[B] Stiri si discutii diverse despre STB

Started by Ionut, August 12, 2015, 06:36:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strainu

http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21570197-primaria-capitalei-finalizat-lista-bulevardelor-care-urma-implementeze-benzi-unice-ratb-urmeaza-obtina-aprobarile-politia-rutiera.htm

Autobuz:
Quote
- Sos. Bucuresti-Ploiesti intre Bd. Aerogarii - Piata Presei LibereBd. Aerogarii - Piata Presei Libere

- Sos. Kiseleff intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan

- Bd. Gh. Magheru intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti

- Str. N. Balcescu intre Str. C.A.Rosetti - Piata Universitatii

- Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil

- Str. N. Caramfil intre Bd. Aerogarii - Sos. Pipera

- Bd. Aviatorilor intre Str. N. Caramfil - Piata Charles de Gaulle

- Sos. Colentina intre Bucur Obor- Str. Sportului

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I

- Sos. Iancului intre Sos. Mihai Bravu - Sos. Pantelimon

- Bd. Chisinau intre Sos. Pantelimon - Bd. N. Grigorescu

- Bd. N. Grigorescu intre Bd. Basarabia - Bd. Th. Pallady

- Bd. Unirii - Str. Traian - Piata Alba Iulia

- Bd. Decebal intre Piata Alba Iulia - Sos. Mihai Bravu

- Str. Baba Novac intre Sos. Mihai Bravu - Str. C-tin Brancusi

- Str. C-tin Brancusi intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu

- Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia

- Splaiul Independentei intre Piata Unirii -Pod Eroilor

- Bd. D. Cantemir intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda

- Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor

- Cal. Vacarestilor intre Bd. Tineretului - Piata Sudului

- Str. Nitu Vasile intre Piata Sudului - Bd. Al. Obregia

- Bd. AL Obregia intre Str. Nitu Vasile - Str. Tumu Magurele

- Drumul Taberei (ramura de nord) intre Str. Valea Ialomitei - Drumul Sarii

- Drumul Taberei (ramura de sud) intre Str. Valea Argesului - Str. Brasov

- Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul

- Cal. Grivitei intre Bd. Ion Mihalache - Gara de Nord

- Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei

- Bd. C-tin Prezan - intre Sos. Kiseleff - bd. Aviatorilor

Tramvai:
Quote
- Sos. Oltenitei  intre Romprim - Piata Eroii Revolutiei - 4,5 km

- Sos. Viilor intre  Piata Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate - 1,0 km

- Str. Dr. Istrate intre Sos. Viilor-Sos. Progresului - 0,3 km

- Bd. Timisoara intre Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea - 0,5 km

- Bd. Vasile Milea intre Bd. Timisoara-Pasajul Basarab - 1,8 km

- Bd. Iancu de Hunedoara intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare - 0,7 km

- Sos. Stefan cel Mare intre Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu - 2,1 km

- Sos. Mihai Bravu intre Sos. Stefan cel Mare-Cal. Vacaresti -5,6 km

- Cal. Vacaresti intre Sos. Mihai Bravu-Sos Oltenitei - 1,5 km

- Sos. Colentina intre Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor - 4,5 km

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor-Bd. Carol I - 1,5 - km

Sunt curios dacă pe Iuliu Maniu vor lăsa 2 benzi pentru trafic sau vor încerca să oprească parcările în spic. Probabil versiunea a doua, caz în care e tristă situația pentru cei din blocurile-canion.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dr4qul4

Azi, pe Mihai Bravu intre Piata Muncii si Iancului era 4 tramvaie oprite. Vatmanii cu levierul in mana racaiau asfaltul de langa linii ca sa nu deraieze.
Atat de cald a fost azi in Bucuresti.
Asta in timp ce la mare e racoare, iar apa marii are doar 16-17 grade...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

__dir

Tramvaiele vechi de pe liniile 1/11 mai tot timpul sunt incinse. Acum 2 zile a oprit vatmanul unul pe podul Basarab sa verifice mirosul intepator din interior.

voicul

Exact pentru asta e loc pe Colentina. Noroc ca la A3 lucrurile se misca cu talent si se termina (teoretic) inainte.

Tramvaiul 21 va fi noul 41. RATB va construi un nou "metrou ușor"

Regia Autonomă de Transport București (RATB) vrea să separe cu gard și bordură traseul liniei de tramvai 21 de pe Bulevardul Colentina și de pe Calea Moșilor de traficul auto de pe cele două artere rutiere, pentru ca tramvaiele să nu mai fie blocate de autoturisme care, în lipsa acestui gard, pot intra pe linie. Lucrările urmează să înceapă cel mai probabil anul viitor, după obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/exclusiv-tramvaiul-21-va-fi-noul-41-ratb-va-construi-un-nou-metrou-usor-17107819

TibiV

Articolul aminteste in mod corect ca
Quote
Mai demult, după modernizarea Șoselei Colentina și a Căii Moșilor, Primăria a încercat să delimiteze traseul tramvaiului 21 cu separatoare de plastic, însă acestea au fost rupte de către șoferi, iar demersul nu a fost reluat.

Balizele de plastic au fost bani aruncati...

Spre deosebire de linia 21, carosabilul liniei 41 "este sublim, dar lipseste cu desavarsire"... Green track.
Nici sa vrei nu poti circula pe acolo cu masina - ma rog, poti, daca te asteapta masina de depanare la 200 de metri distanta...
Marinarul (care era minsitru al Transporturilor pe vremea realizarii  liniei 41?... Sau primar?...) stiu ca a insistat pe ideea asta...
Si bine a facut.
Automobilistii nu vor intra doar intr-o zona pe care efectiv nu pot circula. Daca pot, se vor gasi unii sa o faca.

Am discutat o data cu un "rutierist", si zicea ca din pdv-ul lor traseul lui 41 este cea mai buna zona...
Chiar daca este aglomerat, nu se produc aproape niciodata ambuteiaje, doar cand sunt accidente.
Iar accidentele sunt foarte rare, pentru ca nici cei mai tupeisti soferi nu incearca sa faca manevre pe/peste green-track.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

subway

#50
Iti mai amintesti ce mare suparare si 'tulburare' era in randul 'bizonilor' la punerea in circulatie a lui 41 dupa ce au constatat ca tramvaiul 'fuge' mai repejor ca 'regii' asfaltului???
:) :) :)
Singura problema a ramas tot la 'rutiera' care nu vrea sa priceapa ca acolo unde e 'cale proprie' nu mai e strada ci Cale ferata si vehicolul pe sina trebuie lasat sa circule cu ce viteza stie el si ii permite calea de rulare nu dupa limitarile 'auto'...din cauza ca din punct de vedere 'cod rutier' nu sunt in stare sa faca diferentierea intre 'street tramcars' si 'light rail'...
:(
Cel mai mult m-a amuzat atunci cand s-au pupat in fund doua tramvaie in pasaj la Lujerului si 'expertii' de la rutiera cautau cu disperare 'urmele de franare pe carosabil' ca asa stiau ei dar nu le gaseau 'neam',pe sine...
Ce sa le explici? Aduceti bai habarnistilor niscaiva din aia de la AFER care stiu sa analizeze un eveniment "feroviar"???
Dar ei nu si nu, batman, ca prostia e sora cu fudulia...
;)
Si pana la urma a ramas sa musamalizeze reatebeul problema, ca doar nu era sa se dea singuri in gat...
:(
Cam asa se scrie pe la noi pe aici 'istoria' oficiala iar adevarul gol-golutz ramane doar 'apocrif'...iar cine nu cunoaste adevarul istoric 'neprelucrat' o ia in,buba nevinovat la prima cotitura a unui banal coltz de strada...
Nashpa!

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

:lol: Ce tare!

Firea va lansa un proiect prin care autobuzele RATB să poată circula şi pe linia de tramvai

"Vom lansa un alt proiect pentru decongestionarea traficului. Pe linia de tramvai, acolo unde structura acesteia permite, va circula şi autobuzul. Acestea sunt deja benzi unice create. Pentru început, ne-am gândit ca benzile unice să fie cele care sunt deja create şi au această infrastructură, iar autobuzele să poată intra pe linia de tramvai", a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea.

B365

Uite ma cum a creat ea instantaneu linii dedicate pentru transportul in comun. Tac pac! Joac-o p-asta!

dumbravaandrei

Nu cred ca incap doua autobuze la peroanele de tramvai. Sunt tare curios cum vor trece doua autobuze unul pe langa celalalt pe calea de tramvai.

Ionut

Lasa asta. Dar nu e periculos? Aluneca liniile de tramvai. Trebuie sa fii atent cand circuli cu masina, ce sa mai zic de autobuz plin cu oameni?
Si cum fac statie? In statia de tramvai? :lol: Sau fac slalom prin trafic? Cand pe linia de tramvai, cand pe banda 1 sa faca statie?
O ineptie marca Firea.

nirolf

Nu neapărat, în multe locuri stațiile sunt decalate, iar linia este circulabilă fără probleme pe liniile reabilitate (șina este la nivel cu asfaltul și nu pune probleme deosebite nici măcar autoturismelor, cu atât mai puțin autobuzelor). Un exemplu ar fi liniile 330/335 care stau în blocaje pe Mihai Bravu când ar putea circula bine-merci pe mijloc făcând stații comune cu 1. Ar ajută chiar și traficul auto pentru că acum autobuzele cam fac stații pe o bandă circulabilă din cauza mașinilor parcate.

Și pentru călători e mai ușor, ai o singură stație, dacă mergi pe tronsonul comun iei ce vine primul, deci pentru tine e o frecvență îmbunătățită. Sunt zone unde stațiile sunt decalate (autobuz-tramvai) și lumea stă la mijloc și aleargă când vine unul din ele (inclusiv traversează aiurea spre refugiul tramvaiului că să îl prindă), așa te poți duce direct.

Și acest sistem există și în alte părți, Roma de exemplu, dar știu că mai sunt.

Gendan

Quote from: Ionut on September 08, 2017, 10:26:48 AM
Lasa asta. Dar nu e periculos? Aluneca liniile de tramvai. Trebuie sa fii atent cand circuli cu masina, ce sa mai zic de autobuz plin cu oameni?

Le pune cremaliera, asa a vazut ea undeva.

Altfel, nu inteleg de ce e o idee atat de proasta statiile comune tramvai/autobuz.
Problema e ca multe statii de tramvai sunt destul de aglomerate acum, asa cum sunt. Nu mai zic ca nu stiu cate peroane acomodeaza mai multe tramvaie in clipa de fata. Doua tramvaie si un autobuz nu ar avea loc in foarte multe statii.

Totusi, lasand la o parte largirea benzilor de tramvai pentru a putea acomoda doua autobuze, de ce nu ar fi oportuna solutia statiilor comune? Nu intreb ironic, chiar nu stiu.

Quote from: nirolf on September 08, 2017, 11:31:27 AM
Și acest sistem există și în alte părți, Roma de exemplu, dar știu că mai sunt.

Bruxelles.

TibiV

Nu uitati difeenta de gabarit intre un tramvai si un autobuz - autobuzul este mult mai lat.

Linia de pe Iancului (intre Mihai Bravu si Pierre de Coubertin) a fost recent reabilitata si intentia anuntata de la inceputul lucrarii a fost ca linia sa fie folosita in comun de tramvaie si de autobuze.
Doar ca au uitat acest mic amanunt cu gabaritul.
In dreptul statiilor pur si simplu nu incap un tramvai si un atutobuz, ce sa mai vorbim despre doua autobuze.

Ca sa incapa ar fi trebuit marita distanta dintre sine - nu ecartamentul, ci distanta dintre cele doua sensuri de mers...

In concluzie: struto-camilele nu functioneaza.
Probabil ca la Roma si Bruxelles au proiectat liniile de la bun inceput pentru asa ceva.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Este cu totul altceva dacă proiectezi de la bun început. Eu vorbeam de ce e acum în teren.

TibiV

Corect.
Uite cum arata statiile de pe Iancului (linia 46), se vede clar ca nu incap autobuze:


Sau cum credeti ca ar functiona sistemul in statia de la Obor de aici ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)