News:

.

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

irirat

Incepand din 01.06.2017, liniile 178 si 138 au fost prelungite in Chiajna, pe traseul str. Rezervelor -> Apeductului -> Tineretului (cap de linie)

Trimis de pe al meu SM-G925F folosind Tapatalk


TibiV

Desi nu suntem multi bucuresteni, cred ca este o informatie utila...
(Sunt mai multe de fapt...)

"Pe surse beton" (colegii "specializati" de la MU), se pare ca PMB si RATB se pregatesc de la 1 septembrie mari "mutari de trupe".

1. TRAMVAIE
A. Se va relua circulatia tramvaielor la Piata Sudului.
Asta inseamna asa:
- Revine in circulatie tramvaiul 34 (Romprim-Piata Sudului-Banu Manta)
- Tramvaiul 1 va avea traseu modificat, de la Sura Mare la Piata Sudului si apoi pe Vacaresti spre Mihai Bravu
- Tramvaiul 11 isi reia traseul normal pana la Romprim
B. Se repune in circulatie tramvaiul 55 Granitul-Sf.Vineri.
Dar terminalul de la Granitul NU exista.
Deci se vor folosi bidirectionale.
Iar bidirectionale nu avem suficiente. Singurele disponibile sunt pe linia 5,,,,
REZULTATUL: Se va desfiinta linia de tramvai 5 (Sf.Gheorghe-Aeroport Baneasa) si se infiinteaza linia naveta de autobuze 605, pe traseul Baneasa Shopping City - Piata Sf.Vineri...

2. TROLEIBUZE
Pentru ca "au dat cu mucii in fasole" la Piata Sudului (terminalul "a picat" nimeni nu stie cum si de ce...  >:( ), toate troleibuzele din Berceni nu vor mai intoarce la BIG, ci la Piata Unirii.
Numar egal de troleibuze + trasee cu lungime dubla => injumatatirea frecventei.

Mai sunt cateva alte modificari, dar "marunte" in comparatie cu cele de mai sus...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Vai ce varză.
RATB, acest CNAIR al bucureștenilor.

TibiV

RATB=CNAIR^2
Doar la prostie...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Eu nu inteleg ceva. Ok, nu au bidirectionale, dar ce naiba fac la capatul lui 5? Acolo exista o bucla de intoarcere. De ce nu o refac?
Sau poate au de gand sa duca 5 pana la mall Baneasa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

"Bucla de intoarcere" de la Baneasa este nefunctionala de cel putin 10 ani...
Se pare ca exista un proces acolo cu unii care sustin ca "bucla" ar fi in curtea lor...
De ce nu sunt in stare juristii PMB sa lamureasca problema... Beats me!

(Adrian Rosca iti poate da mai multe detalii...)

Anyway...
Bucla "nu exista legal", asa ca linia nu poate fi folosita decat cu bidirectionale.
Pe care le mutam in Pantelimon, ca altele nu exista in parcul RATB.
RATB nu poate duce simultan doua linii cu "bidirectionale".
Iar primarul general promitea fix in urma cu un an "RATB gratis la tot poporul"... Finantand asta cu "exporturile de tramvaie" ale URAC...
Crezusem pana atunci ca bancurile cu blonde sunt exagerari...

Acum este verificat.
Bancurile cu blonde NU sunt exagerari. Sunt doar o palida reflectare a realitatii...:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

Am o mare rugăminte. Îmi poate spune cineva ce variantă de traseu e cea corectă? Aceasta sau cea de pe pagina RATB? Porțiunea de traseu cuprinsă între stațiile Cimitirul Șerban Vodă și Calea Vitan diferă complet pe cele două site-uri.
Mulțumesc anticipat!

dr4qul4

Cea de pe Ratb.ro este cea actuala. Acum se trece din nou pe la Piata Sudului.

Cea de pe harta tramvaie a fost folosita in ultimii 7 ani? pentru a ocoli santierele de la Piata Sudului si Mihai Bravu/Splai.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia


Ionut

Baietii de la Metrou Usor ne-au semnalat o chestiune interesanta si vrem sa vedem daca putem ajuta cumva. Pe scurt: este o problema cu capacitatea de transport in Berceni (de la metrou la marginile cartierului), aparuta din cauza ca la Piata Sudului nu au respectat proiectul si nu au construit bucla de intoarcere pentru troleibuze. Asa ca ei au dus toate troleibuzele la Unirii, tripland intervalele de succedare (prin comparatie cu ce era inainte). Dupa ce MU a insistat, au facut bucla de intoarcere la Mihai Bravu (nu e optim, dar e mai bine decat la Unirii). Numai ca NU folosesc bucla ca n-are toate avizele.

Va suna cunoscut? :lol:

Dau copy-paste comunicatului MU si va invit la discutii. Posibil sa fie unii care cunosc situatia.




Stimata doamna, stimate domn

Va contactam in legatura cu o problema legata de santierul Pasajului
Piata Sudului, pe care am semnalat-o catre PMB si RATB in multiple
randuri: troleibuzele din cartierul Berceni (linii 73, 74, 76), care
asigurau o legatura rapida metrou - cartier (la intervale de 2-5 minute
pana la inceperea lucrarilor la Pasaj) au pierdut posibilitatea tehnica
de a intoarce la Piata Sudului (asa cum faceau inaintea santierului) o
data cu finalizarea lucrarilor. Asta cu toate ca proiectul initial
prevedea bucla de intoarcere pentru troleibuze deasupra pasajului,
paralel cu trecerea de pietoni dinspre Str. Nitu Vasile. Din motive ce
nu le cunoastem, proiectul nu a fost respectat iar bucla nu a mai fost
construita din cauza unui lift de la pasajele pietonale ce a fost
construit pe alt amplasament decat cel original.

Astfel, din 4 linii inainte de santier (73, 74, 76, 77) din care una
intorcea la Piata Unirii si restul la Piata Sudului, acum avem 3 linii
(73, 74, 76) care intorc toate la Piata Unirii din cauza lipsei undei
bucle de intoarcere mai aproape de cartier. Rezultatul - troleibuze care
vin la intervale de 5-15 minute, care nu fac deloc fata fluxului de
calatori intre statia de metrou Piata Sudului si cartier (seara, si
invers - dimineata).

Am ridicat problema in trei randuri catre RATB si PMB. Puteti consulta
istoricul solicitarilor noastre aici:
https://metrouusor.com/index.php/despre-noi/initiative-si-luari-de-pozitie
(punctele 10, 11, 12).

Intr-un final, acum aproximativ doua saptamani, RATB a construit o bucla
de intoarcere sub Pasajul Mihai Bravu (desi nu este solutia optima,
varianta aceasta este, totusi, una dintre propunerile noastre, pentru ca
oricum ar aduce imbunatatiri considerabile parcursului troleibuzelor).
Cu toate acestea, nici azi traseele nu au fost reconfigurate astfel
incat sa foloseasca noua bucla (fie in varianta propusa de noi, fie in
oricare alta varianta ce presupune doar o linie la Piata Unirii si
restul cu un traseu mai scurt si intervale mai bune). Un coleg de pe
forumul nostru a descoperit si motivul - bucla de intoarcere nu are aviz
de la comisia de circulatie:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=244&t=4125&start=196#p260831

Astfel, suntem in situatia in care o investitie (e drept, nu
considerabil de mare) nu poate fi folosita la parametrii optimi pentru
ca nu are un aviz. Drept urmare, nici calatorii nu pot beneficia de
imbunatatirile pe care aceasta ar putea sa le aduca in circulatia
mijloacelor de transport din cartier. Este drept, bucla este realizata
prost si presupune un viraj scurt la stanga direct de pe prima banda
(deci motivele lipsei avizului de la comisia de circulatie sunt
indreptatite), dar este evident ca poate fi imbunatatita (la urma urmei,
nu este nevoie decat de mai mult fir pentru a asigura incadrarea pe
banda corecta).

Cu toate acestea, investitia aceasta trebuie amortizata si trebuie sa
intre in legalitate. La urma urmei, in baza carui proiect au fost
cheltuiti banii daca proiectul in sine nu are toate avizele?

Data fiind aceasta situatie, considerand faptul ca RATB si PMB au
ignorat trei solicitari ale noastre in acest sens, dorim sa mediatizam
problema, pe de-o parte, si, in acelasi timp, remedierea situatiei
astfel incat bucla de sub Pasajul Mihai Bravu sa devina operationala in
serviciu comercial (prin corectarea traseului si obtinerea tuturor avizelor)

Va stam la dispozitie pentru orice intrebari sau lamuriri, prin aceasta
adresa de e-mail.

Cu deosebita consideratie,
Asociatia Metrou Usor

TibiV

Este perfect adevarat.
Eu pur si simplu NU inteleg cum au reusit sa modifice proiectul initial in asa fel incat sa "piarda" bucla de intoarcere de la Piata Sudului.
Au distrus circulatia troleeleor in Berceni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Proiect al PMB: 58 de trasee între Bucureşti şi toate localităţile din Ilfov

Primarul Capitalei a avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanţii transportatorilor care activează în Bucureşti-Ilfov, în care s-a discutat despre prelungirea cu 300 de kilometri a traseelor între Bucureşti şi localităţile din Ilfov, urmând a exista 58 de trasee. "Vorbim despre Bucureşti şi 40 de localităţi din judeţul Ilfov, adica 8 oraşe şi 32 de comune, care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil şi sigur, care să contribuie la dezvoltarea economică a zonei metropolitane. Aceste trasee vor fi asigurate atât de RATB cât şi de operatorii privaţi, care sunt partenerii noştri şi doresc, astfel, să vă asigur că Municipalitatea încurajează piaţa privată şi doreşte o colaborare legală şi exclusiv în interesul cetăţenilor zonei metropolitane, care trebuie să beneficieze de un transport de modern, de calitate", a declarat Gabriela Firea.

Potrivit primăriei, cele 40 de localităţi din judeţul Ilfov, care vor fi conectate cu Bucureştiul prin noile trasee de transport sunt: Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Popeşti Leordeni, Voluntari, 1 Decembrie, Afumaţi, Baloteşti, Berceni, Brăneşti, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăşti-Ilfov, Dascălu, Dobroeşti, Domneşti, Dragomireşti Vale, Găneasa, Glina, Grădiştea, Gruiu, Jilava, Moara Vlasiei, Mogoşoaia, Nuci, Periş, Petrachioaia, Snagov, Stefăneştii de Jos, Tunari şi Vidra.

B365

Sorinus

Stim pe ce rute vor intra cele 30 de articulate? 783 poate?

frunzaverde

#43
Ar fi chiar stupid sa le bage pe 783. Sunt atatea rute in Bucuresti cu incarcare de calatori muuuult mai mare decat 783-ul. La Otopeni nu e o problema de capacitate, mai degraba de fluenta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Gendan

Rute cu diferente mari de incarcare de la interval orar la interval orar? Rute foarte aglomerate la anumite ore (ok, mereu e aglomerat dimineata si seara). Ma gandesc la rute cum ar fi 381 si 178, chiar daca a doua e dublata o portiune de 41. 335 vede iar destul de multi calatori/
605 cu frecventa mai buna, why not.