[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xenos

Ce se mai aude cu sensul dinspre Expozitiei spre Piata Presei si cu limitarea de la Fantana Miorita?

etravel

#1921
@Xenos - Tocmai am trecut prin ambele locuri - limitarea e bine mersi si mananca zilele multora prin ambuteiajul permanent pe care il produce pe DN1. Evident ca enuntul initial din mai "limitam acum si lucram astfel incat sa ridicam limitarea in septembrie" a fost praf in ochii lumii. Cioace. Evident, marele sait al magistralei 6 tace malc, asa cum se cuvine.
La Piata Presei se lucra cu spor la lumina reflectoarelor pe la 5:30 - 6, chiar m-a surprins cate utilaje erau active acolo. Nicio sansa sa termine ceva in viitorul previzibil si sa se circule pe sensul respectiv de mers.
Pe santierul din fata Decathlon la fel, activitate febrila..
Numai pe santierul care a blocat doua bulevarde a sase benzi domneste un silentium lugubru.

sab

#1922
Daca va referiti la lucrarea de aici, nu stiu cum vreti sa se circule. Acolo va fi statia de metrou, cativa ani (2-3) NU se va circula.
La fel și la 1 Mai


dr4qul4

"doua bulevarde a sase benzi" e la Chibrit
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

sab

Da, stiu, de aceea am scris "la fel si la 1 Mai".

Poza si discutia erau pentru Pta Presei.

Xenos

Eu intelesesem in vara ca inchiderea acelui sens spre P Presei a fost doar pentru demolarea unui rest de pasaj subteran si ca statia e in dreapta, sub fostul spatiu verde. Daca ar fi (fost) asa, se putea redeschide circulatia.

sab

Daca l-au inchis provizoriu, doar pentru demolarea ramasitei vechiului pasaj pietonal, va fi inchis din nou curand pentru executia statiei.
Dupa mine este inchis definitiv 2 ani minim. Acolo va fi statie si nu poate fi construita decat prin inchiderea acelui sens. Se vede ca statia este si sub carosabil.




TVlad

#1927
Care sa fie motivul pentru care nu au proiectat-o sub spatiul verde? Era destul loc.

Aceeasi chestiune si la gara Baneasa. Simt nevoia sa arate, prin bulibaseala pe care o produc, cit de importanta le e munca? Dupa ce ca e o magistrala inutila (sau, in orice caz, neprioritara), mai produce si deranj inutil in trafic.

Daca am avea bani precum Dubaiul sau alte state de pe-acolo, as mai zice sa ne permitem sa ii aruncam pe magistrale de metrou in cimp dar in situatia noastra e doar prostie monumentala. De cite ori stau in trafic ma intreb oare cit de mare o fi "interesul" pentru ca acest proiect idiot sa porneasca? Mi-l amintesc foarte bine pe Basescu cind spunea ca noul ministru Drula ar trebui dat afara pentru ca si-a permis sa opreasca proiectul...

sab

Eu ma gandesc la doua lucruri :
- curba de intrare in statie, care ar fi iesit ceva gen Gara de Nord daca statia era mai sub spatiul verde
- afectarea terminalului tramvaiului

etravel

#1929
@sab - si decat o curba mai stransa si modificarea unei nenorocite de bucle de tramvai, mai bine sa distrugem circulatia in cel putin un sfert din oras, pe ani de zile. Bine asa.

sab

Circulatia rutiera este afectata pentru o perioada relativ scurta, chiar daca sa spunem ca vorbim de un an sau doi. Metroul este insa pentru zeci/sute de ani de acum incolo, iar constructia oricarei linii presupune sacrificii. Nu se poate altfel...
Iar o curba facuta aiurea afecteaza circulatia metroului pentru totdeauna, asa cum se vede ca s-a intamplat la Gdn cand si-a bagat un diletant coada si a decis de capul lui sa o ia metroul pe acolo, ca "se poate"....

Dupa mine nu aveau alta solutie, statia trebuia incadrata intre cele doua ramuri ale pasajului rutier. Asta este o certitudine Asa ca oricum era sub carosabil in partea dinspre Otopeni, chiar daca, sa spunem, puteau incadra partea dinspre expozitiei mai sub spatiul verde. Deci nu scapai de blocarea circulatiei, orice ar fi facut
Sunt convins ca proiectantul a venit cu cea mai buna solutie, eu zic ca trebuie sa le dam credit specialistilor. Nu sa credem ca cineva a facut o greseala sau ca, mai rau, a facut-o intentionat sa blocheze circulatia.

dr4qul4

ce au facut la Chibrit este o mizerie.
Nu ai cum sa blochezi intersectia aia fara o alternativa decenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

etravel

dr4qul4 - culmea e ca, acum niste ani, cand s-a construit statia 1 Mai, o lucrare mult mai mare decat ceea ce se intentioneaza in prezent, la Chibrit au avut bunul simt sa lase o banda de circulatie libera pe fiecare sens de mers. Acum acest bun simt a disparut total, ba mai mult, ni se explica doct ca e singura varianta posibila.
Si mai mult, exista o banda de acces prin santier, spre pod dinspre bd. Mihalache, folosita in mod frecvent in ambele sensuri de catre masini de salvare si de politie. Deci se putea lasa accesul liber si pentru circulatia generala dar nu s-a vrut.
Q.e.d.

sab

#1933
@dr4qul4
Care ar fi fost alternativa decenta de care vorbești?
@etravel
Statia 1Mai are amplasamentul ales special inainte de intersectie și astfel incat  sa nu blocheze tot carosabilul. Asa s-au proiectat toate stațiile, unde s-a putut.
Tocmai, statia 1Mai NU a fost o lucrare mai dificila decât ce se face acum, atunci au avut libertatea sa aleagă cel mai bun amplasament. Acum au lucrat cu constrângerile existentente la fata locului (o stație cu amplasament dat, la care trebuia sa te racordezi, un loc de extragere TBM in mijlocul carosabilului,apoi un tunel si el sub carosabil, care trebuie demolat).

Dacă aveți soluții mai bune, hai sa le discutam.

Singura soluție ca să se evite șantierul de acum era sa adauge un nou peron la statia existenta. Asa șantierul ar fi picat dincolo de intersectie. Problema, dincolo de costurile mai mari cu o jumătate de statie, este ca nu știu cum se mai înțepau cu M6 in M4, pentru ca acolo este un macaz în X.
Plus cum s-ar fi circulat pe M4 pe perioada lucrărilor..

danutzu_1069

#1934
del