News:

.

Main Menu

Tuneluri rutiere

Started by NGC, October 29, 2015, 08:20:21 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

Nici nu vreau sa incerc sa inteleg ce e cu studiul asta.
Studiu de fezabilitate estimat la un an dureaza 4. Prestatorul a livrat ceva pe partea geo, nu a fost platit, dar a fost penalizat cu 20% din valoarea contractului.

La ce sa te astepti aici?!

tom_sawyer

Lucrările la tronsonul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania, ce are o lungime totală de 80,7 kilometri şi care include şi un tunel prin muntele Meseş, ar putea începe în iunie 2019, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Călin Forţ.

"Spun optimist pentru că ştiţi că pe Sălaj noi avem un specific - Meseşul. Nu sunt firme specializate, din ce am înţeles, în România, care astăzi pot să facă acest tunel, dar sunt foarte multe pe plan internaţional. Aici se va face procedura de atribuire prin dialog competitiv. E o procedură care nu s-a practicat foarte mult la noi. Este o lucrare ambiţioasă şi eu zic că la sfârşit va arăta bine şi ne vom mândri cu ea", a precizat secretarul de stat în Ministrul Transporturilor.

economica.net

marinul

Are dreptate, cnair este una din firmele din tara care nu stie sa faca un tunel

dr4qul4

#123
@nenea_hartia, urmand link-ul tau despre Plugova, observ ca au mai trecut 3 ani si nu s-a facut nimic.
Am mai facut ceva sapaturi si am realizat ca supozitiile mele de atunci erau gresite. Asa e cand te uiti doar pe Google Maps si nu verifici.
Asadar, punctul de plecare al tunelului Plugova este cam pe unde l-ai trasat tu in poza de mai jos (poate vreo 30-40m mai spre sud. Cel putin pe acolo e km 392+357).


Si noua varianta va traversa raul Belareca. Pt ca Belareca trece prin Plugoca si urmeaza DJ-ul 608. Cel putin asta deduc din indicatorul de la podul din Plugova si de pe wikipedia (care zice ca Belareca trece prin Globurau si Cornereva de ex si are 35 de km). Paraul marcat pe Google Maps ca BelaReca este cel mai probabil Mehadica (cf indicator pe DN57B din Iablanita)

Asadar Nenea_hartia 1 - 0 Google Maps
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

...Puțin Of Top.....""hai că aș înțelege-o pe asta cu "nu ne pricepem la tunele""   ..... Întrebare de novice: oare chiar nu ne pricepem sub nicio formă, la tunele ?? De exemplu ""Tunele S.A."" nu ar putea face ABSOLUT nimic la "rutier" ??  Zilele trecute am făcut un popas la capătul A1, Margina-Zorani și mă gândeam la tunele.........De pe seit-ul lor ::: Portofoliu de lucrari:
Tunele executate cu scutul de 9.05.m diametru exterior
Tunele executate cu echipamente de perforare
Reparatii sub trafic si reabilitari cai ferate
Reparatii si executii de cai ferate
Lucrari intretinere cai ferate
Refaceri cai ferate dupa calamitati
Montare si înlocuire hidroizolatie
Canalizari cu scutul de 4 m diametru exterior
Statii si galerii de metrou
Lucrari de arta ( poduri, viaducte)
Intersectii drum-cale ferata
Drumuri urbane si interurbane
Accese la lucrari de tunele
Subtraversari : tevi batute sau tuburi împinse
Fundatii speciale, piloti forati
Lucrari terasamente, consolidari, ziduri de sprijin
Gropi ecologice
Lucrari de constructii montaj civile si industriale
Amenajari albii
Retele de apa si canalizare, Lucrari de protectie a mediului
Producere de elemente prefabricate de beton armat

alecu26

Si tot legat de tunel: aceasta fobie, daca o analizam cat de cat logic...nu poate veni din frica de proiectare sau de executie. Totul se poate externaliza cu destul de mult success la firme cu multa experienta in asa ceva.

Parerea mea e ca respingerea inca a acestor solutii vine mai degraba din temerea de a face asa cum trebuie intretinerea. Mai ales la cele lungi. Acolo nu mai merge cu restrictii de viteza...cu lasa ca merge si asa...cu se arde un bec nu-l inocuim sau se strica usile de urgenta....nu reparam ca nu avem licitatie sau asemanator pentru ventilatoare, camera de luat vederi, etc etc.

Ca sa nu mai spunem de supraveghere permaneneta si un fel de centru de comanda permanent. Chiar daca exista asa ceva la CIC uri mai ales Iarna...in tunel...cand incidentele se pot solda cu zeci si sute de victim...nu va merge sa ne ascundem dupa deget ca a nins prea tare, ca a viscolit, ca a lipsit sarea, ca nu erau umflate rotile la masina de interventie.

PS: evident ca se poate externaliza si chestia asta...dar proabil tot le e frica ca cineva e raspunzator pentru acele tunele unde totul trebuie sa functioneze ca la carte.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

miahi

^^ @Alecu26 eu sincer cred  ca tunel poate sa inseamne firme noi in peisaj: proiectare, executie, consultanta si le strica lor circuitu' spagii in natura, pe canalele deja bine cunoscute si uzate.  Plus fuga de raspundere de care zici tu si toata lumea referitoare la intretinerera ulterioara. Mizez pe un 60% / 40% ponderea motivelor invocate mai sus.

alecu26

In prima faza toate firmele si furnizorii si produsele tipice vor veni de afara la preturi exorbitante.

era bine sa incepem cu chestii micute...sa ne antrenam...gen faimosul tunel de la Plugova care bate pasul pe loc de 10...20 de ani. Sau o centura la Vatra Dornei. Sau o centura la MEdias dar facuta cu tunele.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

#128
Eu stau si ma intreb daca suntem pregătiți, avem habar cum se circula prin tunelurile lungi... Si vorbesc aici de omul de rand care nu a iesit din tara cu masina. Sau de anumite specimene cu "tomberoane" de bemewe pe benzina, care ii da un pic de tapla in tunel, ca se aude bine, si scapa "tomberonul" de sub contorul si face mai mare dracia in tunel...
Astea-s intrebarile....

Eu am mers prin tuneluri de diferite lungimi, si sincer, am un stress si sunt cu atentia mult sporita..

alin2pas

Pentru supraveghere continuă la tunelurile lungi se pot utiliza camere video din loc în loc, iar acestea pot avea și rol de camere radar, pentru a descuraja ,,bizonii". Având în vedere riscurile mult crescute în cazul accidentelor produse în tuneluri, se poate face chiar și o modificare a legislației, pentru înăsprirea legislației referitor la abaterile făcute în tuneluri. În cazul în care pentru unii nu e suficientă suspendarea permisului, se poate introduce (după modelul din Grecia) și măsura ridicării talonului și a numerelor de înmatriculare până la plata amenzii.
Un lucru este însă sigur: la tuneluri nu se va mai putea aplica principiul ,,lasă că merge și așa" nici de cei care trebuie să facă întreținerea, nici de participanții la trafic. Participanții la trafic (pentru care există un stres suplimentar la circulația prin tuneluri) se vor obișnui și se vor disciplina singuri, cu responsabilii cu întreținerea e mai greu. Totuși, la vecinii bulgari sunt tuneluri rutiere și pe drumurile naționale, nu numai pe autostrăzi. De ce la ei se poate și la noi nu?

Earthchild

Circulatia prin tunel genereaza un nivel de stress mai mare decat circulatia pe serpentine prin varful muntilor, eventual iarna prin viscol?

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

#132
Sa zicem altfel: circulatia prin tunel genereaza stres dacă exista un nivel ridiat de trafic. Caci altfel... am parcurs cei 15 km de tunel Arlberg de pe S16-le austriac. Seara, in mai, intr-o zi a saptamanii, mi s-a parut traficul mult mai lejer decat pe Sibiu - Sebes si tunelul a fost o placere.
Insa iarna, intr-o perioada de concedii sau in week-end: cred că s-ar schimba discutia. 

Revenind insa: la ce trafic ma astept sa aiba tunelurile romanesti, nu ar trebui sa avem prea multe potentiale pericole. Exceptand soferul roman cu nasul in telefon, neatent...

Io

Nu exista om, profesionist sau nu, miner, tunelar sau speolog care sa nu se bucure cind iese de sub pamint indiferent cit de interesant ar fi pe-acolo.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Nu exista nici sofer de camion care sa nu se bucure cand ajunge jos dupa o serpentina mai zdravana. Daca sunt temperaturi cu minus, isi face si cruce inainte de varf.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist