News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Airport lounge

Started by TibiV, March 18, 2018, 12:00:18 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Foarte bine explicat, felicitări @TibiV.
@alexandru_m sper să nu apucăm zilele în care să avem nevoie să aterizeze un c5-m încărcat la maxim....

frunzaverde

Quote from: alexandru_m on December 31, 2022, 08:24:16 PMSa speram ca pista aia de 4 km va fi si folosita in totalitate atunci.

Nu are de cine sa fie folosita. Avioanele militare au (aproape) intotdeauna nevoie de piste semnificativ mai scurte decat echivalentele lor civile.

La designul avioanelor de transport grele militare se fac alte compromisuri fata de avioanele civile echivalente. Costul de operare orar este irelevant (un C5 sau un Hercules sau un An124 e operat muuuult mai putine ore pe an decat un 747 sau un 767 cargo dedicat, adesea facand sub o zecime din orele de zbor anuale), mult mai importanta fiind flexibilitatea (accesul pe aeroporturi slab echipate, cu probleme de infrastructura, pista scurta etc.).

Designul aripilor e un exemplu : C5 are aripile sus cu un design facut intentionat pentru a creste forta portanta la decolare, cu flapsuri supradimensionate pentru a putea zbura lent la aterizare, cu un raport mai mare intre forta de tractiune (Ft) produsa de motoare si greutate (G), tocmai pentru a putea genera forta portanta rapid. Compromisul este ca consuma mult, mult peste ce era acceptat chiar si in anii '70 in lumea civila.
 
La incarcare maxima (MTOW), un C5 are nevoie de 3500 metri de pista in conditii IAS, si de 1500 metri pentru aterizari la MLW (https://contentzone.eurocontrol.int/aircraftperformance/details.aspx?ICAO=C5&).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexandru_m

Scuze, am fost vag in exprimare.

Ma refeream la transporturi agabaritice, nu la avioane militare  O:-)

TibiV

#168
Quote from: TibiV on December 31, 2022, 03:53:57 PM....
Sper ca va fi utila explicatia (chiar daca este un pic "grosiera", mai sunt si alti factori

@frunzaverde mi-a "stricat" o parte dintre "ceilalti factori"....  :lol: Insa tot ceea ce a spus el este corect.

Da, NU poti compara niciodata avioane civile cu avioane militare.

Din simplul motiv ca avioanele militare trebuie sa faca ceea ce avioanele civile NU pot sa faca...

Pur si simplu este alta filozofie.
Deci avioanele militare sunt over-powered, muuult mai scumpe, si "insensitive" la factori externi (pretul carburantului, costul cu echipajul samd)
La razboi nu te uiti ce consum/costuri ai pe km*pasager - pentru ca pur si simplu nu ai pasageri platitori...

Este ca si cum ai compara masini F1 cu autocare/autobuze...
Pur si simplu este ca la "militare" costul unei ore de zbor NU conteaza - cand nu zboara este pace, cand zboara plateste statul cat este nevoie...

Pentru ca tot s-a amintit Myria: avionul ala nu a facut niciodata "curse regulate", ci doar transporturi agabaritice, unde nu exista "economy class"...

La cele de mai sus as adauga ca niciun avion militar de dupa 1970 nu a avut "varianta civila" (cu exceptia celor din URSS, dar acolo este alta discutie...)
Invers - da! Au fost avioane civile (modele "long proven") trecute la sarcini militare (de la cisterne aeriene la AWACS, si chiar Air Force One-urile...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Dacă v-ați întrebat vreodată cum se face curat in avion (din păcate de data asta cu pasagerii la bord):





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dumbravaandrei

am prins si eu pe klm de suficiente ori...
nici bine nu terminau de debarcat pasagerii din avion ca deja ne imbarcau pe noi si simultan cu activitatile astea intrau si oamenii de la curatenie in aeronava...

ca si conditii de transport, la ora actuala avionul mi se pare unul din cele mai proaste servicii existente (mai rau si decat trenul chiar).

Earthchild

Dar raportul timp/distanță este imbatabil.

TibiV

^
Da, dar de aia era Titanicul atat de atractiv...  ;)

Lux, frate!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Ca să adaug un pic de context, că am ajuns in alt aeroport și am WiFi:
Zborul era din MEX la IST. Dar a făcut o escală de o oră în Cancun și ne-au ținut în avion. Un pic debandadă, însoțitorii arătau către bagajele de mână și întrebau ale cui sunt, "aspiratorii" își făceau treaba lor, alți curățători adunau gunoaiele, etc.
All in all cred că am stat vreo 16 ore în avion, de la îmbarcare la debarcare. Poate chiar mai mult
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


dimonco

Republica MOldova

TibiV

De la Republica Moldova?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

corina0125

Bunăăăă,
Sunt studentă în anul IV la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București. 😊

Vă scriu pentru a vă ruga să participați la un chestionar online intitulat "Zbor fără bariere: Incluziunea Persoanelor cu Dizabilități în Sfera Aviației". 🙏🏼✈️

Participarea dumneavoastră este extrem de importantă pentru mine, deoarece răspunsurile dumneavoastră vor contribui semnificativ la realizarea unui studiu aprofundat și relevant pentru dezvoltarea lucrarii mele de licență. 📊

Pentru a accesa chestionarul, vă rog să faceți clic pe următorul link: 👇🏼

https://forms.gle/ZT84EHqpMybwVnoj9

Vă mulțumesc anticipat pentru timpul și implicarea dumneavoastră! 🤗