Industria de aviatie din Romania

Started by Ionut, September 26, 2011, 01:04:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: Eurocopter on June 03, 2013, 01:18:01 PM
Recent au mai primit 5 mil. EUR cash de la actionari pentru reconfigurarea flotei. Este ultima lor sansa. De banii astia isi acopera aproape un an dry-lease la 2 738-uri. Dar apoi ca sa-ti mearga ai nevoie de marketing, management si vanzari bune, lucruri pe care ei nu prea le-au avut niciodata.

Cred ca or sa incerce strategia 'low cost pe usa din dos', cu 733/4 clasice luate dry lease cat mai ieftin. Acum au un 734 de la LOT (SP-LCC), probabil ca mai incearca sa obtina unul ieftin, aproape de "capatul de linie", de pe care sa incerce BCM/CRA. Nu cred ca au absolut nici o sansa. Pe Craiova sunt la degetul mic al WZZ (si sunt pe o piata foarte low margin, CRA este in catchement-area OTP, chiar daca legaturile pe sosea/CF sunt doar ok, in care nu pot avea succes cu preturi de 3-400 EUR R/T).

De pe BCM ii poate elimina usor Blue Air la orice clipa - pot face asta prin diverse tactici nu chiar curate, dar pot face asta perfect legal.

Ma intreb de ce nu abandoneaza complet piata romaneasca, se muta la Chisinau complet (unde deja au operatiunea MDV) si deschid cateva rute semi-low-cost point-to-point spre Italia, Rusia (au drept de trafic) si Spania. Dat fiind ca piata moldoveneasca aero e momentan inaccesibila LCC-urilor, s-ar putea descurca cu preturi medii R/T la 150 EUR.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Eu nu-i înţeleg nici acum de ce nu au ales de la început varianta low-cost. România nu este o piaţă pentru transportul aerian unde lumea preferă să meargă cu maşina peste tot chit că face 12 ore de la Timişoara la Iaşi şi costul e aproximativ cu un bilet de avion. Singura strategie de a atrage românii către avion este un preţ mic şi o publicitate agresivă. S-au gândit să intre pe o piaţă unde TAROM-ul de abia răsuflă. Ce sperau?
Chiar şi rutele în afară de genul Spania, Italia sau Franţa nu sunt prea atractive pentru românii din afară care preferă autocarele doar pentru că pot umple calele cu tot felul de lucruri şi îi lasă door-to-door.
Eu unul sunt extrem de dezămăgit că România la 24 de ani de la Revoluţie nu trage spre avion ca mijloc de transport mai ales când rutele auto sunt cum sunt!
Ideea cu mutarea celor de la Carpatair la Chişinău mi se pare singura scăpare logică, deşi cu actuala flotă greu te mai redresezi, iar Boeing-urile (de care or fi până la urmă) prevăd că o să fie o piatră la gât.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

#92
Nici eu nu mai vad loc de inca un LCC in Romania. Atat de bine sunt infipti JOR si WZZ pe feliile lor incat pana si la RYR cu toata forta lor le este greu sa intre. Pe TGM RYR din ce am auzit merge slab pe cursa de Pisa, deci s-ar putea sa o vedem inchise din orarul de iarna.

Ceva oportunitati ar mai totusi fi pe CRA, SBZ si CND, dar destul de limitat si pe CRA deja intra WZZ. Chiar nu inteleg ce e in capul KRP alegand sa intre pe BCM in gura leului pe niste rute deja operate de JOR.

In cazul in care vor lua 737, gaurile care le vad eu pentru KRP ar fi asa CRA-FCO/MAD/BCN/DTM/VLC; SBZ-DTM/FCO/MAD/BCN/VLC/BVA/LTN; TSR/CND-CRL; BCM-DTM; CND-FCO/BVA/LTN/DTM/MAD/BCN/VLC.

Bineinteles ca nu vor avea capacitatea sa opereze toate cursele de mai sus, dar cam astea ar fi oportunitatile existente in prezent in Romania. Ele vor fi mai devreme sau mai tarziu acaparate de WZZ/RYR daca nu se actioneaza prompt.

PS: astazi s-a lansat la SBZ licitatia pentru LTN. Oare cei de la KRP au aflat?

iuli

Eu pentru LRTR mai degrabă văd un EDDS decât EBBR pentru că Alcatel trimite oameni în delegaţii în şi dinspre sediul central destul de des.
Iar legat de curse spre EGGW, poate au aflat dar cu ce să le mai opreze? Cu F100 care le mai au? Cu escale?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

KRP a indepartat harta cu hub-ul din TSR, inlocuind-o cu o reclama spunand de preturi de 49 EUR all-in. Pare ca incearca o strategie de "semi-low-cost", point-to-point cu all-in de pe aeroporturi secundare, cu frecvente slabe (2-4 x w).

Au simplificat puternic sistemul de tarificatie - milioanele de fare-uri cu reguli dubioase de durata si destinatie au fost eliminate. Biletele full flex au un pret fix pentru fiecare segment (140-180 EUR/segment+taxe), biletele basic fiind impartite in bucket-uri (cred ca de cate 20 pax/bucket, este doar "an educated guess"), fiecare bucket la pret cu baza fixa, crescand din 10 in 10 EUR (+taxe) de la o baza de 0-7 EUR (e.g. 1 EUR, 10 EUR, 20 EUR etc).

Pretul pe segment cu taxe, basic, se duce undeva la 50-70 EUR, cu availability cat-cuprinde pe toate rutele in iulie-septembrie. Acum... cum naiba cred ca vor putea sa supravietuiasca cu incasari la nivelul RYR in conditiile in care opereaza niste rable bine-inghititoare-de-combustibil, in regimuri high-cost, cand numai cateringul si handlingul o sa-i coste o avere (la cate zboruri vor avea, n-au sanse sa primeasca vreun discount de volum de pe undeva)?

Mai e si concurenta WZZ (si chiar JOR), care au resurse mai mari ca KRP, si isi pot permite 2-3 luni de preturi de dumping, pana cand KRP ramane fara cash.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Eurocopter

Sincer in situatia actuala si cu ultimele masuri luate, KRP mi se pare ca merge inevitabil spre faliment. Transa de cash de la investitori a fost ultima lor sansa dar se pare ca o vor irosi si pe aceasta. La ce costuri de operare au pur si simplu nu se pot bate cu WZZ/JOR pe TSR/BCM.

Le dau maxim pana la introducerea orarurului de iarna. Apoi in cel mai bun caz se vor retrage pe KIV.

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

MRS

Si s-a inaltat...
Scuze de calitate, capturi rapide de




:cheers:

Nice bird!


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...


ciprebbe

^^^ de pe harta asta
asta nu se plimba cam mult? 8 ture peste Oradea




Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

:lol: Pai tu ce faci ii spionezi? :D Poate nu a avut "intrare in gara" Oradea.

ciprebbe

Se joaca omul ...daca ii dai jucarii noi :P
Ma uitam la cele de peste ardeal si majoritatea erau in tranzit, apoi am aruncat un ochi pe Otopeni unde era liniste pe o raza de 200km, si am revenit  iar avionul acela era rotit la 180 grade..asa ca am dat dupa el :P si mai bine de juma de ora se invartea ....
Acu vad ca a garat..... nu stiam ca e asa aglomerata"Gara Oradea"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Ah, acum vad pe pe flight24 spune "private owner". Poate se plimba tipul, o fi pasionat de-al nostru. :lol:

MRS



A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

nenea_hartia

Quote from: Mrs on June 14, 2013, 11:08:38 AM
Si s-a inaltat...
Scuze de calitate, capturi rapide de

Nice bird!
O aeronavă formidabil de manevrabilă și cu o portanță ieșită din comun. Poze de sâmbătă, de la Le Bourget: