News:

.

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Poate dă Domnul şi ne contrazicem o dată (NU odată...) faţă în faţă, cu câte o bere în faţă... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Quote from: AdrianB1 on April 26, 2016, 05:27:16 PM
Budapesta: in oras, mai ales in centru, nu prea exista locuri de parcare decat cu plata sau la mall.
Praga: locuri de parcare limitate, daca nu gasesti mergi mai departe, nu am vazut parcari aiurea in centru.
Varsovia - ultima data cand am fost pe-acolo m-a mirat cat de putine masini parcate am vazut prin centru.
Zagreb, Liubliana - parcari putine in centru, nu am vazut aproape nici o masina parcata aiurea.

Budapesta
Budapesta
Budapesta
Budapesta- Parcari trasate pe trotuar

Praga

Praga - parcare trasata pe trotuar

Varsovia

Zagreb
Zagreb

Inteleg ca tu vrei sa interzici toate parcarile de pe prima banda (:
Cismigiu
Tribunal
Universitate.

Daca tu nu vezi aceste parcari (ex-Dali), nu inseamna ca ele nu exista. Problema e ca altii te pot crede pe cuvant, si in loc sa caute un loc de parcare, lasa masinile pe unde au chef.
Probabil unele din aceste parcari ar trebui desfiintate, transformate in piste pentru biciclisti, banda ratb, trotuar, etc.. dar si altele pot fi amenajate.

Daca vrem cu adevarat sa schimbam ceva, atunci trebuie sa incercam sa optimizam ceea ce avem. Doar Ceausescu darama totul si o lua de la 0 (solutie eficienta dar nepopulara).
Pretul parcarii trebuie sa fie corelat cu salariul minim pe economie, dintr-un singur motiv: amenda pentru parcare ilegala este corelata cu acelasi indicator.

PS. Am un sfat pentru tine. Inteleg ca esti motociclist/ciclist. Daca vrei sa fii respectat in trafic, atunci invata sa respecti si soferii si pietonii.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

#107
Daca vrei sa fii carcotas poti sa fii, o sa gasesti intotdeauna ceva: o exceptie, o virgula, o aliniere de planete, doar ca sa fie. Ca idee era vorba de parcarile pe stradute secundare pe unde vrei sa faci traseele de biciclete, Schitu Magureanu nu e tocmai straduta de 7 metri din gard in gard, parcarile alea nu sunt pe prima banda (vezi chiar la poza postata de tine ca sunt in alveole, dar tu "Batman, Batman". Fii Batman, intelege ce vrei, discutia nu are rost - cine a vrut sa inteleaga ceva deja a inteles, cine nu, nu. Uite aici exemplu de parcare romaneasca pur sange, din aia care iti place: harta. Trotuarul din dreapta transformat de ADP in parcare, pe stanga masini parcate, nu incap masini pe ambele sensuri, primaria a refuzat sa faca strada cu sens unic (desi langa ea e una paralela care chiar e cu sens unic), si scoala pe stanga, adica trafic la 8 dimineata sau la 12 de se blocheaza toata strada dintr-un capat in celalalt.

Cat despre respectat soferii si pietonii chiar nu inteleg ce vrei sa spui. Nu merg vreodata cu bicicleta pe trotuar sau prin parcuri, opresc la trecerile de pietoni, nici macar nu tin sa se construiasca piste de biciclete pentru ca merg foarte bine pe strazi ca orice alt vehicul. Cu motocicleta ce sa spun, chiar nu vad cu ce deranjez vreodata pietonii, cu o singura exceptie respect codul rutier la litera.

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alexbb

Quotehttps://logec.ro/cum-ar-trebui-sa-abordeze-viitorul-primar-problema-traficului-bucuresti/

O vedere 'economica' a problemei transportului in Bucuresti. Destul de pragmatica, dar e greu sa nu fii de acord. Desi cred ca masurile 1 si 2 ar trebui inversate, sau chiar realizate in acelasi timp. Fara solutii mai drastice si un plan serios de care sa ne tinem, nu ne vom civiliza prea curand.

voicul

E nevoie de mai multa actiune.

