[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nirolf

Acea porțiune este reabilitată, am găsit o știre din Ianuarie 2010:

Quote

Ca urmare a finalizarii lucrarilor de modernizare a caii de rulare a tramvaielor de pe Str. Viitorului si Str. Vasile Lascar, incepand cu data de 23.01.2010, linia 16 va reveni pe traseul de baza, de la 'Platforma Industriala Pipera' pe Bd. Dimitrie Pompei, Sos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Lizeanu, Str. Viitorului, Str. Vasile Lascar, Str. Armand Calinescu, Str. Paleologu, Calea Mosilor, pana la 'Piata Sf. Gheorghe'.


https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?postId=1452&handler=ByPostId

Sorinus

Linia lui 5 e modernizata la ambele capete, n-o folosesc doar ptr ca n-au tramvaie bi-directionale, ca l-a Baneasa n-au facut intoarcere. Dar cat de util ar fi un tramvai 5 extins pana la complexul Baneasa, cu tunel de 500m pe sub pista.

vancouver

Oameni buni intelegeti ca transportul in comun nu este ca sa ajungem la complexuri comerciale facute de privati. Contribuabilii din toata Romania sa puna bani ca sa castige mai bine cel care a construit complexul Baneasa. E revoltator. Nici M6 si cu atat mai putin tramviul 5 nu au ce cauta acolo. Da, e ok, niste autobuze, in schimbul punerii la dispozitie a unui teren adecvat pentru un capat de linie. Dar atat!

Atat M6, cat si tramvaiul 5 trebuie sa ajunga la o viitoare gara Pipera, nu la centrele de cumparaturi Baneasa!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GAC

Prelungirea liniei 5 la complexul Baneasa nu este o ideea asa de rea. De bine de rau acel complex genereaza pentru PMB anual taxe si impozite de sute de milioane. Cat poate sa coste o prelungire de 1.5Km intr-o zona unde nu se vor face exproprieri.
Rolul transportului in comun este sa duca calatorii acolo unde vor, cu precadere in locurile unde este cerere mare. La Baneasa, desi au cap de linie mai multe autobuze cu frecventa buna, nu ai garantia ca prinzi loc pe scaun. In mod evident trebuie facuta prelungirea.
Daca jumatate din cei ce vin la mall Baneasa / Ikea ar veni cu STB, cred ca o sa se constate o imbunatatire a traficului in zona / reducere a gradului de poluare.
Daca nu se doreste extinderea unui mijloc de transport in comun intr-o zona cu cerere foarte mare (aspect brevetat), atunci unde?
Linia 5 are toate sansele sa fie urmatorul 41 avand in vedere zona office pe care o strabate, iar ancorarea liniei in Mall Baneasa va garanta vagoane pline chiar si in weekend.
In acelasi timp, contribuabilul are tot dreptul sa se duca la Mall cu un mijloc de transport in comun rapid, preferabil separat de traficul auto. Banuiala mea este ca centrul comercial nu va refuza sa finanteze constructia pe terenul sau, ba, chiar sa mai acopere si o parte din costul extinderii liniei pana la hotarul terenului privat. La Sun Plaza, dezvoltatorii centrului comercial au investit 3 milioaane de Euro ca Mall-ul sa fie conectat de statia de metrou, desi distanta pana la metrou era mica. Nu m-ar mira ca proprietarii Mall Baneasa sa puna pe masa chiar si vreo 5 milioane doar ca sa aiba centrul comercial racordat la un mijloc de transport cu capacitate de 6,000 de persoane pe ora/sens (un tramvai la 3 minute).

stangabriel

Aprope de Baneasa, parca de la inceputul pandemiei, vad stationate pe unde apuca, pana la 16-20 autobuze in parcarea complexului. In statiile amenajate, sa zicem ca incap 6. Restul stau pe drumurile cu 2 benzi, fapt ce incurca putin. Aveti idee de ce se intampla asta?

GAC

Fenomenul descris este pereche cu fenomenul "trenulete". Dupa ce nu vine autobuzul 20-30 de minute ca a prins rush hour, te trezesti cu 10 autobuze in 10 minute (autobuzele care pleaca de la celalalt cap cand incepe sa se domoleasca rush hour vor ajunge la capul 2 mai repede) si astfel vei avea la cap un exces de autobuze, care vor pleca la intervalul obisnuit. De asemenea, capul de la Baneasa nu cred ca a fost gandit pentru atatea linii. Intai au fost 131 si 335 si tot s-au adaugat. De asemenea si frecventa a crescut... de aceea, singura solutie viabila este prelungirea lui 5.

Lyvyoo

Proiect concret al Asociatiei Metrou Usor

"Propunerea Asociației "Metrou Ușor" pune în prim plan călătorul și transbordarea facilă a acestuia: liniile de tramvai care în prezent întorc la Sfânta Vineri vor putea întoarce chiar în Piața Unirii pentru a scuti pasagerii de sute de metri de mers pe jos, stațiile de tramvai vor fi conectate direct cu magistralele de #metrou, iar liniile de tip #greentrack, separate de trafic, vor permite traversarea rapidă a pieței și vor pune bazele liniilor diametrale de tramvai, ce vor străbate capitala de la un capăt la celălalt."

https://www.facebook.com/338765486211524/posts/3856638707757500/

Duta C


cezar-mario2012

O mare prostie va bloca intersecția de tot, nu va mai circula nici tramvaiele și nici mașinile. Amintiți-vă de mutarea linie 21 la SF. Vineri. Intersecția în ansamblu are nouă direcții de deplasare.

jonny

^^^
incurca circulatia care si asa e incurcata, pierdem din putinul spatiu verde ramas ... o aberatie , cineva se plictiseste grav

carutasul

Eu zic că ideea merită studiată cu mare atenție. Dacă ai o soluție să nu lași tramvaiele să se acumuleze nu văd de ce tramvaiul ar încurca cu mult mai mult traficul decât autobuzul. Trebuie găsită o soluție pentru stație, să nu încurce, poate undeva pe lângă Patriarhie sau, și mai bine, tramvaiele să nu oprească deloc, doar să traverseze și să mai meargă o stație sau cât e necesar ca să faci un punct de întoarcere. Dacă ai un sistem de centralizare să le stochezi undeva ca să nu blocheze intersecția și le lași să treacă pe rând nu văd mare impediment. Am stat odinioară la 11 Iunie și am folosit traseul ăsta ( 32 la Unirii și traversat până la 14 la sf Gheorghe) ; mai mult dura traversarea și așteptarea decât mersul cu tramvaiul. Întreruperea pe linia Dâmboviței e o mare pacoste pentru nodul de la Unirii, și de la tramvai la metrou mergi de te saturi...

AndreiB

Pe langa asta, daca sunt seriosi cu dorinta de a reduce mixul auto vs. transport public in centru, ar trebui diminuat traficul rutier in Piata Unirii oricum.

Valentin

^^^Argumente? Altele decat sa traiasca masina aveti? Sunt curios pe baza a ce ati ajuns voi la concluzia ca "tramvaiele" incurca "circulatia"? Chiar trebuie sa stau ca gardianul, eventual sa caut exemple de pe afara sa va arat si demonstrez ca ASA CEVA E ABSOLUT NORMAL? (facilitarea/prioritizarea transportului public) Sa mai vorbesc ca alte tari au scos din centru absolut tot ce inseamna masina personala si au transformat-o in zona de promenada? Chiar e asa de greu de inteles niste principii de mobilitate de bun simt si logice? Masinile alea care trec acum prin piata (intr-un oras dezvoltat)ar trebui sa o ia pe inele si sa ajunga unde vor, nu prin inima orasului cum e acum, pe langa asta, o parte din masinile care acum trec pe acolo sunt folosite si de cei pentru care e un chin sa coboare intr-unul din capetele de tramvai si sa o ia pe jos pana la metrou/centru vechi, chiar asa greu e de inteles?

Solutia e buna PENTRU MOBILITATE, ceea ce lipseste cu desavarsire in orasul asta in anumite zone/sectoare. Va plangeti de spatiul verde? Solutia e greentrack, copacii (functie de dimensiuni) se pot translata cu masinarii (din care una e chiar in Bucuresti, care zace) specializate. Daca aici se arunca romanul cu fundu' in sus legat de spatiul verde, apoi atunci prin S4 si altele unde s-au betonat/asfaltat spatiile verzi cum e? Ipocrizie? Fix la solutiile astea, care vin pentru a reduce din problemele orasului aruncati cu noroi? Ne cam place dublul standard.

carutasul

Dacă o faci prost chiar obții bulibășeală, dar poate o dată în o mie de ani o facem și noi bine :)
E o oarecare problemă că atunci când cobori de la sf Vineri și urmezi rodul spre Patriarhie blochezi fluxul care merge spre splai. Pentru asta trebuie ceva coordonare, să nu dai drumul la coloana de tramvaie de pildă, dar e perfect fezabil. După ce treci Splaiul, cam mergi cu fluxul, nu cred că mai blochezi mare lucru...

nirolf

E invers, nu tramvaiul încurcă mașinile, ci mașinile încurcă tramvaiul.

Ideea celor de Metrou Ușor e foarte bună pentru că asigură transbordarea cu metroul, sunt destul de sigur că sunt mai mulți cei care vin din Rahova și vor la metrou decât în Colentina.

Restul ține de semaforizare, nu e "rocket science". Iar dacă printr-o soluție implementată cu cap (adică transbordare facilă, nu marș forțat până la metrou pe trotuare sparte) ai convins 10% din șoferi să meargă cu transportul public ai câștigat și cele 15 secunde necesare pentru tramvai.