Coridorul Feroviar Orient/Est-Mediteranean | Curtici-Craiova-Calafat

Started by NGC, January 20, 2016, 10:42:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

rizzuh

Quote from: frunzaverde on August 03, 2017, 06:12:17 PM
Da, e de porc. Dar Craiova - Caransebes e probabil cel mai de porc, acolo e foarte probabil ca nu o sa se dubleze integral, e zona cea mai grea de munte si e "bottle-neck-ul" cel mai rau (Balota). De zona aia depinde capacitatea 900.

De ce nu ar dubla-o complet? Predeal - Brasov a fost dublata, aici de ce nu? Bine, trebuie facut ceva si la Balota, altfel totul este degeaba; pentru Balota ce solutii ar fi in afara unui tunel de baza care sa treaca prin dealul ala?

Quote from: frunzaverde on August 03, 2017, 06:12:17 PM
Plus ca fiind vorba de dublari, se pot face dublari cu terasament separat, si astea nu afecteaza decat minimal linia veche.

Trebuie s-o reconstruiasca si pe cea veche, altfel poate considera Curtea de Conturi ca este constructie noua (sau asa cred CFR-istii). Insa daca tampitii de la CFR ar face proiectul pentru dublare si reparare, n-ar mai fi probleme. Dar deh... :((

Neufunk

La Balota solutia exista, insa este destul de scumpa. Ai de mutat linia pe vreo 20 de kilometrii (deci constructie noua 100%) si un tunel destul de serios. Ar fi mai ieftin decat un tunel pe actualul amplasament.

Daca ei finanteaza tuneluri lungi si cvasiinutile pe alte magistrale, de ce nu ar finanta ceva care chiar este util si ar imbunatati considerabil situatia?

TibiV

Quote from: Neufunk on August 23, 2017, 12:02:29 AM
Daca ei finanteaza tuneluri lungi si cvasiinutile pe alte magistrale, de ce nu ar finanta ceva care chiar este util si ar imbunatati considerabil situatia?

1. Care sunt tunelurile "lungi si cvasiinutile" de pe alte magistrale ? (Ca sa nu mai spun ca a face o comparatie "Predeal - Brasov a fost dublata, aici de ce nu?" presupune a ignora pur si simplu diferenta de trafic dintre cele doua linii...)
2. Cum cuantifici tu ca ceva "chiar este util"? Ai facut un calcul economic cost/beneficii ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

S-o fi referind la cele 2 de la Racos (Apata - Racos + Racos - Cata)?

N-as zice ca sunt inutile, in mod sigur exista un castig de timp si de viteza medie apreciabil (ma indoiesc ca linia curenta, chiar si cu RK, ar duce o viteza mare, 120 sau ceva mai mult de atat).

Neufunk

Sa mai povestit si aici cred (daca nu a fost pe ssc) despre tunelurile facute pentru viteze astronomice (pentru Romania) care se termina i curbe stranse care nu permit viteze mari. Alea sunt tuneluri inutile.

Daca tot suntem asa de corecti, hai sa facem totul dupa aceleasi principii, nu doar ceea ce ne place noua. De ce sa bagi bani in tuneluri care nu aduc o diferenta destul de mica cand poti rezolva Balota care ar avea un impact major?

dr4qul4

Eu sunt curios cum rezolvi Balota, astfel incat sa ai panta maxima de 1,3%.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist


dr4qul4

pacat ca nu zice ce distante avem. Cam asta e solutia, dar presupune:
- traseu nou
- tunel forat destul de lung
- tunel cut&cover
- viaduct
- iar deblele si rambleele par mult prea inalte. Mai degraba vor mai cateva pasaje peste acele vai si ziduri de sprijin sanatoase.

In cat timp ar putea CFR-ul sa faca asa ceva? 10 ani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

Un tunel "de baza" acolo cu panta de 13 la mie ar avea vreo 12,5 km, si probabil se mai poate reduce pana la 7-8 cu ceva serpuiri. Dar nu stiu cum e declivitatea la est de Prunisor (se poate afla cu unealta de mai jos), probabil e mai mare de 13 si atunci n-am facut nimic... Adica trebuie inceput si mai jos => tunel si mai lung... Ca pe Valea Prahovei, dar asta pare mai fezabil. Intrebarea e totusi daca merita facut asa ceva pt o linie care e simpla si deci are capacitate mica.



Daca vrei sa incerci alte trasee
http://www.sportrouteplanner.com/index.php#map

si alte idei aici (cautari la Predeal)
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=441.msg151549#msg151549

Powered by API/PUM imgur uploader

Neufunk

Din pacate, nu am rabdarea sa ma joc cu scula respectiva pentru ca imi pare prost realizata, insa totusi voi expune ideea.

Pana in Prunisor, linia merge pe amplasamentul actual. Acolo, in loc sa continue spre Balota coteste la dreapta (in directie spre DTS) catre Peri si urmeaza valea catre Dumbravita. Undeva inainte de Dumbravita coteste la stanga si trece printr-un tunel destul de lung (6-7 kilometri) pana in Valea Copcii si continua o coborare pana la actualul amplasament al liniei la intrarea in DTS.

Linia inca va mai avea serpuiri pana la intrarea in tunelul cel mare, daca nu chiar niste tunele mai mici (<1km lungime) si niste viaducte, insa situatia ar fi mult mai buna decat ce avem acum.

Nu cred ca este necesar ca tunelul cel mare sa fie dublu, si ma indoiesc putin si legat de dublarea intregii linii. Reprezinta categoric o alternativa pentru marfa, avand in vedere ca diferenta de nivel este mult mai mica decat prin Predeal, insa nu stiu daca ar fi suficient trafic pentru a renta sa dublezi linia. In schimb, poti sa faci alte lucruri pentru a creste capacitatea si a reduce timpii, cum ar fi cresterea vitezei acolo unde relieful permite, chiar daca pe distante relativ scurte. Aici traficul de pasageri ar avea cel mai mult de castigat.

Cel putin de la Slatina Timis (inainte de Caransebes) pana la Timisoara relieful permite 160km/h, insa m-as multumi cu o linie dubla la 120km/h (asta fiind maximul la care merge marfa). Dupa, mai sunt bucati unde cu un cut and cover, un viaduct mai mititel, o relocare, etc.. poti sa mai indrepti din linie astfel incat sa permiti o crestere in viteza. De-asemenea, zonele care permit viteze mai mari pe traseu permit si dublarea liniei pentru a creste capacitatea, fara a dubla zonele dificile sau serpuite.

Toate astea cuplate cu o modernizare in semnalizare ar trebui sa fie suficiente pentru traficul care va trece pe acolo si ar reprezenta o solutie decenta pe termen lung, avand in vedere ca totusi nu ducem lipsa de treceri ale muntilor iar marfa cu destinatia Vidin o poate lua si pe valea Jiului daca nu ar fi capacitate prin Caransebes.

dr4qul4

Daca taceai filozof ramaneai..
Cum naiba sa faci dreapta la Prunisor? Pai tu mai cresti diferenta de nivel, in loc sa o scazi?
Tu realizezi ca tunel de 7 km inseamna ca vei pleca de la 250m si trebuie sa ajungi la 50? Sau nu ai inteles ca trebuie sa gasesti un loc cu altitudine de sub 200m pentru capatul estic al unui tunel de 10km.

Macar bazinul carbonifer de dupa Dumbravita l-ai vazut?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Dar ar avea sens rezolvarea problemei dacă nu s-ar avea în vedere mutarea traficului principal de pe Valea Jiului pe aici? Că pentru Severin nu cred că are nici un sens, ei au pentru marfă o altă magistrală, Dunărea :)

Neufunk

Hai sa calculam cifrele si sa vedem dupa daca mai este prostie.

Balota este la 300m. intaltime, locul unde tu ai intra in tunel este la 265, deci deja exista un avantaj.

dan tm

Cind si-ar permite Romania sa faca un tunel la Balota?

Dar pornind o linie din Balota spre EM Husnicioara nu s-ar modifica declivitatea folosind linia de marfa de acolo cu o racordare noua spre DT Severin Est? Pina la antestatia Romag linia a fost si electrificata.

dr4qul4

pai daca faci tunel de 7-8 km la Balota, nu ai intra la Balota ci mai aproape de Prunisor, unde tot 265m ai. Asa ca ramai fara avantaj.
Dar 8 km de tunel si 210m diferenta de altitudine, si ai 2,6% panta. cum mai serpuiesti tu inca 8 km pana la DTS? Poate doar daca faci un viaduct de cativa km, in bucla, cum am vazut pe la chinezi.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist