News:

.

Main Menu

Mentenanța drumurilor

Started by Ionut, January 02, 2016, 09:10:01 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar.ionescu

Aseara [18 Aprillie] pe directia Constanta - Bucuresti: DN3 -> A4 -> A2

- intersectie DN3 cu A4 -> bezna totala
- intersectie A2 cu A4 -> bezna totala
- nod Murfatlar A2 -> bezna totala
- alte noduri spre spre sensul spre Bucuresti -> bezna partiala

Cel mai frustrant este ca stalpii de iluminat sunt montati, probabil si instalatia aferenta este functionala, insa noi circulam in bezna.
La intersectia DN3 cu A4 [AICI mai precis] panourile de senalizare pentru instrare pe A4 indica doar directia inainte. Daca vii din DN ar trebui sa indice sa treci pe cele doua benzi dreapta, altfel te tot duci pe DN. Combinant aceasta semnalizare defectuoasa cu bezna si cu faptul ca acolo exista un parapet separator intre benzile DN si cele de intrare pe A4 -> reteta unui accident in asteptare

Nu stiu ce vrea sa faca Homor cu reorganizarea CNADNR insa mie mi se pare ca situatia din teren e crunta si nu poate fi adresata cu rotatii de cadre. Ma raliez si eu opiniei cum ca CNADNR trebuie desfiintata si recreate alte companii mai specializate [infrastructura, mentenanta, servicii, etc] de la zero [eventual si cu alti oameni daca ii mai avem sau macar cu dintre cei actuali, care pot si vor].

Exista cumva un dispecerat CNADNR unde se pot semnala [eventual online] toate aceste probleme? Mie mi se pare ca noi raportam problemele aici pe forum insa ar fi util sa avem si un mecanism de a le raporta celor care le si [pot?] rezolva.

vancouver

nicăieri in Germania nodurile rutiere nu sunt luminate. NICĂIERI. Săracii nemtii, trăiesc intr-o beznă totala.  Situația lor este crunta. La fel ca si pretentiile voastre foarte luminate...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cezar.ionescu

Daca nodurile mentionate nu erau prevazute cu instalatii de iluminat atunci sa zicem ca "pretentiile" nostre erau neintemeiate.
Avand in vedere ca instalatiile de iluminat sunt pe pozitii si totusi nu sunt folosite, eu numesc asta indolenta.

Legat de ce au germanii [sau altii] si noi nu avem, cred ca ar trebui sa depasim etapa in care sa ne raportam la altii ca pe motivatie cum ca "daca respectivii nu au, e ce sa mai ceri de la noi?". Eu zic sa ne raportam la ce putem noi, nu neaparat in comparatie cu ceea ce pot altii.
Daca nu erau altii, noi eram cumva lipsiti de vreo lumina calauzitoare? [probabil ca initial da, insa mai apoi ne-am fi descurcat pe resurse proprii].

Eu ce vad este ca nodurile respective au iluminat din proiect care ori nu e folosit [economie de curent electric?] sau este defect si nu e intretnut corespunzator. Acest aspect mi se pare ca denota o mare indolenta din partea CNADNR.

adiarc

Quote from: vancouver on April 18, 2016, 02:38:13 PM
nicăieri in Germania nodurile rutiere nu sunt luminate. NICĂIERI. Săracii nemtii, trăiesc intr-o beznă totala.  Situația lor este crunta. La fel ca si pretentiile voastre foarte luminate...
n-or fii luminate,dar parapetii sunt curati,intregi  si cu toate elem.reflectorizante in buna stare
la noi de multe ori sunt greu vizibili si cu iluminat,fiind grei de noroi

plus ca nu trebuie sa copiem totul ad-literam...eventual ce fac ei bine
consider un mare plus iluminatul nodurilor...banii se duc oricum,daca nu,pe ajutoare sociale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AkaManah

Intre Alba Iulia si Teius se face o peticire infioratoare. E cam al 5 -lea an cand fac asta si o fac rau de tot. Drumul a devenit un cosmar denivelat si aglomerat. Chiar nimeni nu verifica calitatea lucrarilor?!

adiarc

Se pare ca nu...am observat si eu acest lucru....
De fapt si pe drumuri unde se circula mult mai tare,cum ar fii Centura Sibiu,peticelile sunt de toata jena...in nici un caz "la nivel"...cele deosebit de proaste de pe centura Sibiu au fost executate de Comtram Sibiu
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: vancouver on April 18, 2016, 02:38:13 PM
nicăieri in Germania nodurile rutiere nu sunt luminate. NICĂIERI. Săracii nemtii, trăiesc intr-o beznă totala.  Situația lor este crunta. La fel ca si pretentiile voastre foarte luminate...

Si sunt singura tara din lume care ignora un corp imens de cercetare in siguranta rutiera prin neincluderea unui normativ de iluminare de noduri...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

#157
^^

Pooftim? Elemete reflectorizante in Germania? Undeeeeee???? Bai mai reduceti din viselea alea.
Doar pe cele mai recent deschise tronsoane din Germania (noi sau reabilitate) avem elemente reflectorizante - dar deseori si acelea abia se mai vad.

In rest iluminarea nodurilor este o MAAAAAARE ABERATIE marca UE (nu, stati linistiti, n-au inventat ai nostri apa calda, tot la copy-paste suntem). Trecerea ochiului de sofer semi-obosit prin zone puternic luminate pe timp de noapte este un pericol si se pot produce accidente grave. Nu mai intru in detalii, am facut-o deja de atatea ori.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#158
Quote from: frunzaverde on April 18, 2016, 09:31:50 PM
Si sunt singura tara din lume care ignora un corp imens de cercetare in siguranta rutiera prin neincluderea unui normativ de iluminare de noduri...

Putem discuta pe tema asta, dar nu putem spune ca siguranta rutiera in Germinia nu este buna. Iar pana la expresii de genul "bezna totala" sau "situatie crunta" e cale lunga.

Numai asa o chestiune scurta frunzaverde: Daca un bec se defecteaza, cum procedam ca sa-l inlocuim? Cand oprim traficul? Care sunt riscurile pentru muncitorii aflati intr-o nacela pe banda a treia a unei autostrazi extrem de circulate? Care sunt riscurile de creare a unui ambuteiaj? Care sunt costurile economice ale unui ambuteiaj creat ca urmare a inlocuirii a 1 sau 2 becuri?  ??? Care este cheful soferilor sau nervozitatea dupa un moment de ambuteiaj? Care este riscul ca un vehicul sa intre in capatul ambuteiajului sau in vehiculele de intretinere?

PS. Nici in Ungaria, nici in Austria, nici in Slovacia, nici in Cehia, nici in Italia, nici in Franta, nodurile / iesirile de pe autostrazi nu sunt luminate in general - posibil sa existe exceptii. Nu discutam de zonele de centura a oraselor mari, unde de regula avem lumina, dar si restrictii de viteza. Si iar nu discutam de zonele cu bariere de plata - acolo din nou avem restrictii severe de viteza si lumina este inca un semnal de reducere, de zona "ca in oras".

Asa ca nu stiu cum de este Germania singura tara care ignora ... cam toate tarile ignora sau nu au ca prioritate rezolvarea acestei probleme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Si pe A1 Buc-Pitesti am vazut sambata parapeti noi!!!
Iar la dedulesti avanseaza cu zidul de sprijin. E aproape gata. Dar au aparut alunecari in alte zone. Si nu au fost cine stie ce ploi!!!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Quote from: cezar.ionescu on April 18, 2016, 03:10:00 PM
Daca nodurile mentionate nu erau prevazute cu instalatii de iluminat atunci sa zicem ca "pretentiile" nostre erau neintemeiate. Avand in vedere ca instalatiile de iluminat sunt pe pozitii si totusi nu sunt folosite, eu numesc asta indolenta. (...) Eu ce vad este ca nodurile respective au iluminat din proiect care ori nu e folosit [economie de curent electric?] sau este defect si nu e intretnut corespunzator. Acest aspect mi se pare ca denota o mare indolenta din partea CNADNR.

O mare indolenta din partea CNADNR - asta este un lucru cert. Indolenta se vede la tot pasul, desi se constata o minima imbunatatire de la an la an.

Eu am vrut sa subliniez ca nu trebuie sa exageram in a critica unele lucruri si in a avea pretentii. Una este sa atragem atentia si cu totul altceva rezulta din prima ta postare. Citez: "bezna totala", "situatie crunta". Nici una nici alta. Nu functioneaza si atat. Daca marcajele sunt bune (si pe A2+A4 in general sunt bune) atunci nu este nici o problema.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

În principiu de acord.
Dar !...
Quote from: vancouver on April 18, 2016, 11:25:07 PM

Trecerea ochiului de sofer semi-obosit prin zone puternic luminate pe timp de noapte este un pericol si se pot produce accidente grave. Nu mai intru in detalii, am facut-o deja de atatea ori.

Ramanerea ochiului de sofer semi-obosit în aceeași stare prin zone ne-luminate, atunci când zonele respective sunt noduri, poate avea efecte mult mai rele.

Faptul că intri într-o zonă puternic luminată poate te trezește şi îţi dai seama că trebuie să decizi dacă mergi înainte sau ieşi prin nod.

Iar dacă ochiul de sofer este prea-obosit, mai bine opreşte într-o parcare...
Cu şofer şi maşină cu tot...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar.ionescu

Totusi trecerea de la intuneric la lumina nu se face chiar brusc. Chiar daca circuli cu viteza [legala] nu ajungi brusc in zona luminata ci te apropii treptat de ea. Astfel ochiul are timp sa obisnuiasca cu intensitatea luminoasa crescanda. Probabil mai greu se obisnuieste de la trecerea inapoi in intuneric
Am folosit expresii mai tari [le-as zice ferme mai degraba] pentru a descrie situatia intrucat ea nu este sporadica, nici noua, ba dimpotriva. Cred ca vremea tolerantei a trecut si e nevoie de fermitate in abordarea situatiilor de acest tip.
Revin cu intrebarea [putin reformulata]: daca tot se intentioneaza schimbari in procedurile legate de  infrastructura, nu s-ar putea face "lobby" din partea API pentru crearea unui mecanism de sesizari online direct la responsabil [CNADNR, MT, DRDP...] ? Alte institutii au asemenea mecanisme functionale [garda de mediu, inspectoratele de politie ...]. Noi ne sesizam unii pe altii pe acest forum insa in lipsa unui mecanism eficient de sesizare catre responsabili, e mai degraba o refulare [ma includ si pe mine, desigur]. Ma ofer sa redactez o cerere pentru crearea unui astfel de mecanism de sesizari.

dr4qul4

Masina are faruri, iar semnele de circuclatie sunt reflectorizante.
Asadar nu este o tragedie ca nu avem iluminate nodurile. Hai sa schimbam intai parapetii si mai ales sa-i spalam.
A3 Bucuresti-Ploiesti se vede exceptinal noaptea - inca nu au furat catadioptriile de pe parapeti.

Ce mi se pare tragic este inclinatia romanilor spre a "ciordi" catadioptriile de pe orice drum proaspat reabilitat.
Am mers pe un DJ, pe o ceata groasa, si toti stalpisorii din afara localitatilor erau deposedati de elementele reflectorizante. In sate mai ramasesera, indeosebi in locurile iluminate.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

nodurile ca nodurile (oricum in multe cazuri nu se platesc facturile ca nu sunt bani la DRDP), dar mai tragica e cerinta de iluminare a podurilor peste 100 de metri. Ai un pod la dracu in praznic, departe de orice sursa de energie, si trebuie sa faci de la zero o retea electrica, inclusiv transformatoare care costa lejer sute de mii de euro.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).