Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Nu.
Pentru ca CNIR nu va fi contructor/antreprenor, si nu va face nimic "in regie proprie".
(Cam greu cu 200 de oameni... )
Pur si simplu CNIR va prelua de la fostul CNADNR toate sarcinile privind realizarea unor noi investitii...
Sa faca caiete de sarcini, licitatii, avize si acorduri, urmarirea implementarii etc.
Dar lucrarile vor fi scoase tot la licitatie, tot catre firme private.
(Pe diverse culori si nuante de FIDIC...)

CNIR ar trebui sa faca mult mai bine si la timp ceea ce noi stim de muuuuult ca CNADNR nu era in stare.
Sa vedem daca CNIR chiar va reusi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: teocharis on October 18, 2016, 05:30:42 PM
ok, deci CNIR va fi antreprenorul/constructorul ptr lucrarile in regie proprie iar CNAIR beneficiarul!

nu vb de un conflict de interese al statului care si centreaza si da cu capul?

NU. Nici vorba de asa ceva. A raspuns si tibiv, dar vreau sa clarific inca o data. Cele doua entitati vor functiona separat. De un anumit proiect se va ocupa numai una.

Exemplu: se decide extinderea A1 Bucuresti-Pitesti la 3 benzi pe sens. Atunci A1 B-P este predata din administrarea CNAIR in administrarea CNIR. CNIR face investitia timp de 10 ani sa zicem (sub trafic se va lucra pe tronsoane), apoi preda inapoi A1 B-P la CNAIR.

Nu pot sa-ti raspund la alte intrebari de baraj, cum ar fi:
- cine se ocupa de intretinere in timpul investitiei? CNIR nu, pentru ca nu are nimic in acest sens, nu are oameni, nu are utilaje. CNAIR? posibil. Nu vor aparea conflicte atunci si necesitatea luarii de aprobari intre CNIR si CNAIR, deci o ingreunare a activitatii? Poate ca da...
sau
- Ce se intampla daca autostrada se preda inapoi la CNAIR, dar CNAIR constata deficiente? Cui se adreseaza? CNIR sau direct constructorului - dar CNAIR si constructorul n-au avut nici o relatie contractuala.
- Ce se va intampla intr-o situatie gen LD2. Cu un tronson gata si altul cu cântec, tunelele? Preia CNAIR tronsonul gata si CNIR ramane cu cel in lucru?

In fine, vom vedea.

Muuuult mai simplu era daca CNIR prelua COMPLET autostrazile, incl. intretinerea - unde de altfel stam f.f.rau, deci la intretinere chiar era nevoie de o noua abordare. Iar CNAIR ramanea CNDNR si se ocupa numai de DN-uri. Ne ajuta sa avem si o evidenta clara a banilor bagati in A, resp. DN.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

In timp va prelua cu totul autostrazile. Sau mai bine zis va pastra ce va face. Eventual le va si taxa.
Doar ca acum era imposibil. Ca sa preia ceva de la cnandr trebuia facut un audit. Si ala ar fi durat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

merlin__wizard

Echipamente care ar trebui sa fie in atentia si dotarea celor de la CNAIR:


dorum

incredibil acest utilaj... dar pt ce sa investeasca in asa ceva?
nu trebuie sa fie in vederea lor asta... de alte utilaje au ei nevoie; asta e pt constructori mari si seriosi.

merlin__wizard

da, sunt multe prezentate acolo, dar sunt unele de intretinere margine drumuri, amplasare new jersey sau, foarte important, indepartarea zapezii care cred ca ar fi foarte benefice.

dorum

scuze, n-am urmarit filmul, ci am vazut doar preview-ul cu utilajul de facut rigola... my bad

yetiman

CNAIR a postat azi un filmulet de prezentare.


,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Allex

#938
^ 3:25 autorizatie de constructie???

In rest clipul pare ok, aduce putin cu cele de "campanie electorala".
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

pasadia

Aproape 80% din clip prezinta imagini de pe santierul centurii Brasov (preponderant lotul III, Vectra). Ceea ce e hilar caci proiectul e un exemplu de rea-practica de manual - de la desenul traseului la modul de implementare, la variantele alese pentru noduri si pana la solutiile de (ne-)siguranta rutiera proiectate si construite. Serios, sunt multe alte proiecte derulate intre timp care au fost mai bune: centura Sibiu, Constanta, Cernavoda - Constanta, etc...

Ionut

Ar putea, s-ar putea, poate.




CNIR (Compania Naţională de Investiţii Rutiere) este în curs de înfiinţare, iar din februarie - martie 2017 ar putea prelua deja primul proiect, respectiv Autostrada Sibiu - Piteşti, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe.  "Compania Naţională de Investiţii Rutiere, suntem în proces de o demara acum şi vrem un nucleu operaţional la începutul anului viitor, în februarie-martie, care să preia deja primul proiect, care ar fi Piteşti - Sibiu", a spus Buşe, la Europa FM.

"CNAIR a făcut în regie proprie groapa de la Orăştie - Sibiu (tronsonul Cunţa-Sălişte - n. r.), au mai luat în regie proprie centura ocolitoare Suceava, Agigea, Zalău, Balş. Urmărim, de asemenea, să creştem gradul de profesionalizare a CNAIR, implicându-i în proiecte mai uşoare sau de complexitate medie. Unde se cam trage linie? Unde intervine, ca de exemplu la Slatina, unde trebuie făcut un pod. Acolo depăşeşte capacităţile actuale ale CNAIR", a explicat Buşe.

Capital




Ce am pus cu rosu este real? S-a lucrat in regie proprie la Suceava, Agigea (probabil ca de pod zic), Zalau si Bals? Suceava? Zalau? Bals? Care centura Bals?!? Bals are centura si nu stiu eu? S-au apucat sa lucreze pe centura Suceava in regie proprie deja? De Zalau nu stiu. Ce tot vorbeste omul asta?!

infraAdi_ro

La centura Zalau nu a lucrat,nu lucreaza CNAIR ....daca ei considera ca a vorbi despre posibilitatea de a construi in regie proprie = cu a lucra deja atunci au o problema mare!!!!Baietii astia si-au luat-o in cap dupa o singura lucrarica in regie prorprie!Prea multa "gargara" si prea putine fapte.Asta ma enerveaza in Romania!
Romania are un viitor doar daca are prezent!


dumbravaandrei

euromanu - s-a mai discutat ce inseamna regie proprie. Nu inseamna ca ei executa :)

dr4qul4

Sunt doar promisiuni.
Au promis ca vor face centura la Bals in regie proprie. Dar cum ziceam si pe A12, proiectul include cateva pasaje: pod peste Oltet, pasaj peste CF, pod peste un parau, si vreo 4 pasaje peste DJ si DC.

Cum spunea si euromau..prea multa gargara. 
Dar e usor sa promiti cand stii ca peste 2 luni nu vei mai conduce ministerul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024