[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gendan

Nu contest faptul ca acum nu incap autobuzele si tramvaiele pe aceeasi banda sau ca ce  declara Firea nu tine cont de realitatile din teren. E evident ca daca maine ar fi sa implementam asta, nu ar merge din motivele enuntate. De strazile unde pe langa tramvaie si autobuze mai circula si trolee, nici nu mai zic.

Quote from: TibiV on September 08, 2017, 11:53:17 AM
Nu uitati difeenta de gabarit intre un tramvai si un autobuz - autobuzul este mult mai lat.

Linia de pe Iancului (intre Mihai Bravu si Pierre de Coubertin) a fost recent reabilitata si intentia anuntata de la inceputul lucrarii a fost ca linia sa fie folosita in comun de tramvaie si de autobuze.
Doar ca au uitat acest mic amanunt cu gabaritul.
In dreptul statiilor pur si simplu nu incap un tramvai si un atutobuz, ce sa mai vorbim despre doua autobuze.

Ca sa incapa ar fi trebuit marita distanta dintre sine - nu ecartamentul, ci distanta dintre cele doua sensuri de mers...

In concluzie: struto-camilele nu functioneaza.
Probabil ca la Roma si Bruxelles au proiectat liniile de la bun inceput pentru asa ceva.

Foarte probabil ca au proiectat de la inceput astfel. Si da, ar fi o struto-camila. Pe interstatii, ar putea fi mutate bordurile/gardurile mai in exterior, fara sa muti liniile. In statii, in schimb, nu ar functiona solutia asta pentru ca tramvaiele in clipa de fata opresc chiar langa peron. Acolo, sunt de acord, ar trebui marita distanta dintre sensurile de mers. Si da, asta ar reduce capacitatea rutiera adiacenta. Si da, ar adauga un S la fiecare intrare si iesire din statie.

Sunt foarte subiectiv, recunosc, dar asta e pentru ca trebuie sa folosesc mult RATB-ul (nu am masina personala) si metroul. M-am intrebat de multe ori in trecut de ce statiile de corespondenta RATB sunt atat de separate.

Din nou, nu contest ca tanti vine cu o idee ce nu poate fi aplicata acum sau ca aplicarea ei (probabil) va presupune o ingustare a benzilor adiacente. Spun doar ca pentru un calator, e mult mai comod sa nu trebuiasca sa mai schimbi statia.

nirolf

Sistemul ar putea funcționa în anumite zone, între stații nu e problemă, diferența de gabarit nu este chiar așa mare pe cât ați putea crede (2390 vs 2550 mm), iar stațiile de tramvai făcute în paralel sunt relativ puține (Mihai Bravu, Barbu Văcărescu, Văcărești, Mihalache).

Eventual la noile reabilitări (:lol:) s-ar putea ține cont de asta. Dar este evident că nu "rezolvi" traficul doar cu asta, Duamna probabil știe că vine Ziua Z când se va bloca totul și se face că muncește.

TibiV



Quote
Comunicat

De duminică, liniile de tramvai 1, 11, 19 și 34 își reiau vechile trasee

În urma creării condițiilor de circulație pentru tramvaie în zona Piața Sudului, începând de duminică, 10.09.2017, liniile 1, 11, 19 și 34 își vor relua vechile trasee pe Șos. Olteniței și pe Calea Văcărești.
Astfel, tramvaiele liniei 1 (ramura Șura Mare - Piața Sudului – Obor) vor circula pe următorul traseu circular: terminalul Șura Mare, Şos Oltenitei, Piața Sudului, Cal. Văcăreşti, Sos. Mihai Bravu, Şos. Stefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. G-ral Vasile Milea, Bd. Timisoara, Şos. Progresului, Str. C-tin. Istrate, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Olteniței, terminal Şura Mare.
Linia 1 (ramura Șura Mare – Șos. Viilor – Pasaj Basarab) va funcționa pe traseul: terminal ,,Șura Mare", Şos. Giurgiului, Piaţa Eroii Revolutiei, Şos. Viilor, Str. C-tin. Istrate, Şos. Progresului, Bd. Timisoara, Bd. G-ral Vasile Milea, Şos. Orhideelor, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ștefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Cal. Văcăreşti, Piața Sudului, Şos Oltenitei, terminal ,,Şura Mare".

Linia 11 va reveni pe traseul de bază, ca și până în prezent, de la terminalul ,,16 Februarie", pe Calea Giulești, Pod Grozăvești, Piața Danny Huwe (Răzoare), Şos. Viilor, până la Piaţa Eroii Revoluției, de unde va intra pe noul traseu: Șoseaua Olteniței, Piața Sudului, până la terminalul Romprim.

Totodată, vor fi reînfințate două linii noi de tramvai: linia 19, care va asigura transportul călătorilor între terminalele ,,CFR Progresul" şi ,,Complex RATB Titan", pe traseul: Şos. Giurgiului, Piața Eroii Revoluției, Calea Şerban Vodă, Bd. Gh. Şincai, Pod Timpuri Noi, Str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, Şos. Mihai Bravu, Bd. Camil Ressu, Str. Liviu Rebreanu, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady.

Cea de a doua linie de tramvai este linia 34, care va face legătura între terminalele ,,Romprim" și ,,Banu Manta", pe traseul: Şos Oltenitei, Cal. Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ștefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Nicolae Titulescu.

Liniile navetă 611 şi 634 se desființează.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#63
Astazi, duminica 10 septembrie 2017, a fost mare "inaugurare" la "Pasajul Piata Sudului".
Mai exact s-a realizat
penultimul pas spre revenirea la normal: a fost reluata circulatia tramvaielor la suprafata.

Nu va speriati, nu sunt balbait, dar am repetat textul de la Pasajul Piata Sudului pentru ca tramvaiele si pasajul sunt precum "horse and carriage", vorba cantecului...

Dupa pasajul peste Dambovita, am reintalnit "cunostinte" pe care nu le-am mai vazut pe Mihai Bravu de 6 sau 7 ani...
In statia "Penes Curcanul" (intre Vitan si Splai) dau de un tramvai pe linia 1, in drum spre Piata Sudului

Aici, la intersectia Mihai Bravu - Calea Vitan, este un pic mai complicat...

... este un tramvai 19 care vine de la Dristor si face dreapta pe Vitan spre Mall Vitan/Posta Vitan (Calea Dudesti/Octavian Goga)

Iar asta este un "prieten" cu care am avut aproape zilnic "relatii foarte apropiate" in urma cu multi ani...
Un 34 pe traseu dinspre Baba Novac spre Dristor


Quote
Mai exact s-a realizat penultimul pas spre revenirea la normal: a fost reluata circulatia tramvaielor la suprafata.
Ultimul pas este revenirea troleelor la Piata Sudului.
Dar despre acest subiect nici PMB, nici RATB nu sufla o vorba.

Probabil pentru ca "solutia logica" din PUZ-ul initial "a cazut" in timpul lucrarilor.
Nimeni nu stie cum si cand se va face.

Atunci cand se vor decide, Piata Sudului va "beneficia" de a patra inaugurare... :lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

RATB vrea să instaleze distribuitoare automate de bilete,
care vor accepta card bancar și vor da rest și bon nefiscal


Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să instaleze șase dispozitive automate pentru emiterea și reîncărcarea titlurilor de călătorie din oferta Regiei și Metrorex, care vor accepta plata atât cu card bancar cât și cu bancnote și monede și vor acorda rest și bon nefiscal. Echipamentele vor instalate până la finele anului în Piața Română, Piața Sudului, Piața Unirii (cap linie tramvai 32), Crângași Metrou și Sebastian, conform caietului de sarcini al licitației. Contractul a fost estimat la 1,3 milioane de lei, fără TVA, potrivit anunțului RATB.  Singurul ofertant înscris la licitație este asocierea formată din Kapsch Carriercom Romania și UTI Grup.

Profit.ro

subway

Puteau sa o 'implementeze' demult, de cand s-a modernizat tichetingul RATB...dar au pierdut startul...
>:(

Balto

Pentru că Tudose nu i-a dat terenul TVR pe care l-a solicitat, Firea mută autobaza RATB din Pipera pentru a face loc noului spital metropolitan

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) va lua în discuție săptămâna viitoare un proiect de hotărâre prin care un teren de peste 5,3 hectare din Pipera va fi trecut din administrarea RATB în administrarea directă a CGMB, pe el urmând să fie construit un spital metropolitan, investiție estimată la 300 milioane euro.
Primăria București ia în considerare această soluție de amplasament după ce nu a primit nici un răspuns de la Guvern la o solicitare din vara trecută prin care cerea să i se transfere, în scopul menționat, un alt teren din Pipera, de 4,7 hectare, aflat în administrarea Societății Române de Televiziune (SRTv).

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

subway

Nu doar, a pus ochii pe desfiintarea a trei autobaze...

TibiV

O idee la fel de stralucita precum toate ideile actualului primar general.
Sa mentionam ca in loc de autobaze NU va face parcuri... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Parcare in loc de autobaza Floreasca?
Si cine parcheaza acolo, majoritatea locuintelor fiind case ce au si curte?

Chiar mergea un ansamblu imobiliar.
Parc este prea mult sa faci intr-un oras poluat, care e si capitala cu cea mai mica suprafata de spatiu verde din UE  :(

Ionut

Primăria Capitalei propune transformarea RATB în societate pe acţiuni

Primăria Capitalei intenţionează să reorganizeze RATB, din regie autonomă, în societate pe acţiuni, acţionarii noii structuri numite Societate de Transporturi Bucureşti fiind Consiliul General şi Consiliul Judeţean Ilfov. Această reorganizare va fi dezbătută în şedinşa CGMB din 22 februarie. ,,Se aprobă reorganizarea Regiei Autonome de Transport Bucureşti prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni în următoarele condiţii: acţionari - Municipiul Bucureşti prin Consiliul General al Muncipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, prin Consiliul Judeţean Ilfov; denumirea societăţii pe acţiuni rezultată prin reorganizarea regiei autonome va fi ,,Societatea de Transporturi Bucureşti STB SA", se arată în proiectul Primăriei.

Potrivit expunerii de motive, în vederea eficientizării serviciilor publice locale este necesară crearea posibilităţii gestionării acestora într-o manieră cât mai accesibilă din punct de vedere legislativ.

,,Principiul de bază care guvernează procesul de transformare a modalităţii de presare a serviciului public de transport de persoane în municipiul Bucureşti este satisfacerea nevoilor comunităţii locale. (...) Este necesar de prezicat că prin transformarea în societate pe acţiuni a Regiei Autonome de Transport Bucureşti se vor asigura condiţiile pentru o funcţionare mai eficientă, mai economică, cu marjă de profitabilitate şi cu posibilitatea de participare la licitaţii şi de accesare a fondurilor europene", mai arată expunerea de motive.

Acelaşi document mai prevede că Adrian Sorin Mihail, actualul director al RATB, este cel care se va ocupa de îndeplinirea tuturor formalităţilor privind reorganizarea Regiei de Transport.

ZF

Ionut

RATB devine Societatea de Transport Bucureşti SA

Consiliul General al Capitalei a fost de acord, joi, cu reorganizarea Regiei Autonome de Transport Bucureşti, prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni, ai cărei acţionari vor fi Municipiul Bucureşti, prin CGMB, şi judeţul Ilfov, prin Consiliul Judeţean. Denumirea societăţii pe acţiuni va fi Societatea de Transport Bucureşti STB SA. Totodată, societatea va prelua activul şi pasivul RATB. Capitalul social iniţial al STB SA este de 129.200.000 lei, din care 29.079.351 lei aport în natură, restul reprezentând aport în numerar, împărţit în 1.292.000 acţiuni nominative, în valoare nominală de 100 lei. CGMB va deţine 129 milioane lei (aport în numerar 99,9 milioane lei), iar CJ Ilfov 129.000 lei, aport în numerar.

"Odată cu schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni, urmează a fi adus ca aport în natură la capitalul social, de către acţionarul majoritar, bunul imobil (teren şi construcţie) situat în Bucureşti, Bd. Dinicu Golescu nr. 1, sector 1, care, în prezent, reprezintă sediul social al RATB", se mai arată în expunerea de motive, potrivit Agerpres.

Capital

Ionut

RATB, transformată oficial în societate pe acțiuni

Regia Autonomă de Transport București (RATB) va fi transformată oficial în societate pe acțiuni cu denumirea Societatea de Transport București SA, urmând să fie semnat curând actul constitutiv, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de joi a Consiliului General al Municipiului București (CGMB). CGMB a decis în 22 februarie ca RATB să fie transformată în societate pe acțiuni cu denumirea Societatea de Transport București SA. Acționarii vor fi Primăria Capitalei, prin Consiliul General, și Primăria Ilfov, prin Consiliul Județean. Societatea nou înființată va avea un capital social de peste 129 de milioane de lei, iar angajații regiei vor fi preluați și reîncadrați pe aceleași funcții.

Profit.ro

Harry

Începând de astăzi, Regia Autonomă de Transport București - SA devine Societatea de Transport Bucuresti - STB SA, prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acțiuni.

Primarul General, Gabriela Firea: "Astăzi este o zi deosebit de importantă pentru Capitala României, pentru ca s-a realizat un pas esential pentru modernizarea transportului public, astfel încât Bucureștiul să dețină un sistem de transport integrat, sigur și eficient. Așa cum s-a stabilit prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru regiunea București-Ilfov, Regia Autonomă de Transport București a devenit Societatea de Transport București SA. Totodată, existența unui contract de servicii publice este obligatorie pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile de către autoritatea publică locală.
Subliniez că aceasta măsură administrativă, corelată cu alte măsuri investiționale, reprezintă o etapă esențială pentru modernizarea transportului public de călători în regiunea București–Ilfov, astfel încât, după mai mult un secol de la înființare, una din cele mai importante companii de transport din Romania să ajungă la un nivel similar celor din marile orașe europene".

De asemenea, Primarul General, Gabriela Firea, îi asigură pe toți angajații Regiei că, prin această reforma, nu vor fi făcute disponibilizări de personal, toți salariații urmând să fie preluați în structura noii societăți comerciale. Totodată, Edilul șef reamintește faptul că, începând cu luna viitoare, vor sosi în București primele autobuze noi, ultramoderne, Euro VI, din cele 400 recent achiziționate de Primăria Capitalei: "Aceste mijloace de transport sunt dotate la cele mai înalte standarde, au tot confortul, aer condiționat, sistem de taxare inteligent, sistem GPS care permite localizarea în trafic și furnizarea către călători a informațiilor legate de timpii de așteptare în stație și de parcurgere a traseului, sunt accesibilizate pentru toate categoriile de pasageri, beneficiază de supraveghere video atât în interior cât și în exterior. De asemenea, în paralel, se desfășoară acțiuni de modernizare a mijloacelor de transport în comun existente, precum și acțiuni de reabilitare a infrastructurii de transport".
Reorganizarea RATB în societate comercială este necesară pentru punerea în aplicare a legislației naționale (OUG nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome) și se realizează conform cerințelor legislației europene și naționale privind încheierea de contracte de servicii publice/de delegare de gestiune.

Sistem de transport integrat și unitar pe întreg arealul teritorial al regiunii București-Ilfov

În ultima ședință de Consiliu General, la propunerea Primarului General, Gabriela Firea, CGMB a aprobat proiectul de Hotărâre privind avizarea documentației de atribuire a contractului de delegare a gestiunii Serviciului Public de Transport, în arealul deservit de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov, contract ce se va încheia cu Societatea de Transport București.
Contractul de delegare reprezintă o etapă importantă în procesul de reformă și modernizare a serviciului de transport public în regiunea București-Ilfov, urmând ca în a doua etapă să se realizeze un sistem de transport integrat și unitar pe întreg arealul teritorial al regiunii București-Ilfov, precum și implementarea tichetului unic de călătorie.
Astfel, după aprobarea acestui proiect, se pot demara proiectele de modernizarea și dezvoltare a transportului public atât în Bucureşti, cât şi în judeţul Ilfov.
Contractul, care a fost agreat de toți membrii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov - ADTPBI, urmează a fi încheiat în următoarele zile între STB și ADTPBI. Asociația este constituită din toate cele 40 de localități din Ilfov, Consiliul Județean Ilfov și Municipiul București. Acest contract se va încheia prin atribuire directă în regim de urgență, pe o perioadă de maxim 2 ani, cu Societatea de Transport București - STB SA.

În acest moment, STB SA administrează 166 linii, după cum urmează:

- Tramvaie – 26 linii
- Troleibuze – 16 linii
- Autobuze urbane – 73 linii
- Autobuze expres si BCT – 4 linii
- Trasee de noapte – 26 linii
- Trasee preorășenești – 21 linii – care acoperă 17 localități

TibiV

In afara de "gargara" duamnei, hai sa ridic cateva intrebari...

1/. RA nu putea beneficia de fonduri UE, SC poate beneficia... DE CE? Cat timp ationarul este acelasi (PMB) care este diferenta ?

2/. Impune cumva UE un termen pentru ca SC STB sa devina societate publica/listata ?

3/. "Edilul șef reamintește faptul că, începând cu luna viitoare, vor sosi în București primele autobuze noi, ultramoderne, Euro VI, din cele 400 recent achiziționate de Primăria Capitalei".

Absolut superb....
Dar "edilul sef" uita sa aminteasca ca NU are soferi pentru cele 400 de autobuze noi. De fapt. ea are deficit cronic de soferi si pe parcul actual....

Citez de la "specialisti": https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&t=104&p=282766&hilit=soferi#p282766
QuoteLa ora actuala, la parcul actual (doar la autobuze) este nevoie de 250 de soferi. Cand vor veni si cele noi numarul acesta va creste undeva la 1400, deoarece pentru fiecare autobuz iesit in traseu ai nevoie de 2.8 soferi pentru a realiza prestatia lunara .

Ce facem, casam autobuzele (ceva mai vechi) pentru care nu avem soferi ?!...

Da, stiu...
Mici detalii. Gen 1400 de soferi de azi pana luna viitoare. Bine, sunt rautacios, ultimele busuri vin in iulie 2019.
Dar 1400 de soferi de autobuz in 12 luni?!... Cand tu nu ai nici acum schema completa ?!?!...

Dar deh...
Se rezolva firesc in doua-trei luni...  :D

(Este fix din seria "facem RATB gratuit, acoperim costurile din exporturile de tramvaie ale URAC"... :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)