Bucureștenii pierd anual 196 de ore în trafic

Bucureştiul bate record după record. Într-un top cu 147 de metropole din întreaga lume, este pe locul 6 atunci când vine vorba de aglomeraţia în trafic. Petrecem la volan cu aproape 10 zile în plus anual din cauza aglomeraţiei de pe şosele. Capitala României a reuşit chiar să detroneze oraşe precum Beijing, Los Angeles, New York sau Londra.

http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/bucurestenii-pierd-anual-196-de-ore-in-trafic-568214

dr4qul4

Quote from: nirolf on November 20, 2016, 02:10:24 AM
Densitatea mai mare înseamnă că cu atât mai mult mașina personală nu poate fi o soluție pentru București. Nu este fizic posibil asta. Toate pasaje alea o să fie pline cu mașini care stau blocate pentru că nu pot ieși de pe super-inelul ăla. Exact cum Peripherique e semi-blocată la orele de vârf pentru că pe primele benzi sunt mașini care așteaptă să iasă și nu pot. Se blochează în primul semafor din oraș. Ia uitați ce "bine" e pe inele:



O întrebare, inelele alea din vest pe care le visați voi pe Mihai Bravu, ați remarcat să fie flancate de blocuri locuite? Ați observat pasaje care trec la 10 m de sufrageriile oamenilor?

Cât despre ce o să facă oamenii dacă se închide traficul "nu-știu-unde", stați liniștiți că nu o să stea ca proștii blocați în trafic când o să zbârnâie tramvaiele moderne și cu cale separată pe lângă ei. A, nu avem noi d-astea? De ce nu le avem? Poate pentru că de 20 de ani noi cerem doar pasaje, străpungeri și podețe?

Că tot vorbim de Paris, acolo au început să închidă echivalentul porțiuni din echivalentul Splaiului Independenței pe ambele maluri, și surpriză, nu s-a blocat orașul:

When Paris Closed A Major Road To Cars, Half Its Traffic Just Disappeared

QuoteEvery summer in Paris, the city closes an almost two-mile stretch of road along the Right Bank of the Seine and turns it into a beach, complete with sand, beach huts, deckchairs, and parasols. This year, Paris decided not to re-open the road at all, turning the riverside into a permanently pedestrianized area.

The first traffic figures for the "non-re-opening" are in, with detailed numbers for the amount of cars displaced onto nearby roads. And while the traffic on these roads has jumped quite alarmingly during the morning rush-hour, the figures are way lower than Paris' mayor Anne Hidalgo expected. Better still, evening rush-hour traffic has seen little to no effect. It's as if those cars just disappeared. In fact, many of them have.

Apropo, parizienii ăștia sunt latini și au densitate mare. Nu știu dacă au bască însă.
haideti sa continuam aici discutia despre inelul principal:
Daca pui traficul de pe google maps, nu inseamna ca e neaparat stiinta!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

De mult vreau sa fac o poza ca asta, sa o pun aici si sa intreb:
Cum a iesit ca e mai congestionat traficul in B decat in Paris (suntem pe locul 6 in lume), cand harta Parisului arata mai mereu asa!

Probabil au trisat prin statistici si compara strict raza orasului nu zona metropolitana.

nirolf

În București e mai rău, jumătate din zonele roșii sunt vișiniu închis, adică mai mult se stă. Oricum, părerea mea e că dacă nu ar fi mașini parcate aiurea și șoferii ar fi mai buni s-ar merge mult mai bine. La noi multe probleme sunt date de mașinile pe avarii care gâtuie traficul și șoferii care blochează intersecțiile sau fac dreapta de pe banda a doua, depășesc coloana și se bagă în față, etc.

dr4qul4

#114
Acum, sa revenim la comparatie:

Paris:
Area1 (2010)[1]
• City   105.4 km2 (40.7 sq mi)
• Urban   2,844.8 km2
Population (January 2013[4])2
• City   2,229,621
• Urban   10,601,122[2]
Densitate: 21000/3700 /km2

Bucuresti:
Area[3][4]
• Capital city   228 km2 (88 sq mi)
• Urban   285 km2 (110 sq mi)
Population (2011 census)[5][6]
• Capital city   1,883,425
• Urban   1,931,000

Densitate: 8200/6700 /km2

Bulevardul lor Periferic este primul inel. Are profil de DX cu 4 benzi pe sens. Totusi, pastrand proportiile eu o sa-l compar cu inelul principal din Bucuresti. Desi am putea sa-l comparam si cu inelul median. Mai greu cu autostrada suspendata pentru ca aceea ar trece prin multe zone aflate in camp. In exteriorul Perifericului lor au tot cartiere cu blocuri, exact cum avem noi in exteriorul principal.

