News:

Tur de forță pe A0, 12-13 martie:
A0 Sud 3, A0 Nord 1.

Main Menu

[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Sa lucreze pe bucatele, astfel incat sa ramana inca 1 banda pe bulevard.
Sau
Daca tot ft traficul, macar sa inceapa si largirea si consolidarea pasajului pe sub CF
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist.
Pariu cu Andreita. 100 lei (la API). Donez eu daca se circula pe DX4 inainte de 4 Mai. Altfel doneaza el.

Sorinus

Citind argumentele, cred ca adevarul e undeva pe la mijloc. Puteau sa se agite mai mult, sa planifice mai exact etapele si sa nu blocheze tot toata perioada.

Cineva zicea ca puteau astepta macar pana intra TBM-ul pe partea ailalta, ceea ce nu s-a intamplat si nu se va intampla prea curand.

sab

#1937
@dr4qul4 
Asta nu este o alternativa decenta. O banda/sens nu cred ca difera mult de ce exista acum ca varianta ocolitoare. Problema este ca, atunci cand faci pe bucati, costa mai mult si dureaza mai mult.
Ce pot sa faca este sa separe bucata de tunel care trebuie demolata si reconstruita de putul pentru TBM. Tunelul care trebuie demolat este insa cel care blocheaza Ion Mihalache si care are implicatii asupra circulatiei pe M4. Este cel mai dificil lucru si de durata mare.
Iar cu pasajul amesteci o lucrare la metrou cu una care nu are nicio treaba cu metroul. Daca le faceau simultan, chiar blocau totul, pentru ca acel pasaj trebuie demolat si reconstruit&largit. Nu consolidat.
@Sorinus
De acord, s-au grabit , dar asta nu inseamna ca nu s-ar fi intamplat mai tarziu acelasi lucru. Probabil au vrut sa fie 100% siguri ca lucrarea va fi gata cand TBM-ul ajunge acolo. Repet, este o lucrare de minim un an, optimist vorbind. Realist, la cum se intampla lucrurile la noi...vreo 2.

Solutia am spus-o, era sa mai faca un peron la statie (asa cum s-a facut la NG), chiar daca erau costuri mai mari si chiar daca s-ar fi circulat pe M4 foarte greu pe durata racordarii, neputand folosi ambele linii ca acum.
Peronul nou nu ar fi blocat Mihalache si nici toata Calea Grivitei, scoteau si TBM-ul pe acolo. Dar probabil au primat costurile.


sab

#1938
Pentru cei care credeau ca inchiderea traficului este temporara la 1 Mai si Pta Presei:

👉🏻JURNALUL DE ȘANTIER pentru Secțiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo, raportează cifre și imagini de progres pentru prima jumătate a lunii noiembrie 2024:

▶️
✅Pentru viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au executat 419m de grindă de ghidaj dintr-un total de 650m, 66 panouri de pereți mulați din 114 și 496 de piloți plastici;
✅Au continuat lucrările pentru piloții forați la viitoarea interstație Aeroport Băneasa – Tokyo; dintr-un total de 180, au fost executați 137;
✅La viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au executat 47 de pereți mulați din 72 și 676 de piloți plastici din 905 și 6 panouri piloți plastici, din 12; pentru Accesul A s-au executat 67 de piloți forați din 150, iar pentru Accesul B, 152 din 177;
✅301m grindă de ghidaj din 320m, 41 de panouri de pereți mulați din 54, 16 barete din 18 s-au executat pentru viitoarea stație Gara Băneasa;
325m grindă de ghidaj din 370m, 23 de panouri de pereți mulați, din 62, 63 de piloți plastici, din 874 s-au executat la viitoarea stație Piața Montreal. Pentru Accesul B sunt executați 26 de piloți forați, din 54;
✅La viitoare stație Expoziției s-au executat 62 de panouri de pereți mulați din 102, și 9 barete din 43; pentru Accesul C sunt executați 9 din 118 piloți forați;
✅26 panouri de perete mulat din 86 s-au executat la viitoarea stație Pajura;
La stația de metrou 1 Mai (existentă) continuă lucrările de organizare a amplasamentului și de relocare a utilităților.
Sursa : FB Metrorex :https://www.facebook.com/photo/?fbid=957391509757374&set=a.458763666286830&locale=ro_RO

