News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Asteptam si succesul acestora. Gratie colegilor inaintasi, ca incredere si imagine pleaca de la -100 :)

vancouver

#976
Se face in continuare o maaare confuzie: se pune accentul pe oameni. Adica daca se schimba oamenii din conducere, gata, autostrazile Romaniei se construiesc altfel sau nu se mai construiesc deloc ...  :lol:  VARZA.

Daca seful acestei CNIR va avea butonul de comanda pentru a da drumul la banii din facturi, atunci acolo va ajunge repede un politician care se va ocupa de colectarea a 10-20% din valoarea platilor ca sa catadicseasca sa-si miste pixul. Daca banii vor fi in pixul unui alt functionar, la fel se va intampla. Numai si numai daca toti de acolo vor fi OBLIGATI prin reglementari precise sa faca platile CEAS ELVETIAN, fara doar si fara poate, numai atunci lucrurile vor functiona indiferent de omul care conduce CNIR. Acelasi lucru valabil legat de alegerea firmelor care castiga licitatiile si de alte aspecte. Ansamblul acestor reglementari precise se numeste SISTEM.

Nu am auzit niciodata de numele directorului de la drumuri din Germania sau Austria. De la nici una dintre directiile regionale sau la nivel federal. Nimeni nu-i stie. NU SUNT MARI MANAGERI. Sunt functionari superiori si atat. Cu salarii la nivelul salariului mediu din tara lor cu eventuale sporuri de conducere, nimic iesit din comun. DAR SISTEMUL FUNCTIONEAZA BINE SI FOARTE BINE. Iar angajatii obisnuiti de la stat din Germania nu sunt cu nimic mai inteligenti decat cei din Romania, poate doar cu exceptia nulitatilor de pe la noi, care au ajuns in post prin pile si relatii. (dar sa nu credeti ca pe alte meleaguri nu exista pile si relatii). Dar SISTEMUL functioneaza.


Cheia este modul de organizare a sistemului. Degeaba ne fluturati nume si oameni. ZERO. Nu ma intereseaza. Iar legat de sistem, o mare greseala deja s-a facut. S-a separat constructia de autostrazi de intretinerea lor, desi evident ele merg mana in mana si uneori se intrepatrund, fiind discutabil daca de ex. o refacere a unui pod este reparatie sau intretinere. (cazul viaductului Carligu Mic de pe DN7, unde s-a inclocuit o grinda, s-a refacut asfaltul si s-au pus parapeti noi. Ce este?).

Un alt aspect f. important al sistemului, este metoda de asumare a deciziilor si de control si re-control a acestora.   :lol: :lol: :lol: Asumare cum? Control cum? Decizii ?  Lasa, ca stim noi sa luam decizii, cu zece semnaturi, din care cea mai importanta a directorului, care insa evident HABAR NU ARE CE SEMNEAZA. In schimb semnatura celui care chiar stie ce este acolo, este a 5-a pe pagina si nu conteaza juridic, deci omul competent nu are nici o raspundere.... Hai că am inceput să vorbesc străineză si vă plictisesc ...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Stau si ma intreb..... CNAIR va avea voie sa participe la licitatiile CNIR? Ca de la atatea lucrari in "regie proprie" cred ca e posibil sa se pregateasca adevaratul decont al unor viitoare lucrari de infrastructura. Dau ca exemplu modul cum hidroelectrica isi face mentenanta cu anumite doua alte companii de mentenanta detinute defapt tot de hidroelectrica si prin care, la nevoie se pot transfera niscai profituri. Mentionez ca dpdv al curtii de conturi, e treaba subcontractorului la ce pret isi face achizitiile si mai ales de unde....
Nu de alta... dar vedem cat de bine a fost finantat un anumit partid de pe o administrare aparent profitabila a unei situatii de insolventa si ghiciti cine e cap de lista intr-un anume judet.
P.S pentru cei cu teoria conspiratiei... e suficient sa cititi presa eco-fin si va dati seama al naibii de usor despre ce vorbesc...
Numa ma intreb, nu dau cu parul... poate ar fi bine sa nu lasam loc de jocuri de culise

