[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

razvan96

Au lansat licitatia in noiembrie 2021 cu aceeasi valoare estimata la care voiau sa o lanseze initial in aprilie 2019. Eu zic ca o sa mearga, numai firme bune vin.

sab

Cu costuri in crestere puternica ?  :) Lucru profesionist cap-coada la M6.

dr4qul4

E o licitatie lansata la misto. Dar acum e bine. Stiu si ei ca nu au bani sa o faca.
Nu cred ca se baga nici turcii la asa ceva.

  Pretul reprezinta doar 40% din oferta, asadar toti vor licita la maxim, dar chiar si asa...unde gasesc ei minim 5 ofertanti
QuoteÎn cazul în care numărul candidaţilor selectaţi este mai mic de 5, METROREX S.A. are dreptul: fie de a anula procedura de licitaţie restrânsă
, care sa spuna ca pot face 7 km de metrou (plus niste statii) in 264 mil Euro?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Duta C

Stati linistiti .Cind or face castorii lagune pe bld Magheru o sa vedem cartitele spre otopeni! :)

AndreiB

Ce extensie utila! Cu M4 sud planificat doar pana la Filaret momentan via PNRR, in plus fata de legatura existenta cu GdN (deja deservita de tren), M6 o sa ofere o legatura ultra critica - Autogara Filaret - OTP.

Sigur nu era mai util sa faca M5 central intai, nu?

dr4qul4

la banii aia bine ca nu au facut-o, ca ne trezeam cu santier 15 ani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

EugenRo

#1311
N-as lua niciodata metroul de la Aeroportul Otopeni care sa ma duca in Bucuresti via Gara de Nord, daca exista un tren care ma duce mai rapid acolo.

Dar as lua metroul de la Aeroportul Otopeni, daca m-ar duce direct in zona/ pe axa centrala a Bucurestiului (Aviatorilor/ Victoriei/ Unirii).

(Nu imi amintesc sa fi vazut loc pentru vreo legatura viitoare, de la Piata Presei. Right?)

sab

Nu s-a pus niciodată problema unei ramuri a M6 care sa circule pe traseul M2. Doar o M6 care se oprea la Piața Victoriei/Aviatorilor (nu ajungea la gara), dar asta a fost acum multa vreme si s-a renunțat.

EugenRo

#1313


^Nu m-am gandit la legatura cu Unirii prin dublarea M2 (Am inteles ca e aproape la capacitate maxima)
Ma gandeam la varianta de a unii Gara, Aeroportul Otopeni, centrul Capitalei (si nu numai) precum in varianta mai sus:

-se poate rezolva astfel legatura directa M3 cu GARA DE NORD cu legatura la Izvor;
-se poate alege un capat de genul Dristor 2+ remiza, la Unirii pe sub sub fantani  (fie var. 1 inaintede Fantana Mare ori var. 2 vis-a-vis de magazinul Unirea (dupa Fantana Mare) catre Alba iulia.
-se poate prevede o suprapunere peste multi ani o magistrala Ghencea-Unirii-Basarabia (al carei fan declarat sunt)
-legaturi la Unirii cu M1/M3/M2/M7

LE: celor care au o problema cu un terminus sub Bd. Unirii, le amintesc de U55 din Berlin, actualmente U5, care a fost terminus muuuuulti ani de zile pe bd. Under den Linden pentru ca acolo se termina berlinul de Est. Acum au dus magistrala pana la Gara Mare

sab

#1314
Nu s-a pus niciodată problema unui astfel de traseu. Deja M4 și M6 sunt in realitate niște ramuri ale aceleiași magistrale și,după părerea mea, chiar și la M6 se va pune problema ca un toate metrourile sa ajungă la aeroport.
Sa faci și mai multe ramuri și rămurele nu este ok. Oricum nu poți uni toate punctele de interes pe o magistrala.
Ideea ta nu este rea in sine, dar nu a fost studiata și traseul este cam bătut în cuie.
P.S.  La o statie după magazin este extrem de dificil sa mai faci legătură cu magistralele existente

EugenRo

#1315
^Inteleg ca nu s-a discutat, dar de aceea am si redat ideea aici. Poate, poate macar loc sa lase.

Eu as vedea M4 si M6 in 2 magistrale distincte, suprapuse pe o portiune comuna (~Izvor-1 Mai) precum se suprapun M1 cu M3:
-M4: Progresu-Gara Nord-Straulesti
-M6: Unirii-Gara de Nord-Otopeni

Sincer, si mie tot VAR 1 de statie mi se pare mai logica, dar am trecut-o si pe cea de magazin pentru ca a fost discutata cu alte ocazii)

dr4qul4

vezi ca la Unirii vrea Vancouver sa facem statie de tren subterana iar Negoita a desenat un bulevard subteran. Deja e cam mare aglomeratia.

Iar daca M4/6 va avea vreodata o alta ramura in sud, aceasta ar trebui sa mearga pe sub Brancoveanu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

#1317
Unii au idei suspendate, alții subterane... cu siguranta toate realizate într-o realitate paralelă...

sab

EugenRo, trebuie sa ții cont ca acolo în Piața Unirii trebuie sa ajungă și M7, iar spațiul din piață nu este nelimitat. Deja avem acolo 2 stații de metrou, un pasaj pietonal , Dâmbovița și pasajul rutier.
VAR1 însemna că ai conexiune facila cu statia M1 (dar cu anularea funcției actuale de pasaj pietonal pentru statia M1), iar pentru M2 fie folosești actualul pasaj de corespondenta M1-M2 (soluție nu prea ok, pentru ca pasajul este subdimensionat), fie faci o corespondenta distincta, mai lunga decât cea M1-M2, care trebuie făcută pe sub statia M1 in funcțiune și pe sub Dâmbovița. Lucrare extrem de grea.

AndreiB

Var 1 permite lejer M7 in orice configuratie, insa. Var 2 introduce complexitati. Insa mi se pare o legatura relativ scumpa in toate directiile. Eu as propune doua variante mai ieftine pentru a imbunatati accesul M6 > centru:

1. Tramvai rapid 5 (Baneasa - Aurel Vlaicu), complet separat de trafic si cu noduri intermodale bune la Aurel Vlaicu si Aeroport Baneasa. Implica doua conexiuni, dar avand in vedere traseul ocolit M6, cred ca ar fi competitiv ca durata de timp vs via Hasdeu (M5). Are avantajul ca leaga si M6 de zona de birouri principala.
2. Tramvai rapid Gara de Nord - Hasdeu - Unirii pe Splai. Leaga direct M4/M6 de Piata Unirii pe traseul natural. Se poate prelungi tramvaiul din Giulesti pe Splai pana la Unirii.

La astea se adauga legatura via Hasdeu (M5) pana la Universitate, care probabil o sa devina legatura principala M6 (nord) - centru.