Si acum surpriza. In topul celor mai aglomerate orase, gasim Bucurestiul, nu si Parisul! Asadar, infrastructura lor functioneaza mai bine ca a noastra.
2015:


In 2016 am "cazut" pe 6. Locurile fruntaşe aparţin Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro şi Moscova.

Stiu ca ne place sa visam frumos. Dar nu avem cu sa ardem etapele. Iar prima etapa este infrastructura rutiera.
Nu am nimic impotriva cailor pe sine sau a metroului. Ba din contra. Sunt pentru tramvaie gen 41 sau a metroului (cu exceptia M6). Dar tramvaie ca nr 5, mi se par o gluma proasta (l-am folosit si acum 18 ani si acum 12 ani). Si cred ca trebuie sa le facem in paralel.

Momentan ma bucur de Pasajul Vitan si abia astept pasajul subteran de la Piata Sudului. Nici la Obor sau la Muncii nu am vazut blocaje (desi se opresc in zone care se blocheaza, totusi se merge) Dar as mai vrea (in ordine):
- interzicerea parcarii pe benzile 1 si 2, macar intre Vatra Luminoasa si Iancului (acolo avem si parcare in spic, dar si Cofetaria Alice)
-  pasaj la Dimitrov (Ferdinand)
-  Pasaj pe sub cele 3 intersectii de la Dinamo (B Vacarescu- C Floreasca-C Dorobanti)
-  Pasaj la Eroii Revolutiei
-  Dristor-Baba Novac
- Iuliu Maniu
- Razoare
- 13 septembrie
- Rahova

Desi la ultimele 3 s-ar putea organiza sensuri unice (cu banda pentru RATB+Taxi+ pastrat tramvaiul pe Progresului) ceea ce ar facilita virajul la stanga.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Si nu a trisat nimeni. Google Maps masoara in functie de numarul de device-uri. Nu in functie de nr de masini care stau. Iar cand ai 4 benzi pe sens si totul denivelat, circuli, in general, bine. Nu cu 80 kmh dar macar cu 20.

Iar daca vi se pare rau in Bucuresti, sa vedeti cum o sa fie cand se fac blocuri pe Sos Progresului. Sa vedeti atunci blocaj la Eroii Revolutiei.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nirolf

La Obor, Colentina e blocată mai în fiecare dimineață de cei care merg spre Ștefan cel Mare pe lângă pasaj și nu au unde să înainteze. Suspectez că mulți dintre nesimțiții care blochează intersecția sunt chiar cei care o iau pe sus ca să nu stea în coloana din pasaj. Și dacă n-ar bloca intersecția nu le-ar mai ieși "șmecheria".

Părerea mea e că după un miliard îngropați în pasajele alea se va circula la fel de prost. Doar că blocajele vor fi în altă parte. În schimb cu banii ăia poți aduce RATB-ul în secolul 21. Banii pe pasajele alea sunt bani pierduți, pentru fiecare pasaj terminat o să ai mii de mașini în plus. Plus poluare și moarte. Oamenii sunt fi atrași de un drum nou deschis pe care se circulă bine. Am colegi care au renunțat la RATB când s-a deschis Pasajul Basarab pentru că pur și siplu ajungeau mai repede cu mașina. Între timp s-a aglomerat și nu mai e chiar așa rapid, dar tot cu mașina vin.

Peripherique nu are blocuri pe ea, dacă te uiți nu prea sunt deloc locuințe lipite de ea, minim 15-20 m, zone industriale. Tocmai pentru că nimeni nu vrea să locuiască lângă banda aia de noxe și zgomot. În poza pusă de mine ieri se vede un hotel în care am stat câteva nopți. Camerele dinspre Peripherique aveau 2 rânduri de geamuri termopan! Și tot nu era liniște deplină noaptea!

Lipsa blocurilor înseamnă că nu ai mașini oprite de niciun fel (și dacă brusc s-ar interzice oprirea pe bune tot o să ai taxi-uri, aprovizionare sau piți pe avarii), nu ai stații RATB, treceri de pietoni. Și nici oameni care trebuie să se baricadeze în casele lor pentru că le trec mașinile la 10 m de geam. Poluarea provoacă o grămadă de boli, printre care și cancer.

Iar Parisul nu este în top pentru că are 16 linii de metrou, trenuri urbane și mai nou vreo 9 linii de tramvai (separat de trafic). Pe asta ar trebui să ne concentrăm și noi.

panzer

Urmatorul post este un pamflet! Orice asemanare cu persoane reale e pur si simplu intamplatoare! :D

Se face un mic Trio: un primar destept, un ministru al transporturilor istet si un ministru al industriilor nebatut in cap.
Astia 3 angajeaza cativa oameni buni:
- un expert in mediu (unul singur)
- un fost sef de agentie imobiliara bagata in faliment, dar sa mai aiba macar un Logan functional, preferabil rosu!
- un prof de la Arhitectura, sa zicem unul cu un master/phd afara in regenerare urbana. Dar care sa nu aiba legatura cu firmele astea legate de PMB.
- un expert in comunicare, conferinte etc. Il gasim la PSD ii face conferintele lui Firea, dupa campania lui Iliescu din 2000 n-a mai fost atat de ocupat ca acum! Neaparat slab, gen Piata Universitatii pe vremuri.
- unul care stie bine cu banii.
- un PM dintr-o firma de software (asta e cel mai putin important, poate sa fie si un wannabe. Sansele insa sunt sa fie cel mai scump desi nu chiar competent! :D)

E important ca unul sa fie de la Focsani (pentru un vin bun) si unul de prin Maramures (pentru o sursa de incredere de palinca).

Toti impreuna se aseaza intr-o camera cu o harta mare a RSR in fata (sau doar o bucata cu Bucuresti/Ilfov/Dambovita/Giurgiu/Calarasi/Prahova), si diverse pahare si o tabla cu markere pe ea. (Se poate si o tabla cu creta, dar nu prea imi face mie bine, asa ca o lasam cu markere, da?)

Se identifica urmatoarele:
- zonele din jurul Bucurestiului intr-o raza de 20-25 km care pot fi deservite de liniile de tren existente. Aceste zone se markeaza cu PORTOCALIU.
- zonele din jurul Bucurestiului aflate in linie dreapta cu actualele linii de metrou dar fara linie de tren. Spre exemplificare sa zicem pentru M2: Spre Dascalu cam pe unde este padurea Runcu (dupa Stefanestii de jos si Voluntari) si in sud pe la SUD cam paralel cu comuna Bercei, mai la sud de DJ 401. Acestea se marcheaza cu VERDE.

In zonele cu VERDE se cumpara in camp sa zicem cate 1-200 hectare de teren complet arabil sau padure, etc. Pe sistache sa iasa asa la un pret de 4-5000 euro / hectar. De astea se ocupa fostul sef de agentie imobiliara ca sigur a mai facut asta pentru diversi israeliti, greci si ce alti "investitori" mai aveam noi prin 2007 - 2008.

Important: dupa ce s-a cumparat terenul sa nu ii fie oferit lui Basescu cu 1000 euro pe hectar.

Min Transporturilor vine cu un plan sa prelungeasca Metroul cu cate statii este nevoie, la suprafata sau subteran pana fix in mijlocul campului, evident in parcelele noi cumparate.
Min Industriilor suna pe la toti aia de ii controleaza direct (Transeletrica, Transgaz) si pe cei de la care isi ia salariul cel gros (Engie, Enel) si ii roaga sa conecteze aceste parcele verzi la curent si gaze.

Expetul in mediu (care doar sta in sala si bea) identifica si el niste zone KAKI, in functie de roza vanturilor, nivelul apei freatice (si ce ii mai trece lui prin cap) unde sa mute gropile astea de gunoi acolo si pe altii cu diverse abatoare/incineratoare si alte dinastea care miros frumos.

Acum intra in scena arhitectul care ia fiecare zona VERDE si pune in ea niste Key Points (remember el a studiat in strainatate, deci stie o limba straina).
Cam ce ii trece arhitectului prin cap: un campus universitar nou, parcuri, mall-uri, birouri, blocuri, case, spitale scoli. El poate sa puna orice pe hartie ca nu il doare mana. Drumuri colectoare, legaturi cu A0, A3 etc.

Tot ala cu imobiliarele intabuleaza terenurile pe numele primariei. :)

Apoi incepe partea grea:
- arhitectul face un proiect de ansablu, sa zicem un PUZ. Aia de la transporturi se apuca de drumuri si metrou iar aia cu utilitatile de tevile si firele lor.
- expertul in comunicare invita toti "investitorii in ansabluri imobiliare de rahat" si nu numai pe acestia si le prezinta oportunitatile. Un schimb de terenuri la scara variabila (1mp in buc, pe 5-6 mp in zonele noi) cu PUZ aprobat, utilitati drumuri, scutiri de impozit pe cladirile noi, etc. Urmeaza dezvoltatorii de mall-uri, aia de birouri din Pipera. Pe scurt cam toti cei care dezvolta in interiorul Bucurestiului.

Acum sa nu credeti ca astia vor fi de acord. Unii nici nu vor veni la intalnire.

Dar expertul in comunicare (ca d'aia e expert) ii mai cheama odata pe tema PUDurilor pe care le au deja submise la Primarie. De data asta vor veni si cu OPurile facute pentru "Numbered Accounts" pe numele lui Wigler din Elvetia. Aici intervine Primarul Destept (va aduceti aminte ca era si el in camera nu?)  si le spune ca expertul asta in comunicare e un idiot. N-a inteles bine ziua, va fi concediat. Azi e tot o prezentare a oportunitatilor. Stiti voi, alea cu schimburile. Dar daca nu le plac schimburile se poate si concesionare a terenurilor noi. Dar daca tot sunt aici, PUDurile lor nu vor fi in veci aprobate. Pt ca n-au fost blocuri cu 12 etaje in Cotroceni si nici cladiri de sticla la Sosea! Ever.

Dar expertul e expert. Nu se lasa asa usor. Mai face o conferinta cu niste investitori noi, unii de care nu a auzit nimeni. Si lor le prezinta oportunitatile. Basca mai cheama si pe unii care se ocupa de hale industriale, incubatoare de afaceri, etc.

Intre timp ala cu banii inca mai socoteste. Iar PMul de IT inca n-a aflat el de ce e prezent in sala, dar dupa 2 pachete de tigari fumate cu toti deja are ce povesti, cum a lucrat el in mediu guvernamental si cat "networking" a facut.

Sala s-a umplut insa: e unul de la SRI care [cenzurat], uni de la STS si-au facut camera lor si stau acolo, 2 de la curtea de conturi care deja au gasit 10 ilegalitati, niste biciclisti care vor si ei sa fie consultati dar nimeni nu stie cine i-a invitat si nici ce vor sa spuna, 3 burtosi de la sindicatul RATB care au inteles ca acolo e o licitatie de cauciucuri pentru Citaro, niste baieti de la Romatsa care vor ca noile cartiere sa le ocoleasca pacarea ca au sfintit-o, 30 in robe negre care intreaba unde e catedrala Ilfov-ului, sindicatul transportatorilor care vrea sa stie ei ce drumuri noi mai blocheaza, un sindicalist de la Metrou care o tine pe a lui ca UTI face aparate de aer conditionat, unul mic de inaltime Boc il cheama care vrea sa schimbe metroul cu niste tramvaie poloneze ca alea ii plac lui.... Ce mai, lume multa si buna.

Intre timp s-a terminat palinca. A fost buna, fara legatura cu Aprechim. Vin mai este. Moldoveanul a fost mai putin chitros. A adus mai mult.

panzer

Am incurcat inelele: eu numesc Median actualul Trafic Greu, Mihai Bravu, Stefan cel Mare, Titulescu, Basarb, Cotroceni. Cred ca m-au indus in eroare semnele de prin oras: cele cu un cerc catre inelul median. Dar daca asta este Inelul Principal o sa il numesc asa.

Eu zic ca traficul este ca apa: va gasi tot timpul cea mai convenabila solutie. Multi gandesc inca in termeni de km dar se va schimba in termeni de timp.
Magheru merge mai bine decat DNCB azi. Din acest motiv credem toti ca oamenii vor sa ajunga in centru. Eu inclin sa cred ca nu au toti treaba la unirii dar e cea mai buna conexiune azi.

Si eu sunt convins ca se va termina mai intai DNCB si apoi se va finaliza aceasta strapungere. Despre altele nici nu are sens sa vorbim. Aceasta plus FdG va manca cam toti banii de la PMB alocati noilor proiecte cel putin pe tot actualul mandat.

Penetratia se va face. Sa speram. Va prelua din traficul lui Uverturii (cel din Rosu/Chiajna) si din traficul lui Maniu. Dar se va umple la fel de repede ca si Maniu. Se va bloca la Grozavesti. Pentru ca Basarb nu este gandit sa preia trafic de pe Splai ci da prioritate celui de pe Inel. Invers, spre Militari, Rosu, A1 va fi o mare imbunatatire.

E pacat ca azi toata lumea sustine proiecte foarte scumpe in locul unora ieftine cu efecte imediate:
- sistemul de management al traficului si pe Iuliu Maniu
- sensuri unice.
- Linii scurte de naveta ale RATB sa aduca oamenii la metrou: Militari Rezidence a insistat sa aiba 178 care sa ii duca pana in centru (si se sta cate 1h in 178 pana la Virtutii). Un autobuz naveta la 3-5 minute care sa ii duca pana la Metrou la Pacii rezolva mai multe probleme. Dar RATB in continuare se gandeste ca e singur in Bucuresti si vrea sa le rezolve el singur pe toate.
- Transformarea autogarii si a parcarii de la Pacii intr-un veritabil Park & Ride cu traficul preluat de Metrou.

Nu din ecologie sustin eu traficul auto prin afara centrului si a celui in comun prin centru. Ci pentru ca invariabil nivelul de trai creste, masinile devin un bun comun (gen TV, masina de spalat, frigider) iar spatiul in oras nu creste, din contra. Din pacate azi doar Metrorex investeste in transportul in comun.

Trebuie si o mica revolutie de gandire. La Londra pana si primarul merge cu Tube. Si cei care isi permit multe (adica lucreza in City cu salarii peste 6 cifre). Si e greu sa crezi ca Londonezii au toti treaba in centru fara masini dar Bucurestenii au nevoie de masini toti. Si numai la Bucuresti se face aprovizionarea magazinelor. La Londra nu. Si totusi poti sa te plimbi o zi intreaga pe jos in centru Londrei si nu vezi atatea masini cat vezi intr-o ora in Militari.

Au fost diversi experti in trafic de la ei pe la noi in vizita si ne-au spus clar ca suntem pe o directie gresita: in anii 70 si ei au facut ca noi. Pasaje scumpe in centru. Acum le demoleaza si fac parcuri in locul lor. In centru transport in comun. Dar la noi politicienii fac ce vrem noi. Adica pasaje in centru sperand sa rezolve problema. Dar doar o vor adanci.

Lista oraselor cu cele mai mari blocaje in trafic vin din lumea a 2a (sa fim politicosi si sa nu spunem a 3a): New Mexico, Moscova, Istanbul, Bucuresti. Nu vezi Londra, Viena, Bruxelles, Montreal. Nu - acolo au alta gandire si se pare ca merge mai bine. Despre Germania nici nu vorbim. Frankfurt are 500.000 locuitori in oras si 5 milioane in zona metropolitana. Numai noi cautam sa facem blocuri in centru in continuare. Iar cei care se muta in afara orasului se lovesc de lipsa totata a conditiilor umane de locuit: fara ambulanta, fara scoli, fara gradinite, fara spitale, fara canalizare, fara alimentare cu apa.

No offence intended to anybody. E doar umila mea parere ca mergem intr-o directie gresita. Ca si gandire. Chiar nu este nici un student/absolvent de la Regenerare Urbana printre noi sa ne ajute cu cifre si studii facute de altii?

dr4qul4

nu e chiar asa. Londra are inclusiv tunele prin oras. si la ei nu se mai construieste nimic nou in centru.
problema traficului nu e chiar rezolvata (1 ora intre Marble Arch si ExCel si 2,5 ore intre Lutton si Excel).
in centru insa au rezolvat altfel: congestion charge si parcare scumpa. in plus detinerea unei masini e extrem de scumpa acolo.

eu cred ca trebuie sa dezvoltatam inelul principal si in interiorul lui sa punem congestion charge si toate locurile de parcare sa fie cu taxa. si sa nu mai existe posibilitatea parcarii pe trotuar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist