[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Fred

@Pelicanul: nu e deloc neprofesionalism sau neseriozitate sa adaptezi permanent ceea ce faci la o lume in miscare. Adapt or die, oriunde, oricand. Contractul e contract, dar nu e batut in cuie si sigilat cu sange de gaina neagra taiata la miezul noptii si pene de unicorn.

De pilda tunelul de la Holdea a fost contractat ca debleu. Vrei sa spui ca trebuie facut debleu? Pe cuvant de pionier?

alex8

Dar nici contracte nu vei semna, iar firmele vor câștiga claim-uri pt toate prostiile autorități contractante.

vancouver

Nici macar la NASA nu exista precizie 100% si sa nu se intample erori, modificari etc... Personal lucrez in domeniu (in constructii) si ma ocup si de contractare, de negociat modificari de contract, acte aditionale etc... Cei mai indioti oameni cu care pot sa am de a face sunt cei care stiu doar una si buna: "aveti un cotract". Cand il aud pe unul cu expresia asta repetata la infinit e clar: ori ne gandim direct sa apelam la un avocat, ori o lasam balta si abandonam lucrarea / pretentia.

Este extrem de important sa fie toti maleabili si sa aibe intelegere daca apar modificari. Inclusiv cel care da banul. Si cand montezi acasa un aer conditionat poate sa apara ceva neasteptat si trebuie sa mai cumperi 2 metri in plus de cablu fata de ce ai estimat etc... Ce rost are atunci sa vorbim de proiecte complexe gen linii de metrou si dezvoltari urbane pe 10-20 de ani!

Intotdeauna trebuie sa fie loc pentru modificari, adaptari, etc.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Fred

Quote from: florin74 on August 28, 2021, 08:20:14 PM
Intr-adevar, ceea ce a propus/recomanzi era o modificare "minora". Adica sa prelungim  traseul pana la Otopeni, fata de ce e licitat acum pana la Baneasa. Inteleg ca e week-end, dar nici chiar asa.
Poti sa aduci clarificari la o licitatie, nu sa modifici radical proiectul
De la "Imi explici si mie cum anulezi o licitatie in derulare fara un motiv legal?" ai ajuns la "Poti sa aduci clarificari la o licitatie, nu sa modifici radical proiectul". Se numeste "to move the goalpost" si e un semn de deficienta morala.

florin74

#1279
Scuze off topic, Ionut.
^ Te faci ca nu intelegi. Si e ultimul mesaj pe tema asta. Primul se referea la pararea unui coleg de forum care propunea sa anulam o procedura de achizitie in derulare.
Si a doua se referea la ce poti modifica prin clarificari pe parcursul derularii unei proceduri, referitor la cerinte. Nu e nici o rusine sa nu te pricepi la achizitii publice, dar nu e deosebit de dificil sa te informezi macar inainte. Un google search e de folos. Uite ca te ajut, ca am ceva experienta in domeniul asta.

Referitor la prima (anularea unei proceduri)
Legea spune :(legea achiztiilor 98/2016)
ART. 212
(1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru în următoarele cazuri:
a) dacă nu a fost depusă nicio ofertă/solicitare de participare sau dacă nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă;
b) dacă au fost depuse oferte admisibile care nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/ori financiare;
c) dacă încălcări ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibilă încheierea contractului;
d) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau instanţa de judecată dispune modificarea/eliminarea oricăror specificaţii tehnice din caietul de sarcini ori din alte documente emise în legătură cu procedura de atribuire, iar autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri de remediere, fără ca acestea să afecteze principiile achiziţiilor publice reglementate la art. 2 alin. (2);
e) dacă contractul nu poate fi încheiat cu ofertantul a cărui ofertă a fost stabilită câştigătoare din cauza faptului că ofertantul în cauză se află într-o situaţie de forţă majoră sau în imposibilitatea fortuită de a executa contractul şi nu există o ofertă clasată pe locul 2 admisibilă.
(2) În sensul dispoziţiilor alin. (1) lit. c), prin încălcări ale prevederilor legale se înţelege situaţia în care, pe parcursul procedurii de atribuire, se constată erori sau omisiuni, iar autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca aceasta să conducă la  încălcarea principiilor prevăzute la art. 2 alin. (2).

Referitor la clarificari, posibilii ofertanti pot solicita clarificari referitor la documentatia si caietul de sarcini, sub aspectul unor cerinte formale, de calificare, a documentelor si informaitiilor ce trebuie transmise, iar pe partea de caiet de sarcini referitor la specificatiile/ conditiile mentionate acolo.
Adica vreau sa cumpar un tractor, si prin clarificari pot detalia, corecta eventualel neconcordante privind sa zicem puterea, accesorii, dotari, garantie, rezervor,,, ce vrei tu etc... Nu prin raspunsul la clarificari sa spun ca de fapt eu vreau un buldoexcavator sau o foreza.

Si da , pe parcursul implementarii unui contract de executie apar modificari, asa numitele NCS si NR, cine crede ca ce s-a licitat si proiectat initial ramane batut in cuie se inseala amarnic.  Dar astea se refera la ce s-a licitat. Din cate stiu podurile AKTOR pe A10 au fost modificate/reproiectate fata de varianta initiala. Si exemplele sunt garla.
Dar de la a sustine ca prin clarificari pot sa dublez lungimea unui tronson de lucrari, sau ca pot sa anulez o licitatie ca asa mi se pare mie ca e bine, e cale lunga

Daca Ionut considerea ca nu e locul potrivit, o poate muta (postarea)


Fred

Oare confuzia vine de la faptul ca ai raspuns la un mesaj cu nu stiu cate mai inaintea discutiei curente, care era despre modalitatea de anulare a unei licitatii in curs?

Si poate explici unde e articolul care interzice anularea unei licitatii. Cel citat inutil spune cand e obligatorie anularea, total offtopic. Propunerea colegului era sa se anuleze licitatia si sa se faca alta cu alt obiect, pare perfect posibil pana acum.

florin74

O procedura se inchide prin
1. Atribuire
2. Anulare
Alta varianta nu exista.
Art 211...
Dar eu zic ca deja suntem mult off topic. Chiar nu are rost. Uite aici, citeste-o, si discutam pe topic separat.
http://anap.gov.ro/web/wp-content/uploads/2016/05/L98_2016.pdf


dr4qul4

unii de pe aici inca mai cred ca achizitiile publice sunt ca cele private. La privat exista un sef, care poate sa modifice din pix atunci cand e nevoie.
La achizitii publice nu exista asa ceva.  O licitatie odata pornita nu poate fi substantial modificata, pentru ca hatisul legislativ este atat de imbarligat incat nu e nimeni atat de prost incat sa se lege la cap (degeaba)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

@dr4qul4: ceea ce spui e ca in achizitiile publice nimeni nu isi asuma responsabilitatea de a face ceea ce trebuie daca o licitatie e nevoie sa fie anulata. Din cauza asta (a diferentei de responsabilizare) mediul privat e mult mai eficient decat cel public in aproapte toate cazurile comparabile.

@florin74: da, exista anulare si atribuire. Nu exista nici o prevedere care sa interzica anularea pentru alte motive, exista doar motive pentru care anularea e obligatorie fara sa spuna ca acele cazuri sunt singurele posibile pentru anulare. Singura obligatie in cazul anularii e sa publice si justificarea, care poate fi atat de simpla precum "modificarea situatiei face ca obiectul achizitiei sa fie neadecvat". Intrucat sistemul legal functioneaza pe baza principiului ca orice nu e interzis este permis, anularea pentru alte motive este permisa. Daca art. 213, de pilda, includea si cuvantul "numai" in propozitie, ex: "Autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică/acordului-cadru numai în situaţiile ..." era altceva, dar nu e prevazuta nici o interdictie.

Pasi de urmat: beneficiarul anuleaza licitatia in baza art 211 alin b, oferind o explicatie conform 213.b. Perfect legal, incontestabil (nu exista articol de lege in baza caruia sa se poata contesta). Apoi daca e cazul face alta licitatie pentru alt obiect.

alex8

Motivarile puerile nu vor tine în instanta.
@Fred vrei sa avem o evoluție în atitudine companiilor de stat, atunci și noi trebuie sa avem aceeași direcție.

Fred

Motivarile trebuie sa existe, nu exista nici o alta cerinta legala pentru ele. Puerilitatea motivatiei nu e subiect de disputa; daca ar fi, in baza carei legi?

Nu sustin traznaile de dragul traznailor, precum ruptul contractului de la Margina de un ministru la TV, dar daca e nevoie sa se anuleze o licitatie nu exista piedici serioase sa se anuleze, cand trebuie, daca trebuie. Au fost cateva cazuri in care din cauza necoordonarii unor proiecte in aceeasi zona ar fi trebuit anulate niste licitatii si refacute cu cerinte de a coordona proiectelor, cei care nu au facut asa ceva sunt vinovati de iresponsabilitate.

dr4qul4

#1286
Eu nu inteleg ce vrei de fapt? Metrou pana la Otopeni? Nu e fezabil. Noi restul nu vrem metrou in camp, vrem metrou in zone cu densitate ridicata, unde putem face din fonduri nerambursabile.
UE nu finanteaza elefanti albi. SI fara banii UE, noi nu avem bani sa-l facem. Sa nu ma iei cu JICA pt ca pe aia ii vor da inapoi copiii nostrii. Cu dobanda.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

Eu nu vreau nimic, magistrala aia ma lasa mai rece decat Era Glaciara. Incerc doar sa lamuresc ca nu e imposibil sa anulezi o licitatie daca e nevoie, in contradictoriu cu alti oameni care sunt de parere contrara, dar neargumentata. Nu am nici interes si nici sperante sa vad vreodata M6 ajungand in Otopeni.

dr4qul4

Vezi ca avem topic separat pentru discutii generale legate de licitații si birocrație.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Raport devastator al experților externi pentru Metroul M6 de la Băneasa până la Aeroportul Otopeni: Rentabilitate de doar 0,17% (față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat rentabil.) / Transporturile cer suspendarea proiectului și mutarea împrumutului japonez către alte proiecte de metrou din Capitală

https://media.hotnews.ro/media_server1/document-2021-09-3-25015089-0-analiza-bei-passa-m6-nord.pdf

Ministerul Transporturilor, în memorandumul transmis Finanțelor și premierului Florin Cîțu, cere aprobarea următoarelor propuneri de continuare a proiectului:

1. Divizarea proiectului magistralei M6, în două faze:

- Faza 1 – Secțiunea sud a magistralei de metrou M6 (stațiile 1 Mai - Tokyo) – cu continuarea implementării, conform programării și alocărilor financiare aprobate;

- Faza 2 – Secțiunea nord a magistralei de metrou M6 (stațiile Tokyo - Aeroport Henri Coandă) – cu inițierea demersurilor de implementare la o dată ulterioară, condiționat de o analiză cost-beneficiu care să reflecte viabilitatea economică a proiectului. Actualizarea analizei cost-beneficiu va fi inițiată la momentul în care evoluția indicatorilor economici, locativi și sociali din zonă, conform raportărilor Institutului Național de Statistică, indică o creștere a nevoii de mobilitate.

2. Întreprinderea demersurilor necesare la nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și Metrorex pentru adaptarea fazei 1 ca proiect independent și complet funcțional (modificări ale documentației tehnice și economice/ale contractului de finanțare/serviciilor de consultanță) care să reflecte noul calendar de implementare. Totodată, după caz, vor fi adaptate actele normative relevante – Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și Hotărârea de Guvern privind exproprierile aferente.

3. Transmiterea unei solicitări Agenției Naționale de Cooperare a Japoniei (JICA) de utilizare a împrumutului acordat și ratificat prin Legea 228/25.11.2010 pentru alte proiecte finanțabile din portofoliul Metrorex. Solicitarea va fi transmisă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și Ministerul Finanțelor, conform competențelor legale.

hotnews.ro