[CJ] PMUD Cluj-Napoca

Started by StefanCelMare, December 23, 2015, 05:06:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem

de la opera maghiara la pod napoca era prevazuta linie dedicata. chiar si sens unic pe dragalina.
multumiti pt nereusita lui dohotaru si extremistilor de mediu care au prostestat ca se pierdea si 1m latime de spatiu verde. boc a fost lipsit de curaj si a schimbat proiectul.

neobluenet

Total de acord cu nicolaem: pentru ca se pierde un spatiu de "promenada" poate pentru boschetari, super abrupt, pe care nimeni intreg la cap nu merge, s-a renuntat la o banda care ar fi separat tramvaiul de traficul auto. La intersectia Baritiu cu Emil Isac era prevazuta banda auto dinspre Manastur langa liniile de tramvai. De-asta e asa de lata zona respectiva.

Dohotaru si prietenii lui nu inteleg ca in configuratia actuala poluarea este mai mare decat in varianta cu tramvai separat si fara petecul acela de iarba. Nici macar la polivalenta, unde e scuarul nu au latit drumul un pic, sa lase 2 benzi, desi imediat dupa statie sunt 3 benzi auto.

StefanCelMare

Aș menționa că eu consider că accesul pietonal la Someș este important.
De altfel am și spus că aș caseta Splaiul Independenței acolo, și l-aș acoperi cu vegetație.
Chiar aș lăsa nivelul străzii mai jos decât este (se poate hidroizola peretele spre Someș, dacă vor Apele Române).
Imaginați-vă copaci acolo, și că parcul ar ajunge până pe malul apei.
Nu ar fi frumos?

loris

#93
Daca vrei frumos in Cluj se pare ca trebuie sa mergi la mall, la aquapark sau ceva de genul. De ce sa protejam putinul spatiu verde pe care il avem. De ce sa il amenajam? Nu mai bine arata niste dizal-uri euro4 care stau in coloana?Sau mai bine le sui jumate pe bordura. Boschetarii astia cu Dohotaru in frunte sa mearga in tarile alea subdezvoltate pline de bicilete si alte dispozitive de gen(a.k.a tarile nordice). Si acuma sa inchei off-topicul cu care e posibil sa iau un ban.

Eu unul ma gandeam la o solutie similara cu a lui StefanCelMare, poate un pic mai invaziva.Lasam un fir de tramvai pe o banda si celalat fir in parc, prin Nord. Lasai iarba printre sine si arata si bine. Eu cred ca era un compromis excelent, prin care malul Somesului ramanea neatins si putea fii amenajat ca si promenada.

nicolaem

Quote from: StefanCelMare on April 04, 2019, 08:32:26 AM
Imaginați-vă copaci acolo, și că parcul ar ajunge până pe malul apei.
Nu ar fi frumos?

Asta suna a citat din john Lenon :)
nu se poate oriunde (doar zona horia demian). imediat dupa opera maghiara nu ai cum fizic + un trafic f mare in care acum faci 15 minute dimineata 200m pt ca te blochezi in spatele tramvaiului.
eu as fi largit toata strada aia de la polivalenta la opera maghiara si ca sa nu se supere nimeni as fi facut pietonala alea stadionului astfel incat spatiu pierdut sa fie cumva recuperat

StefanCelMare

Dacă citeai ce am propus, vedeai că nu este absolută nevoie de lărgire stradă.
Pe lângă faptul că nu este estetic sau că distruge zona Someșului, creșterea capacității de trafic prin lărgire este contradictorie indicațiilor din ziua de azi privitoare la traficul din interiorul orașelor (stimulează traficul auto adițional).
Doar dacă delimitezi sensuri de transport public poți concepe proiecte de increase capacity.

Dacă se mută un sens de tramvai de pe malul Someșului pe card. I. Hossu, pe malul Someșului rămân 2 benzi spre centru Splaiul Independenței până la Opera Maghiară (adică la fel cu ce ai propus tu).
În plus, prin fața Operei Maghiare, ar fi sens unic spre centru, iar Emil Isac ar avea 2 benzi, spre primărie, nu una!

De asemenea, intersecția de la Opera Maghiară ar avea doar două inputuri (Splaiul Independenței și Barițiu), spre deosebire de 4 inputuri acum (toate străzile, adică cele două menționate + Cardinal Iuliu Hossu + Emil Isac).
Asta s-ar traduce în timpi mai scurți de semafor pentru benzile de pe Splaiul Independenței.

klax187

StefanCelMare, pe forum suna foarte bine prezentarea ta. Dar ce se poate face mai departe pt a face si niste masuratori corecte? (banuiesc ca asta ar fi urmatorul pas logic).
Studiile astea costa foarte mult, si nu cred ca primaria arunca cu banii asa usor. Asta in eventualitatea in care consilierii ar fi de acord sa se inhame la asa modificari consistente.
Ai reusit sa contactezi pe cineva pentru a-i arata propunerea? Exista un profesor universitar, un city planner, o persoana influenta care e dispusa sa se uite peste propunerea ta?

Alta problema:
Calea de rulare a tramvaiului a fost modernizata destul de recent cu fonduri europene. Exista posibilitatea sa zicem "N-am facut bine, dati-ne bani sa o refacem"?
Ma indoiesc ca am primi noi fonduri europene, si din banii nostrii nu stiu daca ne permitem.

TibiV

E mishto sa asisti la o astfel de dezbatere de pe postura de chibit, fara "apasari personale"...

Dar si la voi este la fel ca la noi, in Regat.

Macar la voi discutiile sunt mai inteligente...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#98
Poate se discuta asta pe alt topic...



Ma intreb daca va merge cineva din Floresti la podul IRA ca sa schimbe spre Baciu. Daca frecventa statiilor Floresti-IRA ar fi ca pe feroviar, poate. Mi se pare o amestecare ciudata cu metrou pe o axa, tren pe alta si intersectia dintre ele foarte excentrica. Sigur, SFul metrou+tren e in curs, se mai poate imbunatati.  Versiunea prin albie (discutata pe alt topic...) ar aduce intersectia aproape de gara, deci Floresti-Baciu s-ar scurta cu vreo 20 min.

Powered by API/PUM imgur uploader

Bogdan_Cluj

Este relevanta axa Floresti-Baciu? Cata lume merge pe acest traseu? Vor exista alternative cu busul (electric sau nu)?
Boc vorbea chiar ieri de extinderea Centurii Metropolitane si cu o extensie de la mijlocul Florestiului pana in Baciu (acum inteleg ca este ceva drum de pamant).

StefanCelMare

#100
Quote from: klax187 on April 04, 2019, 10:47:49 AM
Calea de rulare a tramvaiului a fost modernizata destul de recent cu fonduri europene. Exista posibilitatea sa zicem "N-am facut bine, dati-ne bani sa o refacem"?
Ma indoiesc ca am primi noi fonduri europene, si din banii nostrii nu stiu daca ne permitem.

Calea de rulare existentă se poate menține, mare parte (poate doar Barițiu ar trebui mai serios refăcut).
Pe Splaiul Independenței pur și simplu nu s-ar mai circula pe o bandă.
Iar schimbarea e cerută chiar de studiul plătit din fonduri UE, PMUD, și e eligibilă pe fonduri POR.

Legat de faptul dacă am contactat pe cineva, nu.
I-am scris lui Boc pe pagina lui o parte din idei ca și comentariu la ceva postare cu reabilitare Regele Ferdinand, atât.

Eu am plecat de la ideile existente, pe logica - cum să fac să nu pierd ideile existente (sensuri unice pe lângă Someș, inner ring, etc).
Deci nu dau eu gaură la gogoașă... ideile deja existau (și studiile).
Doar că s-a renunțat la ele <<până se face centura>>.

Nu știu ce să zic, oricum cine ar aplica astfel de idei sigur și-ar lua-o o vreme în freză.
Pur și simplu pentru că orice schimbare crează disconfort inițial.
Eu nu cred în abilitatea lui Boc de a veni cu schimbări radicale.
Nu este genul, pur și simplu nu este. Optimizări și modificări mai mici, da, face.
Dar schimbări radicale, nu cred că va face vreodată.

Dacă ar veni alt primar după alegeri, poate m-aș duce să văd ce părere are.
Cu actuala primărie, eu cred că sunt zero șanse, fără glumă.
Cred că s-a lămurit și @Cristi5 cu proiectul lui cu tren ușor pe Someș.
Boc îl ține pe Neag în brațe, dacă Neag zice că nu se poate, e gata, nu se poate.
Același Neag în compania căruia cred că salariile se dau cash în continuare, și care în afară de înoirea parcului auto nu prea știa nimic.
Omul ține încă sistemul de ticketing cu perforare bilet, ține rețeaua de contact de pe vremea comunistă la trolee (piese de muzeu pe-afară) - de ce? pentru că are o grămadă de piese de schimb... la naiba cu viteza de rulare, important e că el are piese de schimb.
Joacă cum îi dictează sindicatele șoferilor (inclusiv la aspecte operaționale, referitor la stații, traseu rute).
Are o mentalitate de comunist pur.
Merge pe cârpeli, pe las-o mă că merge-așa... ce studii?
A zis studiul că trebuie buclă pe centru pentru Tramvai. Studiu plătit bine adică. Neag ce face? Primăria? Pauză. Nu se poate că nu e gata centura.
Din studiile alea aleg ei ce vor, ce se poate face mai ușor.
Restul, părțile alea dure, ciuciu șanse să și le asume.
Când vor veni la un moment dat alții care vor face, pun pariu că vor comenta de pe margine, vor căuta să bage strâmbe (mai ales Neag).
Dacă nu vine un primar să îl pună la respect, zero absolut șanse de schimbări majore în rețeaua de transport.

alexV

Da, greu sa mai bulversezi inca o data centrul, abia de cativa ani ce au terminat santierele. Centura metropolitana odata finalizata va aerisi putin centrul, si atunci poate om vedea iar proiecte.

Sau ce vorbesc, Piata de la Casa de Cultura a studentilor intra anu asta in lucru, la fel si dincolo pe Universitatii. Si sa nu uit d epasajul Marasti. Merg pe alt topic sa scriu despre asta :)

cristi5

E prevazuta/se discuta banda pt transport in comun pe centura metropolitana?

ciprebbe

Doamne fereste de asa ceva, scopul centurii e de marire a vitezei de deplasare si de scoatere a traficului de tranzit. Fiind centura e departe de cartiere si nu trebuie aglomerata cu busuri.
Pt busuri facem linie speciala in oras si ingreunam deplasarea cu autoturismele proprii :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

neobluenet

Quote from: Bogdan_Cluj on April 05, 2019, 11:34:30 AMEste relevanta axa Floresti-Baciu?

Da, este foarte importanta as zice eu. Acum toti care vor sa ajunga in Floresti merg pe:
- Motilor -> Calea Manastur -> Nodul N
- Zorilor -> Primaverii -> Nodul N (cu variatiuni, unii merg pe Campului, altii fac dreapta si urca la Calvaria, altii merg pana la Bucium
- Grigorescu sau Grigorescu -> Donath sau Nodul N

Legatura Floresti - Baciu, corelata cu drumul pe langa calea ferata din Baciu pana la IRA, va oferi o varianta mult mai rapida de tranversare a centrului. Asta va face ca toata zona nordica sa aleaga varianta asta in detrimetul celor de mai sus. Am avut un coleg care venea din Floresti prin Gruia, pe la gara, apoi cumva ajungea pe Bucuresti pana la CBC.

Doar legatura in sine nu rezolva mult, la fel ca si pasajul peste calea ferata de la Tetarom care singur ar duce doar la o mai mare aglomerare a zonei. Nici drumul pe langa calea ferata nu rezolva nimic daca duce masini la Tetarom, iar traficul nu se varsa intr-un drum cu capacitate cel putin egala.