GDPR

^Nu stiu daca exemplul cu Hidroelectrica e bun. Hidroserv e in insolventa.

dumbravaandrei

#979
Exactly my point.... Aruncam un ochi pe contractele hidroserv sa vedem de ce e in insolventa? Ce a cumparat si de la cine , pe ce bani si mai ales pe ce proceduri de achizitie?
Da.... e de competenta altora.
Dar... ganditi-va cum se poate face transferul de capital si profit de la stat catre privati atunci cand un cnair cade pe o mana cel putin pe un sfert de diabolica pe cat neuronul meu bolnav :)
Am intrebat doar... HE a fost doar prima schema ce mi-a trecut prin cap

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on November 14, 2016, 09:14:52 PM
CNAIR va avea voie sa participe la licitatiile CNIR?

Cu ce experinta in materie de constructii de autostrazi ?
Cu cei 220 de metri "de la groapa" ?! Cam putini metri, zic eu...

Lasand gluma la o parte, licitatiile se adreseaza antreprenorilor in constructii.
Ceea ce CNAIR nu a fost si nu este.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

Azi 200, maine 5km de vo, peste o luna mai sapa o groapa.... nu ar fi o problema asta. N-am zis ca se intampla azi... asa, pe un orizont de 5-10 ani.... bineinteles ca se pot schimba multe in aceasta perioada...

ovicor

Corect, @ vancouver, clar nu e bine separarea gestionarii construirii de infrastructura de transport de activitatea de mentenanta. Eu tot mai sper ca doar asa au putut sa-i izoleze in vechea structura pe cei incompetenti si numiti politic, rau intentionati si sabotori. Mi-ar placea sa cred ca CNIR va prelua, intai, lucrarile in garantie a caror construire au gestionat-o, apoi post- garantie, apoi toate A si DE. Desi chiar si atunci, daca DN vor ramane in alta structura, iar pe A si DE se pune taxa, administratorii A si DE vor fi tentati sa puna o taxa usor descurajanta. In varianta in care ar avea si DN-urile, o taxa mai lejera ar atrage mai multe vehicule de pe DN pe A si DX, s-ar incasa fonduri cel putin la fel de mari. In plus, administratorul n-ar avea de cheltuit atat cu mentenanta DN => o economie , per total, la administrator.

NGC

@CNAIR: E bine ca ati venit azi cu comunicatul despre DNCB, dar mai asteptam un comunicat si pentru o anumita licitatie ...
Daca nu reusiti pana in weekend, nu-i nimic, anuntam noi. :D

adiarc

ovicor...tocmai de asta am propus si agreez ideea a 2 structuri,pt ca altfel nu putea fii izolat vechiul CNADNR( nimeni nu a avut curajul sa ia cea mai radicala ,dar si cea mai buna masura - desfiintarea totala a CNADNR ),decat printr-o noua structura facuta de la zero...ramane sa vedem daca va fii construita pe principiile solide de care am vb.mai sus.
Altfel vom avea 2 institutii balast care trebuie rase.

Eu tot sper ca politicieni vor vedea si avantajele de imagine ale constructiei a 100-200 de km de autostrazi,anual.Asta e.Sunt un optimist  :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

panzer

Quote from: euromau on November 14, 2016, 04:22:24 PM
Funcția de Director General va fi ocupată de Valentin Urlan, pentru un mandat interimar.
[...]
Selecția pentru Consiliul de Administrație a fost realizată după identificarea principalelor categorii de expertiză ale componenței consiliului. Membrii interimari selectați sunt exponenți ai fiecărei categorii în parte: Alina Burlacu (expertiza în proiecte și legislație de drumuri și poduri), Daniela Șchiopu (economic), Mădălina Stoian (mediul academic), Victor Giosan (finanțe publice), Bogdan Pușcaș (achiziții publice), Mihaela Ruscior (juridic), Gheorghe Știrbu (mediul de afaceri).
Cine sunt oamenii acestia? Vechi sau noi? Eu n-am auzit de nici unul dintre ei. Ceeace poate e de bine! :lol:

