News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Traseele STB

Started by Ionut, April 12, 2012, 06:41:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

Multi zic ca e mai bine cu 605 decat cu 5, pentru ca acum chiar se pot deplsa pe aceasta ruta (e o frecventa mai buna).
335 este aglomerat.

Nici eu nu cred ca 783 are nevoie de articulate.

Sorinus

Am zis de 783 ptr ca de fiecare data cand l-am luat de la Victoriei merga spre aeroport, am stat in picioare cu bagaje cu tot, si erau si pline, in general de oameni ce coborau in Otopeni, nu la aeroport. La aeroport ramaneau mai putin de jumate.

Poate ca frecventa e problema, vine la 15/20 minute si se strange lumea.

Gendan

+

Problema mai mare nu e frecventa lui 783 ci conditiile in care poate ajunge lumea din Otopeni (orasul) in Bucuresti: 449 la jumatate de ora pana la PPL si microbuze pana tot acolo (ok, astea ceva mai dese).
Dar ideea nu e rea: articulate pe preorasenesti dimineata si seara.

ghrt

Nu este nevoie să ai toată linia deservită de articulate, ci să intre pe traseu 1-2-3 în intervalul orar aglomerat.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

#49
Aici mi se pare un pic ilogic...
Bagi articulatele pe varf de trafic. OK.
Si in restul timpului ?!?!?!...
Le tii "pe dreapta" ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

În restul timpului este o problemă de optimizare a costurilor. Dar ele sunt necesare doar pe vârf de trafic şi de aici se începe.
Dacă au un cost de exploatare substanţial mai mare decât al unui autobuz uzual, cred că ar trebui organizat astfel încât şoferul să conducă un articulat la vârf la trafic şi autobuzul normal în restul turei, cred că nu e prea complicat. Sau pot să le preia şoferii de noapte pentru traficul de vârf matinal (îşi încheie tura pe ele) şi seara la fel. Nu cunosc detaliile organizării RATBului dar nu ar trebui să fie imposibil, deşi s-ar putea ajunge ca o echipă de şoferi să conducă în aceeaşi zi 2 autobuze, unul simplu şi altul articulat, schimbându-le de 2 ori.
Cont (aproape) inactiv.

strainu

#51
Quote from: TibiV on March 09, 2018, 01:06:09 AM
S-a desfiintat linia 5 (Aeroport Baneasa-Unirii) doar ca sa putem da in functiune Pantelimon-Unirii,  caci pur si simplu RATB nu are suficiente bidirectionale...

Apropo de asta, cât ar costa în plus să achiziționeze doar tramvaie bidirecționale, cum sunt multe din rețelele franceze (re-)înfiintate secolul ăsta? E nevoie de încă un post de conducere și încă un pantograf, dar mai e și altceva?
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

dr4qul4

Pt linia lui 5, solutia nu este sa folosesti bidirectionale, ci sa refaci bucla aia de intoarcere (sau sa prelungesti linia pana la Mall Baneasa). Chiar nu suntem in stare sa expropriem o fasie de teren?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Si prin refaci ... nu situ exact ce ar face acolo, pentru ca e destul de completa. Cred ca lipsesc 5 m de sina.

Problema este pe Barbu Vacarescu, unde calea de rulare e de maxim 10km/h - valuri inca moderate la viteza asta.

Gendan

Evident, e mult mai buna solutia in care se intoarce tramvaiul 5 pe sina noua. Dar, pana atunci, 605 cu frecventa buna, ar putea degreva putin metroul.
Extinderea pana la Baneasa... Sunt circa 10-12 metri intre trotuar (de la aeroport pana la breteaua spre complex) si gardul aeroportului. Nu stiu cum va fi cand va ateriza cate un 767 de la Washington, dar acolo ar fi loc. Problema o vad fix de la bucla curenta pana la aeroport si la intrarea in complex.

dr4qul4

Bucla aceea (pe care am folosit-o cand eram copil) exista in teren si acum...dar are ceva probleme juridice (exproprieri sau mai degraba retrocedari).
Prelungirea liniei se paote face extrem de usor prin  fata Aeroportului Baneasa  (miscsoram putin giratoriul acela de 80 de m si e loc si de tramvai). Intre gardul aeroportului si DN avem 15 m. De cat are nevoie tramvaiul? 7 m? Exista un stalp de semnalizare pe acolo (dar tot e loc), si exista si niste reclame mult mai inalte decat un tramvai, care nu pun probleme traficului inexistent de pe Baneasa..
Linia 605 nu are cum sa fie eficienta. Autobuzele stau blocate in trafic pe acolo. In schimb linia de tramvai este atat de praf incat nimeni nu se incumeta sa urce pe ea.
Mi se pare foarte bun proiectul de modernizare de pe Aerogarii, unde linia lui 5 este putin ridicata fata de sosea, dar pe ea pot circula si autobuze (desi nu o fac acum). Imaginati-va cum ar fi sa fie asa de la Mall Baneasa pana la Metrou Stefan cel Mare.
Si daca tot e vorba de linia lui 5....au inceput sa ridice blocuri/cladiri de birouri unde era Zone Arena. Inca 3 ha de constructii (+ alte 3 in zona din spate unde a fost service glucoza sau ceva de genul)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorinus

Linia 5 are mega potential. Mai tre sa termine intoarcerea de la Baneasa si sa faca cca 3km pana la Stefan cel Mare. De acolo cred ca e ok linia. Cu tramvaie moderne separate de trafic ar conecta Aurel Vlaicu evident, si zona Tei care e cam rupta de lume dpdv al transportului in comun.

Prelungirea pana la Mall Baneasa ar degreva 335-ul si ar fi o alternativa la masina personala ptr cei ce lucreaza la cladirile de vis-a-vis de mall.


Si costurile sunt infime.

strainu

#57
^
Depinde ce înțelegi prin infime. Financiar poate că sunt, dar mai știi ce repede a dat Firea înapoi când s-a îngreunat traficul pe DN1? Ce crezi că s-ar întâmpla după ce s-ar deschide șantierul pe un Barbu Văcărescu deja saturat? Dacă te uiți pe hartă, singura bucată problematică e teoretic Pasajul Băneasa + Bd. Aerogării, restul străzii are variante ocolitoare pe Nicolae Caramfil și Calea Floreasca, doar că... și alea sunt pline. 

Nu, pentru primarul curent costurile sunt mult mai mari decât milioanele de lei pe care le-ar lua constructorii. Părerea mea e că vom vedea bidirecționale acolo încă mulți ani de-acum încolo.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

voicul

Sa o luam cu inceputul:
Pentru moment nici bidirectionale nu mai sunt. Exista 605 linie de autobuz pana la Mall Baneasa.

TibiV

Cam ce ii "bubuie" prin cap primarului (strict legat de cele 42 de autobuze electrice)
Nu discut despre culoarea parului... (Nu parul autubuzelor, caci teoretic nu au par sau "ciunga lipta de scaune"...



Sursa: https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=228&p=275276#p275272
Mama proștilor este mereu gravidă... :)