[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

#1320
Quote from: Ionut on November 19, 2021, 12:30:07 PM
Unii au idei suspendate, alții subterane... cu siguranta toate realizate într-o realitate paralelă...
Nu vad ce este atat de imposibil sa prevezi o ramificatie pentru viitor. Atat daca altceva nu se poate acum.
Si cand vor veni altii mai competenti, cu resurse si chef de treaba, sa aiba terenul pregatit.

Forumul este si pentru idei. Sper.  ;)

O statie terminus sub fantanile dinspre Casa poporului (adica aici: https://www.google.com/maps/@44.4270111,26.0976269,18.5z), nod intermodal cu linia 32 etc, mi se pare o idee facubila cu deranj minim in contextul locului.
Nu stiu daca suntem in masura sa facem nazuri despre felul conexiunilor dintre magistrale. Si la case mai marI e complicat: a se vedea tunelasul infinit de legatura de sub Trafalgar Square (Londra) pana la statia Charing Cross etc.


EugenRo

Quote from: dr4qul4 on November 19, 2021, 12:28:13 PM
vezi ca la Unirii vrea Vancouver sa facem statie de tren subterana iar Negoita a desenat un bulevard subteran. Deja e cam mare aglomeratia.

Iar daca M4/6 va avea vreodata o alta ramura in sud, aceasta ar trebui sa mearga pe sub Brancoveanu.

@dr4qul4, iata raspunsul meu din 2019

Quote from: EugenRo on February 17, 2019, 09:15:47 PM
Dintre multe idei de dezvoltare, daca le luam in ordinea prioritatilor, se desprinde nevoia unei rezolvari a problemei aglomerarii M2, dimineata si dupa amiaza.
M-a surprins mereu ca in spatiul public nu s-a venit (macar la nivel incipient-teoretic/ declarativ) cu o solutie pentru degrevarea traficului mega-aglomerat, alta decat extensia spre Pipera-Tunari.
Intrucat sunt un navetist diurn, cu abonament lunar la Metrorex, confirm ca ceea ce se intampla zilnic la orele critice este ireal, sufocant, de pe alta planeta, in special la statia Victoriei.

Prin urmare, va propun sa ne imaginam magistrala M10 (ca sa sune rotund), cu urmatoarele AVANTAJE:

-Asigura relatia Nord-Sud, pe palierul estic al capitalei. Nu dubleaza (nu canibalizeaza) M2, dar se intersecteaza cu ea in zonele cheie de capat, degrevand-o;
-In fapt leaga aeroportul Otopeni de Depoul Berceni. Poate avea capat nordic in zona mall Baneasa, unde o statie de genul Basarab ar inlesni trecerea calatorilor pe magistrala spre Aeroport fara supra-traversare;
-Poate fi prevazut si un inceput de ramura pe Bd. Ionescu de la Brad, in perspectiva in care zona s-ar aglomera peste 10-20 de ani (soseaua permitand lejer tunele de metrou);

-Arealele din care se alimenteaza cu calatori ("feed circles") sunt consistente, traseul fiind urmatorul:
(indirect M6 Aeroport Otopeni)->Complex Baneasa 2->Aeroport Baneasa 2->Piata Baneasa->Aerogarii->Aviatiei->Aurel Vlaicu 2-> Fabrica de Glucoza->Barbu Vacarescu->Stefan cel Mare 2->Tunari->Eminescu->Bd. Dacia->Calea Mosilor 2->Foisorul de foc 2->Traian->Bd. Unirii->Nerva Traian->Timpuri Noi 2->Calea Vacaresti->Parc Lumea Copiilor->Ctin Brancoveanu 2->Marie Curie->Nitu Vasile->Lamotesti->Turnu Magurele->Sere Berceni->Metalurgiei->Dimitrie Leonida 2->Depoul Berceni (maxim 29 de statii);
-Ar intersecta TOATE magistralele, mai putin M4.

Da, ar fi un proiect urias.
Da, ar fi niste costuri uriase (desi mai suntem si noi prin UE, fonduri etc...)
Da, veti spune ca nici in 2050 nu s-ar apuca cineva de asa ceva.
Si multi alti de "Da" care converg spre un mare NU.

Dar aici suntem la rubrica Planuri si proiecte si cine stie, poate unii-altii se mai uita si poate s-or mai schimba vremurile si oamenii, comunismul capitalismul de cumetrie. :)

https://imgur.com/a/HLB4XPl



sab

Nu prea permite Var1 chiar orice. Dacă ai văzut, exista și acum o problema cu încadrarea M7 prin piață pe traseul natural către Calea Călărașilor. Și in ultimele variante, traseul M7 a fost modificat și dus pe la fântâni pana la Biblioteca Națională.
Oricum, iar discutam degeaba, traseul M4/6 a fost ales și acela va fi,nu pe la Unirii.

Ionut

#1323
Quote from: EugenRo on November 19, 2021, 02:16:00 PM
Forumul este si pentru idei. Sper.  ;)

Este este! Doar ca exista si o regula care spune ca discutiile reluate iar si iar nu sunt tocmai binevenite. Cat despre remarca mea cu ideile suspendate/subterane, era si o referinta la discutiile oficialilor care viseaza cai verzi pe pereti si ei nu sunt in stare sa termine Virtutii-A1 sau Dna Ghica. Sau "in 3 ani aici va fi statia dvs de metrou", ca sa nu fim (prea) offtopic.

^ regula nr. 10 mai precis.

vancouver

@EugenRo, bravo, ca de obicei ai niste idei excelente. Ramura desenata de tine spre Piata Unirii si mai departe spre est este o idee foarte foarte buna. Nici vorba sa fie prea tarziu, are foarte multe avantaje. Nu le repet, ca ai zis deja.

Partea proasta este ca in Romania exista o reticenta incredibila la orice e nou si bun, de parca i-ai injura, de parca nu ai vrea sa eficientizezi si sa ajuti. Mare mare pacat.

@sab, nici vorba ca un numar mare de ramuri sa fie o problema. Este fix invers: aproape toate magistralele din vestul Europei au ramuri. Prin centru circula grupate, ca sa nu faci zeci de tuneluri pe unde e extrem de scump, iar spre capete, unde incarcarea cu caltori scade, se fac ramuri - astfel scade si frecventa trenurilor. Majoritatea trenurilor de metrou din Londra au ramuri, in Frankfurt sau München ai un singur tenel de S-Bahn prin oras, dar 7-8 linii. Toate trec prin acel tunel si apoi se despart spre suburbii. Frecventa prin centru este un tren la 2-3 minute, pe ramuri un tren la 15-30 de minute. Daca M4+M6 se despart la un capat, este super util daca se despart si in celalalt capat. In plus un metrou aeroport - oras e mult mai util daca chiar ajunge in centru, la Unirii.

@Ionut, daca eu as fi avut acest comentariu legat de o postare de-a ta, ma zburai de mult: "Unii au idei suspendate, alții subterane... cu siguranta toate realizate într-o realitate paralelă..". Poate nu ar fi rau un pic de respect. Sunt convins ca EugenRo este un domn respectabil, poate medic, poate inginer, poate informatician, poate director. Si eu am condus la un moment dat o firma cu 800 de angajati (ca director tehnic) si uneori te comporti cu mine de parca as fi un copil de gradinita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

