News:

Video 21.06 Autostrada A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

disney

Quote from: NGC20 on May 06, 2016, 06:51:00 PM
Pe pagina lor ar trebui sa gasim rapoartele la zi (an) de aplicare a Legii 544 / 2001, dar singurul raport prezent este cel pentru 2011.
http://www.cnadnr.ro/pagina.php?idg=181

Parca disney s-a ocupat mai demult de obtinerea lor.
@disney: Mai esti pe fir? Poti sa vezi cum sta treaba?

Corect, m-am ocupat, dar la momentul respectiv parca au spus ca nu au astfel de rapoarte.
Iar apoi am uitat de problema. :)

Incerc sa le scriu iar, ca sa vad ce scuze mai au de data asta, mai ales ca tot repeta cuvantul "transparentizare".

disney

#466
Si apropo de "transparentizare", si cei de la CFR trebuie sa faca schimbari.

Voi publica probabil zilele viitoare niste raspunsuri care arata ca legea se aplica diferita la CFR fata de CNADNR.

Stie Domnul Ninu de la Relatii Publice despre ce este vorba.

nicolaem

scarboasa atitudine....
"vinerea mare ora 12" scris cu bold.

pai si la mine a fost vinere mare si lunga in acelasi timp, am "stat" la servici  pana la 19 seara. ca sa platesc impozite si indirect la gunoaiele alea prime de pasti ca sa mearga sa isi cumpere miel in "vinerea mare" in timpul programului !!!!

GDPR

#468
Pe pagina de FB a lui @cutter se desfasoara o adevarata telenovela, merita sa cititi comentariile. S-a spart buboiul numit CNADNR si curge puroiul prin toate partile. Auzi tu, BEHTEL... Geez.

frunzaverde

#469
Si Banca Nationala a SUA (desfiintata 1841)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

#470
Nu am înțeles faza cu banca sua și Mihai Croicu.

Domnul Goga ne urmărește.  A scos acu câteva minute boldurile la faza cu vinerea mare. Domnul Goga....pe de Basulescu am zis ca intradevar....nu avea ce face la contractul cu Bechtel.  Sa îl refuzi atunci pe Adrian Nastase era sinucidere curata. Dar de aditionale le cu Romania de ce ne puteți spune? Alea  cum se explica?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

#471
Pentru ca oamenii pe-aici ma stiu de @frunzaverde, mi-am dat numele public pentru a ma identifica celor care citesc threadul pe facebook.

"Banca Nationala a SUA" este o petarda aruncata de Basulescu, caruia i-am raspuns; nu exista nici o banca nationala a SUA, e o mare minciuna inventata rapid de el, sau o mare prostie care i-a fost spusa si nici macar n-a verificat-o. Ambele sunt grave. Ultima Banca Nationala a SUA a fost desfiintata in 1841.

Singurii care puteau finanta lucrarea in vreun fel erau ExIm sau USAid. Ambele organizatii au criterii de transparenta care ar fi invalidat proiectul Bechtel in prima faza de analiza. Cat despre "asa ne-am platit intrarea in NATO", intrebarea e simpla - dar de ce Bulgaria n-a platit nimic? Dar Ungaria? Dar Slovenia? Dar Estonia? Astia de ce n-au "platit" nimic? De ce situatia din Romania s-a repetat doar in Kosovo si Albania?

Cat de "tinut piept lui Nastase", n-o sa fiu niciodata de acord ca "nu se putea". Ba se putea! Si trebuia; doar ca nimeni n-avea curajul sau probitatea profesionala sa o faca; toti au preferat sa fie "yes-men". Unii, ca Necolaiciuc au preferat sa fure pe langa. Contractul ala a costat aproape 1.5 miliarde de dolari si inca de vreo 4 ori pe-atat in costuri de oportunitate. Costuri care au fost platite de noi toti degeaba; costuri care au blocat timp de aproape 5 ani demararea oricarui proiect cu cofinantare europeana. Costuri care au dus Orastie - Deva, de exemplu, din 2006-7 cand trebuia sa fie gata, in 2011... Si tot asa

Si din cauza ca nimeni n-a tinut piept coruptiei (intr-un sistem democratic, in care riscul cel mai mare era sa iti pierzi slujba bugetara; nimic mai mult) au murit mii de oameni. Un "Colectiv" la cateva saptamani morti suplimentare pe sosele in RO, degeaba. Si ar fi fost ok - sa fii prost sau slab e pana la urma uman, nu penal. Dar atunci stai dracului cu capul spasit in jos, nu faci "plangeri penale"...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Eu nu am reuşit să găsesc "Banca Nationala a SUA" ...
O fi şters-o ? :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#473
Quote from: TibiV on May 07, 2016, 12:02:57 AM
Eu nu am reuşit să găsesc "Banca Nationala a SUA" ...
O fi şters-o ? :D

N-a sters-o inca. Asta au fost postarile lui Basulescu pe postul lui @cutter :

Quote from: Basulescu
Stimta Doamna/domnisoara Contractul din 2003 nu a fost niciodata secretizat deoarece o copie legalizata a acestuia ,in limba engleza se afla la Banca nationala a SUA. din toate aceste considerente eu Mihail BASULESCU imi asum acelcontract si daca acelcontract era corect gestionat aveam astazi autostrada Brasov-Bors. Inca un aspect. Poate ca in perioada 2003-2004 era tinar Dl. Catalin Drula acest om pe care eu il voi respecta daca o sa inteleaga ca incalcarea legii nu este motivata nici chiar de necesitatea de a rezolva o problema legitima si daca o sa-mi demonstreze ca este real dezinteresat efortul Domniei sale,poate si Dumneavoastra si nu stiti ca tor ce vedeti astazi ca se realizeaza pe centura capitalei ar fi fost demult finalizat, inclusiv pasajele la toate intersectile DJ cu CB. Centura Capitalei Eu ampreluat-o in 2003 de la CJ Ilfov pentru a incepe modernizarea acesteia . Presedintele CJ ILFOV de atunci D-lIvanovici nu a dorit sa i-o predea la MT D-lui Basescu fara ca si radialele apartinind de DJ sa fie preluat. Amreabilitat-o la 2 benzi iar,in 2004 trebuia sa semneze MT cu AKTOR dezvoltarea la 4 benzi in sistem PPP.De altfel tot atunci trebuiau semnate 7-8 contrascte in sistem PPP pt. inelul 2 de centura la nivel de autostrada cu o firma din China; VO ploiesti cu BARAN-Israel,Comarnic-predeal-Vinchi; Predeal- Risnov-Roichman-Israel. Bucuresti-Ploiesti -Srabag -Austria,DN2D Focsani- Ojdula-Sole-Bonne-Israel .Toate obiective avind inclusiv verificare tehnica ATKINS si financiar juridica de catre firme recomandate de catre UEsi la consturi de constructie la jumatate de cea ce se intimpla astazi. Daca ar analiza D- l Drula ,cu stima,ce activitate am avut eu ar putea constata ca dupa mult respectatul Domn Director General al RA AND Danila Bucsa eu in 22 luni am realizat pentru infrastructura nationala rutiera mai mult decit multi altii in acesti ultimi 12 ani si sigur mai mult decit va realiza si i-o doresc s-o faca si chiar ma ofer sa-l sprijin daca Domnia sa doreste,D-l C.S.Catalin Drula. ca sa mai dispara o poveste,in anul 2012 am fost schimbat din functia de DG al CNADNRalII-lea mandat pentru ca nu am vrut sa RECEPTIONEZ autostrada A3,C.B. -Ploiesti pentru calitate necorespunzatoare a lucrarilor,nefinalizarea acestora si am dispus penalizarea Constructorilor- UMB+PA&Co+EUROCONSTRUCT cu 15 milioane lei . Scuze ca am fost prea lung in expozeu dar sa se vada ca sunt mult mai pregatit si cu rezultate mult mai bune de cit multi altii si am cu ce ma fali.Apropo cam 75-80% din ce inseamna astazi Aeroport Bucuresti,in special Otopeni,mi- se cam datoreaza. Am terminat liceul ind.nr.10-Constructii Cai ferate , drumuri si poduri avind premiul I ani terminali; am terminat UCB -CFDP cu 9,77 in 1985 si 10 la Diploma,la 33 de ani coordonam un program.de investitii de peste 120 milioane de dolari. cu stima si consideratie tuturor care o sa citeasca, aprecieze sau nu, aceste rinduri

[...]

Doamna,domnisoara,Daniela Dumitrescu ma numesc Mihai BASULESCU si DA am semnat contractul BEHTEL pe cel din 2003 si mi-am sustinut cauza si in fata organelor competente si in fata presei si in fata opiniei publice . A fost un contract corect si bun care insemna 5,4 milioane pe km, incluzind costul lucrarilor de arta, cu finantare din credite si cu garantia Bancii Nationale a SUA de 1miliard de dolari. In 2006 prin renegocierea contractului de baza din 2003s-au produs urmatoarele modificari DE SUBSTANTA care au dus la cea ce vedeti astazi si anume : 1. S-a renuntat la finantarea americana asigurata prin contragarantarea creditelor ce urma s-a fie luate de statul Roman: 2.S-a trecut pe o finantare de la Bugetul de Stat,situatie care a schimbat multe conditii contractuale ( in clusiv cele referitoare la avansuri); 3.S-au trecut toate riscurile la Beneficiar; 4.S-a renuntat la obligativitatea ca orice modificare de pret sau negociere de preturi noi sa fie aprobata prin acte aditionale aprobate la rindullor prin H.G.deci cu avizul Guvernului ;5. A fost semnata o noua varianta a contractului, respectiv cele 92 pagini contract si 16 anexe de catre conducerea CNADNR si Behtel in functie la acea data 2006.

Iar eu m-am enervat si am postat asta:

Quote from: @frunzaverde
Stimate domnule Basulescu, asa, ca sa stiti si dumneavoastra, NU EXISTA nici o banca nationala a SUA. Ultima Banca Nationala americana s-a desfiintat in 1841. Si nu a existat nici un fel de finantare americana, nici de la Exim (care ar fi fost transparenta), nici de la USAid (la fel); a existat o discutie initiala care a picat inainte de semnarea contractului. De altfel, in legea de adoptare a contractului, termenii "construieste si finanteaza" s-au schimbat in "construieste si finalizeaza". Si ma intreb de unde si pana unde scoateti valoarea de 5.4 milioane de dolari, in conditiile in care toate preturile au fost stabilite la material pus in opera, cu Bechtel proiectant. Si va mai intreb o chestie, dl. Basulescu, cum putem sa avem incredere in competenta dumneavoastra dupa scandalul de pe Arad - Nadlac cu fostul dvs. angajator, Romstrade? Macar o declaratie legata de ce s-a intamplat acolo meritam pentru credibilitate, nu? Sau cum putem avea incredre in dumneavoastra cand nu puteti macar sa scrieti corect numele contractorilor PRINCIPALI cu care ati lucrat (Vinci nu Vinchi, Bechtel nu Behtel)? Daca vreti cu adevarat profesionalizare, intai trebuie sa va dovediti (pe bune) profesionismul dvs., si apoi acuzati pe cineva care a venit din afara, pe timpul si banii lui a invatat mai mult intr-un an decat un inginer CFDP, si apoi va pune la punct...

Pentru cine n-are facebook.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Pe buuuuneee ?!...
:lol:

Dacă nu aş fi şi eu inginer, aş crede că la universităţile tehnice limba română nu e foarte importantă.
Şi nici cultura generală... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

#475
Cata dezinformare. Prețul de 5.4 milioane pe km și 2.2 miliarde total nu a existat niciodată.  Cei 5.4 erau o evaluare făcută pe câțiva kilometrii la câmpie în zona Cristian lângă brasov și înmulțit cu 415 km. Evident ca nu era același preț prin dealurile transilvanii, în zona Gilau de ex. sau pe la viaductul de 2 km de la Suplacu. Și evaluarea finala mergea spre 7-8 miliarde.
Și alta faza mișto a fost formatul de contract: proiectare și execuție combinat cu preturi unitare. Adică lea dat și pâinea și cuțitul și slana și tot.
Și cel mai amuzant  este ca Dobre încercând sa corecteze acest lucru au mutat proiectarea la CNADNR dar evident ca nu o puteau manageria și în final au ajuns sa plătească CNADNR proiectarea dar sa fie manageriata tot de Bechtel su sa le și plătească la americani penalități dacă întârzia vreun desen.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

disney

Quote from: disney on May 06, 2016, 10:04:51 PM
Si apropo de "transparentizare", si cei de la CFR trebuie sa faca schimbari.

Voi publica probabil zilele viitoare niste raspunsuri care arata ca legea se aplica diferita la CFR fata de CNADNR.

Stie Domnul Ninu de la Relatii Publice despre ce este vorba.

Voi mai astepta putin pina sa public acele raspunsuri, pentru a le oferi a doua sansa sa ofere informatiile solicitate.
In aceasta dimineata le-am scris din nou, si voi astepta raspunsul lor, inainte de a recurge la plangere administrativa.

TibiV

Devine tot mai interesant.
Chiar sunt curios care va fi deznodământul... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

qsv

Asadar, dupa cum spune chiar unul din membrii asa numitului "grup de initiativa" in acele comentatrii de pe facebook-ul lui Catalin, la CNADNR sunt multe nereguli grave si ma intreb de ce in acele cazuri nu au facut respectivii, reclamatii la DNA iar acum s-au grabit ca nu cumva sa nu se incalce legea....penibil si absurd.

Ma vad nevoit sa ma autodenunt...Am citit si am scris pe acest forum contribuind la formarea opiniilor si alimentand o stare de spirit care ne coduce catre schimbare si catre transparenta si foarte posibil am influentat subconstientul lui Catalin care l-a determinat sa faca aceste "nelegiuri". Culpa este a mea, si poate si a altor utilizatori ai forumului (dupa cum se simte fiecare), noi suntem vinovatii din umbra...

Lui Catalin ii doresc o inima de piatra, sa nu se lase atins de intimidarile gealatilor infrastructurii nationale....


