News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] PMUD Bucuresti

Started by Ionut, April 04, 2016, 07:13:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

panzer

Este fix ce am descris eu mai devreme in topic. La IMGB e greu sa parchezi, dar e plin de oameni in Pipera care vin din sud cu metroul, dupa ce isi lasa masina la intrarea in Metrou.

Trebuie un pic de viziune si un mic calcul:
1. se prelungeste metroul la suprafata peste DNCB si se face un Park and Ride la suprafata pe un teren mai ieftin in comuna Berceni.
2. se construieste o noua cale de access peste drum in cadrul IMGB (expropriere cel mai probabil) si un Park and Ride acolo, probabil supraetajat.

Dar ne rupem gura degeaba daca nu reusim sa ajungem la masa sa discutam cu ei la nivel de Bucuresti si nu doar national.

AdrianB1

Quote from: alecu26 on May 06, 2016, 10:37:35 AM
Deci cerere exista. Si pentru metrou si pentru park&ride. Ce mai asteptam?
A nu se confunda dorinta cu cererea. Conform studiilor toata lumea doreste un avion, dar extrem de putini chiar intentioneaza sa isi cumpere unul.

Daca cererea exista doar la pret zero, iar constructia costa milioane, concluzia e simpla: cererea nu se intalneste cu oferta, nu avem o tranzactie. Restul e cancan.

dr4qul4

Daca aceste parcari se pot construi prin fonduri europene, de ce sa nu fie taxate cu 0, sau maxim 20 lei/luna?

Cu ce e diferita de constructia unei autostrazi pe fonduri europene?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

As aprecia ca 80% vor plăti un preț oarecare pt parcare. Mai ales la abonamente anuale. Ca la ăsta se și pretează.  Sunt oameni care si-au calculat perfect avantajele unui salar de centrul bucureștiului și casa în afară.  Spun și în interviu ca salvează 1 ora din drum așa.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

1 oră de drum pe zi şi 2 plinuri de benzină pe lună dacă traseul este IMGB - Pipera...
La juma' de preţ (adică doar un plin) încă este convenabil P&R... :D
Dar probabil s-ar simţi frustraţi şi nedreptăţiţi, aşa că un abonament lunar la valoarea unei jumătăți de rezervor mi se pare compromisul corect.
Adică vreo 5 lei/zi...
Deşi în lei pare cam puţin... Cât să plătească ăla care are nevoie doar de o oră? 50 de bani ?!...
Complicată dilemă...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on May 07, 2016, 01:46:20 AM
Adică vreo 5 lei/zi...
Deşi în lei pare cam puţin... Cât să plătească ăla care are nevoie doar de o oră? 50 de bani ?!...

Poti face asa: 1h = 2 lei, 2h = 3 lei, 24h = 5 lei.

Asa functioneaza parcarea pentru vizitatori din cartierul meu: e 1 kr pentru fiecare 10 minute, 15 kr pentru 24h. In momentul in care ai bagat 14 kr iti spune ca poti parca 140 de minute, daca mai bagi o moneda, ai voie 24h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Fain sistemul...:)
La noi ar mai trebui o treaptă: 6h=4 lei.

Eu zic că şi-ar scoate banii.
Aşa cum subventionam RATB şi Metrorex (ca să meargă cu el lumea care nu şi-ar permite altfel, nu? Că parcă ăsta era rolul subvenţiei...), de ce să nu subvenţionăm parcări ca să meargă lumea (care îşi permite) tot cu RATB & Metrorex ?

Personal mi se pare OK, dacă mai scoatem măcar 5% din maşinile de pe stradă...
Pe de altă parte, ar trebui ca tariful să fie suficient de mare ca să încurajeze ca măcar 3 oameni să vină cu aceeaşi maşină din comuna Berceni la P&R de la IMGB, nu 3 persoane cu 3 maşini... Că în cazul ăsta niciodată nu va exista un P&R suficient de mare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: dr4qul4 on May 06, 2016, 07:47:18 PM
Daca aceste parcari se pot construi prin fonduri europene, de ce sa nu fie taxate cu 0, sau maxim 20 lei/luna?

Cu ce e diferita de constructia unei autostrazi pe fonduri europene?
1. Fondurile europene nu fac costurile zero si nici nu sunt pomeni ca sa avem parcari gratuite, sunt investitii ca sa avem parcari si surse de venit cu care sa facem mai multe.
2. Functionarea lor costa, nu e doar niste beton turnat si atat; ai nevoie de paza, curatenie, mentenanta, electricitate etc. Si ar fi frumos sa acopere si costul investitiei, constructie + teren (terenul nu il face cadou nimeni).

Nu exista nimic gratuit, cineva intotdeauna plateste. Ce ar fi sa o faca cel care consuma?

dr4qul4

pe acelasi principiu propun taxarea celor care circula pe viitoarele piste pentru biciclete si cresterea ro-vinietei pentru autostrazi la 100 lei/luna.
Si acestea sunt curatate, deszapezite si intretinute.

puteti sa continuati sa visati la solutii fanteziste. Majoritatea locuitorilor din Bucuresti sunt cei care hotarasc ce se intampla cu orasul lor.
Nu va exista un primar care sa interzica parcarile pe trotuar, sa taie subventia radet sau sa anuleze gratuitatile pensionarilor pe ratb. Daca va face asa ceva, nu va mai fi primar a doua zi.

Asta e realitatea cruda, si solutiile fanteziste sau radicale nu au cum sa functioneze. De aceea orice masura luata, trebuie sa fie realista si acceptata de majoritatea locuitorilor (dupa cum prea bine stiti, ridicarea masinilor parcate aiurea nu se numara printre ele).

Iar daca primaria prefera 5000 de masini zilnic in oras, la ora de varf, in loc sa subventioneze cu 5-10000 de euro pe luna cateva parcari atunci ce rost mai are discutia.
La Cocor sunt mai multe masini parcate pe strada, sub oprirea interzisa, decat in parcarea care costa 3 lei/ora (sau 300 pe luna). Pur si simplu, oamenii prefera sa primeasca o amenda de parcare/luna (politia vine in vizita cam la 2-3 luni). Crestem amenzile (in toata tara) sau mai angajam politisti (+ altii pt comunicarea amenzilor si viitoarele contestatii)?

Spunea cineva mai sus de cerere si oferta: incepem cu gratis, iar daca se umple punem si tarif. Si il crestem pana la nivelul la care acea parcare va ramane atractiva.

E bine ca avem de gand sa ingropam 1 mld de euro in M6 dar nu putem cheltui cateva milioane pentru niste parcari.

Si inca ceva, as vedea aceste parcari amenajate in asa fel incat sa poata gazdui si o autogara.  Mi se pare aiurea sa avem autogari ad-hoc prin tot orasul.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

Propunerile mele:

- Denivelarea completa a inelului principal.
- park&ride gratis la toate capetele de metrou
- linie CF GdN-Basarab-Aeroport OTP cu gara subterana la OTP.
- Banda ratb&taxi pentru toate strazile cu mai mult de 2 benzi pe sens si pe unele din cele cu 2 benzi pe sens, indeosebi in interiorul intelului principal. Bicicletele sa poate merge si pe aceste benzi.
- Denivelarea partiala a inelului median
- sensuri unice pe toate stradutele dintre blocuri.
- piste de bicilete pe strazile secundare care merg paralel cu cele principale (de ex. Calea Floreasca
- blocarea rotilor (asta e sperietoare care functioneaza) si amendarea tuturor celor care opresc pe prima banda a strazilor principale
- parcare mai scumpa in centru (3 lei/h)
- obligarea tuturor cladirilor cu destinatie comerciala, unde sunt mai mult de 100 de oameni in acelasi timp inauntru sa aiba minim 5-10% locuri de parcare.
- parcarea de resedinta in Bucuresti: 1% din salariul minim (12,5 lei/luna acum) pentru cele inchiriate  17:00-7 + SD si dublu pt cele inchiriate 24h. (mi se pare frustrant sa vad 10 locuri libere si sa nu pot parca acolo 2 ore)
- reorganizarea tramvaiului (desfiintarea unor linii de tramvai, care pot fi transformate
- prelungirea M2 pana in Pipera, a M1 de la Pacii (sau Industriilor) pana in Chiajna si a M1 pana in Pantelimon
- M7a sau tramvai rapid (denivelat complet) pe linia lui 21, extins pana in Voluntari (de la Sf Vineri sau Sf Gheorghe)
- M7b Bragadiru - Rahova- Uranus - Izvor. Se poate construi in acelasi timp cu Bd Uranus.
- tramvai rapid Popesti-Leordeni- Viilor-Progresul-Razoare.
- Autoritatea metropolitana de transport. Metrou si Ratb sub aceeasi conducere. Statii comune cu posibilitati de schimb rapid.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

#100
^
Perfect de acord.

Dar in nici un caz cu:
- park&ride gratis la toate capetele de metrou
- parcarea de resedinta in Bucuresti: 1% din salariul minim (12,5 lei/luna acum) pentru cele inchiriate  17:00-7 + SD si dublu pt cele inchiriate 24h. (mi se pare frustrant sa vad 10 locuri libere si sa nu pot parca acolo 2 ore)
- Bicicletele sa poate merge si pe aceste benzi.
Nu exista nimic gratis. Si nici principiul cu "se face ce vor bucurestenii", ca poate maine voteaza sa iti spanzure toata familia de un stalp de iluminat si democratia incepe sa nu iti mai placa. Pretul parcarilor nu e stabilit nicaieri in procente din salariu, ci dupa costuri minus subventii, care subventii sunt bani de investitii dati pomana pentru consum. Economia nu e o prostituata care sa fie violata fara scrupule de orice politician care crede ca asa trebuie (primarii in Ro sunt mai mult politicieni decat administratori, in Bucuresti sunt doar politicieni si zero barat ca administratori), economia are niste legi si principii care nu se schimba prin dorinta si vointa (forta fie cu voi) si se razbuna pana la urma. Daca urmatorul primar decide ca numarul PI este egal cu 3 nu te lua dupa el, indiferent cat de frumos ti se pare in simplificarea calculelor.
Bicicletele nu au ce cauta pe benzile dedicate RATB, o recunosc ca biciclist: incurca traficul autobuzelor, nu vrei sa mergi pe bicicleta si sa treaca un autobuz pe la 15 cm de tine, dar nici nu vrei sa scoti autobuzul de pe banda dedicata pe alta blocata ca sa depaseasca un biciclist ce pedaleaza agale cu 10 km/h. Ori vrei benzi eficiente ori ne jucam de-a ideile care suna bine si merg prost. Realist, vrei sa tii autobuzele dupa biciclete sau sa faci benzile de 5 metri, ca sa incapa 1 bicicleta (1 metru; ghidonul la a mea are 76cm), 1 metru distanta de siguranta la depasire, 2.5 metri autobuzul, 0.5 metri distanta de siguranta pe stanga. Deci?

