[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GIV

wow @danutzu_1069  apreciez enorm efortul tau. merci mult

danutzu_1069

Deloc efort, exista legislatie care obliga la existenta acestui registru la  .. stat.
Si la cfr exista...
Din pacate doar cnair este sub forma web, restul, pdf-uri

xenotium2

Continua sapaturile la Tokyo.

Weekendul viitor se face fix 1 an de la demararea lucrarilor.









xenotium2

#1953
Poze de pe 14/12/2024:
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=6875&pageNum=3 => Statia Tokyo ; fix dupa 1 an de la primele poze + filmulet cu PM
https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=6886&pageNum=1 => Statia Paris

Pana acum doar la statia Bruxelles nu s-a lucrat deloc, nu e ingradita, in rest au ingradit tot la nord de Ikea si chiar s-au apucat de treaba.

etravel

#1954
Quote from: sab on November 29, 2024, 10:32:59 PM1) As vrea sa vad si eu cum mai faci tu legatura statiei de metrou cu statia de tramvai punand statia M6 unde ai propus. Existenta conexiunii cu 41 este ESENTIALA pentru M6.
In cazul amplasarii vizavi, in parc, legatura esentiala exista. Se numeste pasaj subteran si exista deja in teren de destul timp. Sunt chiar doua bucati. Probabil ar fi trebuit partial reconfigurate, poate chiar integrate cu statia, dar exista.
Mai iesiti din birouri.

Dar hai sa fac un rezumat al postului tau: statia e fix unde trebuie, vrem conectivitate cu 41, copacii, cum sa tai copacii, costa prea mult peronul suplimentar  doar ca sa nu deranjezi circulatia si sa nu gazezi cetatenii, dau credit specialistilor, daca ai alte propuneri hai sa le discutam.
Insa nimic despre oamenii afectati de lucrari. Sunt cantitatea de dupa virgula, neimportanti. Câh.
Important e sa nu tai o mana de copaci din parc.


sab

#1955
Exact, statia Montreal este unde trebuie sa fie, nu incomodeaza decat traficul rutier pe o perioada limitata. Si nici macar nu vorbim de traficul rutier principal pe acea directie, care este pe Kiselleff.
Postarea ta insa vorbeste despre o statie dincolo de rond ("...avem poza de mai sus, pe care poza mai bine nu ar fi putut-o face nimeni. Era loc destul exact dincolo de rond, in parc, unde oricum se sapa ditamai gauroiul, sa bagi cate statii vrei si unde vrei").
Acum te repliezi si vorbesti, din cate imi dau seama, nu de o statie dincolo de rond, ci de o statie pana in rond, paralela cu cea actuala, dar situata in parc. Hotaraste-te, ca zona asta nu este in poza respectiva.

La 1 Mai nu sunt neaparat de acord cu solutia aleasa, insa asta s-a ales in ipoteza "cel mai bun raport cost-beneficii".

Iar oamenii din zona 1 Mai sufera,este adevarat, insa sufera pe o perioada limitata. Ar trebui sa vezi benefiicile pe termen lung si pentru oras in ansamblul sau, adica mai putina poluare in oras in general. O lucrare de acest gen ia in calcul beneficiile pe termen lung, nu neajunsurile pe teremen scurt.

Iar energia consumata acum este inutila, nu se mai poate schimba nimic. Daca ai alta solutia ACUM, cu actualul proiect in derulare, te rog sa o prezinti...Altfel este contrazicere de dragul contrazicerii.

dr4qul4

ai fost anul asta la Romexpo? Ai incercat sa pleci de acolo? O banda pe sens pe Marasesti nu are cum sa duca tot traficul.
Nu zic sa fi mutat statia undeva, dar chiar nu gaseau o solutie sa intepe bd Expozitiei in Kisseleff? Blocau o banda prin pasaj si asfaltau 10m. Nu era nici un copac de taiat.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xenos

COlac peste pupăză, au pus și centrala de ventilație interstație fix în Expoziției și acolo traficul e blocat major. Totul se face în varianta cea mai păguboasă posibilă și apoi ni se explică faptul că nu se putea altfel. Se putea, dar ne batem joc pentru că e mai comod și avem spațiu mult. Grabă puțină, haos mult.

dr4qul4

De ceva vreme e o bataie de joc generalizata fata de soferi.
Noi nu mai avem nici un drept. Se blocheaza peste tot. Avem lucrari la termoficare care blocheaza cate 6-9-12 luni chiar si 2 benzi pe bulevarde. Se lucreaza la misto si nici nu se poate demonta gardul tramvaiului pe 100m (tot tramvaiul sa aiba prioritate), ca sa ne ramana 2 benzi (din 3). Asa si la sapaturile pt metrou, nu intereseaza pe nimeni de soferi, desi se pot gasi solutii fara efort. Ne intrebam de ce s-a ales praful de Romexpo (incercati sa chemati un taxi acolo sa vedeti unde vine).

Bine, ce pretentii sa am de la unii care au dat inainte cu un rahat de metrou pe care pana si UE ne-a zis ca nu il finanteaza. Cand ai ochelari de cal te crezi destept. Sau poate se bazeaza ei pe ceva...parca vad ca in 10 ani dispar: SCDP-ul, Aeroportul si padurea Baneasa. Cel putin partea de la DN1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

xenotium2

Catalin Drula a incercat sa ne scape de mizeria de M6, punand M4 in PNRR. Dar M4 nu avea nimic pregatit ca si documentatie, a revenit PSD la butoane si ca sa nu se piarda banii, au comutat pe 1 Mai-Tokyo la rosu.

Ok, construim 1 Mai - Tokyo, dar de ce au continuat in camp pana la Otopeni? Asta ar fi o buna intrebare.

Nu sunt de acord de faptul ca e o "bataie de joc generalizata fata de soferi". Oriunde construiesti metrou automat si inchizi circulatia, atunci cand o sa faca Eroilor - Iancului ce o sa mai ziceti? bld. Regina Elisabeta o sa fie complet inchis.

sab

Deci nu despre oameni este discutia, ci doar despre trafic, cum banuiam.
Asa cum spune bine xenotium2, nu se poate construi o asemenea lucrare fara sacrificiu. Si, intr-adevar, sa vedeti la M5.2, cu tot centrul blocat. Atunci ce o sa mai spuneti? De ce se face M5.2? De ce nu l-au facut suspendat de cer, sa nu deranjeze pe cei care circula zilnic cu masina ?

etravel

#1961
Quote from: sab on December 21, 2024, 09:22:52 AMAcum te repliezi si vorbesti, din cate imi dau seama, nu de o statie dincolo de rond, ci de o statie pana in rond, paralela cu cea actuala, dar situata in parc. Hotaraste-te, ca zona asta nu este in poza respectiva.
Am scris foarte clar. Daca s-a inteles altceva nu mai e vina mea.

Quote from: sab on December 21, 2024, 09:22:52 AMLa 1 Mai nu sunt neaparat de acord cu solutia aleasa, insa asta s-a ales in ipoteza "cel mai bun raport cost-beneficii".
Iar oamenii din zona 1 Mai sufera,este adevarat, insa sufera pe o perioada limitata. Ar trebui sa vezi beneficiile pe termen lung si pentru oras in ansamblul sau, adica mai putina poluare in oras in general. O lucrare de acest gen ia in calcul beneficiile pe termen lung, nu neajunsurile pe teremen scurt.
Aici suntem de acord.
Da, stricto sensu 10 ani sunt o perioada limitata in timp. Candva lucrarile se vor termina. Dupa 10 ani. Cam ca in Drumul Taberei.
Cat despre beneficii, sa fim seriosi - e o lucrare atat de benefica incat UE a refuzat sa o finanteze, dar asta nu o mai spune nici Metro"rex", nici guvernul nici nimeni din cercurile oficiale. Dimpotriva, ploua cu beneficii. Dar numai pe hartie.
Citeste si aceasta interventie a lui Horatiu Cosma, care sintetizeaza extrem de clar ce e de fapt cu lucrarea respectiva si cate beneficii reale, nu ca propagandă, aduce.
Dar hai mai bine sa scriu aici cum s-a facut "devierea" de catre specialisti, ca tot i-ai adus in discutie: solicitarea antreprenorului de devierea a doua bulevarde cu trei benzi pe sens, pe strazi de gradul 4 (vezi OUG 43/1997 pentru clasificare) nu a fost in niciun moment bazata pe o analiza tehnica/studiu de impact al unei asemenea masuri. Si asta pentru simplul fapt ca din studiu singura concluzie posibila ar fi fost ca devierea NU se poate face in aceste conditii. Orice altceva ar fi fost un fals demonstrabil, pe care evident ca nu a avut nimeni curajul sa il semneze. In acel moment s-a procedat ca la urechisti: ignoram problema, deci problema nu exista. Cineva pur si simplu s-a uitat pe harta si a ales drumul cel mai scurt, fara sa tina cont de consecinte. 
Nota bene, aici nu mai e vorba de propaganda Miclăuş  si prietenii, ci de documente. Inclusiv de documente care lipsesc.
Exact, ati citit bine: devierea s-a hotarat si pus in opera fara existenta unui studiu de impact. Angajatii din Brigada de Politie Rutiera si Comisia tehnica de circulatie din Primarie care au semnat avizul de deviere, l-au semnat in aceste conditii.
 
Quote from: sab on December 21, 2024, 09:22:52 AMIar energia consumata acum este inutila, nu se mai poate schimba nimic.
Imi pare rau sa constat ca la tine e fix ca la Marx si Engels, liberatea e necesitate inteleasa.

Quote from: sab on December 22, 2024, 07:14:04 AMDeci nu despre oameni este discutia, ci doar despre trafic, cum banuiam.
Deci soferii nu e oameni si ei?


Valentin

#1962
Soferii sunt si ei oameni, tocmai la fel de egali ca si ceilalti.
Pana acum majoritatea lucrarilor de investitii s au facut preponderent "pentru trafic" chiar in detrimentul unor alti oameni la fel de egali care s-au trezit cu bulevarde la geamul lor (Basarab si recentul Ghica) si chiar daca au protestat in modul lor tot s-au facut investitiile respective iar motivatia a fost "sa fie bine pentru mai multi soferi decat cativa rezidenti".

Bun, acum ca se face investitia asta (care apropo e finantata de UE pana la Tokyo, adica fix pe zona care te doare, de continuarea pana la OTP nu discut) pentru mult mai multi oameni (călătorii viitori) decat cei din trafic brusc "ne doare"? Acum nu se mai poate merge pe aceeasi logica pe care am descris-o mai devreme? Cumva pentru ca in mintea si sufletul unora ce nu e trafic e inferior?

Nu comentez situatia de la 1 Mai desi in continuare exista M4 si P&R la Straulesti ca alternativa la statul in trafic, dar probabil sunt "multi" cu treaba care necesita parcarea in fata blocului si in fata biroului...


Legat de Piata Montreal ce conteaza daca transbordarea dintre 41 si Metrou ar fi scurta si decenta, da-o ... , vorba unor "intelectuali" "studentii sa mearga pe jos" ce... facem ce trebuie acum pentru viitoarele generatii? Nu... hai sa mutam totul, sa chinuim mii de calatori ce vor tranzita statia intr un viitor pentru ce? Pentru trafic? Dai ... de oameni inferiori care n au aceleasi drepturi ca si mine, sofer.

Revenind, la Montreal statia e data pe principiul CEL MAI LOGIC SI CORECT, adica pozitia cea mai bune pentru transbordare nu doar pentru 41, cat si pentru toate liniile regionale sau nu din terminal. De asemenea, pentru cine nu intelege, racordarea tunelelor la statiile de metrou se fac prin clotoide, nu merge sa intrii, cum si ar dorii unii la unghiuri absurde, pe principiu hai sa facem un nou Gara de Nord.
Centrala de interstatie nu se amplaseaza "sa deranjeze traficul", ele sunt date de niste calcule facute de niste oameni cu studii in spate si sunt necesare pentru siguranta calatorilor, nu muti tu centrala mai in spate sau in fata ca sa nu te deranjeze pe tine in detrimentul sigurantei circulatiei subterane. De asemenea, ca ordin de marime, costurile cele mai mari de constructie pentru o magistrala de metrou e data de structura de rezistenta, deci si daca muti centrala sa zicem mai departe de bulevard pe aceeasi linie, asta inseamna costuri suplimentare atat pentru rezistenta cat si pentru instalatii aferente care nu sunt putine.

Pe scurt, daca nu "face sens" ceva mai intai se pune intrebarea nu se arunca direct cu ineptii asupra unor ingineri pe principiul daca mă deranjează inseamna ca e greșit

dr4qul4

Avem proeictanti puturosi care nu pot (sau nu vor) sa gandeasca la nivel macro.
Asta e realitatea, baga copy-paste la greu si incearca sa scape cat mai repede de ceea ce ii intereseaza pe ei. Traficul auto nu-i intereseaza. Nici tramvaiul, nici RATB-ul. Pe ei ii intereaseaza doar sa bifeze lista minima.
Asta cu parcarea de la Straulesti e o ineptie fara margini. Eu stau in Dristor. Vrei sa-mi las masina acolo cand vin de la Targoviste?

Inteleg ca trebuie sa existe sacrificii, ca va fi deranj pe perioada lucrarilor, dar haide sa cautam si solutii sa limitam impactul, atat ca inchideri de drum cat si ca durata.
Eu ca economist vad variante atat pt Chibrit si cat si pt Romexpo. Cu siguranta ca nu sunt cele mai bune, dar cei care au gasit solutiile actuale nu au folosit mai mult de 1 neuron pentru asta.

La Razoare cum au facut de au reusit sa gaseasca solutii? Au modificat configuratia traficului de cate ori a trebuit. Au bagat un ocol pentru masini, dar nu au blocat totul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Ce spatiu exista la Razoare si ce spatiu exista la 1 Mai, de ex ....
Quote from: etravel on December 22, 2024, 08:38:46 AMAm scris foarte clar. Daca s-a inteles altceva nu mai e vina mea.
Ai dreptate, foarte clar ai scris si nu este vina ta ca "dupa rond" inseamna de fapt inainte de rond si te referi la fotografie vorbind despre o zona care nu era de fapt in acea fotografie... :lol: 
In rest a explicat foarte bine @Valentin , nu ar mai fi nimic de adaugat.
Ce sa vezi, statiile nu se amplaseaza aiurea-n tramvai, astfel incat sa putem merge noi nederanjati cu masinile...

Cat despre durata, la M5 au fost 10 ani pentru ca nu a avut finantare, M6 are.

Iar eu nu sunt nici pe departe un sustinator al M6, ba dimpotriva.