News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Chiar si asa, ar fi bine macar sa faca contractele strict pentru tuneluri si drum de acces catre tunel (sau macar pentru cele de minim cateva sute de metrii). Vom ajunge sa avem aceeasi situatie ca pe LD..

pasadia

Prostie - prostie, dar a distribuit-o si Moise Guran. Ma rog, el il distribuie si pe Mihai Craciun, ceea ce e cam acelasi lucru...

vancouver

Sa nu confundam saparea a unui tunel cu executia la gata. Saparea pana la strapungere este primul pas. Abia apoi pot incepe lucrarile de realizare a boltii de beton si a radierului de beton, lucrari care dureaza cam inca o data cat a durat saparea. Si numai cand aceste lucrari de betonare sunt gata, incep cele finale, cum ar fi asfaltarea, instalatiile, iluminarea, monitorizarea video etc... Acestea pot sa dureze si ele inca destul.

In general, daca un tunel se strapunge sa zicem in timpul T, finalizarea dureaza cam 2,5 * T. Apoi se mai adauga faptul ca la autostrada exista de fapt 2 tuneluri (tuburi) paralele, si se lucreaza decalat. Decalat cu ca. 1 an ... Sau mai mult. Depinde de cerintele beneficiarului si de aici rezulta si costurile.

Doar la tuneluri extrem de lungi (peste 5 km) se incepe saparea din ambele capete si apoi se lucreaza cu mai multe echipe de betonare concomitent, dar sunt mari probleme de logistica a aprovizionarii in aceste conditii.


Asa ca, da, este posibil sa se faca strapungerea tunelurilor in 1-2-3 ani, dar asta e doar o mica parte a timpului de executie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

^adaptand aceasta realitate tehnica la cea birocratică si la lipsa de responsabilitate rezulta un termen realist de 2,5 x 3...adica vreo 7 ani ,daca nu avem suprize de genul unor rezilieri....si pana la urma ar fii si acesta un termen optimist....pentru LD 3 si 4 avem deja 5 ani ( 2012 ) si in cel mai fericit caz vor fii gata in 2018,adica dupa 6 ani de la semnare....fara tuneluri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

__dir

Dupa o negociere de 2-3-4-5 ani, constructia lui in timp e un fleac. Intr-un final chiar nu mai conteaza. Cred ca asta e si logica astora de pe Lugoj-Deva.

disney

Tunelul Meses este tot in aer.



Daca nici pina acum inca nu au primit studiul complet, ce sa mai zicem? ???

alecu26

NGC, oare penalitatile astea aplicate, nu are trebui sa se vada in ROGOP, sau cum se numeste acel site cu platile si facturile CNAIR?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

Putem afla mai in detaliu stadiul SF pentru tunelului Meses? Parca horatiu sau cutter ziceau ca au facut foraje inclusiv pentru portaluri.

Vad ca daca intrebi CNAIR de stadiul unui proiect intarziat, ei raspund ca intr-adevar e intarziat si-n continuare..
intr-o corporatie intrebarile cheie ar fi: care sunt pasii urmatori pentru a iesi din impas, cine ii intreprinde, si ce calendar de lucru este.

disney


alexV

mersi, stim stadiul. :)) more or less
cand am intrebat drdp-ul despre alte chetiuni, le-am cerut "un calendar realist in legatura cu etapele viitoare" poate poti incorpora asta in viitoarele cereri de informatii

:cheers:

NGC

Quote from: NGC on May 21, 2015, 08:05:01 AM

[155050] / 28.10.2014: "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru TUNEL Meses"
    Depunere oferte: 11.12.2014
    Oferte deschise in 11.12.2014: 6 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 01.04.2015 conform anuntului de atribuire [156919] / 21.04.2015 catre TECNIC CONSULTING ENGINEERING (loc 3)
    Valoare estimata:  1.821.578,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 1.096.337,00 RON fara TVA


Data incepere contract: 20.04.2015
Termen contractual: 12 luni

Quote
Pana in prezent nu s-au efectuat plati in cadrul acestui contract si s-au aplicat penalitati in valoare totala de 278539.06 lei fara TVA reprezentand perioada de intarziere pentru neindeplinirea obligatiilor contractuale aplicate perioadei 20.09.2015 - 11.07.2017.

Matematic vorbind, se potriveste totul. :lol:

alecu26

Posibil sa fi fost si termene intermediare.

NGC, poti sa vezi in ROGOP cum si daca s-au aplicat aceste penalitati? Era o disputa pe aici pe forum care e modul in care se aplica aceste penalitati.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Granata06

Voi ce varianta ati alege si de ce?


alecu26

Din pacate sau din fericire cam asa arata un munte....Dar noi facem identificari de falii si straturi de genul ala, cu baietii de la institutul geologic roman. :((

Oricum misto softul.

Care sunt variantele 1 si 2?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Granata06

Este o postare de pe FB (The Constructor - Civil Engineering Home)
Nu am gasit alta postare cu variantele 1 si 2.