[B] DNCB Centura Bucuresti

Started by Ionut, September 23, 2011, 09:28:38 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Astazi pe la/dupa 12:00 (teoretic) intru live la Digi24 sa vorbim despre DNCB, despre trecerea centurii in administrarea PMB. Sa vedem daca intervine/nu intervine ceva/cineva, asa cum am patit ieri. :)

GDPR

^Acum o ora era o echipa Digi24 in zona pasajului de la Chitila.

Ionut

Centura Capitalei, o nouă dispută între Gabriela Firea și Guvern

Primarului Gabriela Firea i se spune că dacă i se va transfera la Primărie Centura Capitalei se vor pierde fonduri europene. Compania de Drumuri (CNAIR) nu a făcut nicio cerere pentru fonduri şi nici nu poate fi făcută prea curând pentru că Centura nu are cadastru şi nu a fost intabulată, contraatacă aceasta, potrivit News.ro.

Digi24




Reacția Ministerului Transporturilor la acuzațile Gabrielei Firea

Ministerul Transporturilor răspunde acuzaţiilor venite de la Primarul Capitalei, Gabriela Firea. În răspunsul oferit pentru Digi24, reprezentanţii ministerului spun că au avut loc două întâlniri cu primarul Bucureştiului în care s-au căutat soluţii pentru a transfera şoseaua, care teritorial aparţine unui drum naţional, la primăria Capitalei. Mai mult, cei de la Transporturi insistă că centura capitalei este cuprinsă într-un proiect finanțat prin fonduri europene nerambursabile, fără a face mai multe referiri în acest sens. În plus, reprezentanţii Ministerului Transporturilor recunosc că pentru drumul existent, unde nu au fost începute lucrările de modernizare, urmează să fie semnat un contract pentru pentru întocmirea documentației, în termen de 7 zile.

"Ministerul Transporturilor a propus atât în discuţiile din mai 2018 cât şi la ultima întâlnire din 30 august, la care au participat ministrul Transporturilor şi Primarul general al Capitalei, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Generale. Această propunere a fost agreată, urmând ca Ministerul Transporturilor să promoveze proiectul pe circuitul de avizare", se arată în comunicat.

Ministerul a menţionat că se caută soluţie legală legată de modul în care o Unitate Administrativ Teritorială (UAT), precum Municipiul Bucureşti, va putea administra un drum naţional aflat în afara teritoriului său, având în vedere faptul că acest obiectiv nu se află pe teritoriul UAT, fiind un drum naţional cuprins într-un proiect finanţat prin fonduri europene nerambursabile.

Digi24

TibiV

Ministerul Transporturilor îi răspunde Gabrielei Firea privind transferul Centurii Capitalei la PMB

Ministerul Transporturilor a anunţat joi că a propus, inclusiv la discuţiile din 30 august, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Capitalei.

Potrivit instituției, propunerea a fost agreată, urmând ca ministerul să promoveze proiectul pe circuitul de avizare.

Primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul, joi, că a minţit în legătură cu Centura Capitalei.

Ministerul Transporturilor a făcut, joi, unele precizări referitoare la transferul unor obiective de la minister către Primăria Municipiului Bucureşti (PMB).

Precizările au apărut după ce primarul Gabriela Firea a acuzat Guvernul, joi, că a minţit în legătură cu Centura Capitalei, spunând că, deşi i s-a spus că s-ar pierde fonduri europene dacă acest obiectiv va fi transferat de la CNAIR la municipalitate, Guvernul nici măcar nu a făcut cerere pentru obţinerea acestor fonduri. Firea a mai spus că această cerere nici nu poate fi făcută prea curând, pentru că Centura nu are nici cadastru, nici intabulare.

Ministerul susţine că propunerea referitoare la acest proiect a fost deja agreată.

"Ministerul Transporturilor a propus atât în discuţiile din mai 2018 cât şi la ultima întâlnire din 30 august, la care au participat ministrul Transporturilor şi Primarul general al Capitalei, ca proiectul de act normativ ce va reglementa transferul şoselei de centură să fie elaborat în cadrul Primăriei Generale. Această propunere a fost agreată, urmând ca Ministerul Transporturilor să promoveze proiectul pe circuitul de avizare", se arată în comunicat.

Ministerul a menţionat că se caută soluţie legală legată de modul în care o Unitate Administrativ Teritorială (UAT), precum Municipiul Bucureşti, va putea administra un drum naţional aflat în afara teritoriului său, având în vedere faptul că acest obiectiv nu se află pe teritoriul UAT, fiind un drum naţional cuprins într-un proiect finanţat prin fonduri europene nerambursabile.

"Soluţia privind rezolvarea acestei probleme urmează să fie propusă de Primăria Generală în cadrul proiectului de act normativ sus menţionat. Ministerul Transporturilor, Guvernul sunt în aşteptare şi sunt gata să dea tot concursul necesar", se arată în comunicat.

Podul Constanţa

Ministerul a făcut precizări şi referitor la Podul Constanţa, aflat într-o stare avansată de degradare, pentru care primăria a făcut cerere să fie trecut din administrarea Ministerului Transporturilor în cea a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).

Astfel, în 30 august, au avut loc "discuţii în care se convine completarea hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu prevederi referitoare la garanţii în ceea ce priveşte predarea imobilului fără pretenţii de plată a valorii lucrărilor executate şi fără condiţionarea vreunei plăţi pentru traversarea podului de liniile de cale ferată".

Ministerul susţine că, pentru acest obiectiv, s-a lucrat "ritmic, sistematic, fără sincope sau blocaje".

"În acest moment CFR SA deţine certificatul de urbanism pentru realizarea lucrărilor de reparaţie capitală pentru zona administrată de companie", se arată în comunicat.

Pasajul Domneşti

Referitor la Pasajul Domneşti, în urma discuţiilor purtate între Primăria Generală şi CNAIR, a fost elaborată o foaie de parcurs privind responsabilităţile pe care urmează să le îndeplinească fiecare dintre participanţi, în vederea schimbării soluţiei de proiectare şi realizării pasajului în conformitate cu solicitările făcute de PMB, potrivit ministerului.

"După 6 luni, s-a reliefat faptul că proiectul stagnează, pentru că Primăria Generală nu şi-a îndeplinit obligaţiile privind elaborarea şi avizarea documentaţiilor tehnico-cadastrale aferente exproprierilor suplimentare, rezultate ca urmare a introducerii în proiectul tehnic al liniei de tramvai. Acest fapt a pus în dificultate obiectivul de investiţie", se arată în comunicat.

La întâlnirea din 30 august, de la Ministerul Transporturilor, ministrul Lucian Şova a înmânat Primarului General un tabel însoţit de documentele pe care PMB trebuia să le refacă, urmând ca acesta să le analizeze şi să le retransmită CNAIR rectificate, astfel încât să poată fi promovată Hotărârea de Guvern pentru exproprierile suplimentare.

Tronsonul de pe DN 1

Referitor la tronsonul de pe DN 1 (mm 7+50 – km 12), cu o suprafaţă totală de 19,43 ha, ministerul susţine că transferul acestuia către PMB a fost iniţiativa Ministerului Transporturilor, prin CNAIR, încă din 2013.

"Primăria Generală a refuzat preluarea pe bază de protocol de predare-primite, aşa cum prevede art. 21 alin 2 al O.G. nr. 43/1997, privind regimul drumurilor şi a solicitat promovarea unei Hotărâri de Guvern pentru preluarea în administrare", se arată în comunicat.

Ministerul a precizat că, în prezent, este în desfăşurare procesul de remediere a unor observaţii formulate de către Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), astfel încât după rezolvarea tuturor problemelor, proiectul de act normativ să fie repus pe circuitul de avizare.

"Pentru acest obiectiv nu există niciun blocaj, ci doar proceduri legale ce trebuie parcurse. Este o stare de fapt, impusă de probleme concrete, a căror rezolvare legală cere timp. S-a ajuns aici dat fiind că PMB a preferat transferul obiectivului prin HG şi nu prin modalitatea operativă propusă iniţial – protocol de predare-primire", se arată în comunicat.

Teren din domeniul public

Ministerul a făcut precizări şi referitor la solicitarea Primăriei Sectorului 5 privind trecerea unui teren din domeniul public al statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor şi concesiunea CFR SA, în domeniul public al municipiului Bucureşti şi administrarea Consiliului Local al Sectorului 5.

"În cadrul discuţiilor din 30.08.2018, la care au participat atât ministrul Transporturilor, cât şi Primarul General al Capitalei, reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti au susţinut că este obligatoriu ca terenul să fie transferat Primăriei Generale în mod exclusiv, deşi la acea dată nu exista nicio solicitare oficială în acest sens. Ulterior, pe 3 septembrie, PMB a transmis la Ministerul Transporturilor o informare că a solicitat Guvernului să emită o Hotărâre de Guvern pentru transferul terenului", se arată în comunicat.

Metroul

Referitor la transferul administrării metroului, ministerul susţine că nu există nicio solicitare oficială adresată de către PMB în acest sens.

"Nu au avut loc niciun fel de discuţii cu privire la acest subiect. In ultimul an, nu a existat corespondenţă oficială pe aceasta temă. La ultima întâlnire între reprezentanţii Primăriei Generale şi Ministerul Transporturilor care a avut loc pe 30 august, subiectul Metrorex nu a fost pe agendă. Transferul metroului de la Ministerul Transporturilor la Primăria Generală nu există ca proiect concret iniţiat şi asumat oficial de primărie", se arată în comunicat.

https://stirileprotv.ro/stiri/social/ministerul-transpoturilor-ii-raspunde-gabrielei-firea-privind-transferul-centurii-capitalei-la-pmb.html

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Sunt la Digi24. Cred ca intrăm în 10 minute. Sa vedem. :)

rizzuh


Ionut


rizzuh

Mie mi s-a parut foarte bine pentru timpul disponibil, ai enumerat toate problemele administrative care duc la lipsa proiectelor sau la proiecte proaste. Sper sa fi inteles si persoanele care nu urmaresc infrastructura ;)

voicul

Eu stiu ca DNCB in N este construit de Delta ACM 93, care este a primariei sector 3, care culmea raspunde de PMB.

O doamana blonda de ce nu isi arata muschii pentru sectiunea aia, care culmea culmilor e gata si inaugurata de 3 ori pana acum ... da mai trebuie cate ceva.

De ce PMB nu baga tare, maxim, nemaivazut si auzit acolo?
Ar fi o demonstrastie excelentra, ca daca faci 1% din proiect, ai dreptul verbal sa ceri si constructia a 100%, nu?

rizzuh

Stai ca doar ce au luat Delta ACM, mai dureaza, Duamna are alte treburi acum. Intreaba-l pe Negoita.

Ionut

Stratul ala de uzura cand il pun? Stiu, am si eu o obsesie. Tot intreb. Si tot nu-l pun. Bai ce rusine... Cate luni au trecut de cand Cuc a inaugurat binder-ul? :lol:


Ionut

Astazi de la 20:00 pe Digi24 apare Catalin (Drula) si vorbeste despre DNCB (si A0, cred). Poate apuca sa mai abordeze si alte subiecte. Sa vedem, sunt curios ce iese.

vreausosele

Mobilizarea la Podul Chitila nu dezamageste nici in aceasta perioada. La ora 16:00 erau vreo 5 muncitori care priveau cum lucra un utilaj din acela cu pikamer.

rizzuh

Quote from: Ionut on September 11, 2018, 06:35:10 PM
Astazi de la 20:00 pe Digi24 apare Catalin (Drula) si vorbeste despre DNCB (si A0, cred). Poate apuca sa mai abordeze si alte subiecte. Sa vedem, sunt curios ce iese.

Inregistrarea este aici: https://www.digi24.ro/emisiuni/jurnalul-de-seara/jurnalul-de-seara-11-septembrie-20-00-3-995002
Catalin apare de la 35:45.