News:

.

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AdrianB1

Quote from: panzer on December 02, 2016, 09:25:59 AM
E pacat ca azi toata lumea sustine proiecte foarte scumpe in locul unora ieftine cu efecte imediate:
- sistemul de management al traficului si pe Iuliu Maniu
- sensuri unice.
...
Si totusi poti sa te plimbi o zi intreaga pe jos in centru Londrei si nu vezi atatea masini cat vezi intr-o ora in Militari.
...
No offence intended to anybody. E doar umila mea parere ca mergem intr-o directie gresita. Ca si gandire.
Metrorex e singurul care investeste in transportul in comun in Bucuresti pentru ca nu tine de primarie. Firea e primarul Bucurestiului si vine doar cu idei stupide despre transportul in comun, iar alea cateva bune pe care le-a "imprumutat" de la altii, gen benzi pentru transportul in comun, nu le aplica. Nu ma intreba de ce, nu facem politica.

Sistemul de management pe Iuliu Maniu nu e suficient pentru nimic. Daca intri la 6 seara in Bucuresti dinspre A1 nici mama sistemului nu are cu ce sa ajute. E nevoie de mult mai mult. Si nici sensurile unice nu ajuta acolo.

Daca faci o comparatie intre centrul Londrei si Militari atunci cred ca mergi intr-o directie gresita. "Ca si gandire". "E doar umila mea parere".

Orasele care demoleaza pasaje prin centru demoleaza si blocuri. Asta ai uitat sa spui. Am vazut blocuri demolate in Manchester, de pilda, pentru ca densitatea de populatie era considerata prea mare de municipalitate. Nu mai stiu daca au facut parc in loc sau case cu 1 singur etaj, dar au demolat blocuri turn vechi de 20 de ani. La noi in cartiere gen Militari (si nu numai) ar trebui demolate jumatate din blocuri ca sa il aeriseasca si de fapt ar trebui demolate toate si reconstruite doar jumatate, dar cu parcari subterane, strazi cu trotuare mai largi, cateva parcuri si spatii comerciale gen cinema, restaurante etc. Pentru ca in Militari daca vrei sa iesi seara in oras nu ai unde, tot in centru ajungi. Dar la noi sa darami blocuri e blasfemie, plange lumea ca trebuie daramate niste case construite aiurea pe traseul penetratiei. Vrem un oras modern si aparam toate rahaturile construite fara cap.

voicul

+1 AdrianB1.

Eu stiu un bloc care avea autorizatie de 4 etaje. Dintr-o mica greseala a iesit cu 8 etaje.
Stiti cine l-a demolat?
Aceleasi persoane care au demolat: turnul de la Armeneasca sau Cathedral Plaza! (nimeni pentru cine nu e din B).

Zici ca aici stau 10 oameni si aduci 100 si dupa te miri (de ce?) ca e aglomerat?!


panzer

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 09:46:27 AM
nu e chiar asa. Londra are inclusiv tunele prin oras. si la ei nu se mai construieste nimic nou in centru.
Nu stii de Walkie Scorchie? Cladirea de birouri nou nouta care a dat foc la un Aston Martin, pur si simplu pt ca actioneaza ca o lupa in lumina soarelui? Hihihi. Si cica mai face si altele. Bine ca noi nu avem bani pentru arhitectii dinastia avantgardisti!

Si Londra are tuneluri, Bruxellul e si mai si. Dar sunt vechi. Mai nou construiesc gari in mijlocul orasului, parcari la capatul liniilor de tramvai (singurele parcari gratuite din Bruxelles, in afara celor de la hipermarket-uri). In centrul (istoric sa zicem) se intra doar cu mijloacele de transport in comun. Si e o linie galbena pe marginea drumului. Atat. Daca nu o respecti mergi o luna la munca pentru stat sa platesti amenda.

Si la Frankfurt se demoleaza cladiri de birouri pt ca au azbest in compozitie. Dar cum spuneam. E alta tara.

Aveti cu totii dreptate. Ma intorc la studiatul Codului Rutier! Se pare ca lumea nu este inca dispusa sa discute despre alte solutii pentru Bucuresti decat pasaje si penetratii scumpe.
Dupa 60 de ani de demolat Bucurestiul pentru sosele/bulevarde noi si largi inca nu am inteles ca nu asta este solutia. Pacat.

PS: doar ca info: exista autoritate metropolitana de transport Bucuresti. Are si site.

TibiV

Quote from: AdrianB1 on December 02, 2016, 11:19:22 AM
au demolat blocuri turn vechi de 20 de ani. La noi in cartiere gen Militari (si nu numai) ar trebui demolate jumatate din blocuri ca sa il aeriseasca si de fapt ar trebui demolate toate si reconstruite doar jumatate, dar cu parcari subterane, strazi cu trotuare mai largi, cateva parcuri si spatii comerciale gen cinema, restaurante etc.

+1 +1 +1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

si au facut strazi care trec prin parterul clădirilor....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panzer

Noi am inceput la Penetratia Ciurel A1. Cineva ne-a mutat la PMUD. Acum vreti sa demolati Militari-ul?  :lol: Tb sa vb cu Putin ca rezova el.  :D

Asa ca fun arhitectonic: am vazut o cladire superba in Chicago. Iahtu la nivelul zero. Asta inseamna sa fii mafiot. Te dai jos din pat si faci o tura cu iahtu pe lacul Michigan. Pe cand una ca asta pe Ciurel?

TibiV

Ca sa nu mai planga de singuratate... ;)

Quote from: AdrianB1 on December 06, 2016, 06:37:03 PM
Penetratie in Bd. Timisoara: e foarte buna si aia, dar nu e problema principala. Daca ar fi, Iuliu Maniu ar fi liber de la Valea Cascadelor spre est si nu este, deci traficul spre Bd. Timisoara nu e cauza problemei pe Iuliu Maniu. De la Lujerului incolo e mult mai liber, ceea ce ma face sa cred in mod rezonabil ca traficul spre Virtutii e semnificativ. Penetratia spre Ciurel pare a fi necesara, poate mai importanta decat cea spre Timisoara.

Daca pana aici putem cadea de acord, sa vedem cate benzi trebuie. Raspunsul este destul de simplu: nu mai mult de 3 directe pentru ca nu au unde sa se duca, capacitatea spre Crangasi, Splai si Lujerului e limitata cam la 3 benzi rapide (~ 60km/h). Mentionez Lujerului pentru ca ar fi un acces mai rapid pe penetratia Ciurel decat prin Iuliu Maniu cu ale lui 10 semafoare.

Continuand: 2 sau 3? Cu sau fara colectoare? Daca ne gandim doar la ziua de maine si ne permitem solutii ieftine si proaste, 2 benzi fara drumuri colectoare suna suficient. Daca ne gandim ca un asemenea drum se face pentru urmatorii 100 de ani, chiar si 3 cu 1-2 benzi colectoare e putin. Calea Victoriei a fost facuta acum 140 de ani, Magheru si mai mult, si vedem ce se intampla: sunt aglomerate.
+1
:cheers:

Perfect adevarat !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: strainu on December 31, 2016, 02:39:13 AM
dacă transportul în comun e mai scump, poate e mai ieftin să cari 7 oameni într-o Nova până la șantier/hypermarket
O Nova cu 7 oameni e deja transport in comun, e mai eficient si mai putin poluant decat un autobuz Diesel. Problema cu masinile in oras e ca gradul mediu de ocupare e sub 2 oameni per masina in masini cu 5 locuri. Prin alte tari exista benzi rezervate pentru autoturisme care au minim 4 pasageri, tocmai pentru ca la un asemenea grad de ocupare nu prea exista nimic mai eficient.

TibiV

#128
Good point !...

Eficient si mai ales "punct la punct", fara schimbari de mijloc de transport, adica ceva ce transportul in comun nu poate face aproape niciodata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Statistic vorbind: corporatistul fitos vine la birou in Pipera cu metroul. Cam 80% dintre ei. Pe locul 2 e tramvaiul. Abia pe locul 3 masina personala. Din motive evidente. Nu se prea poate intra/iesi cu masina de pe Dimitrie Pompei, acesta avand cedeaza in ambele capete. In ciuda impresiei de aglomeratie lasate de masinile parcate pe toate trotuarele, parcarile cladirilor din zona sunt cam la 60-70% ocupate din cauza costurilor pe care unele firme nu vor sa le suporte. Evident sunt firme si firme. Cele de IT cam suporta costurile, cele de BPO mai deloc.

Ilfov, (conform unei stiri recente) a avut printre cele mai mari rate de crestere a angajarilor la nivel national. Urmarea se va vedea si in igiena oamenilor. Macar pe ciclul de luni pana vineri daca nu si pe cel de la 07:00 la 17:00.  :lol: Am lucrat pe vremuri la o fabrica din industria alimentara. Foarte greu ne-a fost sa le explicam oamenilor ca trebuie sa faca dus cand intra in tura. I-am convins dar greu.

Ce este foarte pacat este ca nimeni nu a reusit pana acum sa vada vreun progres fizic pe acest topic. Nu apare nici o poza cu lucrarile, nici o comunicare de la MT. Se face, nu se face? Cred ca s-au oprit ca Sova la desene frumoase si atat. Niste oameni din MT/CFR care puteau macar sa miroasa ce garnituri se pregatesc pentru noul traseu? Doar discutiile noastre despre ce am vazut prin lume similar.

strainu

Mă gândesc că n-ar fi rău să ne uităm și în spate la alte planuri de genul ăsta pentru București. Pe vremuri mobilitatea nu era separată de PUZ-uri, care s-au numit în fel și chip. Încep eu cu câteva de care m-am lovit, poate mai adăugăm cu timpul:

1934/35 - Planul director de sistematizare al Municipiului București (memoriu justificativ+anexe și rezumatul memoriului, care e subtil diferit pe ici pe colo). Nu-mi dau seama dacă cele "51 de planșe" sunt anexele de la MU sau altele?

1952 - Planul general de reconstrucţie socialistă a oraşului Bucureşti (HCM nr. 2448/1952 - îl are cineva??) Des menționat când se vorbește de arhitectura comunistă, mai ales înainte de cutremurul din 1977.

A mai existat vreunul în perioada comunistă? Înainte au mai fost cu siguranță, dar nu știu cât de mult se mai "văd" în teren, poate cu excepția zonelor unde n-au sistematizat comuniștii.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Străzi cu sens unic în Capitală pentru fluidizarea traficului auto

Tot pentru fluidizarea circulaţiei în Capitală, PMUD Bucureşti-Ilfov prevede transformarea unor străzi cu două benzi în străzi cu sens unic, cele mai importante fiind:

- Barbu Văcărescu/Floreasca - Mircea Eliade - Av. Beller pentru o mai bună deservire a traficului spre şi dinspre Autostrada A3 din nord
- Ramuri Tei - Grigore Moisil/Lacul Tei pentru a funcţiona ca o conexiune vest-est la nord de Inelul Principal (aproape finalizată)
- Dorobanţi/Polonă pentru a continua axa spre centrul oraşului (deja implementată)
- C.A. Rosetti - Maria Rosetti - Toamnei - Despot Vodă/Ghiocei - Domniţa Ruxandra - Icoanei - Arthur Verona pentru a îmbunătăţi kegătura dintre zona centrală şi inelul principal în cadranul de nord-est
- Calea Griviţei/Gh. Manu - Occidentului - Polizu pentru a îmbunătăţi legătura dintre Gara de Nord şi zona centrală (implementată parţial).

B365

dr4qul4

Ar trebui cat mai multe strazi cu sens unic. In mod deosebit cele mici dintre blocuri. Oricum sunt masini parcate si nu prea au loc 2 masini.
Asa se vor face si locuri de parcare (in loc sa blocheze trotuarele) si se vor evita si blocajele.
In sectorul 1 sunt foarte multe strazi cu sens unic. Desi trebuie sa ocolesti 2-300 m, ajungi mult mai repede ca inainte.
Le-au luat vreo 2 ani soferilor sa se invete si sa nu mai intre pe interzis, dar acum nu prea mai intalnesti "zmei".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Autobuzele RATB, echipate cu EMIŢĂTORI pentru a avea PRIORITATE în intersecţii

Mijloacele de transport în comun ale RATB vor fi echipate cu emităţori pentru a avea prioritate în intersecţii, propune Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030, document aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 30 ianaurie. În timp ce în alte ţări UE procentul celor care utilizează transportul în comun este în creştere, România urmează un trend invers unde creşte constant doar traficul cu maşina personală. Pentru a schimba situaţia, municipalitatea intenţionează să adopte o serie de măsuri propuse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti-Ilfov 2016-2030, document care susţine utilizarea transportului public în detrimentul celui cu maşina, precum şi prioritizarea mijloacelor de transport public în intersecţii, alături de modificarea timpilor de semaforizare astfel încât să se asigure fluenţa traficului conform valorilor de circulaţie reale.

Conform documentului, Primăria Capitalei ar putea implementa în următorii ani un nou sistem de management al traficului, astfel încât mijloacele de transport în comun sp aibă prioritate în intersecţii. Practic, PMUD propune ca vehiculele de transport public să fie echipate cu emiţători ce le vor permite să aibă prioritate în intersecţii, precum şi "instalarea de VMS (semnale cu mesaj variabil) combinate cu detectoare ce vor oferi informaţii în timp real despre evenimentele speciale, timpii de călătorie şi opţiunile de rută". Pentru ca planul municipalităţii să funcţioneze într-adevăr, specialişii care au întocmit PMUD cer ca toate intersecţiile semaforizate să fie conectate la Sistemul de Management al Traficului Bucureşti (SMTB). SMTB acoperă 270 de intersecţii din cele 450 de intersecţii semaforizate din oraş. Din acestea, doar 170 sunt conecatte la Centrul de Control, restul nefiind conectate. "Activitatea curentă a Centrului de Control este în principal de a monitoriza evenimentele. În prezent, nu există intervenţie live (în timp real) în program. Totuşi, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată", se specifică în PMUD.

Pentru a încuraja transportul în comun, municipalitatea intenţionează să crească şi viteza de deplasare a vehiculelor RATB, prin crearea unor linii rapide de tramvai şi autobuz. În total, cele două linii ar acoperi o distanță de 38 kilometri. Valoarea estimată a investițiilor pentru cele două linii este de un miliard euro.

Cele două linii de tramvai rapid propuse în PMUD sunt:
- linia 7 pe traseul: Bragadiru - Alexandria - Piaţa Unirii - Pasaj Colentina - Voluntari
- linia 3 pe traseul Popeşti-Leordeni - Piaţa Victoriei.

În ceea ce privește autobuzele se recomandă crearea unor linii noi, în fapt două coridoare cheie pentru introducerea autobuzului rapid:
- linia de autobuz rapid 2: Măgurele – Gara de Nord
- linia de autobuz rapid 3: Buftea – Mogoşoaia – Străuleşti – Gara de Nord.

B365

subway

Iar se calca pe bataturi...ori M7 ori tramvai, altfel bani arucati pe fereastra...
PMUD e in general extrem de neprofesionist si necesita corectii principiale majore...parerea mea!