Sunt foarte neclare urmatoarele:
- obligarea tuturor cladirilor cu destinatie comerciala, unde sunt mai mult de 100 de oameni in acelasi timp inauntru sa aiba minim 5-10% locuri de parcare.
- parcare mai scumpa in centru (3 lei/h)
- piste de bicilete pe strazile secundare care merg paralel cu cele principale (de ex. Calea Floreasca
1. Aia cu cladirile: au deja obligatie de locuri de parcare atunci cand sunt construite; daca sunt deja construite nu pot face parcari la balcon, atunci ce faci, le interzici utilizarea comerciala? Nu ar fi rau, in principiu.
2. Aia cu parcarile mai scumpe in centru: despre care parcari vorbesti, cele subterane de la Universitate? Cele particulare gen Unirii si Cocor? Altele nu prea mai sunt.
3. Cea cu pistele de biciclete: care e scopul lor? Calea Floreasca nu e deloc strada secundara, are 2 benzi pe sens, daca faci o pista de biciclete pe stradute printre blocuri ce obtii? Stradutele alea sunt pline de masini parcate, intersectiile nu au vizibilitate, traficul e nesemaforizat, daca tu crezi ca visul unui biciclist e sa se opreasca din 50 in 50 de metri la fiecare intersectie si sa porneasca iar dupa ce se asigura, te asigur eu ca dupa primele 2 zile pana si cei mai mari fanatici bicicleta isi doneaza bicicletele si se spanzura, pentru ca e cel mai ineficient mod de a merge cu bicicleta: pornirea iti ia ca efort mai mult decat o jumatate de kilometru de mers constant. Cand merg cu bicicleta la birou merg pe strazile care presupun cele mai putine opriri, indiferent de trafic, noroi sau alte aspecte secundare. Prefer sa am niste pante pe drum decat opriri.

dr4qul4

Pe  ce lume traiesti?
Sunt zeci de parcari ale primariei in centru. Unele pe prima banda (cismigiu, sfanta vineri, kogalniceanu) altele pe terenuri (3 numai in capatul mosilor).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Alea pe prima banda trebuie desfiintate, sunt strazi ca sa se circule nu ca sa se parcheze. Alea de pe terenuri nu cred ca sunt foarte cunoscute si foarte mari ca sa conteze.

dr4qul4

#103
Cat de des circuli cu masina prin centru?
Sunt facute pe strazi pe care nu exista trafic. Desfiintate pentru ce?
Iar cele de pe terenuri, nu sunt necunoscute: o stii pe aia de la Atheneu? Sau pe aia din spate de la Universitate?
Si eu as amenda toti biciclistii care trec pe trecerea de pietoni calare pe bicicleta, sau care isi leaga biciletele de garduri si blocheaza trotuarul.

Sau pe cei care merg prin parcuri cu viteza.


Nici nu stii despre ce e vorba. Dar le vrei desfiintate. Halal mod de a gandi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Desfiintate pentru ca strazile nu sunt facute ca sa fie parcari; nu imi spune ca ai loc pe strazile alea pentru trafic normal pe 2 benzi (1+1) pe langa masinile parcate si ca ai toate intersectiile libere pentru preincadrare si vizibilitate buna ca nu te cred.

Circul foarte rar cu masina prin centru, tocmai pentru ca nu sunt parcari si am optiuni - nu transportul in comun, ca nu am nimic pe langa casa. Din cauza asta stiu doar parcarile mari, daca exista unele mici nu stiu cat de mult conteaza cele 2-300 de locuri de parcare cand nevoia ar fi de vreo cel putin 100.000 (in centru).

Traversarea pe bicicleta pe trecerea de pietoni se amendeaza, conform codului rutier, iar faptul ca politia rutiera lipseste de pe strada nu e ceva ce primaria poate rezolva, politia rutiera tine de MAI. Nu prea am vazut biciclete care sa blocheze trotuarele, dar si alea sunt pasibile de amenzi conform codului rutier (nu exista exceptii la inderdictia de parcare pe trotuar). Dar nu ma prind care e legatura intre amenzile biciclistilor si PMUD, mai ales in contextul discutiei de mai sus. Fii linistit, cand plec de acasa ma gandesc dinainte cum e cu locurile de parcare si nu parchez niciodata in locuri in care as fi pasibil de amenda (adica neregulamentar). Din cauza asta incerc sa circul cat mai putin prin oras si de obicei intre puncte care au parcari.