Iar poza este fix de la Pta Presei, se vede ca se lucreaza la viitoarea statie




Powered by API/PUM imgur uploader

etravel

Quote from: sab on November 20, 2024, 10:15:17 PMDacă aveți soluții mai bune, hai sa le discutam.
Singura soluție ca să se evite șantierul de acum era sa adauge un nou peron la statia existenta. Asa șantierul ar fi picat dincolo de intersectie. Problema, dincolo de costurile mai mari cu o jumătate de statie, este ca nu știu cum se mai înțepau cu M6 in M4, pentru ca acolo este un macaz în X.
Plus cum s-ar fi circulat pe M4 pe perioada lucrărilor..
Scuza-ma dar nu e cazul sa se lamenteze cineva de costul suplimentar al unui peron in plus, cand in plin camp se construieste statia Pajura intr-o latura excentrica a cartierului, undeva unde nici macar locuitorii cartierului nu o vor folosi. Pentru ca nu au de ce. Lucrare perfect inutila, ca sa fie. Te invit sa nu ma contrazici, am copilarit in zona si stiu locurile atat de bine incat pot desena harta.
Iar singura modalitate pentru evitarea neajunsurilor de acum  era vointa de a gasi o solutie prin care sa nu afectezi santatea, viata si avutul oamenilor.

Quote from: sab on November 21, 2024, 07:49:37 PM@dr4qul4 
Asta nu este o alternativa decenta. O banda/sens nu cred ca difera mult de ce exista acum ca varianta ocolitoare. Problema este ca, atunci cand faci pe bucati, costa mai mult si dureaza mai mult.
O, nu.  Categoric nu. Decent nu este sa prevezi pe cateva sute de metri o banda de circulatie pe sens. decent este sa imaginezi trasee sinuoase si sa infunzi strazi rezidentiale inguste cu de trei ori traficul autostrazii A2 vara.
Sa faci locuitorilor viata imposibila.
Sa nu poata trai linistiti in propriile case.
Sa faci sa treaca sute de vehicule pe ora, astfel incat poluarea si vibratiile sa atinga cote incredibile.
Sa iti imbolnavesti cetatenii de boli pulmonare, pentru ca poluarea asta e ca silicoza la mineri: particulele PM odata intrate in plaman nu mai ies, ca nu mai au pe unde.
Decent este ca dupa toate astea sa imprastii fluturasi cu texte abjecte in care multumesti locuitorilor pentru "intelegere" si "cooperare" pentru ca, nu-i asa, e un proiect de importanta "nationala" pentru care ei si numai ei, nu si autoritatie,  trebuie sa se sacrifice. Exact ca in iepoca de aur.
Si apropo de faptul ca, nu-i asa, statia de la piata Monreal trebuia trantita exact ca balega in drum, pentru ca nu exista o alta solutie decenta, avem poza de mai sus, pe care poza mai bine nu ar fi putut-o face nimeni:



Era loc destul exact dincolo de rond, in parc, unde oricum se sapa ditamai gauroiul, sa bagi cate statii vrei si unde vrei. Asta daca nu vrei sa iti iasa curba de intrare in statie ca la Gara de Nord sau sa tulburi cumva capatul tramvaiului. Dar trebuia pusa neaparat in intersectie, pentru ca trebuia sa distrugi circulatia pentru un sfert de oras, poate si mai mult, si sa le faci cetatenilor inca o data viata cat mai grea, pentru ca toata congestia de acolo la randul ei genereaza efecte secundare pe alte artere, unde circulatia aparent nu are legatura cu ceea ce se intampla in Pta Presei. Doar aparent.




sab

#1940
1) As vrea sa vad si eu cum mai faci tu legatura statiei de metrou cu statia de tramvai punand statia M6 unde ai propus. Existenta conexiunii cu 41 este ESENTIALA pentru M6.Tocmai de aceea are M6 traseul asa sinuos, sa nu rateze un punct esential, care este Piata Presei si, in special terminalul de tramvai.
2) As vrea sa cred ca daca iti pasa poluarea pe care o indura acum locuitorii din zona 1Mai iti pasa si de cati copaci ar fi fost taiati ca sa faca statia unde propui (adica in parc), asta in situatia in care pentru punctul 1 de mai sus ai gasi o solutie decenta.
Tin doar sa-ti reamintesc ca, momentan, avem doar un sens din pasajul rutier, asa ca ar mai trebui sa se mai sape ceva acolo, in viitor.
3) Ce "gauroi" se face acolo ?

Statia Montreal este fix acolo unde ar trebui sa fie, intre cele doua sensuri ale pasajului rutier, cu un minim de copaci defrisati intr-un oras care sufera deja la acest capitol si unde s-a defrisat atat de mult in ultimii ani. Si cu o legatura scurta pe viitor cu tramvaiul 41, care este o axa de transport importanta pentru multi, care prefera tramvaiul in detrimentul masinii personale.

Costurile cu un peron suplimentar la 1Mai nu pot fi justificate doar pentru ca sa nu se deranjeze prea mult traficul rutier. Pentru tine insa singura problema vad ca este ingradirea traficului rutier. Si la 1Mai si la Montreal...
Ti-am spus, mai este si zona de macazuri de la 1Mai si cum se va circula pe M4 timp de 2 ani, cat vor dura lucrarile. Daca se intepau dupa macazuri, se putea folosi un singur sens de al M4 direct de la GdN pana la 1 Mai. Daca ai o propunere de circulatie acceptabila pe M4 in aceste conditii, nu sa faci 50 min de la un capat la altul, din nou, o astept.... Eu stiu cum s-a circulat pe M1 cand s-a racordat M3 la M1 la Nicolae Grigorescu, iti amintesti ? Nu avem niciun alt macaz de la GdN la 1 Mai.

Despre statia Pajura nu ma pronunt daca o vor folosi sau nu locuitorii din zona, nu pot sa prevad viitorul. Asa se spunea si despre M5, ca nu va circula nimeni si, incet-incet s-a aglomerat. Daca ai o alta propunere de ampasament pentru statia Pajura, din nou , hai sa o discutam.
Pana atunci, eu dau credit specialistilor care au proiectat M6. Fiecare cu meseria lor, noi doar ne dam cu parerea aici si ne varsam frustrarile, nu suntem specialisti in proiectare linii de metrou.

xenotium2

S-au apucat de sapat la capatul sudic al statiei Tokyo, semn ca acolo peretii mulati sunt gata, insa de la jumatea statiei abia acum se toarna peretii mulati.



sab

#1942
Este zona macazurilor, nu zona statiei propriu-zise. Cel mai probabil pe acolo se vor lansa TBM-urile.
Sapatura la Tokyo are aproape 300m lungime, mai mult decat dublul unei statii.

Fotografia iti apartine ?

xenotium2

Da, restul pozelor sunt in cealalta parte.

O sa mai incarc si aici poze in limita timpului, grosul ramane acolo.

Multumim pt clarificari!

GIV

cate plati s=au facut pana acum pentru aceste lucrari?

sab

#1945
👉🏻 În a doua jumătate a lunii noiembrie 2024, JURNALUL DE ȘANTIER pentru Secțiunea Sud a viitoarei Magistrale 6 de metrou, tronsonul 1 Mai – Tokyo, a înregistrat următorul progres:
▶️

✅La viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au executat 71 panouri de pereți mulați din 114, a început excavarea în puțul de lansare TBM-uri, precum și montarea primului nivel de sprijiniri orizontale;
✅La viitoarea interstație Aeroport Băneasa – Tokyo au continuat lucrările pentru piloții forați ; dintr-un total de 180, au fost executați 145;
✅Pentru viitoarea stație Aeroport Băneasa a fost finalizată montarea puțurilor de epuisment și a fost betonat radierul pentru pentru Accesul B;
✅La viitoarea interstație Gara Băneasa – Aeroport Băneasa au început lucrările pregătitoare pentru execuția centralei de ventilație;
✅47 de panouri de pereți mulați din 54 s-au executat pentru viitoarea stație Gara Băneasa;
✅368 de piloți plastici, din 874  s-au executat la viitoarea stație Piața Montreal. Pentru Accesul A sunt executați 16 piloți forați, din 124, iar pentru Accesul B, 26 din 54;
✅La viitoarea stație Expoziției s-au executat 68 de panouri de pereți mulați din 102, și 11 barete din 43; pentru Accesul C sunt executați 34 din 118 piloți forați;
✅Pentru viitoarea stație Pajura s-au executat 33 panouri de perete mulat din 86 și 55 de piloți forați din 240 pentru Accesul C;
✅ La stația de metrou 1 Mai (existentă) continuă lucrările de relocare a utilităților și a început execuția grinzilor de ghidaj.
🌐Informații actualizate pe www.magistrala6.ro
#jurnal de santier #magistrala6 #lucrarimagistrala6 #metrou #metrorex  #sectiuneasud #1maitokyo

Sursa: FB Metrorex

GIV


danutzu_1069


GIV


danutzu_1069

#1949
ROGOP au mai multi
Uite aici pentru metrotrex.: https://www.metrorex.ro/bugetul-de-venituri-si-cheltuieli
alegi: ROGOP Cheltuieli investiții
E un pdf, pe care il deschizi si pe penultima pagina vezi, printre altii, Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S