Ionut

Nu, nu este vorba de o scindare. Este vorba de crearea unei noi entităţi care se numeşte CNIR, Compania Naţională de Investiţii Rutiere, care este o companie modernă, făcută, sincer să fiu – premierul mi-a spus, când mi-a dat mandatul, în faţa Guvernului – că m-a selecţionat pentru asta pentru experienţa mea, pentru că am făcut asta de două ori în viaţă: o dată pentru Toyota, o dată pentru Renault. Deci, dacă vreţi, experienţa mea managerială este, într-un fel, green-field-ul. Şi-atunci asta o aplic la CNADNR. La fel cum am aplicat şi PDCA-ul, dacă vreţi, asta aplic acum cu CNIR-ul. Dar, pe de altă parte, clar exista opţiunea de a reforma. Orice companie poate fi reformată. Dar ştim, orice manager cu experienţă ştie că este un proces care durează 4-5 ani şi este un proces care nu este uşor, nu este controlabil, şi poţi să-l duci până la un anumit nivel.

CNADNR-ul, dacă ar fi fost reformat, ca şi companie de investiţii, ar fi ajuns o companie poate puţin mai mediu-performantă. Ambiţia noastră este ca CNIR-ul să fie o companie foarte performantă, făcută după standarde moderne. Ce înseamnă asta? Înseamnă că are valori – deci vorbim de valori la CNIR, mission-statement, modul de selecţie – se selecţionează nu numai aptitudine, ci şi atitudine, deci un cu totul şi cu totul alt mod de abordare.

Victor Cozmei: Bun, vorbim de o companie nou inființată... Există acest risc ca în loc să avem o companie care are probleme de eficienţă, CNADNR, să avem două care să meargă greoi...

Eu nu cred că există acest risc, pentru că, dacă credeam, nu mă îmbarcam şi nu îmi asumam. Nu cred în ceva şi nu m-aş implica în ceva în care nu cred cu tărie. Nu. Nu cred că există riscul, şi vorbim de risk-management, deci ce faci ca să controlezi riscurile. Avem şi acest comitet de transparenţă, care nu există în alte companii, care este un comitet independent, unde sunt reprezentanţi din business, din mediul academic, care au un rol de observare şi de a trage semnalele către societate şi către toate părţile în momentul în care această companie nu îşi mai îndeplineşte mandatul, aşa cum a fost definit.

(Poate ne cheama si pe noi. Daca vor transparenta pe bune.)

Victor Cozmei: Şi totuşi, cum poate fi ferită această nouă companie de factorul politic? Pentru că de multe ori influenţa politică, factorul politic, a deturnat anumite obiective, anumite proiecte, anumite termene?

Mi-este mie foarte greu să vă răspund. Depinde, sincer să fiu, depinde mai mult de dumneavoastră decât de mine. Deci noi o să facem totul în transparenţă, da? Şi dumneavoastră o să vedeţi ce facem şi cum facem. :lol: Şi-atunci dumneavoastră sunteţi cei care, prin puterea pe care o aveţi şi prin puterea şi implicarea socială vă puteţi asigura că această companie îşi păstrează mandatul. Şi totuşi urmăriţi că în România se petrece un fenomen foarte interesant în ultimii ani: totuşi, există un fenomen social, în care lumea nu mai este pasivă. Mai ales tinerii sunt activi, sunt implicaţi, prin mijloacele astea moderne, prin mediile sociale. Eu nu cred că o să mai fie posibile acum, cum poate erau posibile acum 5 ani, deturnări dintr-astea majore. Asta este părerea mea personală, ca cetăţean.

(Pai chemati-ne pe noi ca observatori la CTE, sedinte de CA si alte intalniri unde se iau decizii. Si atunci da, o sa fie transparenta.)

Buse la Hotnews

NGC

^^^ Sunt curios daca in CNIR se va da automat acces public la diferite documente, fara ca sa fie necesar sa le solicite cineva. ;)

Scriu si aici pentru cei care se ocupa de solicitarea de informatii publice.

Pentru ca sa nu mai existe tot felul de estimari mai mult sau mai putin exacte, oricine poate solicita de la CNAIR, in baza legii 544/2001, sa primeasca prin E-Mail si in format editabil graficul de executie actualizat de antreprenor.

Aveti un exemplu de document mai jos, obtinut "pe surse". :p



@disney, adrian_rosca si altii: Spor la treaba! :D

NGC

http://control.gov.ro/web/wp-content/uploads/2016/11/Nota-de-informare-studii-de-fezabilitate-blurat-2.pdf

QuoteNOTĂ DE INFORMARE privind acțiunea de documentare efectuată la Ministerul Energiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională și Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri

"Studii de Fezabilitate Achiziționate în perioada 01.01.2011- 30.06.2016"

Quote18 studii de fezabilitate au fost plătite și neutilizate, în valoare totală de 7.240.694,83 RON (cu TVA) reprezentând 9,05% din totalul angajamentelor legale (80.006.340,83 RON), respectiv 27,48% din valoarea contractată a studiilor de fezabilitate finalizate și plătite (26.351.092,41 RON).

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România – C.N.A.D.N.R. -> Valoarea totală a studiilor de fezabilitate plătite si neutilizate 5.176.511,83 RON cu TVA
Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. S.A. -> Valoarea totală a studiilor de fezabilitate plătite si neutilizate 1.733.427,00 RON cu TVA

Propunerile raportului :D

Quote
Având în vedere aspectele constatate, propunem efectuarea unor acțiuni de verificare de către organismele abilitate din cadrul ministerelor (corp de control al ministrului, direcții de control), cu informarea Corpului de control al primului-ministru, la entitățile care au înregistrat un grad foarte ridicat al ineficienței utilizării studiilor de fezabilitate plătite din bani publici, pentru analizarea modului în care au fost contractate aceste studii de fezabilitate și a cauzelor care au dus la o asemenea ineficiență în utilizarea fondurilor publice, respectiv la :
- Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România – C.N.A.D.N.R.;
- Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. S.A.;

adiarc

Primul pas pt evitarea unor astfel de aberații a fost făcut - Master Planul.
Al doilea pas - faptul ca aceste SF-URI  in general nu se mai fac din birou a fost făcut.

Ce lipsește,dupa părerea mea.
Cel mai important.Acel Cnir suplu ,exclusiv din specialiști din toate domeniile implicate in construcția de autostrazi,total deconectați de politic.Ei si doar ei vor decide ce SF-URI se fac ( si nu vreun trepăduș/baron local/central ) si doar pe baza MP.

Apoi continuat si înființat un grup pt reducerea birocrației similar Comisiei de Taiat Hârtii ,dar si propunerea de modificări legislative astfel încât sa avem termene si sancțiuni clare pt elefanții birocratici de genul Trans-electrica cu sancțiuni clare pt indivizi/directori ( nu-i pasa nimănui daca o asemenea instituție ia o amenda si o plătește tot din banii clienților sau ai contribuabilului )

Legat de plata lor - Acel sistem de deconectare de politic,cu semnătura strict a specialiștilor ,fara ca plata sa depinde de nu stiu ce directorași puși de partid pe criterii invizibile de performanța.( propunerea lui Vancouver ).

Bugete multianuale.

Răspunderea penală pt abandonarea unor SF-URI prevăzute explicit in Master Plan.Un fel de sistem Bonus-malus - faci la timp sau mai repede -Bonus ...nu faci la timp penalizări si termene explicite.

Adica,daca se vrea si se face cam ce S-a făcut in ultimul an,inca minim alți 3-4 ani pt intrarea in normalitate.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura