News:

.

Main Menu

Discuții cu și despre CNAIR

Started by Ionut, October 12, 2015, 06:17:56 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

@Frunzaverde, trebuie sa te contrazic: asta vara in Croatia, DN1 al lor (Zagbreb-Plitvice- si se continua spre sud) era extrem de aglomerat. Inclusiv tiruri. Mult peste DN7 al nostru!

In schimb autostrada paralela, a doua zi, era pustie!

Taxele lor sunt foarte mari si de aceea multi prefera DN-urile, care sunt ai inguste decat ale noastre.

In schimb centura Zagreb (gratis) era supra-aglomerata. Si autostrada spre Belgrad si spre Rijeka la fel. Erau niste cozi la portile de taxare cum nu am vazut niciodata la Fetesti.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

#301
Quote from: dr4qul4 on March 06, 2016, 11:00:47 PM
@Frunzaverde, trebuie sa te contrazic: asta vara in Croatia, DN1 al lor (Zagbreb-Plitvice- si se continua spre sud) era extrem de aglomerat. Inclusiv tiruri. Mult peste DN7 al nostru!

Doar ca cifrele lor te contrazic. Spre deosebire de CNADNR-ul nostru, Hrvatske Ceste publica in detaliu cifrele de MZA.

D1, soseaua veche care duce de la Split la Zagreb este aglomerata doar in suburbiile Zagrebului (unde autostrada nu serveste bine - fiind construita fara noduri) si in zona (unica bretea) care leaga A1 de Split si A1 de suburbiile nordice ale Splitului. Adica trafic pur local. Mai exista trafic mediu (MZA 3000-4000 iarna si 7000 vara) care merge fix pana la Josan, servind Parcul National Plitvice, o zona care nu e servita de autostrada. Mai la sud, scade sub 2000 inclusiv vara, trafic de drum judetean.

A1 are la punctul de control Dugopolje, spre comparatie, 8894 iarna si 17377 vara. Evitarea taxarii, pentru Split - Zagreb, este, deci, de maximum 5-10% din tot traficul, o nimica toata.

Vezi aici:
http://www.hrvatske-ceste.hr/UserDocsImages/PDF/CroDig2011.pdf

Ai o harta (ultima pagina) care arata exact situatia din Croatia. AADT/MZA, deci nu "turisti straini", pentru ca include si traficul de iarna. Pe scurt, autostrazile au "supt" traficul DN-urilor, si sunt folosite la capacitati mult peste cele de "crush" ale DN-urilor, atat in sectoare cu taxa cat si in cele fara taxa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

hmmm.....  Dupa cum am zis am fost pana la Plitvice si de acolo pe DN42 spre autostrada. Nu si mai la sud. Probabil e un fel de Valea Prahovei la noi...dar cu tiruri.

Pe langa Rijeka am ratat o iesire de pe autostrada si am mers putin pe un DN cu tenta de DX, mai aglomerat ca autostrada, dar practic eram in suburbii.  Sunt curios daca ei au taxare diferita in functie de sezon.
Stiu ca au salarii mai mari, dar sa dai 16,5 de euro pe 260 de km (autostrada la campie, fara poduri majore sau tunele) mi se pare totusi prea mult!

Probabil ca senzatia de "autostrada goala" vine si de la faptul ca au preponderent 3 benzi pe sens.

De apreciat transparenta lor, poate ia si CNADNR-ul aminte. Insa sper sa nu vad la noi sistemul lor de taxare. Desi aveau foarte multe porti, si chiar unele cu un fel de abonament electronic unde nu se oprea, erau cozi infernale la aproape toate iesirile spre orasele mai mari.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Morosanu

Inainte de a inchide discutia sa amintesc, chiar proprietara de la pensiune la Plitvice m-a "certat" ca trebuia sa iau dn1 la Karlovac nu sa vin pe autostrada ca-i scumpa. De fapt la intoarcere am mers pe dn1, foarte aglomerat Am urcat la Karlovac pe autostrada, trafic putin, doar la Zagreb aglomeratie si in vama la Letenye. Deci raman la ideea mea ca CNADNR ar trebui sa aplice modelul sloven, unguresc, slovac, ceh sau austriac. Cel sud european este scump pentru "consumator" costand mai mult pe km decat pretul carburantului (vezi Italia pt aprox. 100 km am platit 10.10 euro in zona de campie).
Politica distruge tot ce atinge.

alecu26

La Croati sistemul de taxare vine si din modul de constructie a autostrazilor initiale, unde trebuiau sa-si recupereze cumva direct luxul de a construi autostrazi când poate nu si le permiteau (parca Bechtel si Strabag au construit asa acolo. Bechtel in fapt din Croatia au venit in Romania).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Io

#305
E si de "Mentenanta" dar il pun aici. Spre rusine, daca se poate.

Lasind la o parte risul minzesc intrebarea ramine: de ce face profit CNAD-asta? Si daca tot face cit din el reinvesteste?

http://www.petreanu.ro/de-ce-face-profit-cnadnr-din-taxele-platite-de-noi/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

1_utilizator

#306
Profitul CNADNR este un fals subiect, o fictiune contabila, care nu merita energia noastra.O data ce am spus asta am spus totul si n-am zis nimic deci sa detaliez putin. CNADNR face profit pentru ca:
1. are nevoie sa "iasa" pe profit pentru ca managementul sa-si ia primele si bonusurile chiar daca profitul CNADNR nu are nicio semnificatie economica  si nici legatura cu performanta managementului. Dar cum aceasta administratie este experta in manipularea cifrelor face si profit daca trebuie prime. Asta pe langa cei 75 % pentru "lucrul cu fonduri europene". De stiut ca mare parte din ei n-o prea rup in engleza sau in alte limbi, cunosc doar cifrele. Asta este explicatia rautacioasa dar cea mai plauzibila.
2. din incompetenta. In linii mari CNADNR incaseaza 1,2 miliarde lei anual din rovigneta si taxa UZD. Din aceste sume se finanteaza activitatea de intretinere si reparatii atat cu personalul propriu cat si prin firme private. In functie de bugetul general al statului se mai adauga si o mica subventie pentru "intretinere". Activitatea de investitii (reabilitare DN si constructie autostrazi) este finantata prin subventie de la bugetul de stat. Practica in ultimii 2-3 ani a fost ca aceasta administratie sa fie folosita impreuna cu Fondul special al Primului Ministru ca un buffer de fonduri, bun de bugetat la inceput de an pentru a fi distribuit clientelei politice la momentul oportun. Bugetul de investitii inital aprobat pentru CNADNR in 2015 a fost de 5,5 miliarde lei si intr-un final s-au realizat 2,5 miliarde lei. Restul de bani s-a intors la primarii via rectificarile bugetare succesive. Cu banii astia asfaltau toate primariile in draci in luna decembrie. Va imaginati deci ca in fata unor asa constrangeri politice devine aproape imposibil sa mai scoti si cifrele cum trebuie mai ales ca tu raportezi cu 3 luni intarziere si n-ai un program informatic (ERP) national integrat.Asta se traduce insa la nivel individual prin prime si bonusuri caci deh....munca multa....
De retinut deci ca in 2015 au fost foarte multi bani pt drumuri care s-au pierdut. Cine trebuia sa stie stia ca intreprinderile si proiectele n-au cum sa se adapteze ca sa consume cele 3 miliarde de lei neconsumati. Au fost buni insa in alta parte....

alecu26

taxa UZD: taxa Utilizare Zona Drum. E ce platesc in teorie toti cei care au acces in sau din DN si au activitate comerciala. (pe tema incasarilor foarte mici in DRDP Craiova a fost scandalul foarte mare acu cateva luni. CNADNR aparent inchide ochii sau nu verifica cine plateste si cine nu, si cine ar trebui sa plateasca. Pierderile conform angjatilor CNADNR sunt foarte, foarte mari de aici).

ERP= habar nu am.


In alta ordine de idei...s-a inchis cercul, ca de aici a plecat discutia. Avem explicatia salariilor incredibile, fara nici o legatura cu orice alt bugetar.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

ERP= Enterprise resource planning. Sistem informatic adaptat fiecarei firme in parte.

cel mai cunoscut este SAP-ul. Care pentru o companie organizata ca CNADNR-ul nostru ar costa de la 10 mil euro in sus. Poate spre 20 si chiar 30 :))

Problema mare cu u ERP (unul facut cum trebuie) : iti spune imediat cine taie iarba la caini si cine munceste
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

si-ar scoate repede banii la CNADNR.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alecu26

ca sa mutam discutia aici despre CNADNR: problema acolo e ca si focusul e cumva pe autostrazi si ca acolo mai exista ceva stres. De restul pare ca uita lumea. Si banuiesc ca o gramada de sefuti de pe acolo, aia care se ocupa de DN-uri, centuri, reabilitari, stau cu capul cat mai la cutie si nici nu fac nimic si se bucura si ca nimeni nu-i intreaba nimic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

E un "focus" pe lansarea licitatiei pentru viaductul peste Somes de la Gilau sau pe analizarea mai rapida a ofertelor pentru bucatica din A3 dintre Cristian si Rasnov de nu-i adevarat. Dar da, probabil daca e sa comparam cu situatia contractelor de reabilitare a DN-urilor(DN 76, DN-ul de pe V.Jiului etc), la autostrazi stam chiar bine :).

clau

Cnadnr nu poate scoate la licitatie de 4-5 luni viaduct Gilau si ala inceput de mult si mai au ce... Pe autostrazi?? De analizat 6.8km Rasnov de 6 luni... Asta e tot pe autostrazi pe anul asta. CNADNR e in vacanta!!! Nici macar doua pasaje(Arad) nu pot licita far n amanari... La centuri si DN-uri e dezastru. Pe 70-80% din proiecte sunt probleme vechi de luni sau ani si nu se intampla nimic...

horatiu.cosma

Seamana cu linistea dinaintea furtunii. Prim ministrul i-a cerut explicit domnului Homor sa vina cu o noua organizare. Probabil ca sunt niste miscari de trupe acolo, pana cand nu se va definitiva organigrama si oamenii vor stii ca sunt sau nu pe faras, nu o sa vedem progrese majore.

clau

Si m-am bucurat cand l-au pus pe Homor dar acum..... Macar site-ul ala jenant sa-l schimbe... Mie mi-ar fi rusine... Iar daca vrei sa fi altceva decat Neaga atunci nu dai termene si apoi taci daca nu le respecti. Toti de aici stim ca nu e usor... Macar comunicarea sa existe si sa fie reala si completa