News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

oaspetele

Poi daca n-avem raspuns nu invatam nimic.
:)

Horațiu 87

#856
CNADNR a încasat 162 milioane euro din roviniete şi taxe de pod

Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Feteşti, traversat de şoferii care merg către litoral.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încasat, în primele şase luni ale acestui an, 719,2 milioane lei (162 milioane euro) din roviniete şi taxe de pod, cu 6,7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor trimise de companie la solicitarea News.ro. CNADNR a încasat în ianuarie-iunie 2016 din roviniete 629,9 milioane lei, cu 6,3% mai mult decât în primele şase luni ale anului trecut. Alţi  89,3 milioane lei (20 milioane euro) au fost încasaţi de companie din taxele de pod, cu 10% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cel mai important pod, din punct de vedere al veniturilor, este cel de la Feteşti, traversat de şoferii care merg către litoral.

Acesta a adus CNADNR venituri de 48,5 milioane lei (10,9 milioane euro) în primele şase luni, cu 18% mai mult decât în ianuarie-iunie 2015. Al doilea pod ca importanţă financiară este Giurgiu-Ruse, care a adus companiei venituri de 27,14 milioane lei (6,1 milioane euro) în primul semestru, o sumă cu aproape 2% mai mică decât cea din ianuarie-iunie 2015.  Al treilea pod este Giurgeni - Vadu Oii, deschis circulaţiei în 1970, situat pe Drumul Naţional 2A (DN2A), care face legătura între Urziceni şi Constanţa. Acesta a adus CNADNR 13,6 milioane lei în primele şase luni, cu 7% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania a anunţat şi scăderea valorii furturilor şi distrugerilor înregistrate pe autostrăzi.

"În primul semestru al lui 2015 au fost înregistrate furturi şi distrugeri în valoare de aproximativ 823.893 lei. Anul acesta. în aceeaşi perioadă, valoarea furturilor şi distrugerilort înrgistrate a scăzut la aproximativ 531.097 lei", se arată în răspuns. Cele mai afectate tronsoane de autostradă ca urmare a furturilor şi distrugerilor sunt A1, Bucureşti – Piteşti, şi A2, Bucureşti – Lehliu. Premierul Dacian Cioloş a declarat recent, pentru Hotnews, că a ajuns la concluzia că oricât timp va fi alocat pentru accelerarea marilor proiecte de infrastructură, care erau blocate în noiembrie 2015, România are un sistem de investiţii în infrastructură care şi-a atins limitele.

El mai spune că CNADNR, în structura actuală, este un "colos cu picioare de lut", iar fără o restructurare a mecanismelor de investiţii nu va obţine performanţele dorite. CNADNR şi-ar putea schimba numele în Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care se va ocupa în special de lucrări de reparaţii şi întreţinere a reţelei de drumuri, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. De construcţia de autostrăzi se va ocupa o nouă companie, Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care va putea fi privatizată.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cnadnr-a-incasat-162-milioane-euro-din-roviniete-si-taxe-de-pod--137962.html

PS: am facut aseara un calcul cu toate sumele platite anul acesta de CNADNR (parca am avut o presimtire) din "Plati pentru lucrari de infrastructura rutiera - Sinteza" a colegului nostru NGC20 si mi-a dat suma de 128 milioane de euro (sper sa fi retinut bine), iar concluzia este stiuta de catre toata lumea, suntem praf la proiecte noi si reabilitari. Deci CNADNR-ul nu a fost in stare nici macar sa cheltuie ce a incasat. Ba pardon, salariile si sporurile din  mega-lista sporurilor şi beneficiilor de aici nu le-am calculat  :gaah: :gaah: :gaah:

disney

Desi nu este neaparat necesar conform acelui studiu, am facut o ultima incercare de a rezolva situatia in mod amiabil si am formulat o noua reclamatie administrativa pentru rapoartele de la studiul de fezabilitate Sibiu - Pitesti.

Quote from: disney on September 05, 2016, 11:06:40 PM
Quote
Intrucat am primit raspunsuri negative pentru 3 solicitari diferite, pentru cele 3 procese dauna din bani publici ar putea ajunge usor la 90000 Euro.

Va atrag atentia ca prezenta reclamatie cat si raspunsul Dumneavoastra vor fi publicate cel putin pe Internet, drept dovada a faptului ca ati fost instiintat asupra cheltuielilor din bani publici pe care CNADNR ar putea trebui sa le faca in urma nerespectarii prevederilor legale in privinta accesului la informatii si documente publice care ar putea rezulta din actiunea Dumneavoastra de a nu oferi (din nou) documentele solicitate in formatul solicitat, conform HG 478/2016.

adiarc

am primit si eu raspuns la sesizarile trimise ...e acelasi primit de disney
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

disney

#859
Dupa cum se poate vedea in 1 din cele 5 raspunsuri primite ieri, nici macar NU CITESC ATENT SOLICITARILE si folosesc din plin copy-paste.

Le-am scris si le-am atras atentia.

Quote from: disney on September 06, 2016, 11:39:58 PM
Va rog sa recititi cererea si sa raspundeti conform celor solicitate in ea, si va rog sa nu mai utilizati asa de des functia copy-paste fara a citi macar cu atentie textul solicitarii.

Sunt foarte curios ce mai zic, dar nici o problema, incet-incet se umple paharul. ;)

disney

Quote from: adiarc on September 06, 2016, 09:22:25 PM
am primit si eu raspuns la sesizarile trimise ...e acelasi primit de disney
Adi, te rog sa pui raspunsul, chiar daca e acelasi. Am nevoie de toate dovezile.
E valabil si pentru ceilalti colegi.

carutasul

#861
Deja nu mai stiu dacă să comentez aici sau pe thread-ul constructorilor :) : inteleg că unii specialişti din CNADNR sunt frustrati că trebuie să contracteze lucrările altora mai slabi ca ei ( şi poate e chiar adevărat, dacă ne uităm la lucrarea de pe A1) dar nu pot fi de acord cu transformarea companiei intr-o firma de constructii. Pot fi de acord ca ei să preia unele lucrări in anumite conditii ( repararea autostrăzii e OK, chiar si un management la tunelele de pe Lugoj-Deva mi s-ar părea in regulă, pentru ca nu sunt lucrări de rutină. As fi de acord si cu preluarea de ex a lucrarilor abandonate de Romstrade .
Dar:
- intrarea in domeniul constructiilor distorsionează piaţa ( ei vor fi si beneficiari si constructori?)
- ar putea fi considerat un monopol, nu stiu dacă au intrebat dar eu dacă aş fi la comisia Europeană nu aş aproba finanţarea acestor investiţii
- cum se vor controla pe ei înşişi? Îşi fac singuri recepţia?
- o să participe la licitaţii cu ceilalţi? :)
Postul se referă in primul rand la proiectul anuntat de drum expres in continuarea A4.
Inteleg să isi construiască mai întâi un cadru legislativ în care să fie bine delimitate cazurile în care să poată prelua lucrări. Ceva legat de urgenţă, importanţă strategică, dificultate tehnologică etc....

clau

Din partea mea sa faca Cnadnr tot daca pot si vor... Dar sa fie calitate si transparenta ca la groapa de pe OS3... Decat sa vad situatii gen Suplac-Bors si altele... M-am saturat de contestatii CNSC cab si altele sau pasaje Arad... Ce bine at fi ca macar cel de la CET sa-l faca in regie propie. In 2 luni ar fi gata. Atat timp cat la licitatie nu poti fi sigur ca o sa fie castigatori firme gen UMB Strabag Astaldi si castiga niste escroci prefer sa vad o parte din proiecte facute de Cnadnr si sa posteze filmari zilnic cu lucrarile... M-am saturat de telenovele... Stam cu anii si nu facem mai nimic... In regie propie se poate vedea cu ce pret se cumpara materiale sau cu ce pret se inchiriaza utilaje si putem vedea cum se lucreaza tot timpul... Stiu ca o sa primesc dislike-uri de la unii de aici... Dar m-am saturat de firme gen Corsan care si cu banii in cont tot nu face nimic. Sa nu mai zic de telenovela licitatiilor...

carutasul

Aici nu e vorba de like sau dislike. Chiar voiam sa stiu si parerea altora.
Problema e ca nu ai nici o garantie că lucrările o sa fie de calitate.
Fară licitaţie, nu ai nici o garanţie că preţurile nu sunt umflate ( stii bancul cu "versiunea demo"- prima lor lucrare se poate incadra aici)
Dacă nu isi fac treaba, cui ii iei "garantia de bună execuţie"?
Bine, poate CNADNR se pregăteşte pentru "spargere" :)
Da, stiu, licitatiile sunt un chin, iar problema firmelor sinucigase e complicată, dar poate s-ar putea găsi soluţii la această problemă, eliminarea licitaţiilor duce la monopol  iar monopolul s-a dovedit că nu duce la nimic bun.




michidush

#864
Daca ar fi dupa capul meu le-as da in executie toate lucrarile care au fost abandonate pe motive de insolventa si sunt prea multe ca sa ne permitem drumul clasic...licitatii>contestatii> in bucla infinita.

Pana nu se curata piata de firme specializate pe tepuit statul roman si ascuns sub paravanul insolventei se poate accepta si varianta asta..
La o enumarare rapida cel putin pe constructia de autostrazi avem 2 loturi pe A1 un lot pe A2, iar pe A3 doua loturi la care contractele au fost reziliate   (daca enumeram Suplacu de Barcau-Bors in lumina ultimelor evenimente).
Eu cred ca orice proiect care sare de 50% in executie si este ulterior abandonat poate fi terminat si de CNADNR in regie proprie....Deja un astfel de proiect are majoritatea exproprierilor facute, are deja un consultant desemnat si proiectul aprobat.

Cat despre conflictul de interese si distorsionarea pietei nu asi fi asa ingrijorat. Materialele se cumpara prin licitatii, iar cele 6000 de angajati ai CNADR ar avea un motiv in plus sa-si merite salariile daca macar pot sa deruleze ceva lucrari in regie proprie.
Evident..chestiunea nu trebuie sa devina un obicei pentru ca orice lucru in exces e daunator....dar ma gandesc spre exemplu ca daca CNANDR ar fi intrat cu utilajele proprii pe DNCB intre A2 si A3 poate ca astazi am mai fi avut un tronson de centura gata la 4 benzi...

adiarc

#865
Quote from: disney on September 06, 2016, 11:44:43 PM
Quote from: adiarc on September 06, 2016, 09:22:25 PM
am primit si eu raspuns la sesizarile trimise ...e acelasi primit de disney
Adi, te rog sa pui raspunsul, chiar daca e acelasi. Am nevoie de toate dovezile.
E valabil si pentru ceilalti colegi.

le-am trimis cateva zeci de mailuri si atunci au dublat si ei la raspuns  :)



"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

carutasul

@michidush: Aici nu ne contrazicem. Proiecte sub o anumita suma, proiecte abandonate de constructor in stadiu avansat ( va amintiti de Alpine?) , proiecte de interes strategic, la care de exemplu criteriul pretului cel mai mic nu e o idee bună, da, sunt de acord si eu. Chiar as fi de acord să preia zona de tunele de pe LD ( parca asta am mai zis) si chiar Sibiu-Pitesti tot asa, viaducte si tunele, unde sunt lucrari mai spectaculoase si delicate ( mă gandesc ca ar putea colabora si cu facultatile de Constructii din ţară ca să iasă ceva de calitate). Dar aşa, la grămadă , să toarne ei asfalt in locul constructorilor nu sunt de acord.

yetiman

A fost publicat pe site raportul din luna Septembrie.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

icristian

Referitor la progresul raportat in luna Septembrie, pare destul de mic comparativ cu miscarile in teren, probabil trebuiesc aprobabate de consultant inainte.

Progres luna sept fata de luna August:
A1

  • Lot 2: 46.96% (+1.74%)
  • Lot 3: 63.24% (+2.38%)
  • Lot 4: 47.98% (+0.06%)

A3

  • Gilau-Nadaselu 82%(+3.12%)
  • Targu Mures- Ogra Lot2: 3.24(0%)

A10

  • Lot 1: 12.80% (+0.11%)
  • Lot 2: 11.32% (+0.97%)
  • Lot 3: 53.50% (+3.82%)
  • Lot 4: 54.10% (+4.10%)