News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.


vancouver

Quote from: euromau on October 26, 2016, 08:26:18 AM
La centura Zalau nu a lucrat,nu lucreaza CNAIR ....daca ei considera ca a vorbi despre posibilitatea de a construi in regie proprie = cu a lucra deja atunci au o problema mare!!!!Baietii astia si-au luat-o in cap dupa o singura lucrarica in regie prorprie!Prea multa "gargara" si prea putine fapte.Asta ma enerveaza in Romania!

Eu nu am vazut unde scrie ca lucreaza sau ca au lucrat. Scrie ca "au luat". A lua in regie proprie este cu totul altceva decat a lucra efectiv in teren. Dupa cum stim cu totii, lucrul nu poate incepe pana nu exista AC.  Pentru AC trebuie PT si AM si cumparat materiale si inchiriat utilaje si altele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

infraAdi_ro

Corect, asa scrie.La postarea lui Ionut scrie ca s-a/se lucreaza la aceste centuri.Am inteles gresit.

Eu sunt din Zalau si nu am auzit nimic pana acum oficial(isi stau si aproape de viitoarea centura) si daca totusi au luat in regie proprie aceasta centura (LOT 2 intrare Zalau dispre Aghires legatura cu DN 1 F pe Meses aproape de izvor) nu era frumos din partea lor sa de-a un comunicat cu detalii??In ce stadiu este proiectul(valabil?trebuie actualizat? refacut?),s-au inteles cu poligonul armatei(din presa am citit ca s-au inteles dar oficial nu am auzit),cand se preconizeaza ca se apuca de treaba?(avize,autorizatii,licitatii pentru materiale,utilaje)

Of ca in iarna asta ma interesez de ceva post la DRDP CLUJ ca m-am saturat sa stau pe margine si sa comentez:) (nu glumesc).
Romania are un viitor doar daca are prezent!

infraAdi_ro

Nou organizata Companie Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR SA – fosta CNADNR) are 6.075 de salariați, dintre care doar 2.699 sunt muncitori, restul sunt personal TESA și șefi.

"CNAIR are 2.376 de funcționari de birou, angajați la TESA (adică personal la Tehnic, Economic și Socio-Administrativ), o mie de șefi și 2.699 de muncitori.
Legat de modul de organizare a personalului, Sindicatul Drumarilor "Elie Radu", a trimis o scrisoare de nemulțumire la cabinetul primului-ministru în această vară. Se atrage atenția că atenția că fosta CNADNR s-a transformat în ultimii ani dintr-o companie de muncitori care îngrijesc puținii kilometri de autostradă și drumuri naționale într-una de funcționari de birou. Din datele trimise de sindicaliști și din rapoartele interne ale CNAIR reies o serie de informații absurde: salariul mediu lunar al personalului TESA este 5.239 de lei (este vorba de angajații din sediul central din București). Compania mai are șapte filiale în județele mai mari din fiecare regiune, unde salariul mediu este de 2.967 lei.
Rezultă că la fiecare dintre cei 733 de km de autostradă din România sunt, în cadrul companiei care se ocupă de adminstrarea lor, 4,6 angajați la birou și doar 3,7 muncitori care să le repare și să le întrețină. Mai mult, în cadrul companiei publice, este o persoană cu funcție de conducere la fiecare șase angajați, asta rezultă că în cadrul CNADNR sunt peste o mie de șefi.
Bugetul CNADNR pe acest an este de 4,23 miliarde de lei, din care doar 1,73 miliarde de lei sunt pentru investiții în autostrăzi."

http://cetateanul.net/articol-principal/compania-nationala-de-administrare-infrastructurii-rutiere-oficial-o-mie-de-sefi/
Romania are un viitor doar daca are prezent!

voicul

Salariile şefilor de la Drumuri cresc cu 140% în acest an

Cheltuielile salariale ale organelor de conducere ale nou-înfiinţatei Companii de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), sunt mai mult decât duble în acest an, comparativ cu anul trecut. Prevederea apare în proiectul de buget al companiei pentru acest an

"C4. Cheltuieli aferente contractului de mandat şi a altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete (+143,09% faţă de realizările finale la 2015)". Asta scrie în nota de fundamentare a proiectului de buget.

Cum se explică?

"Creșterea se datorează faptului că în anul 2015, C.N.A.D.N.R. S.A. a avut numit director general cu preluare de atribuții până la data de 08.12.2015, iar Adunarea Generală a Acţionarilor s-a întrunit în doar 6 ședințe", se arată în nota de fundamentare a actului normativ.

Potrivit anexei care însoţeşte proiectul de buget, la acest capitol C4, bugetul alocat în acest an este de 834.000 de lei. Nu se precizează cât merge la directorul general, care are contract de mandat, şi cât la alţi angajaţi ai companiei sau reprezentanţi în Adunarea Generală a Acţionarilor.

Potrivit unui material realizat recent de Digi24, actualul director general al Companiei de Drumuri, Cătălin Homor, a ajuns să încaseze un salariu lunar de 8.000 de euro, aproape dublul celui primit de predecesorii săi.

Pe ansamblu, cheltuielile de natură salarială din CNAIR sunt mai mari cu 15,57% decât cele realizate în anul 2015.

Cheltuielile totale prevăzute în proiectul de BVC al companiei se ridică la 4,527 miliarde de lei.

Restul pe: http://www.economica.net/salariile-sefilor-de-la-drumuri-cresc-cu-140prc-in-acest-an_127974.html


__dir

Ok, le-au luat ceva timp sa publice structura personalului pe categorii.

- economisti - 475? aproape la fel de mult ca ingineri - 635 (nu au scos nici un proiect de vreo 2 ani - deci ce muncesc toti acolo? finante mondiale?!)
- consolieri juridici - 181 ? chiar e nevoie de asa multi ?
- specialist relaţii publice-  64? plimbatorii de hartii ?
- sefi - fara numar!

TibiV

Quote from: __dir on November 06, 2016, 09:22:51 PM
- specialist relaţii publice-  64? plimbatorii de hartii ?
Acum am inteles de ce dureaza atat de mult sa primesti un raspuns la cea mai simpla intrebare !...
Aia 64 se incaiera intre ei care sa raspunda, si pana nu ramane decat unul in picioare, nu are cine sa raspunda... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Modul de calcul mi se pare cel putin dubios... daca am o companie cu z angajati si am o activitate in care folosesc y angajati  pentru k clienti nici pe departe nu inseamna ca folosesc toti y/k angajati / client pentru activitatea respectiva. Asa ca e foarte posibil ca la mentenanta autostrazi sa fie cu totul o echipa de 20 de oameni si in acelasi SDN sa fie sute care se ocupa de mentenanta DN-urilor...

Dupa cum ii spune si numele, compania este de ADMINISTRARE, deci este perfect normal sa aiba o pondere mai mare in randul angajatilor care fac administrare contracte si nu lucrari de intretinere efectiv. Nu este nimic gresit din acest punct de vedere. Fiind si o companie care are foarte multe contracte in sistemul de achizitii publice, este si normal sa aiba o armata de juristi si economisti pentru a se asigura ca indeplinesc si legal acele contracte.
Imi pare rau sa o zic, dar la modul cum sunt prezentate calculele si emis rationamentul mi se pare flaming.

Mai degraba m-as orienta catre calcule in ceea ce priveste productivitatea / angajat / activitate sau pe oportunitatea costului salarial pentru o anumita pozitie ocupata. Doar asa se pot justifica investitii in personal si bugetul de salarizare.

Nu pot fi de acord nici cu articolul nici cu momentul publicarii. Daca asa ar proceda toate societatile comerciale ar fi vai si amar de economia noastra.

Cum la fel nu mi se pare normal ca raportul dintre functiile de conducere si cele executive sa fie sub 1:5. Acolo ce e drept trebuie restructurata schema de personal si activitatile. Cand zic restructurare nu ma refer la a da oameni afara ci a le restructura modul de operare, atributiile si nu in ultimul rand procesele de lucru.

Nu am sa inteleg niciodata de ce statul este atat de rigid in schema de personal si in modul de lucru al COMPANIILOR de stat. La autoritati inteleg, autoritatea prin definitia ei e cu rol strategic si trebuie sa mentii o schema minima indiferent de volumul de activitate... dar la companii... statul se poarta ca sluga sistemului de angajati/sindicate, nu ca actionar  :(

Serban

#954
Posturile din CNADNR sunt denumite dupa profesia fiecaruia (inginer, economist, consilier juridic) si nu au o denumire care sa arate activitatea exercitata in cadrul companiei (ocupatie) .

Daca lucrezi in vanzari la un dealer auto, de exemplu, profesia ta este economist, dar ocupatia (postul ocupat) este de specialist vanzari.

In cadrul CNADNR ocupatia este economist indiferent de departamentul in care activezi. De aici e numarul mare de economisti. Nu toti fac finante, unii lucreaza la implementare, unii in departamentele care se ocupa de exproprieri, altii lucreaza la raportare, si asa mai departe, dar toti sunt denumiti exact la fel, economisti, daca asta e profesia fiecaruia.

__dir

#955
@Serban, ai exemple concrete?
Vreau sa stiu si eu cati oameni (specialisti) au lucrat la podul Gilau sau la A3 (bucata abia reziliata)?
De ce dureaza infinit de mult evaluarile unor proiecte? Un an pentru o prostie de giratoriu in zona DNCB-Tunari.

Problema nu e numarul de personal, ci rezultatele lor, de aici, logic se vede ca acea schema de personal este umflata artificial.

Homor recunoastea oarecum problema, dar nu face nimic. Imi e scarba de oameni fara curaj! Astazi pe HN:
Quote1. Anul acesta CNAIR a lansat foarte putine licitatii de lucrari, dar si de studii de fezabilitate sau proiectare. In plus, contractele scoase in anii anteriori la licitatii au avut foarte multe probleme in implementare care au plecat si de la modul cum s-au facut procedurile de achizitie publica (cerinte de calificare, factori de evaluare, caiete de sarcini etc). Aceiasi oameni care se ocupa de ani de zile de licitatii sunt tinuti in functii. Ce masuri ati luat pentru imbunatatirea activitatii directiei de achizitii publice? De ce nu aduceti resurse umane mai de calitate in companie?
2. Exista unele UIP-uri (Unitati de Implementare a Proiectelor) din cadrul CNAIR care au contraperformante evidente. Lucrair si lictiatii simple (cum ar fi celebrele pasaje de la Arad) sunt ramase nefinalizate de o lunga perioada de timp si lucrarile ramase acolo se deterioreaza,. O buna parte a acestor contraperformante se datoreaza unei prezente constante pe Facebook in timpul orelor de servicii. Are CNAIR intentia sa comaseza/desfiinteze/schimbe conducerea acestor UIP-uri

R Homor:
Quote1. Au fost lansate toate licitatiile pentru lucrari unde proiectele au fost pregatite si au fost mature pentru contractare. Ne confruntam cu un vid in ceea ce priveste pregatirea proiectelor si acesta este motivul pentru care nu putem scoate la licitatie mai multe lucrari. De aceea am dedicat foarte mult timp pentru a scoate la licitatie toate proiectele prevazute in MasterPlan in perioada de implementare 2014-2020. Aici putem aminti: Tg Neamt - Iasi - Ungheni, Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani, Craiova-Pitesti, Mihaiesti-Suplacu de Barcau, Comarnic - Brasov, Ditrau - Tg. Neamt si multe alte variante ocolitoare, Transfagarasan, legatura A3 cu aeroportul Henri Coanda, etc.





panzer

Repect indeed. Dupa ce am citit Q&Aul am mai stat sa il ascult si pe Homor 40 de minute din respect pt Victor.

A evitat sa arunce vina pe oricine. Nimeni nu poarta nici o raspundere. Ei doar incearca si isi propun. A spus insa destul de clar ca nu oamenii din CNADNR stabilesc prioritatile, ca nu ei sunt responsabili daca incep un proiect si li se cere sa nu il mai termine.

E din ce in ce mai clar ca daca vrem infrastructura pe Dragnea trebuie sa il convingem, nu pe Homor.

PS: arata rau omul, obosit. Probabil ca ii pare rau de pasul facut la CNADNR. A incercat sa nu intre in "defensive mode", sa nu arunce cu vina pe colegii noi sau vechi, pe cat posibil. Onorabil zic eu. Pacat insa ca incep sa ajung la concluziile altor colegi de aici: ar cam trebui desfiintata si refacuta de la zero pe alte baze. Dar asta trebuia facut in Ianuarie 2016. Acum e prea tarziu.

__dir

Da, bravo Victor!

Homor  :puke: :puke: :puke:

Nu sunt "onorabili", isi apara doar posturile caldute. A fi onorabil inseamna sa faci ceva, sa schimbi si sa-ti dai demisia daca nu poti, dar sa spui ce ai putut face si ce nu, nu sa pui batista pe tambal si sa ii aperi in continuare. 
Toate intrebarile legate de schimbarile in cnair/cnadnr au fost ignorate pe HN.

GDPR

#959
^^Da, imediat il convingem, dar e un catch: sa faca Teldrum lucrarile ;)

Referitor la Homor (si Costescu): parerea mea ca ati avut asteptari mult prea mari de la doi fosti directori de companii de stat in MT numiti pe vremea lui Pinocchio. Stiti vorba aia: cum ii turcu' ii si pistolu', metehnele se copiaza repede pe scara ierarhica. In schimb pentru mine Buse e o mare dezamagire, ma asteptam la un altfel de discurs de la cineva provenit din mediul privat.