Aceasta porcarie de denunt ne-a facut sa trecem cu vederea un eveniment "important" care sta sa se intample la CNADNR. Este vorba despre concursul pentru ocuparea celor 14 posturi de inginer. Ghilimelele le-am pus pentru a arata ca, dupa parerea mea, toata chestiunea e de fapt neimportanta pentru CNADNR si foarte probabil e facuta pentru a scapa de presiunea pusa pe ei in ultima perioada, din cauza faptului ca in organigrama sunt prea putini ingineri CFDP. Dar cum am ajuns la aceasta concluzie? E suficient sa te uiti pe anuntul de job care pare facut in graba, si este foarte sumar pentru o actiune care a fost anuntata de mai mult timp si chia de mai multe ori. Concret:

  • Sunt scoase la concurs 14 posturi fara a se prezenta si atributiile pe care le va avea viitorul angajat sau o fisa a postului, in acest fel "jobul" poate sa insemne orice si banuiesc ca nu vor fi multi oameni foarte capabili care sa se arunce asa cu capul in fata
  • nu se specifica nimic despre salariu, singurele indicii rezulta din declaratiile d-lui Homor si anume "ca va fi un salariu competitiv cu cele din piata"
  • se solicita experienta in executie sau proiectare dar fara a specifica intre cati si cati ani, sau cat sa fie experienta minima
  • nu se specifica modul in care se va desfasura concursul
  • se da o bibliografie care cuprinde legi, ordonante, regulamentele CNADNR si doar 4normative  - nefiind publicat modul de desfasurare, nu pot sa nu ma gandesc ca cineva care are o invata bibliografia si care are o memorie eidetica e favorizat fata de cineva care spre exemplu nu tine minte fiecare cuvant din lege sau normative, dar care stie unde sa le caute si le aplica mai bine decat primul
*anuntul contine totusi o precizare despre cum ca se pot obtine relatii suplimentare la telefon sau prin email...dar de ce nu sunt date aceste informatii minimale de mai sus chiar in anunt?!

Sunt dezamagit de ce se intampla....speram ca noul DG e altceva, dar pe zi ce trece, sperantele mele sunt spulberate...

Am discutat cu multi despre aceasta intentie a CNADNR si am sustinut in contra lor ca e o idee foarte buna sa existe la CNADNR un astfel de departament, atat timp cat e realizat corect, alcatuit din poameni capabili care vor scapa de presiunea constructorilor cum e in cazul contractelor FIDIC galben, vor realiza investigatii de teren corespunzatoare, fara sa se teama ca nu ajunge bugetul, etc.

Va rog pe cei care afla informatii despre subiect sa ma tina la curent. Pe 23 e concursul.
Multumesc!

dumbravaandrei

#479
Ma bag si eu in seama. Lucrez intr-o corporatie (IT) cu 100.000 de angajati si conduc o mica parte din ea. Printre altele si recrutez.
1). Atributiile nu se prezinta la ofertele de recrutare. Ci doar directiile generale de activitate asociate postului scos la concurs. La orice companie acestea sunt sumar prezentate. Asta pentru ca asa iti poti expune anumite activitati strategice si sa vina un competitor si tie ca si companie sa iti sufle de sub nas un intreg business. De ex nu pot sa ii zic azi cuiva ca va lucra numai in AutoCAD cand e posibil ca peste 2-3 ani sa lucrezi in cu totul alt mediu de proiectare. Ii spun doar ca va lucra CAD.
2) Nimeni nu specifica un salariu. Fiecare si-l negociaza in mod direct. Asa face toata piata. Nimeni nu specifica limite. Sunt foarte multi factori care pot influenta o oferta salariala.
3) Experienta: Un inginer care a stat 20 de ani si a plimbat cafeaua are aceeasi experienta cu un inginer care in 3-4 ani a proiectat de i-au iesit ochii? Nu anii releva experienta si din acest motiv nu se specifica.
4) Concurs? Pe bune? Interviu / portofoliu / interviu Project-Based de ce nu se practica? Oamenii astia vor trebui sa proiecteze infrastructura nu sa dea examen de rezistenta a materialelor... de RM s-au ocupat profii lor din politehnica.
5) O fi interviu pana la urma daca nu se specifica mai mult... aici as fi ingrijorat doar de "comisia" de interviu.
6) Normativele alea sunt valabile de la Hristos incoace? nu s-a mai schimbat nimic?

7) Se incearca formarea unei echipe? Pentru ca in acest caz inteleg ambiguitatea anuntului. In acest caz trebuie sa fie o omogenitate a echipei nu a atributiunilor. Dar cine si cum formeaza aceasta echipa este defapt problema reala a CNADNR. Poate era mai fezabila contractarea de servicii de inginerie de la firme specializate. Sunt suficiente atat pe plaiuri mioritice cat si dincolo de ele. De cele mai multe ori acestea au si experienta cat si echipa care se ocupa de asa ceva.