[CJ] PMUD Cluj-Napoca

Started by StefanCelMare, December 23, 2015, 05:06:27 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

#75
"Ieri, în cadrul dezbaterii organizate sub egida Centrului de inovare și imaginație civică (CIIC) au fost lansate propunerile pentru reamenajarea Pieței Lucian Blaga și a străzilor Napoca, Republicii (până la intersecția cu strada Avram Iancu), Petru Maior și Emil Isac. Se propune extinderea spațiului pietonal in Piata Lucian Blaga și crearea unei rețele coerente de piste de biciclete, care să facă legătura cu pistele existente din zona centrală a orașului. Dezbaterile cu privire la acest proiect vor continua, astfel încât să ne asigurăm că vom lua cele mai bune decizii pentru orașul nostru." (FB Ovidiu Campean)

Piata Lucian Blaga (in fata Casei de cultura a Studentilor):



Simulare Piata Lucian Blaga, vedere de pe Napoca spre BCU:




Simulare Petru Maior, vedere dinspre Casa de Cultura a Studentilor spre Primarie:




Intersectia: Memorandumului (dreapta), Emil Isac (sus), Calea Motilor (stanga), Petru Maior (jos):



Si filmarea mea de acum un an in care imi imaginam ceva similar pentru pistele de biciclete, doar ca eu vedeam traseu si prin fata Casei de Cultura:


mihaihedes

#76
Quote from: SILVIUFG on March 13, 2018, 06:58:17 PM
Pai scapa Gilaul si DN1J de traficul inspre/dinspre Zalau, Satu Mare, Baia Mare. Pe directie N-S si viceversa. Eu de multe ori am facut traseul Fagaras- Satu Mare pe acolo si astept viaductul de la Gilau ,, ca pe o pita calda". Ciotul asta imi scurteaza calatoria cu 30 de min si ma scuteste de nervii din Gilau care e tot timpul aglomerat si de pe DN1J care nu arata prea bine.

Și probabil cei care vor să folosească autostrada vor merge prin Baciu evitând Floreștiul care e supraaglomerat. Nici Baciul nu e tocmai pustiu dar e o alternativa mai bună decât să traversezi Floreștiul într-o ora. Până atunci ai putea ajunge la Aiud. Dacă bineînțeles deschid a 10 loturile 4 și 3.

Teo

Da, pentru traficul de Zalau-Satu-Mare e foarte util.

Fac des acest drum si de multe ori evit sa continui drumul prin padure, pe DJ, ca sa ies la Nadaselu datorita calitatii lui. E un drum care se repara des, dar se deterioreaza la fel de des, in plus e mai mereu umed si e ingust.

Avand in vedere autostrada, cu siguranta nu am sa mai intru prin Gilau, Floresti și Cluj (cartier Grigorescu).

Altfel, autostrada in momentul de fata este preferata de cei care merg catre Oradea, dar nu e foarte circulata. Cu toate acestea, provoaca aglomeratie suplimentara in Floresti si Gilau.

StefanCelMare

Împreună cu deschiderea A3 Nădășelu-Gilău, refacerea DJ 109 ar putea însemna o relaxare majoră a traficului pe Baciu, care la anumite ore a depășit aglomerația de Florești.

Bogdan_Cluj

#79
^^
Mai pun inca o data poza cu volumul de trafic din zona Cluj Napoca:
- observati in poza din dreapta ca in Gilau/Floresti (rosu) si in Baciu (galben) traficul e dezastru (58k si 26k inainte de 2015)
- de asemenea observati in poza din stanga cele doua zone cu rosu-visiniu paralele (deasupra si dedesubt) cu cuvantul "Cluj". In acest moment traficul descris mai jos trebuie sa treaca pe ambele drumuri, sau sa ocoleasca prin stanga pe cel portocaliu.
-- o parte din acest trafic este in acest moment si datorita celor care merg pe relatia Zalau/SatuMare - Sud (Turda,AB,Sibiu,Brasov) pentru ca se dau jos de pe A3 la Gilau, merg prin Floresti, Taietura Turcului, Baciu si mai departe spre Zalau.
- cu "ciotul" terminat si conectat acestia nu vor mai intre prin CJ (sau pe DN1j)

Pentru cei interesati gasiti in acest link o descriere generoasa as zice eu, si cu harti asupra relatiilor de trafic (si problemele lor) din jurul Clujului.



cristi5

#80
Vehiculele care fac azi tot drumul A3 sud-taietura Turcului-nord/Nadasel sigur nu sunt 28k pe zi lucratoare. Mare parte din cele 48k/28k sunt trafic local, pana-n Nadasel/Gilau sau in zona.

As zice ca acest trafic continuu sud-nord (care cu podul Gilau nu mai necesita intrare in Floresti sau Baciu) e maximum 10k. Deci max atata va "pierde" Floresti si Baciu. Deci minim 48k si 18k va ramane, ceea ce pt Floresti e urias.

Cred ca oricum florestenii de exemplu vor umple acest "gol" foarte rapid.

Poate exista azi soferi care prefera Turda-DN1-Baciu-Nadasel (prin centru, sau pe varianta Zorilor-Manastur-Grigorescu, sau pe centura de diamant) in loc de A3? Atunci si ala e un castig, dar nu pot fi multi...

Mersul trenurilor

Trece cam prost A3 pe la cluj adica e prea departe, pe parte de relief mergea foarte bine si pe partea dreapta si undeva mai stil centura aproape de cluj. Cluj e un oras destul de mare cum sa-l eviti asa mult, la sebes de exemplu e facut stil centura mai tot orasul.

Bogdan_Cluj

#82
Quote from: dinamogabry on March 14, 2018, 03:51:36 PM
Trece cam prost A3 pe la cluj adica e prea departe, pe parte de relief mergea foarte bine si pe partea dreapta si undeva mai stil centura aproape de cluj. Cluj e un oras destul de mare cum sa-l eviti asa mult, la sebes de exemplu e facut stil centura mai tot orasul.

Nu cred ca e adevarat. A3 trece exact prin singurul loc pe unde putea sa treaca. Nu facem autostrazi ca sa fie folosite pe post de centuri. Ca nu suntem noi (guvernul, CJ, CL) competenti sa tragem un drum de legatura cu A3, sau sa facem niste centuri de ocolire pt Floresti si Gilau, asta e altceva. Uita-te putin pe harta, nu exista alta "vale" pe unde sa o duci. Si daca o duceai prin zona Apahida ce rezolvai?


Si ca si idee separata: sunt pe FB si pe grupul de Floresti si pe cel de Baciu. Nu vreti sa stiti ce e si in Baciu dimineata si seara. Atentie, drumul din Floresti e de 4 (2+2) benzi cand cel din Baciu e doar de 2 (1+1) benzi. Este si la Baciu propusa o centura dar for some f***ing reason nu se face (primarii din Baciu si Cluj dau vina unul pe celalt). Gasiti aici un video cu harti pe aceasta tema. Anul acesta s-au alocat fonduri pentru pasajul CFR prezentat in video (cel de la Taietura Turcului), deci in cativa ani cred/sper ca se va face si Centura Baciu Sud.

@Cristi5: da, cred ca ai dreptate doar ca DEJA cred ca s-a umplut acel "gol" chiar inainte sa existe :(

Mersul trenurilor

da ai dreptate nu ar rezolva mare chestie prin apahida. M-a enervat o faza pe A10 cu deschisul in mai ca na sa nu fie noroi.  :lol:

mihaihedes

#84
Fără legătură A3 Tureni ca să poată devia traficul greu dinspre/ spre Dej, Bistrița, etc Baciu va rămâne blocat multi ani de acum înainte. Orice varianta se ia în calcul în lipsa centurii ocolitoare doar va muta cu câteva sute de metri mai încoace sau mai incolo aglomerația.

Ionut

Romania va infiinta prima Divizie de Inovare Urbana din Europa de Est

Primaria Cluj-Napoca lucreaza la infiintarea unei Divizii de Inovare Urbana, dupa modelul celor care functioneaza in Boston, Pittsburg, Dublin sau Barcelona, se arata intr-un comunicat al municipalitatii. Divizia cerceteaza, experimenteaza si propune solutii alternative pentru trei categorii considerate provocari cheie ale orasului – mobilitate, locuire si viitorul muncii, colectand si analizand date, construind scenarii de lucru si masurand impactul unor interventii experimentale care cauta sa lucreze cu comportamentele sociale ale cetatenilor.

"Administratia locala are capacitatea de a interveni in mod direct la nivel de infrastructura, de prioritizare a investitiilor, de regulamente locale. Insa aceste masuri care sunt in puterea noastra trebuie sa tina seama in primul rand de nevoile si dorintele clujenilor, de ideile lor, de intuitiile lor, care ne pot ajuta sa transformam in bine orasul. De aceea e important sa construim la Cluj o Divizie de Inovare Urbana care sa adune toate aceste cunostinte si capacitati ale clujenilor, ale sectoarelor academic, cultural si de afaceri si care sa ofere municipalitatii o capacitate crescuta de a tine pasul cu procesul de transformare continua prin care trece orasul", a declarat, potrivit comunicatului, primarul Emil Boc.

In 2018, ideea acestei Divizii de Inovare Urbana a fost testata prin proiectul Fondul de Inovare Cluj 2.1 al Centrului Cultural Clujean, care a dezvoltat primele proiecte pilot in domeniul mobilitatii urbane si a obtinut o finantare europeana de 5,6 milioane de euro pentru un proiect de cercetare si dezvoltare pe tema viitorului muncii.

"In domeniul mobilitatii urbane am reusit in acest an sa sustinem dezvoltarea a trei proiecte cetatenesti de transformare a spatiilor din cartierele Marasti si Manastur si sa derulam o prima analiza de date de mobilitate si demografice. Proiectele din cartiere ne-au aratat cum cred locuitorii ca ar putea fi reamenajate spatiile comune dintre blocuri pentru a le permite sa petreaca mai mult timp acolo, scazand astfel numarul deplasarilor necesare in oras, iar Pactul de Mobilitate ne-a ajutat sa intelegem mai bine cum doresc clujenii sa utilizeze optiunile pe care le au astazi pentru transportul in oras si sa identificam cateva prime proiecte pe care sa lucram in 2019 pentru imbunatatirea mobilitatii urbane", a declarat directorul Diviziei de Inovare Urbana 2.1, Anamaria Vrabie.

ClubFeroviar.ro

ClaudiuBadita

Salut

Am finalizat digitalizarea PUG Cluj-Napoca, propunerea de extindere a tramei stradale pe noul PUG cat si limitele cartierele orasului in format kmz.

In link gasiti si traseul centurii metropolitane Cluj-Napoca.

Iar in premiera, avand in vedere ca nici o primarie din Romania, nu realizeaza analiza de repartitie a populatiei pe cartiere, sau cel putin nu le face publice, am luat problema in mana si le-am calculat personal, cu o abatere maxima de +/- 10%, pe baza recensamantului din 2011.

totate se pot regasi aici: https://romania594.blogspot.com/2018/12/harta-digitala-planului-urbanistic.html

Atentie!  etapa 5 de reorganizare rutiera Cluj, nu e total finalizata, nu prea mai am timp in ultima perioada... asta fiind hobby-ul. https://romania594.blogspot.com/2018/12/propunere-solutie-tehnica-pentru.html


StefanCelMare

#87
Topicul ăsta îmi aduce aminte de postările mele de pe topicul cu transportul public în Cluj.
Eu cred că prin mutarea unei linii de tramvai pe str. Cardinal Iuliu Hossu, și desființarea parcării la bordură de acolo (eu aș desfința inclusiv trotuarul de pe partea cu parcul, pentru că e redundant cu aleea din parc), s-ar putea rezolva conexiunea pe linie dedicată de transport public cu Mănășturul.
De la Sala Sporturilor s-ar putea face benzi dedicate pentru tramvai în buclă: str. Uzinii Electrice - aleea Stadion - str. Coșbuc - str Cardinal Iuliu Hossu - str. Sindicatelor - str. Emil Isac - Memo - Regele Ferdinand - Barițiu - Splaiul Independenței.
În felul acesta:
- s-ar pierde doar o bandă auto (prin delimitarea liniei de tramvai dinspre parc,care acum este circulată!). Cealaltă bandă dedicată este nou obținută prin eliminare parcări la bordură.
- s-ar putea face sens unic cu două benzi auto spre centru pe malul Someșului (idee mai veche); aici aș adăuga că măcar pe tronsonul pod Hotel Napoca - Opera Maghiară eu aș caseta strada și aș acoperi-o cu vegetație pe sus (aș face un deal care ar ascunde traficul auto și ar permite accesul pietonal la Someș). Ideal ar fi casetare parțială scurtă și peste Someș la despărțirea Dragalina - Mamaia... astfel s-ar putea trece Someșul pe jos spre cetățuie.
- s-ar putea face sens unic cu două benzi auto dinspre centru spre Mănăștur pe Iuliu Hossu dar și pe Dragalina (centru-Grigo). Sensul dublu de pe str. Cardinal Iuliu Hossu s-ar continua cu 1 fir pe Aleea Stadionului și 1 fir pe str. Deva. Prin eliminarea virajului la stânga din strada Coșbuc (Hossu ar deveni sens interzis), s-ar fluidiza traficul pe Coșbuc mult. De altfel, toate sensurile unice aduc cu ele beneficiul eliminării unor timpi la semafoare și al fluidizării traficului.
Mai mult, eu aș face șina de tramvai sens dedicat până în Mănăștur, pe cât de mult posibil din traseu.
Proiecte conexe necesare:
- pod la Opera Maghiară (legătură nouă) care ar permite delimitarea unui inner-ring (proiectul a fost propus de UTCN parcă! anul trecut).
- str. Emil Isac dublu sens auto (spre Memo) - poate se va putea menține banda spre Opera Maghiară de la str. Daicoviciu, nu imi e clar. Aici e de menționat că la intersecția cu Sindicatelor ar trebui să fie cedează pentru E. Isac pe o bandă, pentru că de acolo va veni tramvaiul, care pentru a putea face stânga, va avea nevoie de semaforizare specială (5 secunde verde înainte de mașini).
- mai departe în piața Blaga str. Republicii dublu sens unic urcare până la Oncologie (sensul de coborâre mutat pe str. Bisericii Ortodoxe) - necesar ca să degrevezi rapid inner-ringul (va veni trafic pe relația E.Isac - Gh. Șincai... Șincai ar trebui să fie interzisă pentru mașinile de pe Memo (să poată întoarce doar pe Petru Maior).
- un parking în scuarul cu monumentul anti-comunist de la Opera Maghiară (sorry, dar e necesar ca să compensezi locurile de parcare pierdute pe Hossu și E. Isac).
Adițional, prin prelungirea tramvaiului pe bandă dedicată în Florești, o astfel de abordare ar rezolva parțial pe infrastructură existentă problemele de conexiune atât cu Mănășturul cât și cu Floreștiul.
Sugestia mea se suprapune cu toate proiectele existente:
1. PMUD (prioritate 0 buclă tramvai pe centru, prioritate 1 - extindere tramvai pe Florești)
2. Malurile Someșului verzi (nu se fac benzi noi pe Someș, mai mult, poate se ascunde traficul existent cu un tunel).
3. Inner ring și pod la Opera Maghiară
4. Transport public electric pe bandă dedicată.
În plus, s-ar elimina o bandă de tramvai pe Barițiu, și s-ar putea elimina chiar și stația de tramvai de pe Barițiu (sau dacă se ține se poate ține doar pe relația gară-centru).
Ca minus, se pierde o bandă spre centru deoarece:
                   
                     Actual                Propus
Dragalina    1a  <------              1a   <-------
                  1b   ------->           2a   <-------

SOMEȘ ---- SOMEȘ ---- SOMEȘ --- SOMEȘ

Spl Indep    2a  <------              1b  ------->
                  3a  <------              2b  ------->
                  2b  ------->            <----trol----

  PARC ----  PARC ---- PARC ---- PARC --- PARC

Card. Hossu xx-parcari-xx         3a   <-------           
                    4a <-----             4a   <-------
                    3b  ------>           -----trol---->

Moților           5a <-------           5a   <-------
                     6a <------            6a   <-------
                     4b ------->           3b   -------->
                     5b ------->           4b   -------->

Clinicilor         6b ------->           5b   -------->
                     7b ------->           6b   -------->

Actual, este un dezechilibru aici (o bandă în plus spre centru), deci nu cred că ar fi foarte tare resimțită pierderea, mai ales că de facto se pierde banda de pe str. Cardinal Iuliu Hossu, ceva mai puțin circulată.
Dacă s-ar permite viraj stânga Moților - Alecsandri, și dacă Iuliu Hossu ar fi complet fără parcări (cum ar trebui să fie), ar încăpea o bandă spre centru pe Iuliu Hossu de la intersecția cu Alecsandri până la intersecția de la Opera Maghiară.

StefanCelMare

#88
Alte plusuri la proiectul de mai sus (de fapt care rezultă din proiectele de fluidizare a traficului deja existente pe care proiectul propus de mine le respectă):
+ se preia presiunea de input pe str. Regele Ferdinand (care poate deveni sens unic spre gară + benzi dedicate bus; traficul spre centru ar fi direcționat pe inner ring - Dragalina - Pod Opera Maghiară - Emil Isac cu bandă nouă spre Șincai)
+ se poate pietonaliza Piața M. Viteazu cf. planurilor (renunțarea la banda sudică), deoarece banda sudică devine redundantă (cine merge pe Ferdinand dinspre Mărăști o va lua pe 21 decembrie.
+ prin pierderea unui input major al intersecției Piața M. Viteazu, se pierde un timp de semafor, deci se fluidizează traficul (banda nordică Piața M. Viteazu devine sens unic spre Cinema Republica, sensul opus fiind strada Dacia (inner ring deja).
+ bucla transportului public de pe Piața M Viteazu s-ar muta pe linii dedicate mare parte (șina de tramvai de pe podul Horea, pe str Barițiu apoi pe Cardinal I. Hossu (aici poate va fi tronson comun cu mașinile), apoi pe Sindicatelor - Memo - Ferdinand - pod Horea.

+ dacă ducem ideea un pic mai în extrem, putem implementa modelul tip stea la transportul comun, pe care îl descriu la secția de transport in comun, rescriind toate liniile de până acum.

TheStig

Interesante ideile tale @StefanCelMare, eu locuiesc in Plopilor, si in fiecare dimineata trec prin zona Cluj Arena, iar cea mai mare problema pe care o vad pentru tramvai e ca nu are o banda speciala pentru el (si asta e valabil pentru tot Clujul). Ideea mea era sa se interzica accesul pe linia de tramvai intre Cluj Arena si Opera Maghiara, o banda sa ramana pentru masini dinspre Opera spre Arena (oricum langa stadion se reduce la o banda, deci nu ajuta cu nimic faptul ca masinile pot circula si pe linia de tramvai), iar str. Cardinal Iuliu Hossu sa devina sens unic dinspre Cluj Arena inspre Opera Maghiara, pentru a prelua traficul ce momentan merge pe Splaiul Independentei.