Industria de aviatie din Romania

Started by Ionut, September 26, 2011, 01:04:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Airbus deschide la Ghimbav o fabrică de elicoptere Super Puma

Quote[...]

Noua fabrica de elicoptere Super Puma din Ghimbav va fi construită de Airbus pe un teren de un hectar și jumătate primit de la IAR Brașov, lânga fabrica deja existentă acolo. Terenul a fost oferit în schimbul unei participații la profit. Potrivit acordului, IAR va ramâne în proprietatea terenului, însa Airbus îi va plati taxele către autoritățile locale. În același timp, din profitul pe anul trecut, IAR, firma controlată în continuare de statul român, va intra în acționariatul unei firme controlate de Airbus în România, care se numește Vadstena și care va construi și opera noua fabrică din Ghimbav.

Planurile pentru noua fabrică s-au aflat pe masa IAR Brașov mai bine de trei luni, timp în care șefii companiei de stat au încercat să îi convingă pe cei de la Airbus să cumpere din România componentele pentru viitoarele elicoptere Super Puma. Dacă i-au convins sau nu, nu se știe deocamdată, iar acesta nu este singurul detaliu important care ramâne necunoscut pentru moment. 

Airbus nu a anunțat la cât se va ridica investiția în noua fabrică din România și nu se știe nici câți oameni vor fi angajați acolo. Vor fi în mod clar mai mulți decât cei 300 de angajați pe care îi mai are IAR Brașov în prezent în atelierele din Ghimbav, care, în ciuda faptului ca nu au mai produs niciun elicopter, ci doar au reparat, au reușit să aibă un profit de aproape 400 de mii de euro anul trecut.

Însă viitoarea fabrică de elicoptere pe care o va construi Airbus va rula mult mai mulți bani.

[...]

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut


frunzaverde

Quote from: Ionut on July 28, 2014, 01:43:35 PM
Fara nicio legatura cu Ucraina? :)

Negocierile au mai vreo 2 ani - au inceput dupa succesul fabricii Aerotec. De altfel, IAR si ceea ce e azi Airbus au o colaborare cu multe, multe decenii in spate (IAR fabrica Puma din 1974, sub licenta Aerospatiale).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cricric

^^Ai vreo idee cate locuri de munca poate genera investitia asta?

frunzaverde

Quote from: cricric on July 28, 2014, 03:05:15 PM
^^Ai vreo idee cate locuri de munca poate genera investitia asta?

Depinde de cat integreaza din productie. Oriunde de la 100 (daca nu integreaza mare lucru, doar fac asamblare finala), pana la >1000 (daca fac si pre-asamblare, fac si anumite repere la Brasov etc. etc.). Nu uita ca va folosi componente Aerotech si din cate am inteles, va integra si o parte din echipamentele (si oamenii) IAR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cricric

Merci frunzaverde. Sunt chiar curios cum va arata la sfarsit treaba. Cati angajati, raport ingineri si personal foarte calificat la numar de angajati, medie salariala, eventual daca orasul mai poate atrage investitii in industria de aviatie.
Probabil vor anunta peste cateva luni alte detalii. Industria de aviatie e importanta, produce bunuri de valoare (adaugata) mare. Am putea avea la Brasov 3 sectoare mari: automotive, industria de aviatie si turism.

cricric

Quote from: frunzaverde on July 28, 2014, 05:15:57 PM
Depinde de cat integreaza din productie. Oriunde de la 100 (daca nu integreaza mare lucru, doar fac asamblare finala), pana la >1000 (daca fac si pre-asamblare, fac si anumite repere la Brasov etc. etc.). Nu uita ca va folosi componente Aerotech si din cate am inteles, va integra si o parte din echipamentele (si oamenii) IAR.

S-a semnat contactul. Articole mai vechi vorbeau de 700-800 de angajati. Vedem.

doryan93

Tudor Tech, compania fondată de Mircea Tudor, cel care a construit scannerul de avioane care a câştigat Târgul de Invenţii de la Geneva, va construi o linie de producţie în Elveţia, în localitatea Saint-Imier, unde va crea 120 de locuri de muncă.
https://www.youtube.com/v/SKkEtGO-TSg
Sursa

iuli

Primul avion de pasageri fabricat în România va fi expus în faţa aeroportului Henri Coandă Bucureşti

QuotePrimul avion de pasageri produs în Romania, acum 33 de ani, va fi expus în faţa aeroportului Henri Coanda. Ajunge astfel pe urmele celebrului Concord, aşezat la intrarea celui mai mare aeroport din Franţa. Rombacul nostru va fi mai întîi cosmetizat. Pentru început, i se vor tăia aripile, luat de pe câmp şi dus în hangarul unde va fi pregătit pentru noua lui istorie.

Taromul, compania care a deţinut prima dată avionul, a decis să-l vopsescă în culorile lui iniţiale, iar administraţia aeroportului a promis să-l aşeze chiar în faţa aerogării, în rondul în care acum este aşezat catargul cu steagul României.

Rombac 1-11 este primul avion cu reacţie construit în România, în anii '80.

Aeronava a aparţinut companiei Tarom, însă, în anii '90, toate aeronavele Rombac 1-11 au fost interzise pe mai multe aeroporturi din Europa, din cauza zgomotului puternic produs de motoare. Atunci, compania naţională care le deţinea a fost nevoită să le vândă sau să le închirieze unor operatori din Africa şi Asia, unde regulile nu erau la fel de stricte. Avionul, care acum se află pe câmpul aerodromului, a fost închiriat companiei Aero Asia. După ce a ieşit din serviciul comercial, a fost adus înapoi în ţară şi lăsat la Aeroportul Henri Coandă, care a cumpărat epava. Timp de 6 ani, avionul a fost folosit pentru antrenamentele pompierilor.

România a fost una dintre puţinele ţări din blocul socialist care a fabricat avione de pasageri. Nouă astfel de aparate au fost construite, desi planul era de 80. Rombacul zbura la 10.000 de metri cu peste 800 de km pe oră. 119 pasageri încăpeau la bord. Indiferent de ţara în care a operat, niciun avion Rombac nu a fost implicat în accidente aviatice.

Timp de trei luni, situl de aviatie Aeronews a dus o campanie grea pentru ca Rombacul sa fie expus, astfel ca publicul să poată admira acest simbol al aviaţiei româneşti. 1500 de oameni au sarit în ajutor, unii chiar s-au oferit să dea bani pentru ca aeronava să poată fi mutată din câmp.

Sursa: TVR
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog



TibiV

Quote
Bucureşti, 18 august 2015

COMUNICAT DE PRESĂ

    Secretarul de stat în Ministerul Economiei, Comerțului și Turismului,  Sorin Encuțescu,  s-a întâlnit, în data de 14 august a.c., cu reprezentanți ai companiilor Airbus Helicopters – Franța și Airbus Helicopters Industries – România.
     În cadrul discuţiilor, a fost evidențiată determinarea pentru realizarea în România a unei noi capacități industriale destinate producției de elicoptere și finalizarea procedurilor legale de obținere a ajutorului de stat și a autorizațiilor de construire a noii fabrici.
     Au fost discutate, de asemenea, aspecte privind principiile care vor fi incluse în noul Acord de cooperare care va contribui la definirea și statuarea noului cadru de cooperare. Acordul va statua inclusiv participarea largă a unor companii românești din industria aerospațială, în calitate de potențiali subcontractori, la fabricarea acestui elicopter.
     Reprezentanții Airbus Helicopters au menționat că, în condițiile în care toate procedurile legale vor fi îndeplinite în timp, este posibil ca începerea lucrărilor de construcție la noua fabrică de elicoptere să aibă loc în a doua jumătate a lunii octombrie.
     La întâlnire au participat, din partea Airbus Helicopters: Fabrice Arfi, Vice-President Business Development Airbus Helicopters, Yann Guermonprez, Legal Directorate Airbus Helicopters, Baudoin Marraud-des-Grottes, Sales ManagerAirbus Helicopters pentru Europa de Est și Serge Durand, Managing Director Airbus Helicopters Industries.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Si unde sa se constriuasca aceasta fabrica?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Banuiesc ca la Brasov si banuiesc ca e vorba despre extinderea spatiilor deja existente.
Zvonurile spun ca spatiile de fapt aprtin lui Tender, care se ocupa si de autorizatii si alte detalii iar chiriasii sunt feriti de interactiunea extinsa cu birocratia romana. Dar acum, cu Tender in inchisoare, ori avea nevoie de alte garantii.  :(

iuli

Din pacate comunicatul e destul de evaziv. E vorba de fabrica de la Ghimbav. De fapt va fi remoderenizata si extinsa actuala fabrica.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog