[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hef

Solutia cu tramvaiul prin sudul Pietei Unirii imi pare mai buna. De ce? Pentru ca face usoara legaturac si cu cei ce vin dinspre Tineretului, cu troelu sau bus. Apoi o statie chiar in fata magazinului Unirea iar e o idee buna pentru ca face legatura mai facila cu busurile ce pleaca pe bulevardul Unirii spre piata Alba Iulia. Legatura cu intarile la Metrou este asigurata atat prin intrarea de la magazinul Unirea cat si prin cea dinspre hotel Horoscop. Nu imi dau seama cum e pentru trafic, dar pentru fluxurile de calatori cred ca este un castig.

Marea pierdere este faptul ca nu se mai poate face bucla de intoarcere in piata sau se poate face mult mai greu.

AndreiB

Daca se alege traseul prin sud (care e si varianta propusa in PMUD) se poate refolosi bucla actuala a lui 21/32 pe contrasens, pentru a intoarce eventual cateva linii din Est in Piata Unirii.

Singurul dezavantaj al traseului prin Sud este ca nu se continua natural spre Splai, unde ar trebui legat cu liniile care se termina la Vasile Parvan.

Valentin

Fluxul important care trebuie preluat e din 2 cartiere vaduvite de transport de capacitate (Rahova-Colentina), la Tineretului ce sa vina? Cativa varstnici? Metroul vine pe acolo, traseele de STB se suprapun peste M2, nu vad acolo prioritatea, iar legat de Alba Iulia calatorii pot sa coboare acolo in piata (unde se propune statia de tramvai de acum), traverseaza (mai mult de 100m nu sunt) si ajung in statia STB Piata Unirii 1 de unde pot lua n- linii de autobuz, din care si cele spre Alba Iulia, deci de ce sa o iei spre sud?

cezar-mario2012


AndreiB

Un tramvai la 3min la ora de varf, conform orarului. Daca e mai putin in practica din lipsa de material rulant nu stiu.

cezar-mario2012

Exact... asta am vrut să spun, se vor bloca acolo, dar nu este numai 32 acolo mai este și 7, 27, 47.

nirolf

Varianta MU mi se pare mai bună, asigură transbordare directă cu M1/M3, evitând astfel pasajul cu M2 care este supra-aglomerat și chiar se blochează la ore de vârf.

TVlad

Varianta prin sud are statii plasate in asa fel incit poate asigura legatura si cu M1/M3 (pe la Horoscop) si cu M2 (pe la magazinul Unirea). E foarte important pentru ca astfel nu va creste traficul pietonal prin porcaria de pasaj de corespondenta.

Valentin

TVlad, ai citit macar propunerea? Nu de alta, dar solutia prezentata mai sus face exact acelasi lucru, are o statie si pentru M1/M3 si pentru M2, deci nu vad asta un argument PRO variantei sud.

Cezar, inteleg ca este greu sa-ti imaginezi, dar toate tramvaiele astea stau si ele in coloana pe Regina Maria acum, n-o sa ajunga toate simultan in acelasi timp in aceeasi statie. Intervalul de 3 min pe 32 se respecta la capete si in zonele unde e delimitat, pe Regina Maria si unde nu este delimitat nu mai respecta nimic.
Pe langa asta, 32-ul doar TRECE prin piata, si aici sunt 2 cazuri, fie intoarce la Sf. Vineri (cu pauza cuvenita daca e suficient loc), fie continua spre Colentina, in oricare situatie, per ciclu de semafor pot sa treaca 1,2 tramvaie, e asa greu de conceput ca tramvaiele din spate sa nu treaca intersectia daca nu e suficient loc? Chiar asa rocket science este? Toate tramvaiele (respectiv liniile de tramvai) pot sa treaca prin piata si sa intoarca la Sf. Vineri (47,7,27), cu odihna la celalalt capat, cele dinspre Calea Calarasi intorc in piata si se duc, nu incurca cu absolut nimic, nu e stiinta spatiala sa pui niste semafoare cu un ciclu dedicat tramvaielor si un macaz automat, in intersectia aia sunt oricare alte probleme decat tramvaiele si transportul public. Nu mi se pare normal sa treaca Gică prin centru ca e drumul cel mai scurt si sa ma polueze pe mine care vreau sa ma bucur de centrul orasului sau sa-i gazeze pe turistii veniti sa viziteze centrul vechi cu cazanul lui cu dpf off euro X, da? Eu vreau Piata Unirii pietonalizata, cum ar fi si normal de altfel, nu jungla urbanistica, poluarea si poti sa bagi aici o gramada de motive, daca vrei sa le vezi, sunt absolut evidente. Noi avem probleme la comisia europeana pe partea de poluare, dar sa reducem poluarea prin solutii de eficientizare a transportului public? sa pietonalizezi centrul orasului? Sa (doamne fereste !) tai din benzile masinilor si sa le dai la transport public / alternativ? Trebuie sa fi nebun, din pacate, pentru unii. :)

AndreiB

Apropo de rute, 27 si 47 sunt niste rute mult prea ocolite. In mod normal 47 ar veni via Natiunile Unite si Splai iar 27 ar veni via Bulevardul Unirii.

Dar oricum ai privi problema, Piata Unirii e nodul natural al retelei de tramvai. Reintregirea ei ar face minuni pentru reteaua de tramvaie.

panzer

@harry - nu ai prin arhiva personala cum arata Piata Unirii inainte de sistematizarea comunista?

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TVlad

Valentin, am citit propunerea celor de la MU insa nu suficient de atent, nu am observat legatura cu M2. Chiar si asa, tot varianta sudica mi se pare mai buna pentru ca lasa in pace spatiul verde si intersecteaza mai putine strazi.

dr4qul4

Varianta MU pare ok. Legatura cu M2 va fi pe Coposu in coltul Magazinului Unirii.
O poza cu varianta sudica nu pune nimeni?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

oc7avian