[B] Magistrala M6 1 Mai-Otopeni

Started by Ionut, October 03, 2011, 06:05:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

rt25

https://economedia.ro/memorandum-in-guvern-pentru-ca-magistrala-de-metrou-m-6-sa-ajunga-la-aeroportul-otopeni-fostul-ministru-catalin-drula-arata-ca-investitia-nu-este-rentabila-si-prioritare-sunt-alte-magistrale-cu-dens.html#.YVb7XppByUk

Quote
Pentru continuarea metroului până la Aeroportul Otopeni, Scrioşteanu a argumentat că noua linie va deveni de fapt o diametrală Nord-Sud. ,,În această dimineaţă, am semnat ca propunere pentru Guvernul României, un memorandum prin care solicităm deblocarea proiectului şi continuarea metroului M6 aşa cum a fost gândit până la Otopeni. Îl prezentăm astăzi sau când va ieşi din circuitul de avizare. Vreau să dau câteva detalii, aşa este s-au cheltuit nişte bani dar linia nu o să fie doar între Gara de Nord şi Otopeni ci între Sudul Capitalei, Piaţa Progresu, intersecţie cu celelalte magistrale deci va fi o axă. Nu se va opri la Terminalul 1. Când construim şi noul Terminal va fi continuat şi va funcţiona ca legătură între cele două Terminale. Este decizia premierului, sper să fie de acord. Avem o relaţie cu Japonia şi trebuie s-o consolidăm", a explicat Scrioşteanu.

Schimbarea de strategie în privinţa proiectului M6 era previzibilă după ieşirea USR de la guvernare şi demisia fostului ministru Cătălin Drulă, care nu susţinea continuarea secţiunii 2 Băneasa – Tokyo. Drulă argumenta pe baza unui studiu al experţilor europeni că investiţia nu este rentabilă, o denumea ,,piatră de moară" şi că fondurile ar trebui să fie folosite pentru alte două magistrale care traversează cartiere mult mai aglomerate: M5 Eroilor 2 – Pantelimon sau M4 spre Gara Progresu. De altfel, nici Comisia Europeană nu finanţează secţiunea Tokyo – Otopeni, cele peste 500 de milioane de euro acordate României fiind doar pentru primele şase staţii.

Parerea mea e ca... ingropam bani pe care nu-i avem pe sub padurea Baneasa...

medicul de garda

Astia ne iau de prosti. M6 niciodata nu a fost proiectata sa se opreasca la Gara de Nord, ar trebui bani suplimentari si nu putini ca sa faci terminal acolo. Orice om care a citit macar pe fuga proiectul asta stie ca M4+M6 vor fi extinse catre sud impreuna. Si nu vad ce legatura are faptul ca poti merge direct intre aeroport si Hasdeu, cu faptul deja bine cunoscut de catre UE ca nu sunt suficienti oameni care ar merge cu metroul pana la aeroport, indiferent unde la faci legatura.

De promisiunea ca extind ei M6 de la T1 catre T2, vreo 3 km pe sub piste, desi Guru ne-a spus extrem de clar ca viziunea firmei lui care a proiectat linia asta e de terminal la T1, fara amorse lasate pentru extense, nu mai comentez. Ne mint pe fata. Ne-am intors cu 10 ani in trecut la capitolul comunicare publica si relativitate a adevarului, s-a schimbat culoarea puterii, dar mirosul e acelasi :bash:
Trust me, I'm an east-european doctor!

voicul

Nu stiu sa pun link-ul direct la postare, dar e de aici - https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/

𝗔𝘀𝘁𝗮𝘇𝗶, 𝗶𝗻 𝘀𝗲𝗱𝗶𝗻𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻, 𝗮𝗺 𝗱𝗲𝗯𝗹𝗼𝗰𝗮𝘁 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗠𝟲

𝗠𝟲 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗹𝗶𝗻𝗶𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗰 𝗱𝗲 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗳𝗮𝗰𝗲 𝗹𝗲𝗴𝗮𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱𝘂𝗹 𝘀𝗶 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗼𝗰𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗶𝗹𝗲 𝗱𝗶𝗻 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 (𝗢𝘁𝗼𝗽𝗲𝗻𝗶 - 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗝𝗶𝗹𝗮𝘃𝗮)
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗮𝘃𝗮𝗻𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱!
❗️ În cel mai scurt timp, vom începe licitația pentru execuția Sectorului de Nord (Tokyo - Aeroport Otopeni)
Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni, este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: ,,Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport." Oportunitatea realizării investiției a fost stabilită în conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orașului, propusă și justificată în planurile generale, studiile de transport şi strategiile de dezvoltare din ultimii ani.
𝗔𝗰𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗻𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝘃𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝗿𝗲 𝗮𝘂 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗼𝗯𝘁𝗶𝗻𝘂𝘁𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗴𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂 𝗮𝗹 𝗽𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶, 𝗿𝗲𝘀𝗽𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃 𝟭𝟰,𝟮 𝗸𝗺, 𝟭𝟮 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶 𝘀𝗶 𝗮𝗰𝗵𝗶𝘇𝗶𝘁𝗶𝗮 𝗮 𝟭𝟮 𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶. 𝗜𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗼-𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗶 𝗮𝗶 𝗠𝟲 𝘀𝘂𝗻𝘁 𝗮𝗽𝗿𝗼𝗯𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗲 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶 𝗽𝗲 𝗯𝗮𝘇𝗮 𝘂𝗻𝗼𝗿 𝗮𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗲 𝗲𝗰𝗼𝗻𝗼𝗺𝗶𝗰𝗲, 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗮𝘂 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗶𝗱𝗲𝗿𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗮𝗰𝘁𝘂𝗹 𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁𝘂𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲𝗮𝗴𝗮 𝗺𝗮𝗴𝗶𝘀𝘁𝗿𝗮𝗹𝗮.
Iar planul este ca această linie să fie extinsă până la Teminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Împărțirea în două secțiuni, cu punct comun Stația Tokyo, a fost făcută pentru a permite abordarea în paralel a săpării tunelului, din două direcții cu 4 utilaje TBM, și ulterior pentru contractarea unitară a lucrărilor de semnalizări și de achiziții material rulant. Proiectul de introducere a trenului metropolitan București – Ilfov are prevăzută o Stație Multimodală pe Centura București / DN1 pentru asigurarea transferului între tren și metrou. Acest punct de transfer dispare în absența extinderii M6, ducând chiar și la reducerea eficienței investiției feroviare.
‼️ În paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea liniei de metrou M5, de la Eroilor până la Pantelimon, precum și cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord până la Piața Progresul (finanțată prin PNRR), precum și cu modernizarea magistralei M2.

TibiV

#1293
Linkul direct la postarea lui Scriosteanu despre M6 pusa mai sus de voicul: https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu/posts/1572589329747613

(Este un fel de "Drula, iti aratam noi tie!...")
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Valentin

A mai studiat cineva ce se mai intampla cu licitatia pentru M6.1? Vad ca pe seap apare "Selectie castigator: 11.10.2021 15:19" , ce contestatii mai sunt ? (ca parca unele s-au rezolvat deja la CNSC)

tom_sawyer

^

Quote from: tom_sawyer on July 26, 2021, 03:16:32 PM
Nume Contestator: ESTA CONSTRUCTION LLC DOGUS INSAAT VE TICARET AS, dosar 1898 (CNSC)

+ FCC CONTRUCCION SA, dosar 1905

FCC - admisă; ESTA - respinsă, cu apel ulterior la CAB

NGC

Intre timp s-a emis un nou raport al procedurii, iar asocierea condusa de FCC a contestat ieri din nou.

b1

Începe licitația pentru proiectarea și construcția secțiunii de metrou Băneasa – Otopeni, magistrala M6

Săptămâna viitoare va fi lansată licitaţia pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Băneasa (staţia Tokyo) – Aeroport Otopeni.

Anunțul a fost făcut de către Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, informează economedia.ro. Decizia de a continua, totuşi, linia până la Aeroportul Otopeni vine după ce, pe 2 octombrie, Guvernul a aprobat un Memorandum pentru deblocarea proiectului. Anterior, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a susținut că investiţia nu este rentabilă  şi trebuie prioritizate liniile care deservesc un bazin mai mare de populaţie, precum M 5 Eroilor – Pantelimon sau M 4 Gara de Nord- Gara Progresu (la ieşirea din Bucureşti spre Giurgiu, obiectiv propus la finanţare prin PNRR).

A fost trimisă la ANAP documentația pentru licitația pentru metroul Băneasa-Otopeni


Secretarul de stat Ionel Scrioşteanu a precizat că documentaţia pentru secţiunea Băneasa – Otopeni a fost trimisă deja la ANAP care a făcut observaţii: ,,Imediat după ce Guvernul României a aprobat acel Memorandum pe care l-a propus Ministerul Transporturilor pentru continuarea magistralei de metrou M 6 până la Otopeni, Metrorex a încărcat procedura în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, practic a demarat procedura de licitaţie, din partea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) a fost un aviz condiţionat, cu câteva modificări minore la documentaţie, în curs de implementare, iar în cel mai scurt timp, probabil săptămâna viitoare, licitaţia va fi publicată."

Pentru linia Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni, România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

sab

"Pentru linia Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni, România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană"

Nu cumva este vorba de suma pentru tronsonul pana la statia Tokyo ? Pentru tronsonul de la Tokyo la Otopeni UE a spus ca nu finanteaza nimic. Deci de unde se va finanta acest tronson 2 ? Si cine va raspunde daca aceasta linie va fi un fiasco total ? Scriosteanu ?
Citez din ce prostii spune acest vremelnic secretar de stat :

"linia nu o să fie doar între Gara de Nord şi Otopeni ci între Sudul Capitalei, Piaţa Progresu, intersecţie cu celelalte magistrale deci va fi o axă."

- intersectia cu M3 nu exista
-intersectia cu M2 este foarte departe si nu foloseste dacat celor din sudul orasului.
In plus, se aude ca urmatoarea prelungire a M4 va fi doar pana la Filaret, adica fix o statie inainte de intersectia cu M2.  :o
Un proiect facut cu picioarele, de la inceput pana la sfarsit !

tom_sawyer


AndreiB

M4 sud fara M5 sector central este cvazi-inutila.

Lyvyoo

Poate reusiti sa postati mai multe intrebari incuietoare pe Facebook-ul lui pentru ca vad ca nu sterge comentarii. In loc sa grabeasca lucrurile pentru M5, aruncam cu banii in camp si spre terminalul T1 deservit deja de tren....

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1036879] Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni

Data publicare: 17.11.2021 17:00

Valoarea totala estimata: 1.318.363.469 lei

"Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni" având ca obiectiv execuţia structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou, ceea ce va permite punerea în funcţiune a acestui tronson după dotarea sa completă.

Pentru proiectul "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)", a fost încheiat Acordul de Împrumut ROM P5, în data de 10.03.2010, între Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA) și Guvernul României (ratificat de către Guvernul României prin Legea nr. 228/25.11.2010).

furnizorul de servicii auxiliare: Asocierea PADECO Japonia & Oriental Global Consultants Ltd Japonia & S.C. METROUL S.A.

Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: Data si ora locala: 29.12.2021 15:00

Data estimata a expedierii invitatiilor de prezentare a ofertelor sau de participare catre candidatii selectati: Data si ora locala: 22.03.2022 00:00

Acordul de împrumut ROM-P5 dintre Japan International Cooperation Agency (JICA) și România a fost semnat la 10 martie 2010, pentru Proiectul « Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional București », în valoare de 41.870.000.000 yeni (Acord Ratificat de Guvernul României prin Legea 228/25.11.2010) ;

GIV

o sa bubuie valorile cresterii economice pe asa imprumuturi :))

sab

Împrumutul este luat din 2010 și plătim dobândă la el. Întrebarea este de unde vor lua restul de bani . Se face referință la bugetul de stat și împrumuturi rambursabile. Asta pentru ca UE nu finanțează chestii nerentabile cu fonduri nerambursabile.