportul si la A3.

horatiu.cosma

Sunt vreo 6 km de legatura rutiera vs 15 de metrou. Cred ca cea rutiera va merge mai repede(daca e finantare).

lovalova

din ce inteleg totusi, constructia e sub presiunea campionatului european din 2020 (e conditie pentru organizarea celor cateva meciuri)...mi se pare totusi imposibil sa finalizam aceasta magistrala in 4 ani, aveti noutati legate de progres? existenta oare o dependenta intre finalizarea lucrarilor de la eroilor-universitate, astfel incat sa fie folosite aceleasi "cartite"?

horatiu.cosma

Cei de pe metrouusor stiu mai multe. Cartitele se misca destul de repede, nu ele sunt problema. Ca sa inceapa sa sape, trebuie sa fie introduse in subteran, iar pe M6 nu exista inca subteran, nu e nicio statie inceputa.

Ionut

Din ce stiu eu este practic imposibil sa fie gata M6 pana in Otopeni pana in 2020. Din nenumarate motive. Nu tehnice, in primul rand (poate ca daca ai lucra ca nebunul ai termina), insa de ordin "organizatoric". Ar fi o minune sa fie gata M6 pana in 2020, chiar si cu presiunea Campionatului European...

dr4qul4

Nu exista nici o sansa sa fie gata. Nici macar tunelul. De linie nici nu poate fi vorba. Lasati visele deoparte.

Nici macar SF valabil nu cred ca are.

Oricum, mi se pare o investitie aiurea. Daca se doreste legarea aeroportului de Gara de Nord, atunci trebuie folosita calea ferata actuala. Mai avem nevoie de maxim 2 km (sau de 1 cu putin ocol), si bineinteles de gara subterana.

mai degraba M6 este facut pt Romexpo si Baneasa Shopping City, dar aici oricum toti vin cu masinile!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on August 19, 2015, 04:10:59 PM
pe M6 nu exista inca subteran, nu e nicio statie inceputa.
Ba da, statia 1 Mai de pe M4, care este finalizata si din care pleaca deviatia spre Expozitiei. Sunt facuti si primii vreo 30 de metri de tunel ai M6 spre Expozitiei, pentru ca asa a fost proiectul inca de pe vremea lui Ceasca, cand s-a inceput statia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Mersi de precizare. Oricum ar fi, TBM-urile nu pot porni de la 1 Mai fara sa fie sapat ceva la Expozitiei, sau unde o fi urmatoarea statie. As avea o intrebare. De la 1 Mai pana la Gara de Nord se va merge la comun cu M4-le, sau vor fi alte linii?

TibiV

Comun.
Statia 1 Mai va functiona pentru M4-M6 asa cum functioneaza acum statia Eroilor pentru M1-M3.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lovalova

#25
poate pune cineva link-urile catre ultima informatie oficiala din partea Metrorex, pe subiectul asta? pe site-ul ala nu gasesti nimic, este o mizerie...

am cautat informatii si pe metrouusor si se pare ca discutiile au fost oprite / thread-ul inchis (sic! da, nu de lucrari e vorba, ci de discutii! :D), din cauza faptului ca s-au incins spiritele, in cadrul discutiei [merita sau nu aceasta magistrala]...deci foarte putine informatii pe subiect...


lovalova

#27
merci frumos Horatiu - speram la ceva mai recent...

oricum, totul e inca vag, foarte vag, cel putin asta e impresia mea...pare ca nu se poate lucra pe mai multe fronturi, in acelasi timp, si deci ca in perioada urmatoare va fi vorba doar de DT-Eroilor...si atat...


ArKE

#29
Se tot vehiculeaza ideea renuntarii la linia de metrou pana la Otopeni si inlocuirea cu o linie pe calea ferata bazata pe traseul actual pana la Gara de Nord si la care sa se adauge cca 1 km de linie pana in (sub) parcarea aeroportului.
Ca unul care are ceva experienta prin aeroporturile europene, pot sa spun ca nu e cea mai fericita solutie, chiar daca e cea mai ieftina. Are cateva dezavantaje
- suplimenteaza traficul prin statia Gara de nord cu valoarea de trafic a aeroportului.
- schimbarea metrou/ tren mai ales daca trebuie luat un nou bilet creeaza disconfort (bagaje, carucioare....)
- Gara de nord ar avea si ea nevoie la un moment dat de o modernizare si prevad intr-un viitor o inchidere partiala. Numai trafic in plus nu-i trebuie.

Ma rog...sunt mai multe dezavantaje, comparativ cu accesul la aeroport direct din reteaua de metrou.
cum se tot insista pe costul exagerat al unei linii subterane conform proiectului discutat pana acum, ma gandesc daca cea mai buna varianta n-ar fi o struto- camila.
Ideea mea ar fi , pe langa propunerea existenta de a duce capatul liniei din gara actuala Otopeni prin subteran (nu cred ca trebuie sa fie tunel integral ci partial poate ramane sapatura deschisa pe cateva sute de metri) pana in parcarea aeroportului, folosirea actualului traseu CFR Otopeni Mogosoaia. dupa aceea in dreptul Lacului Straulesti se poate intra in subteran si continua cu actuala magistrala de metrou de la Laminorului.
Ar rezulta
- cca 1-2 km de la gara Otopeni pana la aeroport, partial tunel
- cca 10km pe actualul traseu CFR Otopeni Mogosoaia
- cca 2,5 km partial tunel de la linia actuala pana in capatul BD Bucurestii Noi
- plus cat ar mai ramane tunel de la capatul bulevardului pana la statia terminus actuala a magistralei 4

- Acum evident ca ideea asta se bazeaza pe niste chestii pe care nu le stiu, cum ar fi cata economie s-ar face prin conversia infrastructurii de cale in ferata in cea de metrou. Ecartamentul vad ca e putin diferit de exemplu (1432 vs 1435 ?!)