News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

@JohannDB, Tunele SA a executat tunelurile rutiere de la Portile de Fier si Lacu Rosu. Problema e ca au ratat la mustata falimentul, iar acum supravietuiesc printr-o singura lucrare si anume reparatia capitala a tunelului CF Runcu. Dupa ce s-o termina si lucrarea asta, Dumnezeu cu mila!

Liviu M

Daca sunt facute civilizat (adica chiar sa te simti in continuare pe autostrada), eu n-am nici un stres cu tunelurile. Si am facut un an de zile naveta saptamanala prin cel mai lung tunel nemtesc - Rennsteig (plus cele 3 mai scurte). Singurul stres era cu pastratul celor 80 km/h, ca sunt radare (camere), desi le invatasem, stiam unde sunt.
Iar cand am trecut prin Gotthard a fost chiar o placere, da' probabil din cauza c-am asteptat mult la intrare si ma bucuram ca in sfarsit merg.

pasadia

@adrian rosca totuși tunelele alea (porțile de fier și bicaz) intra la categoria de sub 400 metri (fără ventilație, fără cine știe ce iluminat, fără masuri de siguranță speciale). Adică mno, as zice că valorează fix zero.

alin2pas

Dacă studiile de fezabilitate sunt făcute corect, cu toate cercetările în teren și forajele necesare, iar valorile lucrărilor nu sunt subevaluate la licitații, nu cred că nu se găsesc firme care să realizeze tunelurile rutiere. Trebuie în schimb un efort din partea CNAIR și MT pentru documentare referitor la alte lucrări similare executate în Europa: costuri, măsuri de siguranță necesare etc. Vor trebui impuse prin normative condiții minime de securitate (bazându-se pe experiența din celelalte țări), dar cred că exact acest efort nu sunt dispuși cei din CNAIR să-l facă. Eventual cei care ar ajunge în CNIR (dacă se va înființa).

naivu

In secolul XIX se sapa drill&blast, in secolul XXI cine vrea sa faca ceva de calitate intr-un timp acceptabil sapa cu TBM; nu stiu pretul unei TBM dar prin comparatie cu costul unui proiect major de infrastructura banuiesc ca nu este prohibitiv!

Ionut

Iti trebuie cam 5 km de tunel pentru a justifica un TBM, din ce stiu. Poate ne zic experții. Mesesul nu atinge 5 km nici în visele erotice.

naivu

#141
Am vazut mai sus ca tunelul Meses are 2,9km. Daca se cumpara o singura TBM si se sapa pe rand cele doua sensuri se fac deja 5+km  si devine rentabil ;)
2-Odata terminat tunelul Meses nu se poate recupera nimic din TBM ca sa obtii un 25-30% discount pt 2 TBM-uri pt A8 sau A13?

dr4qul4

Ma bazez pe tine ca stii sa intorci TBM-ul din 3 miscari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Basca parcarea cu spatele  :lol:

horatiu.cosma

Există thread separat pentru discuții despre tuneluri, iar pentru novici, se pot studia materiale pe net înainte de a emite opinii interesante, spre exemplu se poate începe de aici.

alexmocian

Imi place replica Adrian Rosca. Parcarea cu spatele mai greu dar intoarcerea (360) este deja design facut the Herrenknecht AG (o firma foarte respectata in technologia TBM) pentru o mina uriasa de Cu in Arizona. De fapt daca am ocazia o sa vorbesc cu Steffen Dube representatul lor pentru NA sa-si dea cu parerea despre Mesesul nostru "complicat".   

JohannDB

Bine că nu a spus nimeni nimic de "gararea" (nu parcarea) pe stânga sau dreapta a TMB-ului .... :lol: :lol:
E interessantă comparația între D&B și TMB ......
Side by side: how do the two methods stack up?

Here are a number of factors that will help us compare the two methods:

    Site prep time:
        D&B less startup time
        TBM 3-12 months

    Excavation rate:
        D&B 3-9 metres a day
        TBM 15-50 metres a day

    Tunnel shape:
        D&B typically horseshoe-shaped but can be other shapes
        TBM uniformly round
    Ground vibration:
        D&B high
        TBM low
    Populated or unpopulated area:
        D&B typically unpopulated or in populated areas with restrictions
        TBM populated or unpopulated
    Access to skilled labour:
        D&B requires unique skill sets and certification
        TBM primarily mechanics

In addition to the factors listed above, there are also significant differences as far as costs are concerned – TBM minimizes workforce-related expenses, as well as expenses related to the construction of temporary structures and over-consumption of concrete. This last perk is due to the fact that when excavating using TBM, over-excavation is not an issue, while the same cannot be said for a Drill & Blast excavation. That over-excavation is what causes there to be a difference between the real and theoretical concrete.

alexmocian

JohannDB din ce stiu eu TBM set up este intre 12-18 months, mai astepti si pana cand este unul disponibil (trebuie inspectat, reparat, upgrade, etc) sau se construieste unul nou care dureaza 18-24 luni (intreaba Herrenknecht AG). In 18 luni daca este sa comparam intre cele doua variante deja ai facut 1.5 km tunnel. Ionut are dreptate TMB se foloseste de pe la 5-6 km in sus si unde este infrastructura pentru a monta TBM-ul (power, access, support technic etc.) Parerea mea este ca D&B este cea mai buna optiune a noastra pentru a vedea tunelul asta excavat. Daca ajungem la tunele de 7-10 km pe A13 sau A8 atunci este posibil sa apara si TMB-uri si totusi tehnologia D&B este cea mai ieftina, cel putin asta am invatat in ultimii 26 de ani de cand practic meseria.
Eu zic ca cel mai bine este sa punem presiune pe Ministru si CNAIR sa dea drumul la lucru prima data, ca se misca ca un melc care-l doare stomacul.


bogdymol

Nu e din Romania, dar poate sunteti curiosi sa vedeti ce tuneluri(?) construiesc altii. Am postat cateva poze pe thread-ul Drumurile Europei.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele