News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Arhivele cu drumuri

Started by north, July 15, 2014, 12:25:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

dr4qul4

cred ca e al doilea sau al 3-lea recensamant militar austro-ungar. Am si eu salvate mai multe harti vechi, majoritatea chiar de pe acel site (e la favorite). Nu stiu insa cat de reale sunt
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#107

tom_sawyer

#108
Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri din România pune la dispozitia persoanelor interesate arhiva revistei Drumuri - Poduri:

http://www.apdp.ro/ro/publicatii/drumuri-poduri/


Din istoricul A2, în primele numere (1991; contractele nu au mai fost duse la capăt din cauza situației economice din anii '90):



http://www.apdp.ro/documents/dp/1991/DP_2_1991.pdf


http://www.apdp.ro/documents/dp/1991/DP_3_1991.pdf

Powered by API/PUM imgur uploader



tom_sawyer

Un "sereleu" din Podu Turcului a cîştigat contracte de peste 100 milioane de euro în ultimii doi ani!

12 martie 2004

Sereleul "Spedition UMB" din Podu Turcului (Bacău) cîştigă contract după contract pentru refacerea unor drumuri naţionale, acumulînd într-un an şi jumătate un portofoliu de lucrări de peste 105 milioane de euro. Motivul pare să fie relaţia specială pe care patronul firmei, Dorinel Umbrărescu, o are cu responsabilii din ministerul transporturilor. "Spedition UMB" este asociată direct cu firma "Selena" Bacău, controlată de Dumitru Sechelariu, fratele secretarului de stat responsabil cu coordonarea investiţiilor din sectorul drumurilor naţionale, Sergiu Sechelariu.

Dorinel Umbrărescu şi Dumitru Sechelariu sînt parteneri în consorţiul care a cumpărat fabrica de hîrtie de ziar "Letea" Bacău. Zilele trecute, firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu a reuşit să cîştige noi contracte în domeniul infrastructurii rutiere, în valoare totală de peste 35,8 milioane de euro, ridicînd valoarea încasărilor societăţii din aceas-tă activitate la peste 105 milioane de euro.

"Spedition UMB" a semnat, recent, trei contracte în mai puţin de două săptămîni cu Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Iaşi pentru realizarea de covoare asfaltice pe o lungime de 150 km şi întreţinere periodică pe un alt drum. Practic, împreună cu alte două societăţi - "Genesis International" Bucureşti şi "PA & CO International" Bacău (controlată de Costel Căşuneanu, important sponsor al partidului de guvernămînt) - firma "Spedition UMB" domină la capitolul contracte publice de modernizare şi întreţinere a drumurilor naţionale. De-a lungul ultimelor 14-16 luni, cele trei firme au căpătat de la bugetul statului fonduri de peste 165 milioane de euro. Surse din piaţă susţin că preferinţa autorităţilor pentru "Spedition UMB" nu are ca motivaţie cauze obiective; firma nu lucrează mai repede şi nici mai bine faţă de celelalte, ba dimpotrivă. Şoseaua Iaşi-Vaslui-Crasna, contractată anul trecut de "Spedition UMB", arată astăzi mai prost decît a fost înainte de reabilitare. În prezent, compania "Spedition" are lucrări contractate în Braşov (circa 55 miloane de euro), Iaşi (35,8 milioane de euro), pe tronsonul DN 11B Tîrgu Secuiesc-Cozmeni (5 milioane de euro), DN 1 Ploieşti-Buzău (12,6 milioane de euro).

bursa.ro

GIV

interesant articolul^

stangabriel

https://iptana.ro/istoria/

Poze si filmari din ultimii 50 de ani, plus statistici.

tom_sawyer

#112
Quote from: tom_sawyer on June 04, 2018, 12:21:28 AM
sursa

QuoteAfter the union of Transylvania with Romania in 1918, the bad condition of roads made a modernisation necessary. A swedish company, Johnsonkoncern, began with the construction of a road of 750 km from Bucharest via Brasov, Sibiu, Sebes, Turda and Cluj to Oradea. The construction began in 1931 and lasted until 1938.
sursa

Si aici putina bascalie, dar o istorie buna a contractului cu suedezii pentru DN1:
http://www.dailycotcodac.ro/2013/09/modelul-bechtel-inventat-intre-razboaie-soseaua-bucuresti-oradea-o-teapa-de-traditie/

1937:






"La Roumanie", suplimentul ziarului Figaro, 27 iunie 1937
https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k409532m/f4.item#

tom_sawyer

#113
"Semne oficiale pentru SEMNALIZĂRI RUTIERE, conform legii din 28 Mai 1935"


(sursa: un anunț de pe okazii.ro)

Powered by API/PUM imgur uploader

TVlad

Formidabil, ai cumva mai multe informatii despre drumurile modernizate de firma suedeza? Un unchi de-al meu originar din jud. Olt spunea in anii '80 ca drumul Slatina - Pitesti ar fi fost construit de o "societate suedeza". Am retinut informatia asta de mic copil pentru ca mi s-a parut uluitor ca in polul national comunismului sa fi lucrat cindva, intr-o lume mai buna, o firma occidentala. In acei ani '80 drumul era cu placi de beton intr-o stare nu prea buna. Iar pe margine erau pancarte cu lozinci cu Partidul, iubitul conducator si alte asemenea. S-a intimplat o data sa fim trasi pe dreapta de Militie si sa asteptam o ora sa treaca "Tovarasu"...

tom_sawyer