sab

#1325
Vancouver, eu zic sa nu ne mai uitam mereu cum este la altii, ci sa aruncam o privire atenta cum este la noi, unde M1 si M3 se împiedică una de alta.
Ideea când proiectezi magistralele este sa acoperi cat mai bine orașul, nu sa bagi toate magistralele printr-un singur tunel doar ca sa economisești bani. Da, poti sa duci mai multe magistrale pe o singura linie, dar acest lucru trebuie sa se justifice. Degeaba bagi doua magistrale pe sub Bd Unirii, daca abia umpli cateva autobuze cu ce trafic aduni de acolo.
Ideile de baza, de care trebuie sa fim constienti, sunt :
1) nu pot ajunge toate magistrale la Unirii . Doar Ceusescu a insistat sa lege pe linie directa gara de Unirii si a iesit actuala M1, o aberatie. Multi merg de la Unirii la gara cu schimbare la Victoriei, ca este mai scurt si mai rapid
2) cu cat linia este mai simpla , fara ramificatii , cu atat functioneaza mai bine, poate sa atinga capacitatea maxima proiectata. De exemplu M2, unde poti sa bagi un metrou la 90 secunde fara sa strici nimic. In schimb, nu poti sa bagi un metrou la 90 secunde pe M3 (daca va fi vreodata nevoie) pentru ca te impiedici de M1.
3) o linie ramificata implica intarzieri, pentru ca, inevitabil, unele metrouri vor trebui sa astepte prin statii pentru ca tronsonul din fata nu este liber sau vor merge cu viteza mica tocmai din acest motiv. Se intampla si acum pe M1/3.
4) frecventa proasta pe ramuri. Un alt exemplu, de data asta recent, ca este prost sa ramifici o magistrala fara sa se justifice, este la M5. Aici motivul acestei ramificatii nu a fost ca erau asa multi calatori la Valea Ialomitei, ci unul extrem de stupid. Renuntand ca M5 sa ajunga in Ghencea (unde era o remiza cu mai multe linii), nu au vrut sa faca o remiza la Raul Doamnei, care sa permita in viitor rebrusarea rapida. Ca atare, ca sa rezolve problema, au "trantit" o ramura de o singura statie si a iesit prostia de azi. La M5 avem 1 metrou/12 minute pe ramuri, cand puteam sa avem unul/6 minute si nu se mai plangea nimeni.

Bucurestiul nu are asa mare acoperire de metrou cum are Londra, sa te gandesti ca nu mai ai bulevarde/zone pe unde sa duci metroul si atunci s-ar justifica sa imparta traseul cu alte linii. Noi nu acoperim nici macar 50% din oras, chiar mai avem mult de lucru...


EugenRo

^Cateodata nici nu se justifica o frecventa atat de mare spre capete (in special in intervalul orar din miezul zilei, cand oamenii sunt deja la munca), in vreme ce in zona centrala, frecvența ridicata ramane un "must". Si atunci se pune problema: fluidizez uniform o magistrala unica, cap-coada sau o ramific si deservesc si alte capate, mai rar, dar obtinand frecventa suficienta pe portiunea comuna (centrala)?

Cu alte cuvinte: 2 ramuri cu frecventa medie scazuta realizeaza o frecventa suficienta pe zona comuna, intr-un interval unde, individual, la nivel de ramura, nu s-ar justifica o astfel de "îndesire".

Uitati-va pe M2 intre orele 10-15: cateodata astepti mult si bine un tren intre Victoriei si Unirii - care nu se justifica a fi "mai frecvent" la nivel de calcul general, dar in teren ar fi extrem de util.

sab

Problema de frecventa mare se va pune intotdeauna la ora de vârf, nu la ore normale. Pe toate magistralele la ora 12 metroul vine la 10 minute. Dar dacă ramifici orice magistrala înseamnă să strici frecventa la ora de vârf, asta este ideea.

Valentin

Alsim Alarko rămâne câștigător al licitație de construire a metroului 1 Mai-Băneasa
QuoteConsiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins luni o contestație a FCC Spania privind desemnarea drept câștigătoare a licitației a firmei turce Alsim Alarko.

Odată pronunțată decizia, Metrorex devine obligată să semneze contractul cu Alsim Alarko, după modificări aduse legislației achizițiilor publice în vara anului trecut.

Potrivit unor avocați specializați în achiziții publice, FCC va avea posibilitatea de a se adresa Curții de Apel însă dacă i se va da dreptate va încasa doar anumite despăgubiri, inferioare cotei de profit pierdut din nederularea contractului.

Cetatean

culmea, ieri s-a vazut ministru cu ambasadorul Turciei in ro...sa speram ca o sa fie de bine.

survola

Sunt curios cine a cerut întâlnirea, doamna ambasador sau ministrul nostru?

CAS

#1331
Vineri, 28 ianuarie, au fost depuse trei candidaturi la licitația pentru proiectarea și execuția structurii de rezistență a secțiunii Tokyo - Aeroport Otopeni din Magistrala 6 de metrou, potrivit surselor ECONOMICA.NET.

Care sunt cele 3 candidaturi ?

https://www.economica.net/metroul-de-otopeni-azi-se-depun-candidaturile-pentru-sectiunea-tokyo-aeroport-henri-coanda_556570.html

UPDATE

1. Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret A.S. (ofertant lider)
- Yuksel Proje A.S. (terț și subcontractant)
- Protelco (subcontractant)
- SC Pesit Rom SRL (subcontractant)
- Sanel (subcontractant)
- Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.

2. Gülermak Ağir Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş. (ofertant lider)
- 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.P.A. (terț și subcontractant)
- TPF Getinsa Euroestudios SL. (terț și subcontractant)
- Somet (ofertant)
- Vertatel International (subcontractant)
- Danavi (subcontractant)
- Institutul de Arheologie Vasile Pârvan (subcontractant )
- Geostud (subcontractant)

3. Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. (0fertant lider)
- Tekfen İnşaat Ve Tesisat A.Ş. (Tekfen Construction & Installation CO., INC.) (ofertant)
- Concelex (subcontractant)
- Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi.

https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-metroul-de-otopeni-2/

razvan96

Alsim-Makyol, Gulermak si Dogus, conform unui update la articol.

punktnet

Vin si informatiile "oficiale" de la domnu` secretar :

𝗔𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗱𝗲𝗽𝘂𝘀𝗲 𝗰𝗮𝗻𝗱𝗶𝗱𝗮𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝟲, 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝗧𝗼𝗸𝘆𝗼 – 𝗔𝗲𝗿𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗛𝗲𝗻𝗿𝗶 𝗖𝗼𝗮𝗻𝗱𝗮
După ce în ședința de Guvern din 𝟮 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗠𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲, care leagă Sudul de Nordul Bucureștiului și de Ilfov, iar la data de 𝟭𝟵 𝗼𝗰𝘁𝗼𝗺𝗯𝗿𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟭 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗹𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁𝗮 𝗹𝗶𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗮, acum 𝗻𝗲 𝗮𝗳𝗹𝗮𝗺 𝗶𝗻 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗱𝗲 𝘀𝗲𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝗰𝗮𝗻𝗱𝗶𝗱𝗮𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿, deoarece vineri la ora 15,00 a fost data limită de depunere a acestora.
S-au înscris la licitație:
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
Ofertant lider
YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.)
Ofertant
CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
Ofertant lider
3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.
Tert si subcontractant
TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL.
Tert si subcontractant
SOMET
Ofertant
VERTATEL INTERNATIONAL
În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare.
Este vorba despre proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
Valoarea contractului este de 2,38 miliarde de lei, fără TVA.
𝗠𝟲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗹𝗶𝗻𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱𝘂𝗹 𝘀𝗶 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 (𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶 - 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮)
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗮𝘃𝗮𝗻𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱!
Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: ,,Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport."
Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.
𝗔𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗼𝗯𝘁𝗶𝗻𝘂𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂 𝗮𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃 𝟭𝟰,𝟮 𝗸𝗺, 𝟭𝟮 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗮 𝟭𝟮 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶. 𝗜𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗼-𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗮𝗶 𝗠𝟲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗯𝗮𝘇𝗮 𝘂𝗻𝗼𝗿 𝗮𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗲 𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗮𝘂 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝗱𝗲𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮.
Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, în două direcții, cu 4 utilaje TBM și, ulterior, pentru contractarea unitară a lucrărilor de finisaje, instalații, semnalizări și de achiziții material rulant.
𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟭 (𝟭 𝗠𝗮𝗶  - 𝗧𝗼𝗸𝘆𝗼 ) are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.
Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou.
În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2.
_________________________
#M6 #magistralametrou
#infrastructura
#dezvoltare #modernizare
#Bucuresti #Ilfov
#RegiuneaBucurestiIlfov
#DezvoltamRomania

Sursa : https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu
Just kidding.

TibiV

Quote
Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabiliate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Pe buneeeee?!?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)